Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacja hamulcy w T1


clinic112
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Po wyprawie majówkowej, prócz remontu silnika, mam jeszcze jedno postanowienie. Otóż planuje poprawic hamulce. A dokładnie wymienić bębny z tyłu na tarcze. Wyjechałem z domu z nowymi szczękami z tyłu, wróciłem bez, wycieczka 1500km i po szczekach, nie przetrwaly mieszanki piachu, wody, błota i wszystkiego innego co tam nawłaziło i mieliło sie całą drogę.

Czy ktos z Was przymierzał sie do takiej modyfikacji? Z czego podejdą jażma i zaciski? Wiadomo, że V6 mają tarcae z tyłu, ale może jest jakas inna opcja?

 

Po założeniu tarcz z tyłu, mam chcicę na jeszcze jedną modyfikacje, a dokładniej hydraukiczny reczny, dzialajacy na wszystkie koła. W terenie na śliskich zjazdach wydaje się rzeczą nieocenioną (doświadczenie z Krzyżowej). A wykonanie nie jest skomplikowane.

Link to comment
Share on other sites

W V6 są z tego co kojarze tarczo-bebny, ale niech to jakiś właściciel potwierdzi :)

Link to comment
Share on other sites

Tak, tarczobębny

Hugh też miał w planach przerobić tylne heble w ten sposób

Co do hydraulicznego Ham. ręcznego ... dam Ci namiar na fejsie, jeden z kumpli w XJ-cie niedawno to robił, ale chyba sam przód bo na tyle przecież jest ręczny, on ma skrzynię w automacie więc jeszcze "P" działa

 

 

 

to ten, który mnie przeciągał

 

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, w automacie jest lepiej i stąd mój pomysł na ręczny na 4 koła.

Generalnie temat jest dość prosty. Większość jest opisana ma forach do driftu. Pompka sprzęgła z lanosa podpieta pod oryginalną wajhe, a przewody wpięte w trójnik.

Link to comment
Share on other sites

najprościej by było jak byś kupił cały tylny most z tarczami od 3.0 v6 tylko nie wiem czy przełożenia będą pasowały 

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie dlatego trzeba brac 2 mosty z jednego auta :)

Link to comment
Share on other sites

Mostu raczej zmieniał nie będę, pokminie coś z samymi tarczami.

Link to comment
Share on other sites

Jurek, 

Kup że wreszcie jakieś MT-eki choć by nalewki i nie excytuj się jeepami :-)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, bitwa na marki juz niebawem ;-)

 

Widzę, że nikogo nie poniosła fantazja żeby założyć tarcze z tyłu ;-P

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem takie plany, ale w koncu nie wiem czemu nawet sie za to nie zabralem :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś ma dostęp do CNC to pozostaje znaleźć tarcze o tym samym rozstawie szpilek oraz OC i zaciski z jarzmami pasujące średnicą a resztę się wystruga ;)

Link to comment
Share on other sites

Gadałem coś z mechanikiem, powiedział że łatwo można zaadaptować tarcze z Pajero. Szczegółów i kosztów nie znam, to na razie pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Jak ori tarczobębny z tyłu to szykujciesię na regenerację ręcznego bo szczęki są nie do kupienia u nas, do tego zestaw sprężynek trzeba dobierać. Ogólnie kiszka straszna. Ja w drugim moście kombinuję zaciski od transportera t5 ale trzeba frezować klocki niestety bo jest problem ze spasowaniem.

Link to comment
Share on other sites

Jurek, 

Kup że wreszcie jakieś MT-eki choć by nalewki i nie excytuj się jeepami :-)

 

 

tak tak prezes :) zakładaj szumexy i wtedy za jeepami :)

Link to comment
Share on other sites

ale ja kojarzę jakiś watek łącznie z rysunkiem uchwytów do zacisków od .. golfa chyba i tam na linkę było

Link to comment
Share on other sites

Tylko grubość tarczy nie pasuje niestety i trzeba by frezować jarzmo. Lepiej dać z T5 i tylko blachy kotwicze zacisków zrobić i klocki przefrezować.

Link to comment
Share on other sites

Kto napisał że szczęki są nieosiągalne ?!

Nie ma chyba prostszego sposobu niż od V6 piasty zaadaptować całe piasty :)

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś pisałem jak zaadoptować zaciski od golfa lub T5. Frezowanie klocków to 15 sek roboty szlifierką. U mnie działają juz tak ze 4 rok. Dobrze jeszcze wywalić pompę hamulcowa i wstawić od almery n16. Staje w miejscu.

A co do tarcz to są ogólnodostępne za grosze od V6. Niestety zestwy naprawcze do v6 (szczęki, cylinderki, sprężynki, gumki) dostanie ich graniczy z cudem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,czy może któryś z kolegów interesował się zmianą w tylnym moście w Terrano  hamulców z bębnowych na tarczowe.......a może już ktoś ma takie ???

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Przerabialem temat, ciężka sprawa. Musiał byś mosty wsadzić z v6 ale są inne przełożenia. Z Pajero tez nie pasuje. Ja chciałem dla ręcznego, finalnie mam hydrauliczny na bębnach i jest ok, staje dęba na asfalcie.

Link to comment
Share on other sites

Bęben lepszy niż tarcza do tyłu

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Bęben tak szybko błota z siebie nie wydali jak tarcza, wiec mieli się staff kilometrami.

Link to comment
Share on other sites

 Mnie również się wydaje że, jednak tarcze są dużo lepszym rozwiązaniem :)

Link to comment
Share on other sites

tarcza  :showoff:

w terenie głównie o samooczyszczanie chodzi

na czarnym tarcza wręcz miażdzy bębny

to nie my z V6 narzekamy na hamulce ale właśnie "bębniatrze" ... coś w tym jest ;)

Link to comment
Share on other sites

Tylko że powierzchnia hamowania układu bębnowego i siła i tak jest większa niż tarczowego

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...