Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rogalowe 350Z - Boosted by Coobcio Garage 500KM +


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

turbo%20Zet%20by%20Coobcio_zpsvn1neggx.j

 

Rogal i jego zadbana zetka z 2004 roku odwiedziły mój garaż w celu dołożenia nieco powera.

W momencie pierwszego przybycia na mój zakład jego 350-tka wyróżniała się wzorowym stanem technicznym jak i blacharskim, ponadto posiadała trochę tuningowych zabawek w postaci:

Decatów, kolektorów wydechowych rurowych pochodzących nowszego silnika (HR), końcowym tłumikiem NISMO, Dolotem K&N oraz spacerem i termicznymi uszczelkami kolektora ssącego.

 

Z początku nie przypuszczałem że tak szybko rozwinie się głód posiadania większej moc - zwłaszcza że właściciel do tej pory poruszał się Lanosem 1,5 Sport ;)

Tak więc na hamowni wystroiłem Zetkę pod powyższe zabawki i wyszło całkiem ciekawie jak na N/A:

rogal_zpsytep6kel.gif

 

Po paru tygodniach jazdy zetką chłopakowi zaczęło już brakować... Niby sportowe auto, dobrze się prowadzące a "osiągi nie wiele lepsze jak Lanos 1.6 16V"

Jedyne słuszne rozwiązanie, żeby to auto wreszcie przestało się tak przeokrutnie skradać to było dmuchnięcie.

 

Tak więc do dzieła :)

Jest to moja pierwsza uturbiona 350-tka, do tej pory na koncie znajdowała się dodmuchana kompressorem 50-tka, kuta 580 konna 370-tka no i dwa uturbione Infiniti G35c...

Jeśli chodzi o single turbo w tej Zetce to okazało się to trochę trudniejsze do zrealizowania z racji mniejszej ilości miejsca przy lampach oraz w przednim pasie w stosunku do Infów, no ale dali my radę, przy okazji zmieniając miskę olejową na większą i regenerując sprzęgło, wzmacniając je przy tej okazji okładzinami "kewlarowymi".

 

Pod maską takiego wyglądu to nabrało po wrzuceniu dmuchawki:

Boostet%20350z%20by%20Coobcio%201024_zps

 

A co do wyników z hamowni to było wiele wariantów, oto najbardziej skrajne:

rogal%20po%20zmianie%20ssacego%20502KM_z

 

Rezultaty osiągnięty na 3" przelotowym układzie wydechowym, który zbudowaliśmy pod ten egzemplarz (chyba za cichy wysedł :D ??) i przy doładowaniu 0,55 bara narastającym do 0,6 i różnych kolektorach ssących.

Jednak by nie nadwyrężać seryjnego delikutaśnego silniczka doładowanie obcięte zostało do 0,55 spadającego na 0,5 i w efekcie czego auto dysponuje znaczne bezpieczniejszymi 465KM:

rogal%20wolnossak%20i%20turbo%20wydane%2

 

Nie duży booscik a jak się łądnie podnoszą parametry silniczka w stosunku do wersji wolnossącej ni uja nie jadącej :P

No zrobiłem swoje, niech teraz właściciel podzieli się swoimi uwagami i spostrzeżeniami bo już troszkę poupalał, i pewno nie jednego Lanosa opierdolił ze świateł  :D

Na moje oko hamulce są zdecydowanie za słabe tzn. zbyt szybko się podają i tracką dramatycznie na skuteczności, pewno przejscie na klocki DS Performance by znacząco sprawę poprawiło ale chyba grubiej pójdziemy zarówno z heblunkiem jak i power upem - bo coś czuję że znowu mało ciosu jest :D

 

Ps. Materiałów wideo za wiele niestety nie mam, głównie można posłuchać jak to gada i jak się odpycha na 2 biegu:

 

Edytowane przez Coobcio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20150314_023235_zpsfv5ou1jn.jpg

 

MODEL: 350Z'04 Europa

Modyfikacje

Silnik: Uturbiony :)
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku:  Seria

Kolektor ssący z 300 konnwej wersji REV UP
Turbosprężarka replika GT35 od re5ect.pl z kołem kompresji CNC dmuchająca aktualnie 0,55 bara >> 0,5


Układ dolotowy: 
Fmic 600x300x100
Orurowanie ssące i tłoczące z nierdzewki wykonane z rurek 2,5 oraz 3"

Filtr Stożek

Zmodyfikowany bov Properfect

 

Układ wydechowy:

