luksik1 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Witam, od nie dawna jestem posiadaczem terrana II 2.7 TDI rok99 po lifcie. i nie dawno zauwazylem plamy plynu chodzacego pod autem. ciezko jest jednoznacznie zlokalizowac wyciek gdyz nie jest on jednostajny... tzn: po nocy na parkingu raz jest spora plama pod autem a raz kilka kropel,(innym razem sucho) stojac na parkingu pod robota potrafi byc sucho nawet po 4-6 godzinkach a godzinke pozniej juz jest plama. Systematycznie ubywa plynu chodzacego takze napweno rozchodzi sie o chlodziwo. Niektore przewody sa lekko przepocone ale bardziej martwi mnie pompa wody auto ma swoj przebieg 260tys i silnik jest tez przepocony olejem wiec ciekzo zlokalizowac wyciek nie wiedzac dokladnie gdzie jest pompa wody... dodam tylko ze ubytki chlodziwa nie sa zbyt duze i plamy pod autem zauwazylem dopiero dwa trzy dni temu. Prosilbym o jakos porade i moze schemat ukladu chlodzenia abym mogl zlokalizowac pompe.. Luksik1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Było, już o tym pisałem. Płyn się rozszerza nagrzany i wycieka (od razu odparowuje i ciężko namierzyć), stygnąc zaciąga powietrze a dopiero po dłuższym czasie swobodnie wycieka. Obejżyj okolice pompy wody i okolice termostatu. W piątek jestem w Hrubieszowie to możesz podjechać zobaczyć co i jak :-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksik1 Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 hej, czy moglbys mi zobrazowac gdzie jest pompa wody ? czy ona jest bezposrednio za wiatrakiem czy moze nizej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 :-) Teraz dałeś czadu. Proponuję zwrócić się do jakiegoś mechanika o pomoc. Pompa wody jest w osi wiatraka. Czyli pod wiatrakiem i viscozą. Ale jak Ci będzie się sączyło pod obudową termostatu to możesz przyjąć mylne wnioski (jak ja). Może też cieknąć z pod dekielka pompy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Poci się głównie z pod obudowy termostatu albo zespołu wodnego.do pompy jest prosty dostęp jak zdejmiesz hłodnicę i osłonę wentylatora to masz ją na wierzchu.schodzi razem z wiskiem.umyj motor dolej samego koncentratu do hłodnic i po paru dniach pokaże ci się osad z płynu w miejscach pocenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksik1 Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 ok dzieki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Nie ma sprawy poto tu jesteśmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek34 Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 kolego sprawdz czy nie leci spod obudowy rozrządu spod tej płyty między silnikiem mi tam leciało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SieneK_68 Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 (edited) odgrzewam temacik ... Do wymiany pompa wody, cieknie z wirnika. Zlać płyn, odkręcić obudowę wiatraka, wyjąć chłodnicę, zdemontować wiatrak i zdjąć pompę. tak? Którą pompę wody polecacie: MAGNETI MARELLI 352316170798 VALEO 506733 BLUE PRINT ADN19147 DOLZ N143 GRAF PA932 AISIN WPN-054A JAPANPARTS PQ-136 ASHIKA 35-01-136 Edited January 4, 2016 by SieneK_68 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 (edited) Bież pierwszą z brzegu za rozsądną cenę wszystkie te marki które podałeś są już długo na rynku a niektóre z nich idą na pierwszy montaż w fabrykach.a wymiana tak jak wspomniałeś bez żadnych dodatków.powodzenia. Edited January 4, 2016 by łysy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 ja montowałem 3 lata temu najtańszą pompę i do tej pory niema z nią problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 pamiętam jak w zimę parę lat temu w środku nocy przy sporym minusie na dworze walczyłem z tym bo na rano samochód musiał być na chodzie taka zabawa zakładałem pompę GMB nie było z nią problemów ale teraz mam inny silnik więc nie powiem na ile starcza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SieneK_68 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 OKi teraz niech mi ktoś wyłoży jak to ustrojstwo się odpowietrza ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 odpalasz silnik gnieciesz węże i dolewasz płynu, musisz poczekać aż termostat się otworzy i znowu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SieneK_68 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Zalałem płynem chłodnicę pod korek. Zalałem zbiorniczek wyrównawczy do MAX. Uruchomiłem silnik i poczekałem aż otworzy się termostat. Zabulgotało i ze zbiorniczka uciekł płyn, dolałem znów do MAX. Temperaturę trzyma jak należy. Do układu weszło około 8l płynu. Ale ... Na niepracującym silniku, jak odkręcę korek na chłodnicy to wywala płyn. Tak z 1/4 litra wywali i przestanie.Zakręcam korek, uruchamiam silnik i ze zbiorniczka wyrównawczego ubywa płynu. Dolewam na MAX. i ... dalej to samo. Czyżby za silna sprężyna w korku chłodnicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Tak ma być, wszytko jest ok,układ sam sobie pobiera zezbiornika, uzupełnij w nim poziom i ciesz się jazdą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SieneK_68 Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 i git skoro tak ma być ... teraz pora zabrać się za uszczelnienie nagrzewnicy bo połowa tego co dmucha wentylator ucieka pomiędzy obudową wentylatora a obudową filtra p.pyłkowego No i po sprawie, pompa wody wymieniona. Poprzednią, oryginalną od 2001 roku zastąpiła "japońska" GMB. Płyn wymieniony, odpowietrzony i ... nareszcie nagrzewnica zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem a nie letnim Ustało "wywalanie" płynu z chłodnicy. Teraz za każdym razem po jeździe jak sprawdzam to w chłodnicy płyn jest i w zbiorniczku wyrównawczym ten sam poziom. Nagrzewnica już nie bulgocze, jestem Hmm ... co ciekawe a czego nie wiedziałem, wszystkie trzy paski klinowe są takie same Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.