Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony polecacie?


yoozva
 Share

Recommended Posts

Panowie,

 

noszę się z zamiarem wymiany letnich opon. Obecnie mam pirelki scorpin, ale że jest to opona szosowa, a chciałbym coś bardziej "terenowego" lub coś co będzie się lepiej wgryzało w błoto, proszę was o radę i doświadczenia z oponami takiego typu. 

Rozważam na razie dwie opcje:

Generel Grabber AT2

Falken Wildpeak A/T

 

Opony nie muszą być ciche. Ważne żeby w lekkim terenie mieć lepszą przyczepność i żeby opona nie zalepiała mi się błotem, tak jak to jest w przypadku opon szosowych. 

 

Rozmiar mam 215/60 R17. {w tym miejscu mam również (trochę głupie) pytanie, czy jak zwiększę rozmiar opon do np. 225/65 lub 225/70 to czy będę nimi szorował po nadkolach ? :) }

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na oponeo znalazłem jeszcze Falken WPAT01.

Po wzorze bieżnika wydaje mi się że falkeny mają agresywniejszy i powinny lepiej się wgryzać. Ja już wyrosłem z AT, ale jak kupiłem auto, to było na izzardach AT i to słabych a mi na początek wystarczały. Gorzej na mokrej trawie na przykład, ale nowa opona powinna dawać radę. Z tych 2 wybrałbym falkena.

Falken na ceneo od 366pln.

Co do zmiany rozmiaru to nie pomogę niestety.

Link to comment
Share on other sites

Ja od roku jeżdżę na Yokohamach Geolandar AT-S i nie mam zbytnio powodów do narzekania. Używam je jako całoroczne. W lekkim terenie dobrze sobie radzą. Cena myślę też całkiem przystępna chociaż Twoje 17 nieco droższe są od moich 16. Ogólnie Polecam. :)

Link to comment
Share on other sites

AT jaki by nie był będzie się zalepiał błotem jak szosówka.

Masz jeszcze BFG AT, kumho Kl78

 

do błota to mało agresywyn MT np. kumho KL-71 - niby MT ale grzbiet ma dość łagodny,tylko czy nie będzie to przerost formy nad treścią? :)

 

osobiście wybrałbym Cooper discoverer MS (nie MS2) - jest to zimówka, ale ma lepszy bieżnik niż niejedna opona AT.

Link to comment
Share on other sites

General Graber w Parchu kolegi spisywały się dobrze, ale doopy nie urywały.

Co do rozmiaru, pytaj kolegów co podnosili zawias. ( Zeshky i Bartezm )

 

Zeshky zresztą już się udzielił.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę że T30 to nie Patrol i jest co urwać to kierowałbym się zasadą:

 

Im agresywniejszy bieżnik tym mniejszy rozmiar.

 

Robiłbym tak:

MT - 215/60 R16 lub 215/65 R16

AT - 215/65 R16 lub 215/70 R16

szosówka/zimówka - 215/70 R16 lub 225/70 R16

Link to comment
Share on other sites

Tak, tylko kolega ma 17. Po za tym to jak wspomnieliśmy to nie terenówka, wiec o czym mowa. Zaproponowałem agresywny bieżnik at przy tym rozmiarze. Jak będzie potrzebował Mt to znak żeby zmienić auto.

Link to comment
Share on other sites

... Yokohamach Geolandar AT-S....

:dribble:

 

 

AT jaki by nie był będzie się zalepiał błotem jak szosówka.

fuckt

 

Moje zimowe dunlopy ( sj6) całkiem nieźle radziły sobie na sypkich podłożach i lekkim błotku (typu podjazd pod górkę po mokrej trawie na łące). Wadą jest zauważalny ubytek wysokości bieżnika przy używaniu w sezonie letnim.

 

Jeśli chodzi o głębsze błoto - to może warto pomyśleć o łańcuchach? Po kolana w papke wjeżdża się raczej sporadycznie i wydaje mi się że na jedną max dwie przeprawy nie opłaca się kupować MT. Zwłaszcza, że wklejenie może zakończyć się urwaniem kawałka budy przy wyciąganiu...

 

Co do rozmiaru... jestem typowym samcem i twierdzę, że rozmiar ma znaczenie :whistle:  225/70/16   :)

Edited by Bartezm
Link to comment
Share on other sites

na jesieni takie obuje na Xa 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, nie chcę robić przerostu nad treścią no i X to nie terenówka. 

