clinic112 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Dzień dobry drodzy forumowicze. Choć raczej dzień masakryczny... Dzisiaj odebrałem auto od mechanika (speca od japońców) po wymianie elementów uk. kierowniczego, filtrów, oleju itd. Generalnie miały być ostatnie szlify przed majówką. Zaznaczyłem też, że ostatnio ciężej odpada więc, żeby zajrzał do świec. Przy odbiorze zapadł wyrok... Padnięta pompa wtryskowa i słaba kompresja na cylindrach. Czy ktoś z Was regenerował pompę wtryskową i orientuje się jakie to mogą być koszty? Silnik TD27T Podobno kompresja na cylindrach powinna być między 21 a 24 bar, ja mam u siebie kolejno: 1- 22, 2- 20, 3-20, 4-19. Czy to oznacza już totalną padlinę? Temat o tyle jest frustrujący, że w poniedziałek wyjeżdżamy w góry, żeby spotkać się z Wami w Krzyżowej. Myślicie, że jest szansa nie dojechać do celu...? Pozdo :-( Michał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Koszt regeneracji pompy to 500 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 U mnie głównym objawem jest ciężkie odpalanie na zimno i szarpanie silnikiem do momentu rozgrzania, potem jest ok. Czasem też na jałowym potrafi się zacząć krztusić aż do zgaśnięcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Nie chce zmartwić bardziej, ale wydaje mi się, że kompresja powinna być chyba większa jak 24 bar. Znalazłem filmik na którym hugh mierzyl u siebie i lekko ponad 30 miał. Stopień sprężania wynosi 1:21,9 bodajże w td27t. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 robilem pompe u gościa w ołatarzewie nie pamiętam coś koło 500 nie wiem jak mu to wyszło ale przynajmniej był zaangazowany w to co robi.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Co to kurcze, przed majówkowy pogrom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 dobrze że nie jade bo by sie coś rozp.... jeszecze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 znalazłem taki zestawik: http://m.ebay.com/itm/271158892703?nav=SEARCH do wyremontowania w sam raz. Chyba sam bede musiał kiedyś taki kupić bo jedno przytarte td27t zalega w garażu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 kompresji nie poprawię. Remont dołu silnika jest totalnie nieopłacalny. Co najwyżej zastosuje ceramizer lub inne cudo :-) 500 na regenerację pompy jestem w stanie jeszcze przeznaczyć. Najciekawsze jest to, że auto jeszcze 2 tygodnie temu odpalało od pierwszego strzała nawet w największe mrozy, i tak na prawdę przestał odpalać nagle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Czyli może to nie wina kompresji, a sama pompa? Jeszcze raz powtórz pomiary, moze cos nie tak wyszlo za pierwszym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Co to kurcze, przed majówkowy pogrom? Aż się boję co będzie jak pojedziemy w teren.... Czyli może to nie wina kompresji, a sama pompa? Jeszcze raz powtórz pomiary, moze cos nie tak wyszlo za pierwszym? Pomiary robił mechanior, generalnie ogarnięty wiec liczę, że się nie myli. Zajadę do niego po majówce, o ile zajadę... Pany w razie czego jak bym gdzieś stanął to pomożecie prawda...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 jakas próba olejowa była ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 jakas próba olejowa była ? to znaczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 brak kompresju moze wynikać z cylindrów lub zaworów dolewasz oleju w tłoki jak si epoprawiło to pierścienie / culindry jak nie to zawory ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Raczej nie bylo robione. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Próba olejowa pokaże co zdechło, ale co za różnica jak majówka tuż tuż... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Aż się boję co będzie jak pojedziemy w teren.... Pomiary robił mechanior, generalnie ogarnięty wiec liczę, że się nie myli. Zajadę do niego po majówce, o ile zajadę... Pany w razie czego jak bym gdzieś stanął to pomożecie prawda...? Pomożemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 pewnie że pomożemy ja dźwigu do majówki nie rozbieram , to jak coś to ci się szybko silnik wymieni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loin Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Objawy o których piszesz występowały i u mnie, po wymianie świec ustąpiły. Zmień mechanika i upewnij się że układ dogrzewania jest sprawny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Objawy o których piszesz występowały i u mnie, po wymianie świec ustąpiły. Zmień mechanika i upewnij się że układ dogrzewania jest sprawny Niskie ciśnienie sprężania mówi samo za siebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Niskie ciśnienie sprężania mówi samo za siebie. Kwestia tylko czy dobrze zostało sprawdzone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Po majówce podjadę do pompiarza, mamy jednego w okolicy, podobno dobry, zobaczymy co gościu powie. Dotychczasowy mechanior zaproponował remont pompy z wtryskami i za 900zł wiec tragedii nie ma, o ile na tym się zakończy? Plan jest prosty, jedziemy na majóweczkę, tam sobie spokojnie przy piwku usiądziemy i będziemy debatować co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loin Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Niech ktos jeszcze raz to sprawdzi albo zrobic to samemu , sprzety do badania cisnienia majatku juz nie kosztuja. Za cene uslugi czesto mozna miec wlasnie juz ten sprzet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinic112 Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Na złocie zauważyłem, że mam przeciek w przewodzie paliwowym na wysokości mostu. Może to jest przyczyna gaśnięcia i świrowania pompy wtryskowej? Co wy na to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Może być że łapie powietrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.