Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki rozrząd polecacie? (Note Acenta 1,5 dci)


rafik73_note
 Share

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

co do oleju ,to ja zalałem aktualnie w tiidzie: 5L - olej ELF 5W30 FullTech FE norma Renault RN 0720

rozrzad po vin dobierz ,wszystkie w/w  są o.k.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad.

Link to comment
Share on other sites

Tak jest jak leje się 5W30 trzeba potem  wymieniać- panewki, szklanki, i jak leci mechanicy bardzo zadowoleni mają robote  :D

Link to comment
Share on other sites

Edek nie siej defektyzmu   :devil:  Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. On chce profilaktycznie wymienić pasek rozrządu ,słusznie razem z napinaczem i pompą wody i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana profilaktyczna rozrządu jak najbardziej słuszna ,ale lanie 5W30 już nie!!!! bo można nalać 5W40 ! 

A mój olej zostawiam dla siebie  :D

Edited by Edek01
Link to comment
Share on other sites

Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek.

 

Sorry ale nie wytrzymałem  :dribble:

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad.

Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem manix, co pytam mechaniora, to z tą profilaktyką lekka przesada. Jeden powiedział, że równie dobrze profilaktycznie silnik mogę wymienić. Podobno panewek nie ma co ruszać.

Link to comment
Share on other sites

Hym, powiem tak ,daj Boże ,masz mniej wysilony motorek to może pohula.Mi ,padły panewki(właściwie jedna panewka) po około 80kkm , na całe szczęście na przedłużonej gwarancji ,bo naprawa w aso była baaaardzo droga.Ale z tymi motorami tak jest ,że potrafią 250kkim bez problemów lub...

Link to comment
Share on other sites

Sory Panowie, puki co Pań w dyskusji owej nie ma, profilaktycznie to ja bym autko proponował wymienić. Bez przesadyzmu z tymi panewkami, popsują się to dadzą o sobie znać i się wymieni. Osobiście raz panewki w aucie zmieniałem i to było z mojej i tylko mojej winy bo uległem doradztwu fachowca by zalać auto (NISSAN) gęstszym olejem bo miał już osiem lat. A i tak przed wymianą, pomimo istotnych objawów, zrobiłem 800km trasę. Odwag odrobinę i przede wszystkim wiary, WIARY w posiadane auto Panowie.

Link to comment
Share on other sites

Ta WIARA czyni cuda ,a silnik jak ma klęknąć to i tak klęknie :D

Link to comment
Share on other sites

Tak Tester,tylko jak panewki "klękną" to najczęściej jest po "ptokach" i taniej silnik wymienić ,chyba że rzeczywisicie wyczulone ucho wychwyci natychmiast ten charakterystyczny metaliczny stukot .to wtedy tylko : wymiana panewek,szlif wału, wymiana uszczelniaczy ,rozrządu i pompy wody...tylko  :devil: Oczywiście wiara nie zaszkodzi, a pomóc może  :wave:


Po drugie , po zdjęciu miski olejowej mozna je zweryfikować i ocenić czy dadzą radę.

Link to comment
Share on other sites

Chyba, że pójdzie się w tzw. wymianę prewencyjną panewek przy przeebiegu ok. 100 tys.km. Wiele osób tak robi.

Link to comment
Share on other sites

O tym pisałem właśnie


Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru

Link to comment
Share on other sites

ok, niechby była ta prewencja, tylko może niech ktoś poda przybliżony koszt:

części + usługa


mój przebieg to ponad 158 000

Edited by rafik73_note
Link to comment
Share on other sites

To zależy kto będzie robił i czy trzeba .Pogadaj z kol. Mucka38 (dział Qashqhai),on to robił prewencyjnie .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No to ulegając powyższemu nie ma innego wyjścia jak, choćby dla tych co pojęcia o mechanice nie mają, opracować kalendarz prewencyjnych wymian, bo chyba nie tylko panewki by temu trendowi podlegały....???

Link to comment
Share on other sites

Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło  :D

Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!!

Link to comment
Share on other sites

Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło  :D

Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!!

Liczę że reakcja zwolenników tego, bo inaczej nie da się tego nazwać, trendu będzie podobna jak Twoja. Może zwrócenie uwagi na fakt iż w aucie jest wiele innych części, poza przedmiotowymi panewkami, które łapały by się na prewencyjna wymianę, sprowadzi ich myślenie na ziemie. 

Link to comment
Share on other sites

Cóz począć ,jak panewki w tym motorku są bardziej wrażliwe, niż pasek rozrządu ? A nikt nie kwestionuje potrzeby wymiany paska po 5 latach lub , w zależności od wersji 90-150kkm . Kierownik znajomego serwisu specjalizujący się w "francuzach" mówi, Mercedes sobie poradził ,daje własny zestaw panewki/wał do tego motorka. Reno nie widzi rozwiązania ,twierdząc że metalurgia jest na takim poziomie,że nic lepszego nie moga zaoferować .To samo , co kierownik wspomnianego serwisu ,  twierdzą chłopaki z ASO.

Link to comment
Share on other sites

No to jednym słowem tragedia, można by rzec.

Link to comment
Share on other sites

A no...

Aczkolwiek trzeba pochwalić osprzęt(turbo ,wtryski itd) oraz koło dwumasowe .W zasadzie od wpadki z wtryskami DELPHI , odkąd przeszli na siemens"a i bosha w zasadzie bezproblemowy silnik .Naprawy naprawdę sporadyczne i w zasadzie najczęściej z winy użytkownika. Powiem tak, mimo że mi panewka poszła(też w tym trochę mojej winy) nie miał bym żadnych skrupułów kupić ponownie auto z tym motorem.Ma świetny moment obrotowy(jak na tą pojemność) i jest bardzo oszczędny. No ale jest teraz 1.6 dig-t (myślę o pulsarze)

Link to comment
Share on other sites

W Nisanie a z tego co  pamiętam  dotyczy to także pozostałych japońskich aut, w panewkach są bardzo małe otworki smarujące. Dlatego istotnym jest zmienianie oleju zgodnie z zaleceniami i lanie zalecanego oleju. Gęstszy, czy nie zmieniany (zanieczyszczenia) powoduje zatykanie tych otworków a co za tym idzie do ich uszkodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...