kiler1906 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Czy może ktoś z was regenerował lub wymieniał przekładnie kierowniczą w P12 1.9 dci 2004 r ? Moja właśnie zaczęła troszkę przepuszczać i mam takie pytanie czy ją zregenerować czy wymienić na nową lub jakiś zamiennik ? Czy może pasuje z Meganki 2 ? bo wiem że do niej kosztuje 500 nowa a do Primery znalazłem dopiero za 900.. A to troszkę różnicy jest . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 (edited) Ja robiłem. Zostaje ci tylko regeneracja. Najlepiej oddać całe auto bo na samodzielnym montażu/demontazu wiele nie zaoszczędzisz. koszt 600-800 za 900 zł magiel nowy ? może chinol Edited April 21, 2015 by wostok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Na Allegro znajdziesz oferty firm zajmujących się profesjonalną regeneracją przekładni kierowniczej do P12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiler1906 Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Znaczy znalazłem jedną z takich firm w Sosnowcu no i regeneracja 459 i wyjęcie włożenie 150 no a nowa z Laubera nie chinska tylko że z rabatami w sklepie z częściami A nie orientujecie się czy nie można z jakiejś renówki zmontować przekładni ? gdyż one są dużo tańsze a ostatnie koszty napraw mnie już doprowadzają do czegos.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Wybrałbym oczywiście opcję regeneracji przekładni, firma wygląda na profesjonalną z konkretnym sprzętem, 2 lata gwarancji - myślę, że nie ma się co zastanawiać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanik3 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 po pierwsze zwykle rok gwarancji, pierwszy raz naprawiałem z zwyklej firmie "No name " wytrzymała rok z kawalkiem, za drugim razem w ASO NIssana, sami oddali do podobno super firmy pod Toruniem, - efekt wytrzymala rok z kawalkiem, także na gwarancje sie nie łapie ... koszt 800pln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 (edited) Kiedys dalem do regeneracji przekladnie z Audi 80-ki i bylem przy tej regeneracji a polega ona na: oczywiscie wyjeciu i rozebraniu, wyczyszczenia listwy zebatej z rdzy (jesli jest), wymianie simeringow usczelniajacych, gumowych harmonijek oslonowych, zlozenie, montaz, wziecie, kasy, zapewnienie gwarancji i do spotkania za rok.Decyzja nalezy do Ciebie jak wybierzesz tak zaplacisz. Edited April 23, 2015 by voyager1956 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiler1906 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 czyli nikt nie ogarnia czy z jakiejs renowki pasuje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanik3 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Kiedys dalem do regeneracji przekladnie z Audi 80-ki i bylem przy tej regeneracji a polega ona na: oczywiscie wyjeciu i rozebraniu, wyczyszczenia listwy zebatej z rdzy (jesli jest), wymianie simeringow usczelniajacych, gumowych harmonijek oslonowych, zlozenie, montaz, wziecie, kasy, zapewnienie gwarancji i do spotkania za rok.Decyzja nalezy do Ciebie jak wybierzesz tak zaplacisz. czyli co ? kupować nowe ? słyszałem, że też nie grzeszą żywotnością ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Kolego nie szukaj gdzie najtaniej tylko dobrych opinii. Kolega w Łodzi sobie tak taniego właśnie znalazł i uszczelnienia bazowały na silikonie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Czy może ktoś z was regenerował lub wymieniał przekładnie kierowniczą w P12 1.9 dci 2004 r ? Moja właśnie zaczęła troszkę przepuszczać i mam takie pytanie czy ją zregenerować czy wymienić na nową lub jakiś zamiennik ? Czy może pasuje z Meganki 2 ? bo wiem że do niej kosztuje 500 nowa a do Primery znalazłem dopiero za 900.. A to troszkę różnicy jest . Jak bardzo u Ciebie "przepuszcza". Jakie masz objawy? Ja miałem delikatny ubytek płynu (czasem wisiała kropla od spodu). Poza tym nie było problemów ze wspomaganiem, chociaż mechanik mówił że przekładnia się "tłucze". Ja tam nic nie słyszałem. Zaufałem jednak i oddałem do regeneracji w Mirkowie koło Wrocławia. Gdzieś mam rachunek - wyszło jakieś 1200, bo przy okazji były drążki + zbieżność. Mniej więcej po roku zaczęło znowu przepuszczać, nie wiem czy w tym samym miejscu, ale zaproponowali znowu zrobić regenerację (było już po gwarancji). Olałem temat. Z wywiadów z innymi, którzy regenerowali przekładnie wiem że problem przeważnie wraca. Sprawdź też czy to przypadkiem nie jest wyciek z pompy albo przewodów, bo regeneracja magla polega najczęściej na tym co opisał kolega voyager1956, a nikt tego nie poskłada tak jak w fabryce, przy czym faktycznie problem może być gdzieś indziej. PS. Jeśli chcecie to wieczorem znajdę zdjęcie i pokaże Wam jak to u mnie wyglądało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 PS. Jeśli chcecie to wieczorem znajdę zdjęcie i pokaże Wam jak to u mnie wyglądało. Czekamy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Czekamy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 witam i podepne się pod temat. może komuś coś pomogę i sam skorzystam. robiłem właśnie przekładnie i dałem 1200 z montażem, drążkami, płynem i zbieżnością. szef zapewniał mnie że daje najlepsze uszczelnienia bo kiedyś oddawał do firmy w sosnowcu i miał reklamacje z tego powodu. ale do sedna. wczoraj odebrałem a dziś przy pogodzie wszystko sprawdzałem na spokojnie i jest ok poza jednym szczegółem. kierownica w prawo obraca sie 1,6 obrotu a w lewo 1,2 obrotu do oporu. coś jest źle złożone czy co? widaś że w prawo koło mocniej skręca i na parkingu też manewrowanie w lewo gorsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Dla mnie do poprawki ,pewnie na wieloklinie jest błąd . