Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ubytki plynu chlodzacego


luksik1
 Share

Recommended Posts

Witam,

od nie dawna jestem posiadaczem terrana II 2.7 TDI rok99 po lifcie.

i nie dawno zauwazylem plamy plynu chodzacego pod autem.

ciezko jest jednoznacznie zlokalizowac wyciek gdyz nie jest on jednostajny...

tzn: po nocy na parkingu raz jest spora plama pod autem a raz kilka kropel,(innym razem sucho)

stojac na parkingu pod robota potrafi byc sucho nawet po 4-6 godzinkach

a godzinke pozniej juz jest plama. Systematycznie ubywa plynu chodzacego takze napweno 

rozchodzi sie o chlodziwo. Niektore przewody sa lekko przepocone ale bardziej martwi mnie pompa wody

auto ma swoj przebieg 260tys i silnik jest tez przepocony olejem wiec ciekzo zlokalizowac wyciek nie wiedzac dokladnie gdzie jest pompa wody... 

dodam tylko ze ubytki chlodziwa nie sa zbyt duze i plamy pod autem zauwazylem dopiero dwa trzy dni temu.

Prosilbym o jakos porade i moze schemat ukladu chlodzenia abym mogl zlokalizowac pompe..

 

Luksik1

Link to comment
Share on other sites

Było, już o tym pisałem.

 

Płyn się rozszerza nagrzany i wycieka (od razu odparowuje i ciężko namierzyć), stygnąc zaciąga powietrze a dopiero po dłuższym czasie swobodnie wycieka. Obejżyj okolice pompy wody i okolice termostatu.

 

W piątek jestem w Hrubieszowie to możesz podjechać zobaczyć co i jak :-). 

Link to comment
Share on other sites

hej,

czy moglbys mi zobrazowac gdzie jest pompa wody ?

czy ona jest bezposrednio za wiatrakiem czy moze nizej?

Link to comment
Share on other sites

:-)

 

Teraz dałeś czadu. Proponuję zwrócić się do jakiegoś mechanika o pomoc.

Pompa wody jest w osi wiatraka. Czyli pod wiatrakiem i viscozą. Ale jak Ci będzie się sączyło pod obudową termostatu to możesz przyjąć mylne wnioski (jak ja). Może też cieknąć z pod dekielka pompy.

Link to comment
Share on other sites

Poci się głównie z pod obudowy termostatu albo zespołu wodnego.do pompy jest prosty dostęp jak zdejmiesz hłodnicę i osłonę wentylatora to masz ją na wierzchu.schodzi razem z wiskiem.umyj motor dolej samego koncentratu do hłodnic i po paru dniach pokaże ci się osad z płynu w miejscach pocenia.

Link to comment
Share on other sites

kolego sprawdz czy nie leci spod obudowy  rozrządu spod tej płyty między silnikiem mi tam leciało

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

odgrzewam temacik ...

 

Do wymiany pompa wody, cieknie z wirnika.

Zlać płyn, odkręcić obudowę wiatraka, wyjąć chłodnicę, zdemontować wiatrak i zdjąć pompę.

tak?

 

Którą pompę wody polecacie:

MAGNETI MARELLI 352316170798

VALEO 506733

BLUE PRINT ADN19147

DOLZ N143 GRAF PA932

AISIN WPN-054A

JAPANPARTS PQ-136

ASHIKA 35-01-136

:whistle:

Edited by SieneK_68
Link to comment
Share on other sites

Bież pierwszą z brzegu za rozsądną cenę wszystkie te marki które podałeś są już długo na rynku a niektóre z nich idą na pierwszy montaż w fabrykach.a wymiana tak jak wspomniałeś bez żadnych dodatków.powodzenia.

Edited by łysy
Link to comment
Share on other sites

ja montowałem 3 lata temu najtańszą pompę i do tej pory niema z nią problemu 

Link to comment
Share on other sites

pamiętam jak w zimę parę lat temu w środku nocy przy sporym minusie na dworze walczyłem z tym bo na rano samochód musiał być na chodzie :)

taka zabawa

post-27068-0-60190700-1452019785_thumb.jpg

post-27068-0-00394700-1452019796_thumb.jpg

 

zakładałem pompę GMB nie było z nią problemów ale teraz mam inny silnik więc nie powiem na ile starcza

Link to comment
Share on other sites

OKi

teraz niech mi ktoś wyłoży jak to ustrojstwo się odpowietrza ...

Link to comment
Share on other sites

odpalasz silnik gnieciesz węże i dolewasz płynu, musisz poczekać aż termostat się otworzy i znowu

Link to comment
Share on other sites

Zalałem płynem chłodnicę pod korek. Zalałem zbiorniczek wyrównawczy do MAX.

Uruchomiłem silnik i poczekałem aż otworzy się termostat.

Zabulgotało i ze zbiorniczka uciekł płyn, dolałem znów do MAX.

Temperaturę trzyma jak należy. Do układu weszło około 8l płynu.

Ale ...

Na niepracującym silniku, jak odkręcę korek na chłodnicy to wywala płyn.

Tak z 1/4 litra wywali i przestanie.Zakręcam korek, uruchamiam silnik i ze zbiorniczka wyrównawczego ubywa płynu.

Dolewam na MAX. i ... dalej to samo.

Czyżby za silna sprężyna w korku chłodnicy?

Link to comment
Share on other sites

Tak ma być, wszytko jest ok,układ sam sobie pobiera zezbiornika, uzupełnij w nim poziom i ciesz się jazdą.

Link to comment
Share on other sites

i git skoro tak ma być ...

teraz pora zabrać się za uszczelnienie nagrzewnicy bo połowa tego co dmucha wentylator ucieka pomiędzy obudową wentylatora a obudową filtra p.pyłkowego


No i po sprawie, pompa wody wymieniona. Poprzednią, oryginalną od 2001 roku zastąpiła "japońska" GMB.

Płyn wymieniony, odpowietrzony i ... nareszcie nagrzewnica zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem a nie letnim :D

Ustało "wywalanie" płynu z chłodnicy. Teraz za każdym razem po jeździe jak sprawdzam to w chłodnicy płyn jest i w zbiorniczku wyrównawczym ten sam poziom. Nagrzewnica już nie bulgocze, jestem :D

Hmm ... co ciekawe a czego nie wiedziałem, wszystkie trzy paski klinowe są takie same :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...