chimba Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Koledzy jeśli ktoś posiada note na automacie, proszę o napisanie paru zdań jak się ono sprawuje z tą skrzynią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danny Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 notek z automatem ,rewelacja:)w prowadzeniu i szybkosci, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Dzieki za info, a mógłbyś napisać po co jest ten dodatkowy guzik przy skrzyni w pozycji on/off? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Dzieki za info, a mógłbyś napisać po co jest ten dodatkowy guzik przy skrzyni w pozycji on/off? Odpowiedź na to pytanie znajduje się na 261 stronie instrukcji którą Ci wysłałem a tłumaczenie mówi, że Overdrive (O / D) wyłącznik Gdy przełącznik O / D OFF jest wypychany z Dźwignia zmiany biegów w pozycji D (jazda), światła na desce rozdzielczej zapala się. zobaczyć "Overdrive się lampka kontrolna (modele CVT)" w "Instrumenty i kontroli" w tym podręczniku. Użyj trybu Overdrive się, gdy trzeba poprawić hamowania silnikiem. Aby wyłączyć tryb Overdrive wyłączyć, naciśnij O / D OFF ponownie.Kontrolka Wyłącz. Po każdym uruchomieniu silnika, lub gdy przesunięcie dźwignia jest przesuwana w dowolnej pozycji innej niż D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Czytałem to ale nic z tego nie rozumiem za bardzo, czy to jest coś w rodzaju nadbiegu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Sprawdź to w realu i będziesz wiedział co i jak. Tu masz opis co i jak w automatach; http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_biegów Wynika z tego że; 3, itp lub D jeśli podstawowa to OD – pozycja która „skraca” skrzynię o górny bieg (biegi) overdrive. Skrzynia działa nadal w trybie automatycznym od pierwszego biegu do któregoś pośredniego, np. 3. Należy zapoznać się z instrukcją by poznać cechy i zalecenia co do użycia trybów skróconych – typowo zleca się je dla oszczędzania biegów wysokich (overdrive) pod zwiększonymi obciążeniami (biegi wysokie mają z reguły względnie delikatną konstrukcję, gdyż z założenia nie przenoszą znacznych momentów), czasem tryby skrócone polecane są do jazdy miejskiej i ogólniej z prędkościami, gdy punkt zmiany biegu wysokiego wypada tak, że skrzynia ciągle przełącza biegi wysokie (np. punkt zmiany biegu 3-4 to 70 km/h, przy jeździe w dużym ruchu i średniej około tej wartości, lepiej jest włączyć tryb 3 by skrzynia pozostawała na 3 biegu, zamiast co chwila przełączała 3-4-3-4). W niektórych skrzyniach występuje w trybach skróconych mniej lub bardziej efektywne hamowanie momentem (silnika lub układów hydraulicznych skrzyni) zbliżone do „hamowania silnikiem” w ręcznej skrzyni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybi63 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) Ja mam skrzynię A/T. Poniżej marny skan strony z instrukcji po polsku o przełączniku nadbiegu. Ogólnie o skrzyni: Model RE4F03B. Olej: Nissan ATF Matic D Pojemność ogólna 7,7l Do wymiany idzie jakieś max 5,5l Cena 1l oleju w ASO ok. 120 PLN Można zastąpić Dextronem III Wymiana oleju po przebiegu 60000 km Edited May 9, 2015 by zybi63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Dziękuję za info. A jak Ci się sprawuje auto na tej skrzyni, czy miałeś z nią jakieś problemy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybi63 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Notesa kupiłem w 2013r. Z przebiegiem 49000 km. Od znajomych więc cały czas miałem ten samochód "na oku". W ubiegłym roku wymieniłem olej w skrzyni. Znaleźć warsztat, który zna się na tych skrzyniach to jest wyczyn. Wymiana polegała na zlaniu starego oleju i zalaniu nowego. "Pan mechanik" był zdziwiony, że olej wlewa się przez prowadnicę bagnetu. Jak zapytałem a czy nie należy wymienić filtru oleju uzyskałem odpowiedź, że nie potrzeba, bo aby wymienić filtr to "skrzynię trzeba rozpołowić" Bzdura. Dziś już wiem, że jest to stosunkowo prosta operacja, ale wymaga trochę roboty. W przyszłym roku dla porządku będę to robił, ale już samemu. Ze skrzynią poza tym żadnych kłopotów nie miałem. Idealna do jazdy po mieście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 To w automacie, tak jak w manualu, nie ma korka przez który zalewa się olej....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybi63 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne. W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 (edited) W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne. W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa". Dzięki za wyjaśnienie. Z automatem w tym roku po raz pierwsze się zmierzę w Insygni. Edited May 11, 2015 by TESTER 1956 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Czyli to jest zwykły pełny automat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybi63 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Czyli to jest zwykły pełny automat? Dokładnie. Prosta skrzynia, z przełączaniem elektrycznym i sterowaniem hydraulicznym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Dzięki i o taką skrzynię mi chidziło bo porzygodach z pseudo sjrzynia w yarisce nigdy więcej innych sjrzyń niż pełny automat hydrauliczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.