Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

MICRA K11 - olej w skrzyni biegów !!! WYMIANA


atomic99
 Share

Recommended Posts

Witam

Poniżej opisy 2 rodzaj skrzyń biegów z mechanicznym i elektrycznym impulsometrem po wykręceniu którego mamy otwór wlewowy oleju do skrzyni biegów.

 

fa30f7fdd698be8e.jpg

*****

To skrzynia RS5F30A
58cbdd15f0923c1bmed.jpg

****

Czujniki/impulsatory są w Micrach w wersjach mechanicznym i elektrycznych.

Po wykręceniu śrubki mamy otwór przez który wlewamy olej wysokiej jakości.
75W90 GL4  około 3L  -  Nie oszczędzajcie na tym oleju, to nie silnikowy nie wymienia się go co rok.


06001aeabcaabd06med.jpg

759b5e6ef9703504med.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pozwolę sobie dopisać, żeby był to olej syntetyczny :)

witam,mam skrzynie z linka ,mechaniczna,odreciłem mocowanie -dziesiatka-i dalej nic ,ani drgnie,probuje okrecic ale dojscie kiepskie,co robic?przy wymianie gum polosi musialem wyjac polos,a olej i tak pewnie do wymiany,

Link to comment
Share on other sites

Możesz delikatnie próbować ruszyć napęd linki śrubokrętem uderzając młoteczkiem. A nie ma w tej skrzyni przypadkiem korka wlewowego do oleju? Ten na zdjęciu umazany na żółto

35656.jpeg?maxwidth=800&watermark=bigimg

Link to comment
Share on other sites

Oskr5   nie to nie jest otwór wlewowy, w książce jest napisane że zębnik prędkościomierza robi też jako kontrolka poziomu oleju w skrzyni biegów więc nalewając olej przez ten otwór z boku skrzyni, oleju będzie o wiele za mało.

 

Książka "NISSAN Micra WKŁ"  strona 66

Edited by atomic99
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 Jestem tu nowy i szukam tzw powitalni. Puki co to odświeżę temat. Po zakupie dla synowej Micry K-11  2002 r 1,0 16v i stwierdzeniu, że paski są oryginalne od nowości (już wymieniłem) sądzę, że i olej w skrzyni też pewnie jest nie wymieniany. Przebieg udokumentowany 152 tys km. Byłem u mechanika który chciał zalać olej 75 w 80. Ja jednak uparłem się na 75 w 90 bo taki wszyscy na forum polecają. Nie mam niestety instrukcji i dlatego forum jest dla mnie wykładnią. Mechanik chciał zalać olej przez korek z boku skrzyni ( klucz kwadrat) twierdząc, że jak zacznie się przelewać przez ten otwór to oleju jest dosyć. Jednak wyżej przeczytałem, że jak wleje się olej przez ten otwór to będzie go za mało. Czy może mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tą ilością oleju i w jaki sposób to sprawdzić ? Wszelkie sugestie mile widziane. No to dalej szukam miejsca gdzie mogę się przedstawić. Mam nadzieję, że szybko załapię to forum.


Widzę, że w temacie K-11 użytkownicy niewiele mają do powiedzenia, albo ich tutaj nie ma. Sprawę wymiany oleju w skrzyni biegów już opanowałem. Zdobyłem również polską instrukcję tego modelu micry i rzeczywiście trzeba wymieniać olej co 60 tys km typu 75 w 90. U mnie w skrzyni były 2 korki na klucz kwadrat. Jeden do zlania oleju a drugi do kontroli jego poziomu. Zlewając olej podstawiłem baniaczek 5 l po płynie do spryskiwaczy aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie zleci. Tak jak było pisane na forum (2,8 -3 l) zleciało 2,8 l oleju. Oczywiście przed zlaniem sprawdziłem poprzez włożenie palca do otworu kontrolnego ile tego oleju jest. Nie wylatywał olej po odkręceniu korka, ale po włożeniu palca wyczuwało się poziom oleju czyli 2,8 l to prawidłowa ilość. Zalewałem olej przez dopasowany wężyk (ogrodowy) zakończony lejkiem przez otwór kontroli. Odmierzyłem 2,8 l i po wyjęciu wężyka i włożeniu paleca w otwór i ponownie wyczułem jego poziom brudząc palec olejem. Po zakręceniu tego korka (posmarowałem końcówkę sylikonem odpornym na wysokie temp.) dolałem jeszcze ok 200. Podejrzewam, że przy jakiejś kontroli i odkręceniu tego korka olej minimalnie wyleci co potwierdzi jego właściwy poziom. Pozdrawiam użytkowników K-11 z silnikiem 1.0. 

Edited by dorszyk
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dorszyk,

też właśnie zauważyłem że nasz dział o Micruni coś obumarl.

Wielkie dzięki za opis wymiany, też nie długo się za to zabieram, a nigdy tego nie robiłem mam nadzieję że w mojej 1.4 z 2000r będzie podobnie jak u Ciebie.

 

Ps.

Jakiej firmy kupiłeś olej?

