Guest vitalic9 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Hej!Planuję wymianę koła dwumasowego na jednomas. Nie chciałbym ponownie pakować koła dwumasowego. Aktualnie samochód delikatnie drga na biegu jałowym, ciężko jest płynnie zmieniać biegi. Miesiąc temu zmieniłem komplet sprzęgła na dokładnie ten z Allegro: http://archiwum.allegro.pl/oferta/sprzeglo-nissan-350z-z350-z-350-skyline-3-5-280km-i4248765439.htmlJaki konkretnie jednomas będzie pasował do tego kompletu?Czy nie obciąży to nadto skrzyni, sprzęgła i nie będzie bardzo uciążliwe? Czytałem na ten temat jednomasów. Jedni mówią że da się żyć, że samochód lepiej lata a drudzy że to poroniony pomysł... Jakie jest Wasze zdanie?Pozdro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Najcichsze są EXEDY - nie ma tego metalicznego dzwieku przy kręceniu rozrusznikiem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vitalic9 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Styknie? http://www.topendpower.pl/p/pl/act-600215/lekkie+koło+zamachowe+act+streetlite+-+nissan+350z++infiniti+g35+vq35de+03-06.html Exedy nie mogę nigdzie znaleźć... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 a ja wracam do 2 masowego ,mam już dość żężenia skrzyni przy malych obrotach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vitalic9 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 a ja wracam do 2 masowego ,mam już dość żężenia skrzyni przy malych obrotach To aż tak daje się we znaki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
13E7 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Podobno im lżejszy tym bardziej głośny. U mnie czeka do włożenia 6.3 kg Ale dopiero w lipcu będę miał czas go wpakować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Na EXEDY jest jak seryjna dwumasa - może minimalnie głośniej, na lżejszym lekko ACT jeszczę ciutek głośniej ale także nie jest to uciążliwie, natomiast na ultralekkim ACT może już co po niektórych wnerwiać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheMan Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 (edited) Nie pamiętam jaką jednomasę u mnie pakował Coobcio ale ja żadnej różnicy nie widzę ( aby było głośniej ) Edited April 27, 2015 by TheMan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 do Ciebie zapodałem EXEDY (9,3KG) i mam porównanie do swojego ACT (8,4KG), u ciebie kultura jest jak na fabrycznej zdrowej dwu masie u mnie już słuchać odgłosy ze skrzyni biegów, choć nie są jeszcze uciążliwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Podepnę się pod temat. Wczoraj rozebrałem sprzęgło w swoim 370z. Okazuje się, że dwumas ma spory luz i musi pójść do wymiany. W ASO za dwumas krzyknęli 6200 brutto, czas oczekiwania 4-5 tygodni. Pytanie czy nie warto w związku z tym pójść w jednomas? Rozumiem, że trzeba wtedy założyć cały zestaw np Exedy (Docisk, Tarcza, Wysprzęglik hydrauliczny, jednomas)? Jaki zestaw polecacie do 370z i gdzie można go dostać? Najchętniej poszedłbym w coś cichego tak jak TheMan. Na http://www.topendpower.pl/ niestety nie ma zestawów z jednomasem do kupienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Sprzęgło nie ma nic do jednomasy kładziesz dowolne... Ja robię miksy i wrzucam znacznie lepsze sprzęgła z 350 tek, te z 370z to 240mm gówno... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doodek Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Ja pod tym sprzęgłem Exedy mam teraz jednomas SPEC http://www.tomson.com.pl/product-pol-1516-Kolo-zamachowe-aluminiowe-SPEC-SN35A-Nissan-350z-2003-2006.html Waga coś koło 8-9kg bardzo leciutkie. Jak samochód stoi, czy zapala to nic nie słychać. Za to jak zadam jakieś obciążenie poniżej 2k obrotów to warczy to łożysko w skrzyni strasznie. Generalnie fajniej się zbiera teraz silnik. Szybciej się gazuje - taki bardziej dynamiczno/agresywny jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Wczoraj przyszedł mój jednomas - http://www.zspeedperformance.com/South-Bend-Clutch-DXD-Black-Billet-Steel-Flywheel-SBC-NIS.htm. Wziąłem najcięższy jaki znalazłem. Pewnie w przyszłym tygodniu złożę samochód i zobaczymy jak będzie z hałaśliwością na jałowym i poniżej 2k obrotów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 No i słuszenie, lekkie strasznie rzęrza !