Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.9 DCI - Mocno dymi na czarno


stania
 Share

Recommended Posts

Auto mocno poddymia, komin pojawia się już od 1700 rmp

 

Zauważyłem, że na przewodzie od IC jest mocne zaolejenie jak rozumiem w tym miejscu jest dziura.

 

Czy ma ktoś jakieś wymiary / schematy chodzi mi o kawałek rury od IC do tego zgrubienia zaznaczonego kołem.

 

 

chodzi o długość przewodu i średnicy.

 

 

Pozdrawiam

 

 

post-81956-0-10930100-1433439455_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A wtryski masz ok ? bo przez to tez moze kopcic no i by moglo tracic moc..
sam borykam sie z tym problemem ale chyba tylko do srody bo do mechanika nissan odlatuje

Link to comment
Share on other sites

Wtryski na później. Teraz niech połata nieszczelność w dolocie.

Link to comment
Share on other sites

mój dymił okropnie jak dodałem gazu ale wymieniłem przepływomierz i jest OK :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Przymierzam się do tego bo myślę, że to dziura w dolocie ,bo słychać również syk dość głośny.

Ktoś może zna średnicę przewodu od IC do tego zgrubienia na zdjęciu

1.9dci

 

Panowie oglądałem wszystkie węże od turbo do IC dziury nie widać,

 

Auto coraz bardziej dymi teraz jest już po prostu czarny komin nawet przy niewielkim dodaniu gazu.

 

Zauważyłem, że auto jakby się dusi, przerywa w zakresie 1,5 - 2 tyś RMP

 

Co mogę jeszcze sprawdzić - przepływkę mogę podmienić z silnika 2.2 DDI czy jest taka sama ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przymierzam się do tego bo myślę, że to dziura w dolocie bo słychać również syk dość głośny ...

 

Co mogę jeszcze sprawdzić - przepływkę mogę podmienić z silnika 2.2 DDI czy jest taka sama ?

A sprawdzałeś intercooler czy nie dziurawy?

Przepływka będzie inna, bo jeden motor francuski a drugi japoniec.

Spróbuj ew. przeczyścić.

Link to comment
Share on other sites

Wzrokowo jest cały, nie chcę już ładować kasy w te auto bo już sporo mnie kosztowało :((

 

Powoli tracę cierpliwość dymi tak, że wstyd nim jeździć.

 

Po odpięciu wtyczki przepływki to samo.

 

Auto szarpie jadąc stałą prędkością na 5 biegu obroty ~ 2 RMP auto jakby przyspieszało odpuszczało (gaz trzymam w stałej pozycji)

 

węże od turbo do IC wzrokowo całe nie mam pomysłu jak je sprawdzić pod ciśnieniem, ew zdemontuję umyję obkleję czarnym gafrem (mocna taśma do uszczelniania rur)

 

Czy ew EGR można odpiąć ? jak by pomogło zaślepić ?

 

Czy może to wtryski ?

Link to comment
Share on other sites

Odłącz egr nic się nie stanie nie wywala błędów ja jeżdżę już prawie rok na odłączonym i nic się nie dzieje

 

Natapane z GT-l9305 LTE

Link to comment
Share on other sites

Możesz jakieś zdjęcie, którą rurkę powinienem zdjąć ?

Link to comment
Share on other sites

Nie rurkę tylko wtyczkę doprowadzając zasilanie do egr .

 

Natapane z GT-l9305 LTE

Link to comment
Share on other sites

weź przepływomierz od innego dci 1.9 ja wziałem od primastara chyba podmieniłem i przestał szarpać i dymić

Link to comment
Share on other sites

Nie rurkę tylko wtyczkę doprowadzając zasilanie do egr .

 

Natapane z GT-l9305 LTE

 

 

Niestety może trochę mniej (lub to tylko moje odczucie) ale nadal wali dymem.

 

Czy awaria układu wtryskowego - również objawia się dymem, bo z mojej wiedzy czarny dym bierze się ze zbyt bogatej mieszanki paliwa i powietrza, więc albo wtryski leją wiadrami albo za mało powietrza

Edited by stania
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Z tego co ja wiem, czasem mi dymi - wtryski + egr. Egr dzisiaj wyjmowałem i nadaje się do wymiany, zobaczę po nim w przyszłym tygodniu będę go miał zrobionego to dam znać czy przestało czy nie.

Ktoś kiedyś mówił by do wtrysków użyć tego super cudnego płynu do wtrysków w dieslach - ale jakoś obawiam się...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeśli lać cokolwiek do czyszczenia wtryskiwaczy to nie sięgałbym po żadne cuda z cpn`u tylko jakiś np. Liqui Moly. Ale jak wtryski leją to żaden cudowny środek nie pomoże, tylko do regeneracji/naprawy. A co do EGR nie zawsze wystarczy wypiąć wtyczkę, czy wywalić sterowanie podciśnieniem. Jeśli EGR jest tak zasyfiony, że jest w pozycji otwartej to samo odłączenie go nie pomoże, trzeba pierw wyczyścić, potem w ten sposób próbować, a najlepiej 3mm blachę wyciąć i włożyć pomiędzy przewód idący od wydechu do samego EGR`u. Ale nie mam pewności czy jakaś marchew przez to u Ciebie nie wyskoczy na zegarach.

 

Co do samego kopcenia to może turbinka zdycha? Jak jest mocno zachlapane IC czy samo turbo, to też może być przyczyna. Nie orientuje się czy u Ciebie już jest zmienna geometria w turbince. Może to poszarpywanie i kopcenie jest przez to że się łopaty blokują?

 

Błędów żadnych nie ma w kompie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ok, problem rozwiązany.

 

Wyjąłem wszystkie rury prowadzące od turbo do IC i znalazło się podłużne rozcięcie / dziura długości 5 cm. Rurę chwilowo załatałem Gafrem - oczekuję na nową rurę.

 

Auto odzyskało moc - ciągnie jak kiedyś - dymienie ustało, chociaż przy 3,500 rmp na niższych biegach jest jeszcze porządna chmura. Sądze, że to zebrana sadza - przegonię go na 6 biegu parę razy i myślę, że będzie OK.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...