Bolo48 Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Dodam, że po Almerze, Nissan nic sensownego nie wypuścił w tym segmencie, nie licząc "brzyduli" Tidy.Bolo48 - jest już temat Pulsar w Rodzinie i tam już trochę jest nt. temat.Natomiast fakt jest faktem - ja też nie spotkałem jeszcze Pulsara na drodze, a za moim sporo ludzi się ogląda, jak za zjawą (specjalnie zerkam w lusterka), natomiast już kilka osób mnie "zaczepiło" na "marketplatzach", prosząc o opinie nt. tego auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagiel2 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 6,5k przejechane, brata bliźniaka również nie widziałem, głównie Trójmiasto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Warszawa, widziałem 3 różne (biała na blachach WOT oraz 2 szt. srebrnych). Ja ciułam na granatową Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wachoz Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Ja odebrałem swojego Pulsara w lutym b.r. i uzbierałem już na liczniku 2200km, jak na razie bez wizyt w serwisie. Mogę się pochwalić jednym przypadkiem spotkania Pulsara w W-wie, ale na numerach czeskich. Niedługo mój pulsarek będzie miał sznasę pokazać na co go stać w czasie długiej podróży po Europie, podzielę się spostrzeżeniami po powrocie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ten granat to na słońcu to taki trochę nawet fiolet. A w nocy prawie czarny... śliczny jest ten kolor - kiedyś ojciec miał pierwszą Vectrę po lifcie w zielonym właśnie takim, że w słońcu robiła się "młoda trawa", a w cieniu prawie czerń.. mega! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Też miałem dylemat z wyborem koloru pomiędzy granatem a NAH (ciemna czerwień), ale wygrał NAH - dałem żonie satysfakcję, że coś od niej też zależało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Czerwony też piękny. Na pewno nie wziąłbym ani srebrnego (chociaż jest praktyczny - nie widać brudu - ale ile można srebrnym jeździć ), ani białego - dla mnie białe auta wyglądają, jakby je zapomnieli pomalować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Zwróćcie uwagę na zużycie paliwa w moim podpisie. Na podstawie tankowania korek/korek na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze. Dodam, że nie mam "ciężkiego buta" i starałem się jeździć w miarę "eco". Generalnie 70 % jazda po mieście z wyłączonym "start/stop", 20 % drogi lokalne i 10 % S-ka. Długość poszczególnych odcinków to 10 - 30 km (od uruchomienia do wyłączenia s-ka). Prawdę mówiąc, liczyłem że w tych warunkach powinienem się swobodnie zmieścić w 6-ce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 (edited) Jak to spalanie ma sie do tego, co pokazuje Twój komputer? Moim zdaniem w takiej eksploatacji 70% miasta to wynik całkiem ok... Micrą przy takiej eksploatacji ciężko się zmieścić w 6stce. QQ 2.0 benzyna to już będzie wchodził w 10litrów przy takim użytkowaniu. Komputer pokazuje średnie zużycie 6,5 ltr/100 km Ja nie narzekam, że 7,16 to dużo, ale porównując to co deklaruje w tej materii Nissan i biorąc pod uwagę: 1- ekonomiczny styl jazdy 2- jazda w szczycie (korkach) zdarzyła mi się może ze 3 razy 3- mieszkam na peryferiach, więc trudno nawet ten 70 % przebieg zakwalifikować jako typowo miejski 4- w aucie tylko kierowca, sporadycznie 1 pasażer ... więc wydaje mi się, że w deklarowanej przez producenta 6-ce, powinienem się zmieścić z palcem w d---e. Dlatego prosiłem, by inni użytkownicy Pulsarów zwrócili na ten element uwagę i podzielili się informacją z pozostałymi. Edited April 28, 2015 by Andrzej G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Zużycie paliwa jest deklarowane wg norm, które niestety nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. 