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Zetka już złożona, chodzi na jednomasie. Wrażenia generalnie na plus, lepiej wkręca się na obroty, wydaje się żwawsza. Nikt o tym nie wcześniej nie wspominał (chyba), ale autem zdecydowanie łatwiej się rusza na jednomasie, dużo płynniej. Na dwumasie nie raz zdażyło mi się szarpnąć przy ruszeniu, przy jednomasie elegancko płynnie można ruszyć i nie ma tego problemu. Co do rzężenia, występuje tylko na ciepłym. Gdy olej w skrzyni jest jeszcze zimny i gęsty jest cicho. Jak się zagrzeje, na jałowym wyraźnie słychać, że pracuje trochę jak diesel Przy ruszaniu na jedynce słychać skrzynie, na dwójce i trójce też w zakresie 1500-2000 obrotów i to w dosyć mało przyjemny sposób. Ale skoro na zimnym tego nie ma, myślę że można ten efekt ograniczyć lejąc gęstszy olej do skrzyni. Ja wymieniłem olej w skrzyni na standardowy Nissanowski z ASO, więc pewnie z czasem pokombinuje z czymś innym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doodek Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Hmm może miałeś rozwalony już ten dwumas. Generalnie single łapią bardziej punktowo. Zwróć uwagę czy to płynne ruszanie to nie jest przypadkiem palenie sprzęgła. Wiesz, po wymianie kilkaset km muszą się te powierzchnie podocierać. Moje też tak niby gładko brało z początku ale zauważyłem, że wydawało przy tym taki szorujący dźwięk. Starałem się przez jakiś czas ruszać praktycznie bez gazu i teraz już jest git. A co do oleju to Kuba poleca motula 75w140. W tej chwili mam chyba zalanego jakiegoś mobila 75w90 albo i nawet 75w80... tak mi zalali przy wymianie trzeciego biegu.. zaraz chce to zmienić tylko jeszcze troche podocieram te zębatke bo czasami jeszcze ją troche słyszę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Dwumas miałem rozwalony, miał spory luz, chodził bez zahamowania od ogranicznika do ogranicznika dlatego zmieniałem. Praca Single przypomina mi trochę sprzęgło w 350z, zdecydowanie bardziej punktowo łapie niż stockowe sprzęgło w 370z, z tym że nawet jeżeli dodam nieco gazu przy ruszaniu to nie szarpie budą jak to bywało na moim dwumasie. Co do oleju, tam gdzie kupowałem jednomas w opisie produktu jest napisane: We reccomend Motul Gear 300 75w90 or Redline MT-85 or MT-90 in warmer climates to keep trans rattle to a minimum. Jak zmienisz na 75w140 to daj znać co się zmieniło w porównaniu do 75w90. Najbardziej upierdliwy jest ten hałas skrzyni na 1 biegu, który u mnie pojawia się w okolicach 1200 obrotów do 1700. Jakby ten temat udało się zniwelować olejem o innej specyfice to śmiało mogę polecać przesiadkę na jednomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Jaki jednomas do HR-ka powinienem wrzucic zeby najlepsze osiagi byly na torze? I przy okazji sprzeglo do tego, choc jeszcze sie trzyma to moje ale bedzie na przyszlosc. Kumpel jedzie do Stanow za miesiac, to moze mi cos tam kupi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 No na tor to jak najlżejszy żeby była najlepsza reakcja na gaz, w połączeniu z krótkim dyfrem i mniejszej śreednicy kołami można liczyć na poprawę przyspieszenia no i mocniej hamuje się silnikiem. Ja u siebie mam warzącey 6,4kg ACT PRO LIGHT jestem z niego bardzo zadowolony. Co do sprzęgła to jak masz wolnossącego słabego pedała to swoje możesz zregnerować albo jak chcesz mocniejsze to zapodać większe o 10mm sprzęgło z DE o średnicy 250mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted March 12, 2017 Share Posted March 12, 2017 Chyba to wezme, bo nie widze ACT Pro Light dla HR a inne sa juz z waga 17lbs wzwyz: https://www.z1motorsports.com/z1-products/z1-motorsports/z1-motorsports-hr-vhr-performance-flywheel-p-9154.html Coobcio, czy musze wymienic wysprzeglik, bo w Stanach pisza ze obowiazkowo przy aftermarketowych sprzeglach! Predzej czy pozniej padnie. Jesli tak to na jaki, bo OEM-owego juz chyba nie ma sensu wtedy wkladac? Nie wiem do konca czy ten poprawiony OEM wystarcza. Jesli nie to sa dwie opcje z tego co widze: - CSC elimination kit http://www.zspeedperformance.com/ZSpeed-CMAK-Clutch-Movement-Alteration-Kit-CSC-Delete-ZSP-CMAK.htm - Heavy Duty CSC http://www.zspeedperformance.com/ZSpeed-HD-Concentric-Replacement-Clutch-Slave-Cylinder-CSC-zsp2006.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Sprzegło sobie wsadz z DE - mniejsze obciążenie będzie dostawał wysprzęglik, profilaktycznie jak masz prebiegu powyżej 80tyś km to i tak bym go zmienił na nowego oem Jak zamierzasz skracać przełożenei głowne to lepszy będize lżejszy zamach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.