Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

slabe hamulce T2


kordek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czesc, od jakiegos czasu borykam sie ze slabymy hamulcami w moim t2 2.7td. wymienilem juz przewody, plyn, wacum pompe, caly zestaw naprawczy bebnow  a hamulec dalej slaby, tzn nie jestem w stanie zablokowac kol przy hamowaniu na asfalcie. Przy pierwszym nacisnieciu pedalu jest opor ale jak dluzej go przytrzymam to wchodzi do podlogi, czy to tak ma byc czy pompa przepuszcza..??? jak nacisne 2-3 razy z rzedu to zapala sie kontrolka podcisnienia. zastanawiam sie nad pompa ale nie chce dalej brnac z wymiana bo moze macie jakies inne pomysly.. Kola to 31x10.5x15, pisze o tym bo one tez moga miec wplyw na sile hamowania, prosze o pomoc bo juz nie mam wiecej pomyslow, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze trzeba je spokojnie dotrzeć i wyregulować na rozpierakach szczęk ponieważ dobrze wyregulowany tył zmniejsza skok pedału hamulca a co za tym idzie lepszy ręczny i skuteczniejszy nożny.

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też może być tak jak Łysy pisze, zależy od czego sie zaczęło, hamulce z biegiem czasu osłabły- to nie robią samoregulatory w bębnach, a jak od jakiegoś wycieku z tyłu to masz zapowietrzony korektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, od jakiegos czasu borykam sie ze slabymy hamulcami w moim t2 2.7td. wymienilem juz przewody, plyn, wacum pompe, caly zestaw naprawczy bebnow  a hamulec dalej slaby, tzn nie jestem w stanie zablokowac kol przy hamowaniu na asfalcie. Przy pierwszym nacisnieciu pedalu jest opor ale jak dluzej go przytrzymam to wchodzi do podlogi, czy to tak ma byc czy pompa przepuszcza..??? jak nacisne 2-3 razy z rzedu to zapala sie kontrolka podcisnienia. zastanawiam sie nad pompa ale nie chce dalej brnac z wymiana bo moze macie jakies inne pomysly.. Kola to 31x10.5x15, pisze o tym bo one tez moga miec wplyw na sile hamowania, prosze o pomoc bo juz nie mam wiecej pomyslow, pzdr

 

sprawdź wężyki w układzie podciśnienie, czy nie są spękane, może też pompa podciśnienia straciła wydajność, bo do tego mi pasują objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys już te wężyki oglądalem i wydawaly sie ok, vacum pompe juz wymienilem. szczeki, samoregulatory, linki od ręcznego - to wszysko wymienilem na nowe, wiec to raczej nie to. zostala mi jeszcze pompa stara no i ewentualnie odpowietrzenie korektora.. jesli i to nie pomoze to juz pomyslow wiecej nie mam..:/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie o "Oponach ..." Robert wrzucił ciekawy link:

 

  "Napisano 21 sierpień 2015, 07:20

Poczytajcie i przemyślcie czy warto iść aż tak daleko?http://www.polskioff...eksze_kola.html "
 
... jest tam też o hamulcach, może to będzie wskazówką  :whistle:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może już servo nie domaga? U mnie po kilku naciśnięciach pedału tez sie zapalała kontrolka, jednak koła blokowało bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 4-te depnięcie w upały żega się z hamowaniem i zapala czerwona lampka. 

Na szczęście zapakowuję u Wolfa w sobotę zdrowe serwo i mam nadzieję pozbyć się tej upierdliwości.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez odpowietrzenia korektora hamulców nie było prawie wcale... Bez włączonego silnika (bez podciśnienia) muszę się mocno zaprzeć o fotel aby cokolwiek zahamować. Po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca kontrolka świeci się jak w każdym porządnym Terrano ;)

 

A przednie koła hamują dobrze? U mnie przednie blokują się pierwsze i podobno tak powinno być w każdym samochodzie aby uniknąć ewentualnego poślizgu.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być serwo, może być też źle ustawiony korektor hamulcowy,

ja już kiedyś pisałem że u siebie mam dołożony akumulator podciśnienia co trochę poprawia sytuację

a i szczerze wątpię w zapowietrzony układ.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopaki za podpowiedzi, zaczne od tego korektora, jesli to nie da efektow to przejde do wymiany pompy i serwa bo juz wiecej nic nie pozostanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuknąć kilka razy małym młoteczkiem w odpowietrznik, szczotką drucianą oczyścić jego okolice, dobrze dopasować nasadkę (u mnie z tego co pamiętam była calowa) i powinno obyć się bez strat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czesc. Odgrzewam kotleta apropo akumulatora podcisnienia. Mam jakis z vw t4 od kolegi i gdzie sie mam tym wpiac w uklad?? Miedzy vacu a serwem?? A sa dwa krocce w tym akumulatorku ... to jak mam to podlaczyc?? Widzialem tez schematy ze jest jeden krociec...nie chce jakiegos bigosu zrobic... dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...