misza125 Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Witam. Sprawa wygląda następująco : Posiadam tinko z silnikiem 1.8 116km, przy oględzinach silnika zauważyłem iż poziom płynu chołodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest na minimum. Po dolaniu do maksimum i przejechaniu kilkinastu kilometrów zauważyłem plamę pod samochodem - oczywiście z owego płynu. Przez noc płyn wykapał do poziomu minimum w zbiorniczku i przestało kapać . Płyn wydobywał się z okolic pompy wody i ściekał po misce olejowej na ziemię. W praktyce nic się nie dzieje, samochód nie grzeje się , wszystko ma się dobrze lecz ta jedna rzecz nie daje mi spokoju, dlaczego nie ucieka cały płyn z obiegu tylko do poziomu minimum i jeżeli wyrzuca nadmiar to dlaczego z okolic pompy wody a nie spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego. Wiem, wiem pompa wody do wymiany, tylko nie o to chodzi, bo po co mam wymieniać pompę jak mogę jeździć z płynem na minimum Może ktoś spotkał się z takim problemem i może mi pomóc , Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Pompa do wymiany i tyle. Nie wyrzuca nadmiaru, bo go po prostu niema. W trakcie jazdy płyn ucieka, a na postoju kapie dopóki silnik jest ciepły. Ty dolewasz płyn tylko do zbiorniczka wyrównawczego, a tymczasem sporo go już brakuje w układzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misza125 Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 W układzie nie brakuje plynu,w chłodnicy jest pod korek, cieczy ubywa tylko do poziomu minimum i dalej proces kapania ustaje. Dlaczego ucieka plyn od max do minimum i dalej nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Więc nie dolewaj i przekonasz się czy płynu nie ubywa. A tak na serio, sprawdź korek chłodnicy czy nie jest zakamieniony. Korek działa jako zawór nad/podcisnieniowy. Jeśli jest niesprawny, to mogą dziać się różne rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misza125 Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Koreczek działa jak nówka sztuka, płynu nie dolewam , kolejny dzień i kolejne kilometry zrobione, płyn jak zatrzymał się na poziomie minimum tak też stoi , brak wycieków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 No i gra gitara, nie ma usterki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Koreczek działa jak nówka sztuka, płynu nie dolewam , kolejny dzień i kolejne kilometry zrobione, płyn jak zatrzymał się na poziomie minimum tak też stoi , brak wycieków. Podobny przypadek - lecz nie było widać wycieków na zewnątrz, miałem u córki w Micrze. Zawsze w zbiorniczku płynu ubywało i stawało tuż na minimum. Nie dolewałem i było ok. najważniejsze ze silnik się nie przegrzewał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misza125 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Bańka 5-litrowa z wodą w bagażniku i wszystko gra , ale mimo wszystko strach gdzieś dalej pojechać wiedząc ze nie jest tak jak powinno być. Jaki moze być koszt wymiany samej pompy wody? (Robocizna) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.