Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik temperatury w przepływce


Piterpe
 Share

Recommended Posts

Witam, 
Wiem że ten temat był już poruszany ale nie doczytałem tego co chciałem. Jakieś pół roku temu samochód jeździł od mechanika do mechanika po miesiącu udało się dojść że to wadliwy czujnik temperatury w przepływce ( na samym początku przepływka cała została wymieniona ale niestety później się okazało że wymienili na taką która zaraz się posypała) powoduje gaśnięcie, totalny brak mocy ( samochód czasem nie mógł pod górę podjechać ), nieregularne szarpnięcia itp. Dodatkowo z tego co pamiętam elektryk do czujnika dodał rezystor i stwierdził że to powinno pomóc. Minęło 6 miesięcy przejechałem jakieś 12 tys. km i... znowu to samo chociaż z o wiele mniejszą częstotliwością ale jednak. Jest to o tyle niebezpieczne że mój X ma automat więc gdy gaśnie przy prędkości 80 km/h to jest z hamowaniem nie zbyt ciekawie. Pytanie brzmi czy znowu czujnik się sypie ? Czy to możliwe że w tak krótkim czasie to małe gówienko znowu zaczęło szwankować ? Czy może wystarczy to jakoś ... wyczyścić?? albo zastąpić innym systemem ? 


Nikt nie ma pomysłu co to może być ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć, 

Nie jestem mechanikiem ale nie raz już czyściłem przepływomierz - efekt na krótką metę 

Niestety należy ją wymienić na nową i to na jaką nie jest bez znaczenia. 

 

U mnie np. w vovlo c30 była tak zafajdana olejem że to cud że w ogóle działała, wyczyściłem i było dobrze na krótki czas ale ogólnie samochód ożył, a było tak jak piszesz, najgorzej na wzniesieniach i przy ruszaniu . 

 

Może poprostu masz zasyfioną olejem, odręć całą rurę z przepływomierzem - nie rozkręcaj przepływomierza, weź spirytus, szmatkę i mały pędzelek, 

 

szmatką ze spirytusem bardzo delikatne oczyść czujnik z zew. 

 

pędzelkiem bardzo delikatnie po druciku

 

spirytus szybko odparowuje, może to pomóc na krótka metę, w ogóle lub zupełnie... kto to wie. 

 

nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem  :|

 

 

Link to comment
Share on other sites

nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem  :|

 

To jakaś nowa teoria ?

Link to comment
Share on other sites

Ja tak czyściłem i nic się nie rozkalibrowało. Torx z wcięciem? To dobrze bo płaskim podejdziesz :D . Reszta opisu imo oki.

Link to comment
Share on other sites

To jakaś nowa teoria ?

 

Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać

 

Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne

Edited by pawel2424
Link to comment
Share on other sites

Teoria bez żadnych podstaw, a znacznie wygodniej się czyści po zdemontowaniu.

Link to comment
Share on other sites

  • post-68386-0-13667900-1410431472_thumb.j
    • post-68386-0-45700100-1410431527_thumb.j

Przed i po czyszczeniu.

Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać

 

Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne

Z wcięciem zrozumiałem ze torx "przecięty".

Link to comment
Share on other sites

Okeej dziękuję, czyli nie ma znaczenia na jaki czujnik wymienię? Czy musi być konkretnie do tego auta bo to już trzeci i może po prostu te czujniki w tych autach się sypały...

 

 

Właśnie rozkręciłem to gówienko i wszystko jest czyściutkie, czujnik wygląda jak nowy... a samochód jak gasł tak gaśnie i to bez reguły, dziś mu się zachciało na środku skrzyżowania... Jak myślicie czy to może iść z zewnątrz jakaś usterka że ten czujnik zawodzi ?? Może jakaś przerwa w obwodzie... Jak możecie to podajcie z jakich samochodów by pasował ten czujnik, bo nie widzi mi się oddawać znowu auta do tych "mechaników-elektryków" gdzie auto będzie stało 2-3 tygodnie i nic z nim nie zrobią.

Na 08.06 umówiłem się do salonu Nissana może tam po podłączeniu do komputera powiedzą mi coś ciekawego :)

Edited by Piterpe
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jak auto gaśnie to zacząłbym do czujnika położenia wału korbowego, potem czujnik położenia wałka rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

Trop dobry.

Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta.

Link to comment
Share on other sites

Były sprawdzane oba i robiony wałka także odpada byłem wczoraj u elektryka stwierdził że wszystko jest dobrze zero błędów zresetowaliśmy ustawienia i zobaczymy co się będzie działo, jedyne co mi przychodzi do głowy jeszcze to chyba instalacja gazowa...

Link to comment
Share on other sites

Trop dobry.

Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta.

auto gaśnie jak pada czujnik położenia wału korbowego. ale często jest tak, że auto chodzi ok, dopuki się nie nagrzeje - jak złapie temperaturę to gaśnie i nie idzie odpalić. Jak lekko ostygnie, to znów odpala.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...