truedomel Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Więc może po kolei: Silnik zgasł, błąd czujnika wału. Czujnik wymieniony na nowy zamiennik, wszystko ok. Po jakimś czasie zauważyłem nierówną pracę wskazówki obrotomierza, na wolnych obrotach wszystko ok, im większe przy przyspieszaniu tym bardziej wskazówka drga skacząc o 200 do 400 obr/min. Nie wiem czy ten objaw pojawił się jednocześnie z wymianą czujnika, wcześniej czy później. Myślę, że może być to spowodowane "zimnymi lutami", szaleje mi wskaźnik paliwa więc napewno jest tam konieczność poprawy lutów i skłaniam się ku temu, że obrotomierz może szaleć z tego samego powodu. Następnie pada jedna z nieoryginalnych cewek. Wymieniona na używkę, przez nierzetelnośc sprzedawcy cewka zamiast "grubej" jak reszta fabrycznych założona "cienka". I pojawił się kolejny objaw i sedno sprawy (znów nie mam pewności czy wystąpił tuż po wymianie cewki czy po jakimś czasie), przy przyspieszaniu najczęściej na 3, 4 biegu przy wyższych obrotach czuć szarpanie silnika, jakby czasem zadławił się na ułamek sekundy. Trudno, a właściwie to się nie da, w czasie jazdy wkręcić go na obroty powyżej 4500 obr/min. Na wolnych obrotach i przy płynnej jeździe wszystko jest w pożądku.Na biegu jałowym przy wciśnięciu gazu spokojnie obroty wchodzą na czerwone pole. Przy okazji wymiany oleju, wymieniłem dzisiaj filtr powietrza i paliwa. Niestety szarpanie nie ustąpiło. Skąd to szarpanie ???? Jakieś pomysły ?? Silnik 1,8 bez gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 sprawdź łańcuch czy nie wyciągnięty, przelutowanie zegarów pomoże tylko na wskaźnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
truedomel Posted May 20, 2015 Author Share Posted May 20, 2015 Czujnik wału wymieniany specjalnie w warsztacie w celu sprawdzenia łancucha, mechanik stwierdził, że jest w dobrym stanie. Oczywiście jest możliwośc, że przygrał w ..... i nawet na niego nie patrzył, choć warsztat sprawdzony i godny zaufania to teraz nie mam pewności bo i mieć jej nie mogę. W warunkach domowych łatwo to sprawdzić ? Pewny jestem tylko że czujnik wymieniany w grudniu a szarpanie pojawiło się niedawno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Możesz sprawdzić sam. Wystarczy zdjąć dekiel osłonowy rozrządu. Z tego co pamiętam , to coś ok.4śrub na boku(zdaje sie 10) i 2 śruby na górnej pokrywie zaworów(krzyżak). Zobacz na ile zębów jest wychylony wodzik prowadnicy napinacza. Tak jak piszesz popraw luty w szafie. Sprawdz wartości na przepływce, przeczyść przepustnice. Nalej do paliwa środka do czyszczenia układu wtryskowego. I podepnij się pod N.Consult! Może wina leży tylko po stronie mieszanki(rozjechana mapa). Od razu sprawdzi współprace sond na wykresie. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
truedomel Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 No to dałeś mi roboty , Dzięki Wam za rady tak poważniej mówiąc. Czy dobrze ogarniam, że N.Consult to program dostępny raczej w warsztacie ? Przez 6 lat nie robiłem nic pod maską poza olejem, dobrze się domyślam, że teraz przyczyną może być to wszystko z takich elementów jak; przepustnica ,przepływomierz, rozrząd, cewka, sil. krokowy, sondy lambda ? Czy mozna coś wykluczyć z tej listy ? Czy dla normalnego serwisu, nie ASO, wykrycie usterki powinno być łatwe ? wiem, że pytanie takie to trochę wróżenie z fusów ale muszę ocenić sytuację i podjąc decyzję czy samemu to ogarniać czy oddać do warsztatu. I jeszcze jedno pytanie laika: a jeśli jest tak jak napisałeś "Może wina leży tylko po stronie mieszanki(rozjechana mapa)." to jak to poprawić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 O ile sondy można sprawdzić po kolei,(+przepłyka) a niektórymi programami podejżeć parametr współpracy i sprawdzić błedy-skasować i pare innych współczynników w podgalądzie. To co do reszty, a głównie ustawienie parametrów, przesoftowanie programu do ustawień fabrycznych z dawkowaniem mieszanki, sprawdzenie poprawności pracy na poszczególnych garach, poprawna/prawidłowa!!! adaptacja przepustnicy po czyszczeniu(reszte sposobów o D..potłuc). Niestety ale to jest w stanie tylko N.Consult. Mało kto posiada kompa za min.2.5k, by zrobić może 2 Nissan-y w roku za ok.100zeta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
truedomel Posted May 24, 2015 Author Share Posted May 24, 2015 No to raczej do N.Consult się nie podepnę. W dodatku widzę, że czyszczenie przepustnicy itp. przez niewprawionych w tym użytkowników przynosi więcej szkody niż pożytku. Poczekam na tą chwilę na odpowiedź producenta cewki na złożona reklamację, jeśli uzna i przyśle nową to zobaczę czy to nie ta jedna z cewek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.