misio_de Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Po ostatnim lataniu po torze olej w silniku mi się prawie zagotował (podszedł pod 120 stopni). Wymieniam teraz olej na nowy (Motul 300v Competition), i zastanawiam się nad dodatkowymi chłodnicami oleju. Czy ktoś z Was montował coś takiego u siebie? Znalazłem kilka setów, ale jest to dość spory wydatek, dlatego chcę dobrze wybrać. Do oleju silnikowego znalazłem to:: Mishimoto ma dwie wersje, z termostatem i bez: http://www.mishimoto.com/09-nissan-370z-08-infiniti-g37-oil-cooler-kit.html Stillen ma kilka rozmiarów: http://www.stillen.com/product/engine/stillen-setrab-oil-cooler-kit-street-400760-111156.html a po taniości jest to: http://www.ebay.co.uk/itm/141362336270?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT i to: http://www.ebay.co.uk/itm/161574204823?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Do skrzyni biegów znalazłem to: http://www.stillen.com/product/transmissions/stillen-transmission-cooler-kit-400740-8292.html i tańszy zestaw: http://www.ebay.co.uk/itm/231534986325?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Mishimoto ma wieczystą gwarancję. jak jest jakiś problem to wysyłasz do nich i dostajesz nówkę sztukę bez żadnego gadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 a my na to http://fmic.pl/45-chlodnice-oleju-fmicpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) jarek1111, masz może chłodnicę z części fmic? Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez misio_de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) tak , chłodnice i podstawke mocala z termostatem ,do tego końcówki ważne jest aby chłodnica była skręcona góra dół tak żeby ją ciśnienie oleju nie rozdyło i była końcówkami do góry tak żeby sie łatwo odpowietrzyła ja wiekszośc części kupuje u nich już od wielu lat wystarczy wejść na forum SR gdzie buduje sie mocne projekty też na tych częściach misio_de masz na opolu magika od tych spraw czasem go nawet odwiedzam jak bedziesz chciał dam ci namiary na niego Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Pewnie że chcę, taki namiar to na wagę złota :-) Jaka chlodnica jest lepsza: Mocal czy Setrab? Są w podobnych cenach... I czy 25 rzędów przy szerokości rdzenia ok 230mm (pojemność ok. 0,5l) wystarczy do schłodzenia oleju tak, żeby temperatura nie przekraczała 100-105 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 FMICowe 32 rzędy i na ulicy przy agresywnej jezdzie nie przekroczysz 100 stopni na torze w poznaniu myślę że do 135 maks dobije przy maksymalnej jezdzie rzecz jasna tzn. non stop ogniem te 7 kołek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Czyli największy fmic do oleju. A jaką użyć do automatycznej skrzyni biegów? I jak ją zamontować, tzn. gdzie wpiąć węże? Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez misio_de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 szeregowo panie...szeregowo! Ja mam HKSa do ATFa z czujnikiem temperatury... trzyma ok 80 stopni i jest tak zrobione że jak się włącza wentylator to chłodzi też olej w skrzyni...fajnie co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Też takie 32 rządy do automatu bym zapodał, przy dokładaniu chłodniczki warto pozostawić przejscie oleju przez fabryczną chłodnicę wody - szybciej będzie się olej w automacie dogrzewać do temperatury roboczej. Jak auto bardziej do sportu, rozgrzewane dobrze przed upalaniem to można pominąć, choć w zimie długo będzie się dogrzewać taka oliwa w automacie po tym zabiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Czyli chłodnicę mam wpiąć szeregowo, przed fabryczną chłodnicą. No to już chyba wszystko wiem :-) A jakie węże zastosować? Bo do oleju silnikowego to zbrojone, a do oleju w skrzyni biegów? A ten HKS ma tylko 10 rzędów... i wystarcza? Bo to mało się ma do 32 rzędów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) Przed fabryczną czy za to nie ma znaczenia żadnego...węże zwykłe gumowe oczywiście zbrojone, z tego co pamiętam fi10mm (wewnątrz). Ja mam takie coś... 32 rzędy to chyba max co rynek oferuje... Czy rzeczywiście takiej potrzebujesz? Nie wiem, ale nie znam żadnego sensownego argumentu poza tym że "im więcej tym lepiej" by ktoś polecił ci coś innego... Edytowane 1 Maja 2015 przez micho196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Chodzi mi o to że przed, żeby ewentualnie chłodnica wodna dogrzała (jeśli będzie za zimny). To już tylko dobrać muszę wielkość... A węże fi 10mm w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 To wg mnie nie ma większego znaczenia bo chlodnica zaczyna sie nagrzewać w momencie gdy silnik osiągnie te 70-75 stopni a w tym czasie tak samo olej w skrzyni sie grzeje... No ale zrobisz jak zechcesz... Ja mialem wężyk w zestawie i pasowal...zdejmij sobie jeden przewód i zmierz krociec bo nie chce klamac ale chyba 10mm wewnątrz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.