Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

BENZYNA W OLEJU 1,2 DiG-T...Szczęśliwy finał.


gawra44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To,chyba najgorszy wybór w moim,życiu,zakup J11,najpierw start-stop do wymiany z akumulatorem,teraz smarowanie silnika mam,BENZYNOWO-OLEJOWE,I NIE ODWROTNIE,serwis wymienił olej na nowy,centrala zaleciła serwisowi przejażdzke na odl 1000 km,czyim kosztem nie okreslono,serwis scedował to na mnie,proszę kolegów nissanomaniaków o pomoc,doradztwo,jak zrobić,żeby było,dobrze,zaznaczam,że z serwisem nie mam problemu ale jak narazie,rozkładają ręce.Podam telefon dla chcących pomóc 602121891,pozdrawiam z Mazur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-Stop - zwykła awaria naprawili.

O pomoc pytasz w drugiej sprawie? Co masz na myśli smarowanie benzynowo-olejowe? Bo to, że olej śmierdzi benzyną jest normalne - ale może cos innego. Napisz szczegóły w czym mamy Ci pomóc. Jakie masz negatywne objawy? Świecii Ci się kontrolka smarowania? Bo nic z Twojego postu nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chciał nam zapewne przekazać to co ja zauważyłem jakiś czas temu, a co braliście z przymrużeniem oka czyli przybywanie oleju w silniku spowodowane rozrzedzaniem przez benzynę.

Jak widać mamy kolejny przykład więc coś jest na rzeczy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-Stop - zwykła awaria naprawili.

O pomoc pytasz w drugiej sprawie? Co masz na myśli smarowanie benzynowo-olejowe? Bo to, że olej śmierdzi benzyną jest normalne - ale może cos innego. Napisz szczegóły w czym mamy Ci pomóc. Jakie masz negatywne objawy? Świecii Ci się kontrolka smarowania? Bo nic z Twojego postu nie wynika.

Kontrolka się nie świeci,ale przybywa na bagnecie,a dlaczego benzynowo-olejowe

bo nie wiem czego mam w misce wiecej

Kontrolka się nie świeci,ale przybywa na bagnecie,a dlaczego benzynowo-olejowe

bo nie wiem czego mam w misce wiecej

benzyny czy oleju

Kontrolka się nie świeci,ale przybywa na bagnecie,a dlaczego benzynowo-olejowe

bo nie wiem czego mam w misce wiecej

benzyny czy oleju

tak po prostu rozkładam ręce

Kolega chciał nam zapewne przekazać to co ja zauważyłem jakiś czas temu, a co braliście z przymrużeniem oka czyli przybywanie oleju w silniku spowodowane rozrzedzaniem przez benzynę.

Jak widać mamy kolejny przykład więc coś jest na rzeczy. :(

jest jest na rzeczy,a może kaski w tym kolorze tak mają bo jak widzę mamy takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Houston mamy problem!

Sprawdzam co jakiś czas,i ile miałem oleju tyle mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mów!Przybyło!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam od nowosci (6 miesiecy) nie sprawdzalem poziomu oleju wiec nie mam takich zmartwien :D

Pocieszę Cię :devil: , że w silnikach 1.6 DIG-T z kolei stwierdzono wadliwy napęd rozrządu (łańcuch, napinacz i takie tam). U nas jakoś cicho, ale na zagranicznych forach można wyczytać, że kto w porę zajrzał pod maskę i zgłosił problem, to miał wymieniony rozrząd na gwarancji. Nie chce mi się teraz szukać, ale chodziło o silniki 1.6 DIG-T montowane w Juke i nie były to odosobnione przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mów!Przybyło!?

