tomkat Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Dzień dobry, Prawdopodobnie żywot turbosprężarki dobiegł końca, czego objawem jest niepokojące świszczenie przy zwiększaniu obrotów silnika. Znalazłem kilka wątków traktujących o tym schorzeniu, wiekszość kończyła się regeneracją lub innymi cudownymi uzdrowieniami (wymiana przewodów gumowych, czyszczenie czegośtam, przepalanie lepszym paliwem i inne czary ) Pytanie brzmi: co robić?? Regenerować?? Zakupić na Allegro?? Nie ukrywam - cena regeneracji z butów wyrywa, o nowej nie wspominając. Na Allegro przedział cenowy dość szeroki, nawet w wariancie max dużo taniej niż regeneracja. Czy ktoś podzieli się doświadczeniem? Regenerować (i dodrukować kilka banknotów ) czy też wersja LIGHT i zakup używki? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiek22 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Jak zregenerujesz masz gwarancje i przynajmniej wiesz w jakim turbina jest stanie a na allegro nie wiadomo co się kupi możesz kupić używke w takim samym stanie jak masz teraz albo i gorszym. Lepszym ale i niestety droższym rozwiązaniem tej sytuacji będzie regeneracja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Kolega @jasiek dobrze prawi. Jak już wydajesz kasę, regeneracja to najlepsze rozwiązanie. http://slaskie.regeneracja-turbosprezarek.pl/slaskie-turbiny.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Zacznij od sprawdzenia przewodow gumowych za turbina, nie sa wieczne, male pekniecie i beddzie swiszczec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Najtaniej posłuchać Voyagera. Guma i tak bedzie wymieniana przy regeneracji turbo. A potem szukaj dobrego regeneratora jak radzi jasiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkat Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Dzisiaj szybka konsultacja z "moim" mechaniorem i zalecona kuracja brzmi podobnie. Również odradził zamianę, choć z nieco innych względów. Jednak logiki temu co mówił odmówić nie można. Dziękuję za konstruktywne opinie. Czy zna ktoś z Was przybliżony koszt regeneracji?? Oczywiście chodzi o orientacyjną wielkość, żeby się nie dać oskubać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartusb Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Ja zapłaciłem za sama regenerację (sprawnej) 700 zł w Mielcu. Choć przyczyną braku mocy filtr paliwa. Pozdrawiam pseudo mechanikow Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkat Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Naprawa w trakcie. Zawierzając opiniom powyżej, wybrałem regenerację. Czy Koledzy mogą podpowiedzieć co może być przyczyną uwalenia turbiny? Jak mniemam, uszkodzenie sprężarki jest już skutkiem, jaka więc może być przyczyna? Czy to "normalne" zużycie w wyniku eksploatacji (auto nie pierwszej młodości, przebieg również dość znaczny i biorąc pod uwagę kolor to pewnie kiedyś flotowe ), czy też może być jakiś inny powód degradacji turbiny? Wczoraj autko powróciło z naprawy. O koszcie chcę jak najszybciej zapomnieć, więc nawet nie piszę. Sugestia mechanika - zawalony filtr powietrza. Możliwe?? Faktycznie, filtr był niemalże "wciągnięty" do środka. Trochę to dziwne, ponieważ filtr wymieniałem zaraz po nabyciu samochodu, niecały rok temu. Zrobiłem wtedy całą "serwisówkę". Fakt faktem, filtr był zużyty. Jednak czy to mogło być przyczyną awarii turbiny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Jest, nie w terminie wymiana oleju na zasadzie olej zlany i zalany i dalej czarny, nie pluka sie silnika i osady smoliste zatykaja kanaliki smarne, ja mam p12 2003r. 380tys.przebiegu i zero problemu z turbina.Jezeli chodzi o filtr to niech mechanik kitu nie wciska, awarie turbiny to jej niedostateczne smarowanie olejem nie powietrzem a przyczyna j/w. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.