Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Gniazdo zapalniczki


Recommended Posts

Cześć.

Jak sprawić, aby QQ wyłączał gniazdo zapalniczki (przestał podawać napięcie) po wyłączeniu zapłonu albo po zamknięciu auta?

 

Link to post
Share on other sites
colins

Gwoli ścisłości napiszę tylko, że tak naprawdę w tym gniazdku nie wolno używać zapalniczki, bo może nie wytrzymać tak dużego obciążenia.

Link to post
Share on other sites

Gwoli ścisłości napiszę tylko, że tak naprawdę w tym gniazdku nie wolno używać zapalniczki, bo może nie wytrzymać tak dużego obciążenia.

 

Potrzebuję pod gniazdo 12V podłączyć kamerkę. Lepiej? ;P

Edited by Pinki18
Link to post
Share on other sites

To podłącz w podłokietniku, jaki problem?

Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Potrzebuję pod gniazdo 12V podłączyć kamerkę. Lepiej? ;P

Chodzi Ci o videorejestratot...??? Jeśli tak to ja u siebie, by kable nie wisiały a tym samym nie przeszkadzały i nie psuły widoku, kamerkę przyczepiłem w okolicy lusterka, w tym miejscu nie przesłania widoku na drogę czy pobocze, przewód zaś puściłem pod podsufitką potem pod osłona słupka pod deskę. Tam zamocowałem dodatkowe gniazdo zapalniczki doprowadzając do niego napięcie po zapłonie, z bezpieczników znajdujących się w kabinie posiłkując się tzw. bajpasem. Kamerka jest mało widoczna a kable nie dyndają. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Chodzi Ci o videorejestratot...??? Jeśli tak to ja u siebie, by kable nie wisiały a tym samym nie przeszkadzały i nie psuły widoku, kamerkę przyczepiłem w okolicy lusterka, w tym miejscu nie przesłania widoku na drogę czy pobocze, przewód zaś puściłem pod podsufitką potem pod osłona słupka pod deskę. Tam zamocowałem dodatkowe gniazdo zapalniczki doprowadzając do niego napięcie po zapłonie, z bezpieczników znajdujących się w kabinie posiłkując się tzw. bajpasem. Kamerka jest mało widoczna a kable nie dyndają. 

 

Dokładnie tak samo chciałem zrobić, bo w poprzednim autku tak miałem. To jednak mam w leasingu i wolę niczego nie dorabiać do instalacji, żeby w razie "W" niczego się nie doczepili. Dlatego chcę kamerę podpiąć w gniazdo zasilania, ale niestety pomimo że auto jest wyłączone i zamknięte to napięcie cały czas jest podawane na to gniazdo.

 

Możesz dokładnie opisać z którego miejsca pobierasz to zasilanie. Jestem niestety zielony jak pistacja i nie orientuję się jeszcze w temacie.

Link to post
Share on other sites
Karminadel

A czy sprawdzałeś czy napięcie jest też po jakimś czasie? Czy nie ma tak, że po 20 minut jest całkowite odcięcie zasilania z wszystkich odbiorników celem ochrony akumulatora przed wyładowaniem?

Link to post
Share on other sites

A czy sprawdzałeś czy napięcie jest też po jakimś czasie? Czy nie ma tak, że po 20 minut jest całkowite odcięcie zasilania z wszystkich odbiorników celem ochrony akumulatora przed wyładowaniem?

 

Jest cały czas. Zostawiłem na noc kamerę podłączoną. Rano dalej działała :)

Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Ja mam Notka nie QQ ale to nie problem bo wystarczy że weźmiesz byle jaką kontrolkę lub zwykłą żarówkę 12V z kabelkami jeden koniec do masy (karoseria) drugim dotykasz do metalowych wypustek na bezpieczniku i już wiesz w którym momencie po przekręceniu kluczyka popłynie prąd. Część bezpieczników podaje prąd po I-szym przekręceniu kluczyka, cześć po zapłonie dopiero. Podłączając do + za pomocą bajpasu (zdjęcie niżej) nie ingerujesz w instalację i w ciągu kilku minut przywracasz wszystko do normy a dodatkowo masz kamerkę zabezpieczoną bezpiecznikiem. Bajpas wkładasz w miejsce wyjętego z gniazda bezpiecznika. Wyjęty bezpiecznik wpinasz w pozycję I a kamerka będzie pracować na bezpieczniku dodatkowym który wciskasz w pozycję II. Dodatkowego gniazda nie musisz nawet do niczego mocować, wystarczy zabezpieczyć go jedynie by się nie tłukł pod deską.

post-57255-0-36434500-1432551408_thumb.png

Edited by TESTER 1956
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Ja mam Notka nie QQ ale to nie problem bo wystarczy że weźmiesz byle jaką kontrolkę lub zwykłą żarówkę 12V z kabelkami jeden koniec do masy (karoseria) drugim dotykasz do metalowych wypustek na bezpieczniku i już wiesz w którym momencie po przekręceniu kluczyka popłynie prąd. Część bezpieczników podaje prąd po I-szym przekręceniu kluczyka, cześć po zapłonie dopiero. Podłączając do + za pomocą bajpasu (zdjęcie niżej) nie ingerujesz w instalację i w ciągu kilku minut przywracasz wszystko do normy a dodatkowo masz kamerkę zabezpieczoną bezpiecznikiem. Bajpas wkładasz w miejsce wyjętego z gniazda bezpiecznika. Wyjęty bezpiecznik wpinasz w pozycję I a kamerka będzie pracować na bezpieczniku dodatkowym który wciskasz w pozycję II. Dodatkowego gniazda nie musisz nawet do niczego mocować, wystarczy zabezpieczyć go jedynie by się nie tłukł pod deską.