Odkąd odessałem nadmiar czyli ok. 4 setki poziom oleju trzyma się w okolicach maksimum. Zrobiłem od tego czasu z 500-600 km, ale nadal mam wątpliwości. Póki co testuję różne style jazdy i zastanawiam się który może przyczyniać się do pogłębiania tego zjawiska (przybywania oleju). I wstępne wnioski mam takie, że dawanie w doopę temu silnikowi powoduje "przelewanie" go paliwem (czyli np.szybka jazda po autostradzie).

przedwczoraj wymienili mi olej na nowy w serwisie na ich koszt i dalej przybywa

 

1. A w jakim tempie przybywa?

2. Ile kilometrów od wymiany przejechałeś?

3. Jaki był poziom na bagnecie zaraz po wymianie oleju, a jaki jest teraz?

4. Czy olej był zważony przed wlaniem? Pytam, bo serwis powinien tak postąpić przed wlaniem nowego oleju.

No gadajże brachu. :wave:

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszę Cię :devil: , że w silnikach 1.6 DIG-T z kolei stwierdzono wadliwy napęd rozrządu (łańcuch, napinacz i takie tam). U nas jakoś cicho, ale na zagranicznych forach można wyczytać, że kto w porę zajrzał pod maskę i zgłosił problem, to miał wymieniony rozrząd na gwarancji. Nie chce mi się teraz szukać, ale chodziło o silniki 1.6 DIG-T montowane w Juke i nie były to odosobnione przypadki.

Kupowalem go, to akurat dodawali przedluzenie gwarancji wiec do konca jeszcze troche mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd odessałem nadmiar czyli ok. 4 setki poziom oleju trzyma się w okolicach maksimum. Zrobiłem od tego czasu z 500-600 km, ale nadal mam wątpliwości. Póki co testuję różne style jazdy i zastanawiam się który może przyczyniać się do pogłębiania tego zjawiska (przybywania oleju). I wstępne wnioski mam takie, że dawanie w doopę temu silnikowi powoduje "przelewanie" go paliwem (czyli np.szybka jazda po autostradzie).

 

1. A w jakim tempie przybywa?

2. Ile kilometrów od wymiany przejechałeś?

3. Jaki był poziom na bagnecie zaraz po wymianie oleju, a jaki jest teraz?

4. Czy olej był zważony przed wlaniem? Pytam, bo serwis powinien tak postąpić przed wlaniem nowego oleju.

No gadajże brachu. :wave:

przejechalem300 km i przybylo na miarce o,5 cm,serwis na moją prosbe zaznaczyl dodatkową kreską,nadmieniam że nie było zalane od kreski do kreski niestety nie był ważony pierwszy raz o tym słyszę

przejechalem300 km i przybylo na miarce o,5 cm,serwis na moją prosbe zaznaczyl dodatkową kreską,nadmieniam że nie było zalane od kreski do kreski niestety nie był ważony pierwszy raz o tym słyszę

jeszcze jedno staram się jeżdzić 90-110 poprostu taką jaazdę lubię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to jedynie szumy auta mnie denerwuja, na razie za malo bylem w domu aby sie tym zajac niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawra44 pozwól, że jeszcze trochę Cię podręczę (bo mnie temat też interesuje) i spytam jeszcze jak było wcześniej?

Czy to była pierwsza wymiana oleju? Jeśli tak, to czy ten wcześniej zalany fabrycznie olej też tak zwiększał swoją objętość? A jeśli tak, to ile wtedy przybyło tego oleju?

Może po prostu olej został przelany w serwisie? Odnośnie tego ważenia oleju przed wymianą, to tak się robi w serwisach. Potem przejeżdża się jakiś określony odcinek, spuszcza olej i waży ponownie. Na tej podstawie można stwierdzić zmiany objętości. W Twoim serwisie porobili sobie dodatkowe znaczki - sposób też dobry, choć mniej dokładny.

Zapachem benzyny w oleju nie przejmuj się. Poruszaliśmy ten temat i stanęło na tym, że w benzynowych silnikach z wtryskiem bezpośrednim (i doładowanych), to norma.

Jako porównanie napiszę, że u mnie po pierwszej wymianie oleju i przejechaniu ok. 3 tys.km na bagnecie było ok. 0,5 cm ponad maksimum.

Samodzielnie odessałem nadmiar do poziomu max (czyli około 4 setki) i od tego czasu zrobiłem z 500-600 km i olej mniej więcej utrzymuje się na stałym poziomie (lub przybyło go niewiele).

Teraz też jeżdżę i monitoruję to zjawisko. 

