rafik73_note Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Przede mną wymiana rozrządu, który zestaw polecacie: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-note-1-5dci-oryg-i5374543814.html Czy http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-micra-iii-note-1-5-dci-oryg-i5314263893.html A może http://allegro.pl/rozrzad-pompa-1-5-dci-nissan-juke-note-nv200-oryg-i5235391442.html A olej elf excelium 5w40 się nada? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 co do oleju ,to ja zalałem aktualnie w tiidzie: 5L - olej ELF 5W30 FullTech FE norma Renault RN 0720 rozrzad po vin dobierz ,wszystkie w/w są o.k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik73_note Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Tak jest jak leje się 5W30 trzeba potem wymieniać- panewki, szklanki, i jak leci mechanicy bardzo zadowoleni mają robote Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Edek nie siej defektyzmu Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. On chce profilaktycznie wymienić pasek rozrządu ,słusznie razem z napinaczem i pompą wody i tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 (edited) Wymiana profilaktyczna rozrządu jak najbardziej słuszna ,ale lanie 5W30 już nie!!!! bo można nalać 5W40 ! A mój olej zostawiam dla siebie Edited May 23, 2015 by Edek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@reS Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. Sorry ale nie wytrzymałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad. Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik73_note Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Nie wiem manix, co pytam mechaniora, to z tą profilaktyką lekka przesada. Jeden powiedział, że równie dobrze profilaktycznie silnik mogę wymienić. Podobno panewek nie ma co ruszać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Hym, powiem tak ,daj Boże ,masz mniej wysilony motorek to może pohula.Mi ,padły panewki(właściwie jedna panewka) po około 80kkm , na całe szczęście na przedłużonej gwarancji ,bo naprawa w aso była baaaardzo droga.Ale z tymi motorami tak jest ,że potrafią 250kkim bez problemów lub... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Sory Panowie, puki co Pań w dyskusji owej nie ma, profilaktycznie to ja bym autko proponował wymienić. Bez przesadyzmu z tymi panewkami, popsują się to dadzą o sobie znać i się wymieni. Osobiście raz panewki w aucie zmieniałem i to było z mojej i tylko mojej winy bo uległem doradztwu fachowca by zalać auto (NISSAN) gęstszym olejem bo miał już osiem lat. A i tak przed wymianą, pomimo istotnych objawów, zrobiłem 800km trasę. Odwag odrobinę i przede wszystkim wiary, WIARY w posiadane auto Panowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Ta WIARA czyni cuda ,a silnik jak ma klęknąć to i tak klęknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Tak Tester,tylko jak panewki "klękną" to najczęściej jest po "ptokach" i taniej silnik wymienić ,chyba że rzeczywisicie wyczulone ucho wychwyci natychmiast ten charakterystyczny metaliczny stukot .to wtedy tylko : wymiana panewek,szlif wału, wymiana uszczelniaczy ,rozrządu i pompy wody...tylko Oczywiście wiara nie zaszkodzi, a pomóc może Po drugie , po zdjęciu miski olejowej mozna je zweryfikować i ocenić czy dadzą radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Chyba, że pójdzie się w tzw. wymianę prewencyjną panewek przy przeebiegu ok. 100 tys.km. Wiele osób tak robi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 O tym pisałem właśnie Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik73_note Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 (edited) ok, niechby była ta prewencja, tylko może niech ktoś poda przybliżony koszt: części + usługa mój przebieg to ponad 158 000 Edited May 25, 2015 by rafik73_note Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 To zależy kto będzie robił i czy trzeba .Pogadaj z kol. Mucka38 (dział Qashqhai),on to robił prewencyjnie . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik73_note Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Thx manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 No to ulegając powyższemu nie ma innego wyjścia jak, choćby dla tych co pojęcia o mechanice nie mają, opracować kalendarz prewencyjnych wymian, bo chyba nie tylko panewki by temu trendowi podlegały....??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!! Liczę że reakcja zwolenników tego, bo inaczej nie da się tego nazwać, trendu będzie podobna jak Twoja. Może zwrócenie uwagi na fakt iż w aucie jest wiele innych części, poza przedmiotowymi panewkami, które łapały by się na prewencyjna wymianę, sprowadzi ich myślenie na ziemie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Cóz począć ,jak panewki w tym motorku są bardziej wrażliwe, niż pasek rozrządu ? A nikt nie kwestionuje potrzeby wymiany paska po 5 latach lub , w zależności od wersji 90-150kkm . Kierownik znajomego serwisu specjalizujący się w "francuzach" mówi, Mercedes sobie poradził ,daje własny zestaw panewki/wał do tego motorka. Reno nie widzi rozwiązania ,twierdząc że metalurgia jest na takim poziomie,że nic lepszego nie moga zaoferować .To samo , co kierownik wspomnianego serwisu , twierdzą chłopaki z ASO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 No to jednym słowem tragedia, można by rzec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 A no... Aczkolwiek trzeba pochwalić osprzęt(turbo ,wtryski itd) oraz koło dwumasowe .W zasadzie od wpadki z wtryskami DELPHI , odkąd przeszli na siemens"a i bosha w zasadzie bezproblemowy silnik .Naprawy naprawdę sporadyczne i w zasadzie najczęściej z winy użytkownika. Powiem tak, mimo że mi panewka poszła(też w tym trochę mojej winy) nie miał bym żadnych skrupułów kupić ponownie auto z tym motorem.Ma świetny moment obrotowy(jak na tą pojemność) i jest bardzo oszczędny. No ale jest teraz 1.6 dig-t (myślę o pulsarze) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 W Nisanie a z tego co pamiętam dotyczy to także pozostałych japońskich aut, w panewkach są bardzo małe otworki smarujące. Dlatego istotnym jest zmienianie oleju zgodnie z zaleceniami i lanie zalecanego oleju. Gęstszy, czy nie zmieniany (zanieczyszczenia) powoduje zatykanie tych otworków a co za tym idzie do ich uszkodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.