Guest Damianoo955 Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Witam, jestem nowy przeszukałem forum i nie znalazłem niczego ciekawego co mnie by interesowało. Mianowicie chodzi mi o układ wydechowy poczynając od kolektorów do tłumika końcowego. Chciałbym poznać cenę wymiany tego układu (oczwiście osobiście nie u mechanika bo weźmie za to miliony a to nie jest skomplikowana czynność) i korzyści lub wady płynące z zamontowania 2 tłumików końcowych wizulanie oczywiście dużo lepiej a co na to Almerka ? ) Przy okazji wiecie może czemu moje światła działają tylko na metr przed auto ? co zrobić żeby to poprawić :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Co do świateł to sprawdź najpierw jak masz ustawione pokrętło ustawiania świateł. Zapewne masz przekręcone na pełne obciążenie auta dlatego oba równomiernie poszły w dół. A koszt tłumików, jeśli nie ma na forum, sprawdź tu; http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=tłumik+Almera+N16+&search_scope=category-620&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-3-mt-0519&buyNew=1 Wybierz co by Ci pasowało i oceń koszt tego przedsięwzięcia, na pewno wyjdzie Ci sporo taniej niż u mechanika, nawet sam zakup będzie dużo korzystniejszy. Jeśli chodzi zaś o zamontowanie dwóch tłumików, wszystko można, tyle że to już trochę bardziej skomplikowana czynność. założyć można ale wszystkie uchwyty musisz dorabiac sam no i kwestia czy będzie podejście na zamontowanie drugiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Mianowicie chodzi mi o układ wydechowy poczynając od kolektorów do tłumika końcowego. Było by miło gdybyś uzupełnił profil /silnik, paliwo/. N16 jest dużo, jeśli np. masz LPG - to odpadają dwa tłumiki. Więc aby nie było nieporozumień i "złych doradców", to uzupełnienie profila jest wskazane. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 1) światła: nie podałeś rocznika auta, ani szczegółów problemu - w wersji poliftowej często przyczyną słabego świecenia są odbłyśniki, może to być także zmatowienie kloszy; 2) wydech: nie podałeś jaki masz silnik. Ale kompletny wydech porządnie zrobiony nieco kosztuje. Nie u mechanika? A u kogo?!Jeśli masz diesla, to w sumie po turbinie prosty downpipe i wydech 2,5" zrobi robotę.Jeśli (jak strzelam, że masz) benzyna, to wszystko zależy jaka.. ale tu trzeba speca, żeby dobrze policzyć wydech - chyba, że sam umiesz, ale wtedy niepotrzebny Ci namiar na części, a na firmę robiącą odpowiednie rury.Natomiast 2 końcówki w samochodzie z niedużym silnikiem to dla mnie "wiejski tuning" - przecież nie masz tam V6 z 2ma kolektorami :S Jako kompletne, choć nie najtańsze rozwiązanie mogę polecić http://www.el-tec.pl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Damianoo955 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 przepraszam. Silnik 1.5 16 V PB/LPG 2002 r przed Liftem. Swiatła ustawione maxymalnie w góre ale zmiana położenia nic nie daje jest tylko gorzej im niżej. Dodam że jak włączam długie światła to po 2 min wywala mi bezpiecznik :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 1) światła:Sprawdź przewody i styki. U mnie podeszła wilgoć (zgubiłem gumową zaślepkę), zaczęło iskrzyć i zaśniedział styk w który wpinamy żarówkę. Po czyszczeniu jest ok.Druga sprawa to możliwe zmatowienie reflektorów - polerka działa cuda.Trzecia - odbłyśniki - tu już trzeba fachowego oka. Jesteś spod Wawy, więc możesz spotkać się z kimś na zlocie. Masz blisko do Józefowa, gdzie mieszka jeden z naszych forumowych maniaków Ja ze Starej Miłosnej, więc też relatywnie blisko. Ustawianie świateł w górę niekoniecznie pomaga - powinny świecić lekko w dół (ustawiaj stojąc przodem do ściany) 2) wydech: możesz spytać speców z forum (np. w Nissan Power Team znaleźć odpowiedni temat) o tani, a dobry wydech. Z 1.5 cudów nie osiągniesz, ale możesz nieco poprawić i dźwięk, i osiągi, bo każdy japoniec ma trochę zachowanego potencjału 3) profil: Wpisz proszę szerzej, np. "Almera N16 Hatchback QG15DE 2002r pre-lift" i wszytko będzie jasne bez dopytywania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Przy tym silniku dwa wydechy to porażka, daruj sobie. A co do świateł to ewidentnie masz coś porypane. Albo ktoś coś dokładał i pozostałości dają po sobie znać albo zawilgocenie spowodowało a możne powoduje nadal zwarcie i dlatego nic nie działa. Trzeba to ogarnąć, ale dobrze by zrobił to ktoś co ma o tym pojęcie. Potem można zająć się dopiero kosmetyką. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammaol Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 W tych lampach przed liftem można bardzo łatwo założyć żarówki do góry nogami - sprawdź czy są na pewno dobrze zamontowane. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabi Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 W tych lampach przed liftem można bardzo łatwo założyć żarówki do góry nogami - sprawdź czy są na pewno dobrze zamontowane. :-) Nie ma takiej możliwości nie wprowadzaj kolegi w błąd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Nie będę się wypowiadał nt. zwarcia, lecz częstym przypadkiem złego świecenia /świeci blisko i nisko/ jest złe zabezpieczenie żarówki. Chodzi mi o te druty które dociskają żarówkę. Też kiedyś jedna część druta/zabezpieczenia nie weszła tak jak trzeba i żarówka była przekrzywiona, gdyż źle/nierównomiernie drut dociskał żarówkę. Spróbuj ponownie ją wyjąć, włożyć tak jak należy, a następnie dokładnie docisnąć/zabezpieczyć. Po dokładnym zamontowaniu, żarówka nie powinna drgnąć - najwyżej ruszy się z całą lampą. Nie ma takiej możliwości nie wprowadzaj kolegi w błąd Polak wszystko potrafi...... Widziałeś kiedyś kolesia który wsadził klocki odwrotnie? Ja już tak, założył metal do metalu . Jak mu szorowało i hałasowało, to mówił że muszą się dotrzeć bo są nowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Nie ma takiej możliwości nie wprowadzaj kolegi w błąd Możliwość taka istnieje, niestety, szczególnie jeśli robi to ktoś po raz pierwszy. Żarówka wejdzie w gniazdo, ale będzie krzywo osadzona i to może być powodem takiego świecenia i braku reakcji na regulację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammaol Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 U mnie tak było ^^ Żarówka siedziała nawet nieźle. Problem jest z odbłyśnikiem w żarówce który przy złym montażu jest do góry nogami. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.