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawra44 pozwól, że jeszcze trochę Cię podręczę (bo mnie temat też interesuje) i spytam jeszcze jak było wcześniej?

Czy to była pierwsza wymiana oleju? Jeśli tak, to czy ten wcześniej zalany fabrycznie olej też tak zwiększał swoją objętość? A jeśli tak, to ile wtedy przybyło tego oleju?

Może po prostu olej został przelany w serwisie? Odnośnie tego ważenia oleju przed wymianą, to tak się robi w serwisach. Potem przejeżdża się jakiś określony odcinek, spuszcza olej i waży ponownie. Na tej podstawie można stwierdzić zmiany objętości. W Twoim serwisie porobili sobie dodatkowe znaczki - sposób też dobry, choć mniej dokładny.

Zapachem benzyny w oleju nie przejmuj się. Poruszaliśmy ten temat i stanęło na tym, że w benzynowych silnikach z wtryskiem bezpośrednim (i doładowanych), to norma.

Jako porównanie napiszę, że u mnie po pierwszej wymianie oleju i przejechaniu ok. 3 tys.km na bagnecie było ok. 0,5 cm ponad maksimum.

Samodzielnie odessałem nadmiar do poziomu max (czyli około 4 setki) i od tego czasu zrobiłem z 500-600 km i olej mniej więcej utrzymuje się na stałym poziomie (lub przybyło go niewiele).

Teraz też jeżdżę i monitoruję to zjawisko. 

do pierwszej wymiany nie sprawdzalem zaczelem sprawdzac po pierwszej wymianie,chyba po przeczytaniu twojego postu na ten temat,nasi koledzy na temat benzyny w oleju chyba sie myla zaden benzyniak tak nie ma,poza tym pierwszy raz odessali mi olej,a ze nie mieli zastepczego auta wrocilem do domu swoja kaska , zrobilem 90 kilometrow oleju przybylo 1 cm,teraz serwis zalal olej i tak ja pisalem 0,5 cm przybylo,jest to juz moj 4 samochod z turbo w benzynie i z zadnym nie bylo takiego problemu,dlatego twierdzę że koledzy się mylą,myśle że uruchomię Urzad Ochrony Konsumentów,i jeszcze zarządam wymiany auta na auto bez wad jeśli problemu nie usuną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie przybywa Ci tego oleju w zastraszającym tempie. :|

Silnik przy tym pracuje normalnie?

cos go muli na 5i6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak ze spalaniem?Przecież na tak dużym wzroście płynu   w misce,powinno być zauważalne większe spożycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy takich problemach z autem podpiecie modulu OBD2 i rejestracja parametrow podczas jazdy nie pomoglo by w ocenie w czym jest problem? W koncu on rejestruje cala kupe parametrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mnie wystraszyliście że poszedłem i zobaczyłem jak jest z tym moim olejem j11. Zapach benzyny jest wyraźny ale olej czysty i ewidentnie o konsystencji "oleju". Co do poziomu jest idealnie w środku miarki chociaż nie wiem ile miałem przy zakupie bo nie sprawdzałem. Przejechałem nim dopiero 600km ze średnim spalaniem liczonym po zalaniu zbiornika 9,6l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna opinia. Jako kolejny potwierdzasz, że zapach benzyny w oleju, w tym akurat silniku, to raczej norma.

Samemu można jeszcze wykonać tzw. test bibuły, który pozwoli nam stwierdzić czy rzeczywiście do oleju dostaje się paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zmiana specyfikacji oleju przez Nissana w tym silniku układa mi się w logiczną całość .

Był zalecany 5w30 a teraz 5w40 rozrzedzany paliwem jest takiej samej "konsystencji" jak poprzedni !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo może lepiej się nie nakręcać i poczekać aź "silnik padnie" i wówczas to serwis bedzie miał "problem" ?

 

gdzieś czytałem o podobnym przypadku i silnik został na gwarancji wymieniony na nowy ale nie dam sobie ręki uciąć czy objawy były takie jak u Ciebie ale to było na początu sprzedaży czyli ponad rok temu

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...