7l/100 w 120konnym silniku to moim zdaniem świetny wynik (mój diesel pali 7,5). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 (edited) Gwoli ścisłości, to ten pierdziołek ma chyba 115 rasowych, francuskich chabet, a nie 120. Choć faktem jest, że w różnych francuskich wariacjach wyduszają z niego nawet 130 KM (np.w Megance). Edited April 28, 2015 by colins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Zużycie paliwa jest deklarowane wg norm, które niestety nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. 7l/100 w 120konnym silniku to moim zdaniem świetny wynik (mój diesel pali 7,5). Jak wspomniałem wcześniej, nie uważam, że 7 ltr/100 km to dużo, jak na 115 konny silnik. Jednak życzyłbym sobie, by producenci podawali w "tabelkach" realne, a nie marketingowe spalanie. Biorąc pod uwagę drogi którymi się poruszałem, oraz styl jazdy typowo "eco", to gdybym rzeczywiście jeździł stricte po mieście, to wynik byłby na pewno grubo powyżej 8-ki. Producent deklaruje 6 ltr/100 w mieście - taki wynik w realu jest moim zdaniem nieosiągalny, nawet w nocy w pustym mieście. Więc dla kogo podają te "teoretyczne", oderwane od rzeczywistości zużycia w tabelach ?? Co do Twojego diesla, to biorąc pod uwagę rocznik i pojemność, na Twoim miejscu bym się strasznie cieszył. Dodam w tym miejscu, że przed Almerką miałem Micrę (1994) z silniczkiem 1,3 (75 KM) i tam spalanie bez problemu mieściło się w deklarowanym przez producenta ... a nogę miałem w tamtych latach znacznie cięższą niż obecnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 W latach 90 nie było unijnych norm pomiaru spalania, stąd dane podawane przez producenta były bardziej realne Co do stylu jazdy "eco" to turbina nie lubi zbyt niskich obrotów. Mi samochód pali mniej, gdy jeżdżę w przedziale 2-3kobr/min, niż 1,5-2,5 Zaś biorąc pod uwagę wysokiej klasy oleje, zapewnione smarowanie pompy wtryskowej i to, jak dbam o samochód to spalanie jest "w normie". Sądzę nawet, że mógłbym zejść niżej, ale nie w Warszawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 W latach 90 nie było unijnych norm pomiaru spalania, stąd dane podawane przez producenta były bardziej realne Co do stylu jazdy "eco" to turbina nie lubi zbyt niskich obrotów. Mi samochód pali mniej, gdy jeżdżę w przedziale 2-3kobr/min, niż 1,5-2,5 Zaś biorąc pod uwagę wysokiej klasy oleje, zapewnione smarowanie pompy wtryskowej i to, jak dbam o samochód to spalanie jest "w normie". Sądzę nawet, że mógłbym zejść niżej, ale nie w Warszawie Testując spalanie jeździłem w granicach 2500 obr, a biegi zmieniałem wg. wskazań komputera, lub ciut wyżej (ok. 2200+/- 100 No jak to? Przecież pisałem wyżej, że na 3/4 pierwszego zbiornika po mieście uzyskałem właśnie równe 6 litrów liczone przy dystrybutorze. Pisałeś dokładnie tak Mi wyszło równe 6 litrów przy dystrybutorze po pierwszych 3/4 zbiornika przy jeździe niby po mieście, ale takiej już bardziej trasowej. ... czyli nie do końca w mieście i taki pomiar jest nie do końca "rzetelny". Mój pomiar też nie dotyczy stricte jazdy miejskiej, dlatego "wnioskowałem" o zwrócenie na ten element uwagi Ja podaję korek-korek i to po 3 pełnych zbiornikach. Jeszcze jedna prośba - jakie masz min obroty. U mnie mam w granicach 950-1000 i to niezależnie czy silnik zimny, czy już podgrzany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Jeśli chodzi o obroty to zdaje się, że takie jak piszesz. Biegi zmieniam jednak trochę wyżej niż komputer nakazuje. Start/stop - off. W tych elementach jesteśmy identyczni - rozrusznik też oszczędzam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Widziałeś