 

I to jest super rozwiązanie. Dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

rozwiązanie niezłe, tylko gniazdo w podłokietniku odcina zasilanie fabrycznie - więc nic nie trzeba kombinować, ale jak kto woli ...

Link to post
Share on other sites

rozwiązanie niezłe, tylko gniazdo w podłokietniku odcina zasilanie fabrycznie - więc nic nie trzeba kombinować, ale jak kto woli ...

 

Sprawdzałem dziś rano i nie odcięło (wcześniej przez całą noc było w gnieździe pod panelem). Zobaczę zaraz jak do domu będę jechał.

Link to post
Share on other sites

w podłokietniku na pewno odcina, mam tak swoją kamere wpiętą :)

Link to post
Share on other sites

w podłokietniku na pewno odcina, mam tak swoją kamere wpiętą :)

 

Potwierdzam.

 

Ale sprawdziłem sobie lewą stronę i są tam bezpieczniki. Zdecydowanie lepiej jest to zrobić przez bypass, bo mamy dalej wolne gniazdo w schowku i mniej zabawy z układaniem kabla. Oczywiście to moje subiektywne zdanie :)

Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Ja osobiście nie cierpię żadnych zwisających, wystających kabelków, dlatego zawsze tak kombinuję by je wyeliminować to po pierwsze a po drugie jak piszesz powyżej gniazdo zawsze się przyda. Czy to do ładowania telefonu, transmitera czy innych wynalazków. Ja w jednym mam zapach samochodowy podgrzewany. Własnego pomysłu ma się rozumieć. Dodam, że nie cierpię też zapachów w kratkach nawiewowych. Dlaczego podgrzewany, bo zimny nie pachnie a tak latem czy zimą intensywność jest taka sama. W tym autku nie ma popielniczki więc konstrukcja jest prostsza bo tylko podgrzewany jest. W poprzednim z racji że nie jestem palący popielniczkę przerobiłem tak, że podgrzewała, wlany do niej zapach i dodatkowo zamontowany tam wentylatorek komputerowy generował go na zewnątrz. 


Dodam jeszcze, że gdy użyjesz bajpasu to w gniazdo I włóż bezpiecznik o wartości przewidzianej przez producenta w gnieździe które wybrałeś. Natomiast drugi do zabezpieczenia i podania napięcia na kamerkę daj 7,5A. Kamerce w zupełności to wystarczy a w razie czego wiadomo będzie że ten a nie ten drugi bezpiecznik ulegnie przepaleniu. No i to już zdaje się wszystko w tym temacie by było.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Odgrzeję stary temat, ale skąd wzięliście masę do tego dodatkowego gniazda ?  Bajpas ma tylko jeden kabelek, a ja dodatkowe gniazdo będę miał w schowku.

Link to post
Share on other sites
JACKO29

W schowku po stronie pasażera???

Jeśli tak to musisz szukać za schowkiem,ewentualnie zdjąć osłonę bezpieczników i tam masz się gdzie przymocować z masą

Link to post
Share on other sites

Tak po stronie pasażera, ale co jak dojdę do blachy to jak ten przewód przytwierdzić, wkręcić na chama wkręta i przewód pod łepek ? 

Link to post
Share on other sites
JACKO29

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz śruby,już gotowe,czekające na odkręcenie i zapięcie masy :D

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Dziwne ze nie odcina napiecia. W xsie w obu gniazdkach (na konsoli i w podlokietniku) po kilku minutach po zamknieciu z pilota. Sa na tym samym bezpieczniku.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mam ten sam problem że napięcie w gniazdach zapalniczki(z przodu oraz podłokietniku) jest cały czas. Mimo że wyłączę i zamknę samochód. Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić czy też tak ma czy to jakaś wada?

Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem że napięcie w gniazdach zapalniczki(z przodu oraz podłokietniku) jest cały czas. Mimo że wyłączę i zamknę samochód. Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić czy też tak ma czy to jakaś wada?

W moim QQ w podłokietniku odcina po około 20 min, w gnieździe zapalniczki jest cały czas. Do rejestratora używam zasilania z bypassa.

Link to post
Share on other sites

W moim QQ w podłokietniku odcina po około 20 min, w gnieździe zapalniczki jest cały czas. Do rejestratora używam zasilania z bypassa.

A gdzie, co i jak dokładnie podłączałeś? Jestem w tym zielony :/

Link to post
Share on other sites

Było to gdzieś opisywane na forum, ale postaram się ewentualnie na jutro przygotować materiał zdjęciowo-opisowy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...