Zależy mi na agresywniejszym bieżniku i wyższym, ale nie ma oponach typu MT, bo tak jak Bartez napisał, na dwie przeprawy nie ma sensu kupować, a na większe błoto to łańcuchy założę. Bardziej zależy mi na bieżniku, który będzie sobie radził w lekkim błocie i na sypkiej nawierzchni no i rozmiarze R17, żeby nie iść w koszty kupowania nowych felg, bo opony to już będzie wydatek. Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z rozmiarami, czy przy zachowaniu R17 wejdą mi bez kłopotów opony z rozmiarem 235 lub 245/65 lub 70 ? 

Link to comment
Share on other sites

W t31 mam Toyo AT i jestem bardzo zadowolony- opony bardzo uniwersalne a poza asfaltem znacznie lepsze od zwykłych. Wiele dobrego słyszałem o pirelli atr niestety rozmiar nie pasuje do t31

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o wielkość to najbardziej zbliżona do moich jest 225/65/17. Czy wejdą większe??? nie wiem - bez sprawdzenia będzie to gdybanie. 

wybór opony:

http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/65R17/102/H/?idp=25164

http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/70R16/103/T/?idp=25166

 

wzór bieżnika:

 

http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/102/H/?idp=64562

http://www.opony.com.pl/opony/bfgoodrich/all-terrain-t-a-ko/225/70R16/102/R/?idp=7096

 

różnica w cenie 50-100zł na sztuce między 16 a 17 cali

a jak by tak spróbować trafić po taniości drugi kpl mniejszych felg? 

Link to comment
Share on other sites

znaczy wejdą,,, nie widać liftu zawiasu. Według kalkulatora 235 jest 16mm wyższe niż moje

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

 

ps

ciekawe ogłoszenie ;) 280KM z silnika 2.0... i na automacie... jeśli chcesz to mam turbinke garreta do sprzedania :) 300kuni będzie można z niej wycisnąć na luzaku...

Link to comment
Share on other sites

To nie GT - to do sprzedania to było zwykłe 2.0 a właściciel sam dołożył turbo i wszystkie pozostałe gadżety ;) o czym informuje w ogłoszeniu.

"Тюнинг: На авто установлено: турбина G2871R(обвязана на армированных шлангах), фронтальный интеркуллер, блу-офф HKS, радиатор охлаждения АКПП, выхлоп на трубе 76мм, датчики BOOST (давления наддува), EGT (температура выхлопных газов)

 

Tuning: auto wyposażono: turbo G2871R (wyposażone w węże zbrojone/w oplocie), przedni intercooler /też taki mam  :whistle: /, blow-off HKS, chłodnica AKPP, wydech o średnicy 76mm, czujnik boost (ciśnienia doładowania), EGT (temperatura spalin)

 

... aaaaa, jak już się rozpędziłem to i resztę machnę...

 

Двигатель: бензин, 2.0 л

Трансмиссия: автомат
Привод: 4WD
Цвет: серебристый
Пробег по России: есть
Пробег, км: 256000

 

silnik: benzyna 2,0l

skrzynia: automatyczna

Napęd: 4wd

kolor: srebrzysty

Przebieg po Rosji: jest

Przebieg: 256kkm

 

Дополнительно: Продам шустрый паркетник) Мотор sr20vet на турбине G2871R (в ПТС 280 л. с.) Салон кожа, установлена 2din магнитола Pionner. Колеса 235/65/R17 . 2 режима трансмиссии - 4wd avto (задний мост подключается сам при пробуксовке) и 4wd lock (постоянный полный привод). Установлена автосигнализация с автозапуском и турботаймером, спойлер. Установлен би-ксенон + ксенон в туманках. Сделана шумоизоляция. Не конструктор, не распил, не надгрыз, не ЛЕГО! ! ! (ПТС оригинал 25 регион) Авто не участвовало в дтп, кузов ровный, имеющиеся недостатки по кузову есть на фото. 

За наличку ТОРГ у капота!!!

 

Informacje dodatkowe: Sprzedam zwinny parkietnik (tak nazywają suvy), silnik sr20vet z turbo G2871R (moc 280KM). Wnętrze skóra, zainstalowany odtwarzacz 2 din pionner. Koła 235/65/R17. Dwa sposoby napędu - 4wd auto (tylny most załącza się sam przy uślizgu) i 4wd lock (stały napęd 4x4). Założony alarm z zapalanie zdalnym, "turbozegary", spojler. Założony biksenon + ksenon w światłach przeciwmgielnych. Wygłuszony. Nie klocki  (w znaczeniu, że nie składany z kilku aut), nie był cięty, bez rdzy, nie lego. (Składany oryginalnie w 25 regionie). Auto nie brało udziału w wypadku, nadwozie równe, posiada wady lakiernicze widoczne na foto.

Za gotówkę będziemy się targować na masce.

