chimba Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Proszę o opinie na temat silnika 1.6 110 km, jak się sprawuje i jak jest z jego niezawodnością, czy nie jest za słaby do notesa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 No więc. Mam go od 40 tys km. W tym czasie miałem jedną awarię przepustnicy (wymiana na drugą używaną 200 zł). Prócz tego muszę Cię zmartwić... ale nic więcej się nie działo Zarówki, jakieś elementy zawieszenia.... i tyle. Spalanie: jazda delikatnej nogi do 100 km/h - 5,5 litra, miasto 7,5 litra, średnio 6,5 litra. Przyspieszenie jest zdecydowanie wystarczające Prędkość maksymalna którą uzyskuje się bez większego wysiłku to coś koło 185 km/h Tyle z moich doświadczen z tym silnikiem... Jeżdżę dalej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@reS Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 (edited) Mam Notka 1.6 od około roku.....zrobiłem nim ponad 30 tyś km i odpukać po za rozładowanym akumulatorem nic się nie dzieje 5 razy pokonał już trasę z okolic Londynu na Śląsk i z powrotem radząc sobie doskonale. Silnik cichy i elastyczny, moc wystarczająca. A jak się przyciśnie to ładnie silniczek bulgoce Najwięcej cieszy mnie spalanie....bo na trasie rzadko przekroczy 6L nawet jadąc po autostradach ponad 140-150 km/h Osobiście jestem zadowolony......no i duży plus.. nie rdzewieje 1.6 do Notka jest jak marzenie....no i rarytas bo trudno znaleźć dobry egzemplarz z tym silnikiem. A jak już coś jest to się cenią. Nie to co 1.4 Edited May 12, 2015 by M@reS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybi63 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 (edited) Proszę o opinie na temat silnika 1.6 110 km, jak się sprawuje i jak jest z jego niezawodnością, czy nie jest za słaby do notesa? Widzę, że kolega ma ten sam zespół napędowy co ja. Silnik HR16DE + skrzynia automat. Ja jeżdżę już jak wspominałem w innym wątku ok 1,5 roku. Poza wymiana olejów, płynów, filtrów i paska osprzętu nic się nie dzieje. Silnik 1,6 zupełnie wystarcza do Notesa. Pamiętać należy, że dużo Notesów jeździ z silnikiem 1,4 i daje radę. Spalanie w 1,6+automat będzie trochę większe, bo automat. W Notesach do d..y jest zawieszenie przednie. tak samo jak w Tidach, Mikrach, Clio Megankach. Nawet QQ ma podobne. Jakiś debil pół ramę przednią zamiast sztywno przymocować do nadwozia zamocował na tulejach metalowo gumowych i wspornikach. Na naszych drogach rozwarstwia się to po ok. 40kkm. Pojawiają się luzy, stukania pukania itd. Do pół ramy przymocowana jest przekładnia kierownicza i ona zaczyna mieć luzy na wieloklinie do kolumny kierowniczej. Znaleźć dobrego mechanika i temat można ogarnąć. Dużo części pasuje od wymienionych modeli francuskich (w końcu to jeden koncern). Edited May 12, 2015 by zybi63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) Silnik HR16DE to bardzo udana jednostka ,mało awaryjna, dynamiczna ,spalanie oleju minimalne,i najlepiej pracuje na 5W50 bo na 5W30 to jak sieczkarnia ! Z minusów to kosztowna wymiana szklanek!! i utrudniona wymiana świec ! Z moich testów to woli więcej powietrza z filtra powietrza silnika i lepsze filtry oleju bez sprężyn na zaworach przelewowych tych wewnątrz filtra! Ten silnik jest tak udany że Ruscy sobie otworzyli fabrykę do produkcji tego silnika Edited May 13, 2015 by Edek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Edek napisz coś więcej o filtrach. Jakie kupujesz? Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia... no i olej. Co byś polecił? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) Graphia no przecie napisałem olej to M1 5W50 za 112zł silnik pieknie pracuję 3 lata i kompresja lepsza a o czyszczeniu tego oleju już nie piszę Co do filtrów oleju to na OEM Nissan to zamieniłem na te z niebieskim kapslem zaworu przelewowego Zamawiałem w moim sklepie motocyklowym ale teraz nie da rady bo kuntakt się urwał to będę musiał kupować z Ebaya bo w Polce takowych nie ma. Są filtry oleju rożnych firm ale w środku z sprężynką a ja nie będę ograniczać przepływu oleju sprężynami bądź sprężynami z blaszkami jak w OEM Nissan Taki pasuję do naszego silnika http://www.ebay.com/itm/MOBIL-1-ENGINE-OIL-FILTER-M1-108-New-open-box-ship-with-tracking-number-/131507839047?hash=item1e9e7a6047&vxp=mtr Edited May 13, 2015 by Edek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Masz w avatarze M1. Nie wierzę Ci :D A tak na serio... nie wspomniałeś o filtrze powietrza. Coś ponad przeciętną? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Ja mam taki od pierwszego dnia zakupu i przepływka żyje i pracuję już 3 lata ale te filtry trzeba lubić czyścić . Odpowiednio nasączać olejem aby nie zabić przepływki. Jak to wielu piszę syfu kupa idzie do silnika ale chyba ich ,co do dynamiki silnika to standardowy papierowy to zaduszacz silnika,po tym więcej tlenu i lepsza praca silnika nie jest taki mulasty jak na papierzaku http://allegro.pl/nissan-nv200-tiida-cube-sportowy-filtr-powietrza-i5284790370.