Przelocik z nierdzewki 3" na dwóch tłumikach (przy cichy - pewno poprawiony będzie)
Zewnętrzny wastegate wpuszczonymi w wydech 

 

Układ wtryskowy: 
Siemens 630ccm

 

Elektronika: 
Wsio wystrojone na seryjnym ECU

 

Układ chłodzenia: 
Seria + autorski mod termostatu

 

Układ napędowy: 

Seria + zregenerowane sprzęgło na wzmocnionych "kewlarowych" okładzinach

 

Zawieszenie:
Seria

 

BODY KIT: 
Seria

 

PODZIĘKOWANIA:

Dla Robercika mojego nadwornego spawacza :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze wieksza micha olejowa ;) co moge powiedziec, Kuba ogarnal kwestie za***iscie, mam przejechane ponad tysiac km, 0 wyciekow 0 usterek, sprawdzam olej i smigam. Te 465 hp sa na prawde rozsadnym kompromisem miedzy osiagami a bezpieczenstwem.

 

Od 3,5 zaczyna sie juz dziac, nie jest to jakas mega rakieta ale nie ma wstydu :)

Edytowane przez rogal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nagraj coś :P

Ja tylko dwa powyższe nagrania mam :D

Takie 0-200 by było mile widziane :)

Ps. Zdarza się że opona na chwilę uślizgnie się przy ruszaniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie niestety sprzet na sprzedaz. Przez ostatni miesiac nawet nie mialem czasu wyciagnac go z garazu.

 

Wszytsko tip top, bezwypadek, oryginal

Lakier, premium pack. Jak ktos szula zety na

Pewno odjedzie na kolach do domu.

 

Cena 69.900 PLN. Kontakt 533 165 350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko spoko luz, samochod smiga jak w serii. Do tego duza micha olejowa. Teraz juz troche jedzie, a w zasadzie z pelzania przyspieszyl na spacerowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No smutne to że nie ma czasu na zabawki...

Jedyna opcja żeby coś szczęścia w życiu było to mieć jedno auto którym na co dzień się lata ale jakieś takie z polotem jakieś M5, E63 AMG, może jakieś Porsche tylko nie turbo bo się piepszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gtr jest za***isty moje marzenie ale niestety ostatnio dość popularny. Ale mimo to jak będzie mnie kiedyś stac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Praktyczniejsza jest od GTR-A... I mniej kłopotliwa w utrzymaniu :D


Trochę Spy Photo :)

11219027_10205913469371535_7616917945416

 

11148312_10205880095457208_9132651486478


Kupa czasu minęła jak na doładowaną zetkę z seryjnym piecem i to w dość zacnie bo 0,5 bara narastające do 0,6 :D

Maszyna trzyma się bardzo dobrze i z zgodnie z obietnicą z filmika, będzie zmieniony zbiorniczek wyrównawczy :P

Kolejne udoskonalenie to pierdoła w postaci ściek oleju z turbiny, teraz jest ono puszczone nad tafle oleju:

20160921_173943_zps2ukxvr2j.jpg

 

20160921_173948_zpsuu73gfc4.jpg

 

A coby więcej miejsca wygospodarować na zbiorniczek wyrównawczy została usunięta jedna rolka i zapodany krótszy pasek:

20160921_225439_zpsz2wbmcx1.jpg

 

Także wleciał zimniejszy 68* termostat Mischimoto oraz tej samej firmy większa chłodnica wody:
20160915_001932_zps2hvu8saz.jpg
 

20160922_1324130_zpsghplwu2n.jpg

 

Stara dwumasa mimo iż w dość niezłym stanie była została zastąpiona totalnie bezobłsugowym jednolitym kawałkiem żelaza, na której zagościło sprzęgło Exedy Stage 1:

20160926_170821_zpsudomizpi.jpg

 

No i na koniec jeden z gwoździ programu, Coobciowe wałki specjalnie dedykowane pod Turbo:

20160914_233244_zpspgv3btfh.jpg

 

No i coś na dobranoc:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakuty już, dodatkowo wleciała pompa oleju z RevUp a blok został zakołkowany !! :)

Ps. i wreszcie został zapodany długo oczekiwany zbiorniczek wyrównawczy :D
Rozpureksa kłaść i oto będzie widok na wyjściowo:

20161008_165233_zpswbudz4hv.jpg

 

Tak brzmiał jeszcze do dnia wczorajszego:

 

A dzisiaj troszkę został pogłośniony tzn. wyleciał mały przelotowy środkowy tłumik , który nie wpływał na osiągi ale za to zbyt mocno ukulturalniał pracę Turbo Zetki... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...