 

Обмен: на более дорогую, на равноценную, на более дешевую

 

możliwa zamiana: na trochę droższe, na taką samą cenę lub trochę tańsze (auto)

 

jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o języki wschodnio-prawie-europejskie ;) (rus-ang/ang-rus - też)

 

http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-h-t-s-g051/235/65R17/108/H/?idp=45025

http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/65R17/102/H/?idp=25164

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witajcie koledzy i koleżanki ;)
Oglądałem sporo nagrań z oponami AT w roli głównej...z ocen kierowców wynika, że na tej oponie mam na myśli szerokiej w miarę dobrze prowadzi się auto...na szosie nie są aż tak głośne, na mokrej nawierzchni dobrze się zachowują, ponad to dobrze sobie radzą w terenie jak i na śniegu co więcej na lodzie podczas jazdy wbijają się w lud... czy to prawda... podam po niżej link o jaki wygląd opony mi chodzi, niech się wypowiedzą osoby które może użytkują właśnie taki zestawik i czy go polecają, opona raczej pod wszystkie pory roku :)

http://allegro.pl/4-nowe-opony-bieznikowane-215-65r16-at-2016-hit-i6628272090.html#thumb/3

Link to comment
Share on other sites

to są "nalewki", czyli dawne używane, mój sąsiad ma i wiem , że "wyją na szosie". 

2 lata gwar. to trochę mało za 800pln

 

no nie wiem, może zainwestuj w używane i popytaj np.tu;

https://www.facebook.com/groups/560339817397960/?fref=ts

 

daj znac o swoim wyborze

 

 

 

 

 


Link to comment
Share on other sites

Bieżnikowane bym sobie odpuścił ale BFG jak najbardziej na tak.Zapytaj kolege Bartezm bo on chyba śmigał na takich to powie coś więcej


Ja mam takie i są ok, ciche i przyczepność dobra   http://allegro.pl/1x-cooper-discoverer-at3-225-75r16-104-t-opona-cal-i6600541859.html

Edited by rademenez
Link to comment
Share on other sites

Trochę przerost formy nad treścią - zakładanie AT do X-Traila.

Opona BFG AT to typowa opona do większych aut o większych możliwościach terenowych. Miałem Colwaye o wzorze BFG AT, jeździło się super, szczególnie w śniegu, w błocie dopóki nie zawisłem na mostach.

W X-Trailu mam od roku Yokohama Geolandar ATS i jestem bardzo zadowolony zarówno w lecie w błocie jak i w zimie w śniegu. X-Trail to nie jest terenówka, jest za delikatny, ma za mały prześwit.

Nalewek nie polecam, ponieważ ciężko je wyważyć, czasami odpada fragment bieżnika. Lepsza oryginalna opona ale z delikatniejszym bieżnikiem.

Jak chcesz jeździć w ciężkim terenie i motać to kup coś na ramie.

Swojego X-Traila użytkuję na wyjazdy na ryby i polowania ale większość trasy pokonuję asfaltem. Wcześniej miałem Discovery 300Tdi, jeździłem też Daihatsu Rocky.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu

Koledzy podałem dla przykładu bieżniki odpadaja 100%, biorę pod uwagę BF AT 205/70/16 za 590zł sztuka, 5 lat gwarancji, wiem że to nie czołg w teren ale szkoda mi go sprzedać teraz tym bardziej, że lpg nowe i wątpię żeby się zwróciła kwota przy sprzedaży bo oglądałem PAJERO 3.0 V6 LPG 2002r za 20000zł, zobaczymy jak to będzie

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdżę na takich. Na głęboki śnieg i błoto super, na suchym mocno huczą . Skusiła mnie na nie dożywotnia gwarancja w cenie na uszkodzenia z mojej winy, o której sprzedawcy nic nie mówią.4-x-235-70r16-gt-radial-2012r-nowe-opony

Edited by Mały Stanley
Link to comment
Share on other sites

Siur. Zwłaszcza jak ktoś rzadko zjeżdża z asfaltu.

Ja jako prawie już emeryt, powiem tak:

We wszystkich poprzednich samochodach szczególnie mocnych, zawsze starałem się być na bieżąco z nowinkami w ogumieniu.

Teraz przesiadłszy się na dostojnego Xa, powiedziałem basta.

Z natury jestem leniwy, rzadko w terenie, zimy u nas są takie sobie, nie jeżdżę z reguły ponad 140 km/h, irytuje mnie upierdliwość sezonowej zmiany kół.

W zeszłym roku założyłem wielosezonowe chińskie Nexeny. Powiem, że miałem dusze na ramieniu, ale zostałem przyjemnie zaskoczony. Na takie moje potrzeby jak wyżej, świat i ludzie. Nie za głośna na asfalcie, na błocie i śniegu przyzwoicie, cena zabawna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...