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Do poprawki, ale świadczy o warsztacie. Powinni dokładniej sprawdzać efekt swojej roboty. Mi też po regeneracji auto schodziło w lewo - okazało się, że o jeden czy dwa ząbki za daleko kierownicę założyli i jak trzymałem kierownicę prosto, to koła były skręcone. Gdyby się ktoś nim przejechał dalej niż na warsztatowy podjazd, to by od razu zauważyli i nie musiałbym do nich jechać ponownie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ok dzięki za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ale to na zbieżności ci wyprostują kierownice. Tak czy siak po maglu na zbieżność musisz jechać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alemeksyk Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Witam, szukam używanej maglownicy. Dzwonię do typa a on się pyta jaki silnik. Mówię mu ze 1.8 b a on że ma tylko do diesel'a. I tu mam pytanie czy się czymś różniące mnie zaskoczył, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 witam i podepne się pod temat. może komuś coś pomogę i sam skorzystam. robiłem właśnie przekładnie i dałem 1200 z montażem, drążkami, płynem i zbieżnością. szef zapewniał mnie że daje najlepsze uszczelnienia bo kiedyś oddawał do firmy w sosnowcu i miał reklamacje z tego powodu. ale do sedna. wczoraj odebrałem a dziś przy pogodzie wszystko sprawdzałem na spokojnie i jest ok poza jednym szczegółem. kierownica w prawo obraca sie 1,6 obrotu a w lewo 1,2 obrotu do oporu. coś jest źle złożone czy co? widaś że w prawo koło mocniej skręca i na parkingu też manewrowanie w lewo gorsze. Masz na maglu przestawioną zbieżność. Prawdopodobnie jedna końcówka jest bardziej wykręcona a oddzielnie wypoziomowana kierownica. Musisz pojechać jeszcze raz na zbieżność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 (edited) Czy jeśli drążki są do wymiany (telepie kołami), a z przekładni (albo pompy) jest wyciek (jak na zdjęciu wyżej), to można wymienić same drążki, zrobić zbieżność i tak jeździć? Już trzeci warsztat mi mówi, że bez regeneracji przekładni nie ma sensu drązków wymieniać. Jak to jest? A, i jeszcze pjedno pytanie - ile teraz kosztuje regeneracja + drążki + zbieżność? 1300 to dobra cena? Wydaje mi się za wysoka, 1000 max bym dał... Jest ktoś zorientowany w cenach? Edited August 2, 2015 by mack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 (edited) Regeneracja magla u mnie w Łodzi 800 z demontażem. Edycja ( 600 sama robota magla , ale zakucie przewodu doszło i uszczelnianie) Zbieżność 70 zł A jak drążki to i końcówki drążków dochodzą. Jeżeli masz luz na maglu to nadal będzie telepać kołami. Nie rób samych drążków bo to nieopłacalne skoro cieknie. Edited August 2, 2015 by wostok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 @mack teoretycznie można tak jeździć, ale będziesz musiał co jakiś czas kontrolować stan płynu. Jak o to nie zadbasz to łatwo zatrzeć pompę. Możesz spróbować uszczelnić magiel. Jest taki środek w płynie, ktoś tam z moich znajomych przy niewielkim wycieku zastosował i przestało mu uciekać. Ten uszczelniacz kosztował jakieś 20zł więc warto chyba spróbować. LUCAS chyba robił sam dodatek i PRESTONE gotowy płyn z dodatkiem uszczelniającym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 U mnie tak się "leje" od lat - przed regeneracją dwa lata temu tak samo to wyglądało. Przekładnia nie stuka (wiem jak stuka zajechana, bo w poprzednim samochodzie to miałem), wspomaganie działa, pompa nie piszczy. W zbiorniczku ubywa kilka mm co miesiąc i raz na rok robię dolewkę przy okazji wymiany oleju. Tylko te luzy na końcówkach mnie niepokoją i pewnie wymienię, ale każdy mechanik mówi że jak robić to tylko całość. Rozumiem jego interes, ale związku końcówek z wyciekiem gdzieś na pompie to ja już pojąć nie mogę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 @mack teoretycznie można tak jeździć, ale będziesz musiał co jakiś czas kontrolować stan płynu. Jak o to nie zadbasz to łatwo zatrzeć pompę. Możesz spróbować uszczelnić magiel. Jest taki środek w płynie, ktoś tam z moich znajomych przy niewielkim wycieku zastosował i przestało mu uciekać. Ten uszczelniacz kosztował jakieś 20zł więc warto chyba spróbować. LUCAS chyba robił sam dodatek i PRESTONE gotowy płyn z dodatkiem uszczelniającym. Raczej bym ostrożnie do tego podszedł. Wszelakie uszczelniacze to zagęszczacze do płynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.