kylo_k2 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Witam. Mam pytanie Terrano II z 2001r 2.7tdi wpada w wibracje po przekroczeniu 50 km/h i wzmaga sie w miarę zwiększania prędkości. Co może być przyczyna co sprawdzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Na start Dokręć koła !!!!!!!!!!!!! jeśli to nie to to luzy układu kierowniczego i zawieszenia ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 stawiam na koła!!! wyważyć i sprawdzić ogumienie czy niema żadnej bani następna sprawa krzyżaki na wale Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 no tak zapomniałem że koła mogą być pokrzywione na maksa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kylo_k2 Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Opony to raczej nie są. Na krzyzakach nie czuje luzu. Jutro przełoże koła ze swojego T1 to wyklucze jedna rzecz. Koła dokrecalem bo myślałem ze to łożyska i zdejmowalem koła. Na pewno mam do zrobienia gniazda drążkow bo ktoś mocno to zaniedbał ( ja auto kupiłem kilka dni temu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Gniazda drążków ? co to jest chodzi o końcówki drążków ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 zapewne gniazda drążków reakcyjnych a co do wibracji to stawiam na koła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kylo_k2 Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Dokładnie te gniazda. Wiecie ile kosztuje odrobienie gniazd u ślusarza wg rysunków hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Spoko to dla mnie czarna magia choć wnioskuję że to coś ala stabilizator ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 do tego drążka jest przykręcony dolny wahacz. (część wahacza) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 to chyba nie wina gniazd ... u mnie "miseczki nie istnieją" i śmigam grubo ponad 100-kę - żadnych wibracji nie ma, do tego auto regularnie i mocno katowane w terenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kylo_k2 Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Najpierw sprawdzę koła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 wyczyść felgi, może błoto zalega ... objawy pasują Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Dokładnie te gniazda. Wiecie ile kosztuje odrobienie gniazd u ślusarza wg rysunków hugh_h 1. Sprawdz wymiary z rysunku z rzeczywistymi elementami. U mnie nie pasowało. (różnica 2mm, mimo, że ta sama firma) 2. Ja zapłacilem u tokarza 40 zł chyba za wytoczenie z tego rysunku, tylko nie uwzględniałem tolerancji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Dokładnie te gniazda. Wiecie ile kosztuje odrobienie gniazd u ślusarza wg rysunków hugh_h ja płaciłem około 90zł za te 4 miseczki ja też pamiętam że inne wymiary miałem. tu masz rysunek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babcuk Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Ja miałem kiedyś przypadek wibracji i też myślałem że koła i zawieszenie a okazało się że w przednim wale napędowym jeden z krzyżaków był zapieczony (zblokowany) luzu nie miał żadnego. Ale wibracje były wyczuwalne przy prędkościach od 40 do 60 kmh potem zanikały (coś na zasadzie skrzywionego mieszadła na wiertarce ) Sprecyzuj czy wibruje ci na 4x4 czy na 4x2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 W T2 3.0 Di przedni wał kręci się ciągle nawet pomimo 4x2 ... ale tutaj to pewnie bez znaczenia uwaga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babcuk Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 no tak ale kolega maże ma manualne sprzęgi i jeździ na zapiętych cały czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kylo_k2 Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Wibruje bez względu na to czy 4x4 czy 4x2. Wibracje narastają wraz z prędkością (jechałem do ok 120) sprzegi są automaty. To nie bardziej sie opłaca kupić dotowe razem z tulejka i polibuszami. Na olx jest za 170zł komplet (z Torunia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 No tak, ale jeśli ktoś właśnie ma już komplet polibuszy to i ma tuleje ... czyli same miseczki wyniosą go 170 + wysyłka ... drogo nieco Kylo, a nie masz innych kół żeby podmienić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kylo_k2 Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Mam 32" jak wejdą to sprawdzę, dziś nie znalazłem czasu na auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.