tomkat Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Dzień dobry, Prawdopodobnie żywot turbosprężarki dobiegł końca, czego objawem jest niepokojące świszczenie przy zwiększaniu obrotów silnika. Znalazłem kilka wątków traktujących o tym schorzeniu, wiekszość kończyła się regeneracją lub innymi cudownymi uzdrowieniami (wymiana przewodów gumowych, czyszczenie czegośtam, przepalanie lepszym paliwem i inne czary ) Pytanie brzmi: co robić?? Regenerować?? Zakupić na Allegro?? Nie ukrywam - cena regeneracji z butów wyrywa, o nowej nie wspominając. Na Allegro przedział cenowy dość szeroki, nawet w wariancie max dużo taniej niż regeneracja. Czy ktoś podzieli się doświadczeniem? Regenerować (i dodrukować kilka banknotów ) czy też wersja LIGHT i zakup używki? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Jak zregenerujesz masz gwarancje i przynajmniej wiesz w jakim turbina jest stanie a na allegro nie wiadomo co się kupi możesz kupić używke w takim samym stanie jak masz teraz albo i gorszym. Lepszym ale i niestety droższym rozwiązaniem tej sytuacji będzie regeneracja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Kolega @jasiek dobrze prawi. Jak już wydajesz kasę, regeneracja to najlepsze rozwiązanie. http://slaskie.regeneracja-turbosprezarek.pl/slaskie-turbiny.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Zacznij od sprawdzenia przewodow gumowych za turbina, nie sa wieczne, male pekniecie i beddzie swiszczec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Najtaniej posłuchać Voyagera. Guma i tak bedzie wymieniana przy regeneracji turbo. A potem szukaj dobrego regeneratora jak radzi jasiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkat Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Dzisiaj szybka konsultacja z "moim" mechaniorem i zalecona kuracja brzmi podobnie. Również odradził zamianę, choć z nieco innych względów. Jednak logiki temu co mówił odmówić nie można. Dziękuję za konstruktywne opinie. Czy zna ktoś z Was przybliżony koszt regeneracji?? Oczywiście chodzi o orientacyjną wielkość, żeby się nie dać oskubać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusb Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja zapłaciłem za sama regenerację (sprawnej) 700 zł w Mielcu. Choć przyczyną braku mocy filtr paliwa. Pozdrawiam pseudo mechanikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkat Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Naprawa w trakcie. Zawierzając opiniom powyżej, wybrałem regenerację. Czy Koledzy mogą podpowiedzieć co może być przyczyną uwalenia turbiny? Jak mniemam, uszkodzenie sprężarki jest już skutkiem, jaka więc może być przyczyna? Czy to "normalne" zużycie w wyniku eksploatacji (auto nie pierwszej młodości, przebieg również dość znaczny i biorąc pod uwagę kolor to pewnie kiedyś flotowe ), czy też może być jakiś inny powód degradacji turbiny? Wczoraj autko powróciło z naprawy. O koszcie chcę jak najszybciej zapomnieć, więc nawet nie piszę. Sugestia mechanika - zawalony filtr powietrza. Możliwe?? Faktycznie, filtr był niemalże "wciągnięty" do środka. Trochę to dziwne, ponieważ filtr wymieniałem zaraz po nabyciu samochodu, niecały rok temu. Zrobiłem wtedy całą "serwisówkę". Fakt faktem, filtr był zużyty. Jednak czy to mogło być przyczyną awarii turbiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Jest, nie w terminie wymiana oleju na zasadzie olej zlany i zalany i dalej czarny, nie pluka sie silnika i osady smoliste zatykaja kanaliki smarne, ja mam p12 2003r. 380tys.przebiegu i zero problemu z turbina.Jezeli chodzi o filtr to niech mechanik kitu nie wciska, awarie turbiny to jej niedostateczne smarowanie olejem nie powietrzem a przyczyna j/w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.