Link to comment
Share on other sites

camello

Nie wiele miałem do powiedzenia w wyborze oleju bo mieli 2 rodzaje z symbolem 75 W 90. Kupiłem DYNAMAX po 30 zł za l. Nie wiem co to za wynalazek, ale prawdopodobnie leją go do tych nowych volvo. Nie chciało mi się latać i szukać innego bo i tak bym nie wiedział co kupić i kupiłem ten co był. Zresztą instrukcja obsługi micry podaje tylko symbol czyli 75 W 90 a ten olej spełnia te warunki. Olej który zlałem miał zabarwienie typowego oleju (nie był czarny jak w silniku) a ten co wlałem to był rzadki i przezroczysto-biały jak woda. Mam nadzieję, że będzie dobrze.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Instrukcja obsługi wspomina, że musi być to olej klasy GL4. Ewentualnie mozna stosować GL4+ albo GL-4/GL-5

NIe zalewaj oleju oznaczonego GL-5, ma on lepsze parametry, ale dodatki w nim zawarte są zbyt agresywne i niszczą synchronizatory w skrzyni.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

 Jestem tu nowy i szukam tzw powitalni. Puki co to odświeżę temat. Po zakupie dla synowej Micry K-11  2002 r 1,0 16v i stwierdzeniu, że paski są oryginalne od nowości (już wymieniłem) sądzę, że i olej w skrzyni też pewnie jest nie wymieniany. Przebieg udokumentowany 152 tys km. Byłem u mechanika który chciał zalać olej 75 w 80. Ja jednak uparłem się na 75 w 90 bo taki wszyscy na forum polecają. Nie mam niestety instrukcji i dlatego forum jest dla mnie wykładnią. Mechanik chciał zalać olej przez korek z boku skrzyni ( klucz kwadrat) twierdząc, że jak zacznie się przelewać przez ten otwór to oleju jest dosyć. Jednak wyżej przeczytałem, że jak wleje się olej przez ten otwór to będzie go za mało. Czy może mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tą ilością oleju i w jaki sposób to sprawdzić ? Wszelkie sugestie mile widziane. No to dalej szukam miejsca gdzie mogę się przedstawić. Mam nadzieję, że szybko załapię to forum.

Widzę, że w temacie K-11 użytkownicy niewiele mają do powiedzenia, albo ich tutaj nie ma. Sprawę wymiany oleju w skrzyni biegów już opanowałem. Zdobyłem również polską instrukcję tego modelu micry i rzeczywiście trzeba wymieniać olej co 60 tys km typu 75 w 90. U mnie w skrzyni były 2 korki na klucz kwadrat. Jeden do zlania oleju a drugi do kontroli jego poziomu. Zlewając olej podstawiłem baniaczek 5 l po płynie do spryskiwaczy aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie zleci. Tak jak było pisane na forum (2,8 -3 l) zleciało 2,8 l oleju. Oczywiście przed zlaniem sprawdziłem poprzez włożenie palca do otworu kontrolnego ile tego oleju jest. Nie wylatywał olej po odkręceniu korka, ale po włożeniu palca wyczuwało się poziom oleju czyli 2,8 l to prawidłowa ilość. Zalewałem olej przez dopasowany wężyk (ogrodowy) zakończony lejkiem przez otwór kontroli. Odmierzyłem 2,8 l i po wyjęciu wężyka i włożeniu paleca w otwór i ponownie wyczułem jego poziom brudząc palec olejem. Po zakręceniu tego korka (posmarowałem końcówkę sylikonem odpornym na wysokie temp.) dolałem jeszcze ok 200. Podejrzewam, że przy jakiejś kontroli i odkręceniu tego korka olej minimalnie wyleci co potwierdzi jego właściwy poziom. Pozdrawiam użytkowników K-11 z silnikiem 1.0. 

 

 

Mam kilka pytań odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów:

 

1) Jakich rozmiarów kluczy kwadratowych użyłeś do odkręcania korków spustowego i tego kontroli oleju?

2) Wiesz może z instrukcji z jakim momentem dokręcać ww. korki(spustowy i kontroli poziomu)?

3) Wlewałeś olej przez ten korek który sprawdzasz poziom oleju czy przez "zębnik" prędkościomierza?

4) Masz może zdjęcie gdzie znajdują się ww. korki(spustowy i kontroli poziomu)

 

 

Czeka mnie niebawem wymiana oleju dlatego byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Edited by mar1968768
Link to comment
Share on other sites

Ja w 1.3 wlewałem przez korek z boku skrzyni. Weszło 3L. 

 

Jakich kluczy(i rozmiarów) używałeś do odkręcania kroków spustowego oraz wlewu/sprawdzania stanu oleju? Wszyscy piszą o kluczach kwadratowych,  a poniższe "korki" są chyba na imbusy  nr1) rozmiar 9, a nr2) nie mam pojęcia, ale większy od 16.

 

Czy dobrze myślę że to są kroki nr 2) spustowy i nr1) wlewu/sprawadzania stanu oleju? Myślałem, że spustowy będzie pod skrzynią (umiejscowiony pionowo w dół, jak od oleju silnikowego), ale innego nie znalazłem( mam Micre z 2001 po lifcie)

 

 

https://s18.postimg.org/95dmpurzt/korek_spustowy.jpg

 

 

https://s18.postimg.org/ycoipr055/korek_wlelowy_sprawdzania_stanu_oleju.jpg

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Edited by mar1968768
Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam jakim kluczem, ale nie był potrzebny żaden klucz specjalny. Na zdjęciach widać zwykły imbus. 

Co do oleju DYNAMAX 75W90 to jest to olej GL-5 więc nie spełnia warunków z instrukcji obsługi. 

Edited by pawlik118
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

U mnie korek spustowy miał kwadratowe wgłębienie na klucz. Trzeba było sobie go zrobić na szlifierkę bo nic takiego nie miałem. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...