jaki mamy potężny akumulator pod maską? Uważam, że to pewna zaleta posiadania start/stop. 12V-13EFB 70Ah 720A Potęga. Ciekawe jak się będzie zachowywał w przypadku sporadycznego użytkowania auta, jazd krótkich typowo miejskich z włączonym "start-stopem". Może być problem z niedoładowaniem. Ale podobno te aku odpalają auto będąc niemal zupełnie rozładowane No i w przypadku wymiany, to koszt ~ 450 pln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Współczesne akumulatory wysokiej jakości nie ucierpią zbytnio od czasowych niedoładowań. A Centra Futura o takich parametrach to około 300zł z haczykiem (mam podobny ). W ogóle to strasznie nisko zmieniacie biegi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Taka charakterystyka pracy tego silnika. Na upartego można nie przekraczać 3000 obr./min i wcale nie być przy tym zawalidrogą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Przedział kucy z 1.2Tce -100,115,130 i ostatnio wyciągnęli z 1.2Tce - clio gordini GT 140KM ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 (edited) Ja układam silnik... będzie czas na wyższe trochę obroty. Podobnie jak ja. Do 1500 km silnik ma luzik, a później pozwolę mu się wykazać A Centra Futura o takich parametrach to około 300zł z haczykiem (mam podobny ). Centra Futura to jednak troszeczkę coś innego. Te aku w Pulsarach uwzględniają obsługę "Start-Stop" a w związku z tym są przystosowane do znacznie wyższych prądów ładowania. Nie jestem mądralą w tej materii, ale kiedyś natrafiłem na artykuł, gdzie wyjaśniali różnicę między Futurą, a aku obsługującymi "Start-Stop" Edited April 29, 2015 by Andrzej G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 (edited) Centr futrowych to są stosy na reklamacjach Do samochodów z Start-Stop to są aku takie http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/start-stop/silver-dynamic-agm/ http://www.baterie.com.pl/produkty/akumulatory-rozruchowe-yuasa/seria-5000 Edited April 30, 2015 by Edek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Andrzej G - możliwe, ja wybrałem to, co polecane do sporego diesla Strider - to akurat zrozumiałe.. ale m.in. dlatego pytałem w innym wątku o docieranie na ostro colins - da się, ale to co się dzieje powyżej 3500 zachęca jednak do zgoła innych zachowań Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 (edited) Akurat w tym silniku powyżej 3500 obr. cudów się nie spodziewaj. Po drugie mam wrażenie, że jesteś przyzwyczajony do starych, wolnossących benzyn, które rzeczywiście dopiero powyżej 3500 obr./min. odżywały. Też miałem takie przekonania póki nie "skosztowałem" tego silnika. Ma on charakterystykę pracy zbliżoną do diesla i już poniżej 2000 obr./min. udostępnia maksymalny moment obrotowy,a przy prędkości 100 km/h ma zaledwie 2000 obr./min. Oczywiście można go piłować nawet do 6000 obr./min (chyba nawet ciut wyżej), ale po co skoro pełną dynamikę potrafi oddać poniżej tych 3500 obr./min. Edited April 30, 2015 by colins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Byłem na jeździe próbnej i przegoniłem wieczorem po Toruńskiej, więc wiem, czego się spodziewać Piłowanie do wysokich obrotów przydaje się przy wyprzedzaniu - przy stałej wartości momentu obrotowego przyspieszamy tak samo w zakresie 2-5,5k. Do tego dochodzi lepsza reakcja na gaz przy wysokich obrotach (naturalne dla silników turbo). Jeśli chodzi o przyzwyczajenia to najwięcej jeździłem dieslami, nawet wolnossącymi (Toyota, Isuzu), z benzyn to najwięcej VAG 2.0 8V (znów płaski wykres momentu w szerokim zakresie) i trochę szaleństw Alfą 1.4 Twin Spark. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.