pawel2424 Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Cześć, Mam następujący problem, w moim X-tail 4x4 2.2 dci ciekł olej z chłodnicy intercooler (auto świeżo kupione - przebieg ok. 200 tyś ) Z opinii w internecie oraz info. od mechanika wynikało że należało by zrobić turbinę. Turbina została zregenerowana, jest na nią 2 lata gwarancji (1000zł wyleciało mi z portfela) a efekt jest jest odwrotny do zamierzonego, olej cieknie dokładnie z tego samego miejsca z którego ciekł (jest mała nieszczelność na samej chłodnicy) dodatkowo, którędyś leci jeszcze płyn chłodniczy... odpowietrza sie ? Celowo nie wymieniam chłodnicy ponieważ ten olej ma chociaż jakieś ujście - nie chcę żeby go zaciągnął do spalania. - Olej był wymieniony na nowy - mam wrażenie że cieknie bardziej niż ciekło ktoś może mi coś podpowiedzieć z autopsji ? Raczej nie powinien być to olej z odmy... a jeśli jest to jak go zwalczyć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Zrób najpierw intercooler. Jest dużo o tym na forum.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78906-nieszczelny-intercooler-naprawa/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel2424 Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 (edited) Wiesz co, przy tej ilości oleju w tym obwodzie, nie mam zamiaru tego robić bo go zaciągnie do spalania, rozumiem jeśli komuś kapnie raz na jakiś czas ale ja mam na kostce pod garażem małą kałużę ... Tam nie ma prawa być oleju po tej naprawie Edited May 23, 2015 by pawel2424 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Ile tego oleju tam jest i gdzie wycieka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel2424 Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 (edited) wycieka z lewego górnego rogu chłodnicy, cały układ był oczyszczony przed zamontowaniem regenerowanej turbiny. Cieknie no tak na oko ok. 5-10ml po każdej jeździe i odstawieniu pod garaż, a przecież w trakcie jazdy i na mieście też musi lecieć... Edited May 23, 2015 by pawel2424 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Czyli cieknie tam gdzie w większości przypadków. Też tak miałem, pospawałem i spokój. Od spawania zrobiłem ok 25000 km i jest dobrze. Turbo było regenerowane przed spawaniem a mimo to był olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel2424 Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Gdzie spawałeś ? mam tutaj na miejscu zakład który chce mi to pospawać za 100zł / tak na marginesie też mam 2.2 dci 2004 4x4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Firma Valdi z Tarczyna. Zaspawanie dziurki nic nie da. Trzeba wspawać nowy rdzeń. Ten wspawany jest solidniejszy niż ori. ... tak na marginesie też mam 2.2 dci 2004 4x4 Więc uzupełnij profil o model, silnik i rocznik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 wycieka z lewego górnego rogu chłodnicy, cały układ był oczyszczony przed zamontowaniem regenerowanej turbiny. Cieknie no tak na oko ok. 5-10ml po każdej jeździe i odstawieniu pod garaż, a przecież w trakcie jazdy i na mieście też musi lecieć... trochę dużo tego oleju - mierzyłeś to jakoś czy tak Ci się wydaje? takie ilości to już konkretne przedmuchy w silniku musiałyby być. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 trochę dużo tego oleju - mierzyłeś to jakoś czy tak Ci się wydaje? takie ilości to już konkretne przedmuchy w silniku musiałyby być. 5-10 ml. na przejazd? Jeśli jest tak jak pisze to turbina pływa w oleju, a przy takim przedmuchu silnik dawno by się "rozbiegał". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel2424 Posted May 31, 2015 Author Share Posted May 31, 2015 (edited) No cóż, niestety jest tak jak piszę... w poniedziałek turbina idzie na gwarancję... Na tą chwilę odłączyłem odmę Poprawcie mnie jeśli się mylę, na chłopski rozum to teraz : 1. jak będzie olej w butelce to odma 2. jak będzie dalej ciekło spod spodu w tej ilości to znaczy że turbina 3. jak przestanie cieć w ogóle tzn. że odma bo bez podciśnienia nie zaciąga oleju. - EDIT Rezultat mojego pseudo testu jest następujący - z ICK leci ale jakieś 15% - z odmy leci ale jakieś 5% - dodatkowo kopci na siwo ale leciutko - 80% całego wycieku nie pochodzi z tego układu... no nie ma bata (wyciek się zwiększył po regeneracji turbiny) coś musi być nie dokręcone, urwane, uderzone etc. Może poprzedni właściciel przed sprzedażą wlał mi uszczelniacz do silnika... i teraz po wlaniu nowego przy regeneracji cieknie każdym otworem... ??? Generalnie samochód ma BDB duże kopyto I jest wyjątkowo zadbany (niezużyty wewnątrz) te 200 tyś które ma nalatane uznałbym za realne no może + jakieś max 50 reasumując 20% które leciało to tak na oko ilość która leciała wcześniej (przed regeneracją turbiny) Edited May 31, 2015 by pawel2424 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Paweł zrób turbinę wyciągnij intercooler wylej z niego olej następnie zaspawaj dziurę lub wymień rdzeń i ma być dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.