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Kokedzy a czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu? I mniej więcej przy jakich obrotach osiąga 85 procent mocy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Tak ma zmienne fazy rozrządu! A przy jakich obrotach ile procent tego nie wiem ,wiem ze przy 3000 już pięknie ciągnie byle nie na papierowym filtrze powietrza Papierowy zabiera mu dynamikę! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 nie poci się pod pokrywą tak jak mniejsza jednostka, ma dobry "dół" i elastyczność, nie wymaga częstego sięgania do drążka biegów, pracuje akustycznie przyjemniej, nie boi się wysokich obrotów, nie traci zauważalnie mocy po włączeniu klimatyzacji, nie bierze oleju ( u mnie ponad 60 tys i tylko wymiany, żadnych dolewek - stosowałem 5W40 Helix Ultra, wymieniałem też co roku filtr powietrza) Różnica w cenie 1,4 a 1,6 w przypadku kilkuletnich ph1 jest niewielka ale tych ostatnich jest o wiele mniej w ofercie ale warto szukać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Jeżeli chodzi o Note, to silnik 1.4 jest zupełnie wystarczający i oszczędny. Natomiast 1.6 jest wyraźnie mocniejszy i bardzo ładnie ciągnie Note`a. Wszystko inne koledzy już powiedzieli . Ale jak miałbym wybór pomiędzy gorzej zadbanym i starszym z 1.6 a młodszym i w lepszym stanie 1.4 to wziąłbym tego drugiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Panowie a ile on ma koni w rzeczywistość, bo widzę na necie, że raz podają, że ma 110 km a raz, że 115 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 W Note i Tiida po 110KM a w QQ pinć koni więcej ,normalnie potwory aż strach pedał gazu dotykać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 (edited) Powiem tak, miałem do tej pory fabie 1.4 16v na automacie 75 km i silnik w notesie jest zdecydowanie lepszy, dużo cichszy i mocniejszy, natomiast jeśli chodzi o zawieszenie to skoda jest bardziej komfortowa i zawieszenie jest bardziej sprężyste. Edited May 13, 2015 by chimba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@reS Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) Note jest za wysoki na "sprężyste" zawieszenie Przed Notkiem do zadań specjalnych był Mercedes A klasa (W168 z silnikiem 1.6 i W169 z silnikiem 1.5 benzyna)......jak dla mnie niebo a ziemia na korzyść Nissana, a gabaryty podobne. A Klasa sztywna, silnik głośny i paliwożerny....Notek, większy w środku, silnik cichutki i pali bardzo mało. Edited May 13, 2015 by M@reS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimba Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Od lipca będzie w moim posiadaniu, narazie były jazdy próbne, jedyne co mnie zraziło to telepanie chyba tylnej półki lub czegoś podobnego z tyłu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 tylna półka się telepie, bo jest osadzona na dwóch plastikowych kołkach, które z kolei siedzą w plastikowych gniazdach. Całość ma sporo luzu (zarówno osiowego jak i po średnicy) więc hałasować musi - szczególnie gdy auto się buja na nierównościach i półka lata od lewej do prawej. Problem załatwiają np dwa kawałki samoprzylepnego filcu (takiego do nóżek krzeseł ) Zresztą jest okazja do własnej inwencji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@reS Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 (edited) Ejjj...moje bolce od półki są elastyczne z wierzchu a w środku twarde ...nie ma żadnego luzu bo całość wchodzi trochę na siłę (wyczuwalny opór) i ta elastyczna powłoka tych bolców amortyzuje półkę. Dodam że jest to oryginalna część nie przerabiana i nie ma dorabianych gum lub całych bolców. Podczas podnoszenia nie wyczuwa się żadnego oporu, nic nie stuka nic nie puka Edited May 15, 2015 by M@reS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El_Diablo Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Z minusów ... i utrudniona wymiana świec ! Nie powiedziałbym, że utrudniona około 1-1,5h i zrobione , zresztą jak często się je wymienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Utrudniona bo trzeba wiele podkręcać aby dostać się do cewek a i jeszcze świece i po skręceniu przepustnica może się rozkalibrować!!! W Almerze świece wymieniałem 30min i nie musiałem demontować tyle osprzętu, dlatego napisałem ze w HR16DE wymiana utrudniona A jak przyjdzie potrzeba u mnie wymiany, to ze względu na ryzyko przepustnicy, zlecę robotę w ASO bo chce aby mi ja wyczyścili przy okazji wymiany świec!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Edek ,że utrudniona ,masz rację(podobnie mam w k12 ,a pamiętam jak łatwo było n15) ale czy to mażna nazwać minusem silnika? co do przepustnicy ,sama z siebie się nie rozkalibruje,chyba ze ktoś będzie próbował czyscić , to wtedy adaptacja jak w banku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Minusem do wymiany świec ! A nie minusem silnika masz racje Manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Jak wypniesz akumulator i trochę poczekasz aby system się rozładował ,to przepustnicy nie rozkalibrujesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.