Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 1.2 DIG-T - Brak mocy


Exiler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aaaa,z cudownym softem nie tylko mnie "odprawili" Z tego co wiem to do połowy stycznia wczytali już kilkadziesiąt razy nowy soft ,więc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc liczą, że w międzyczasie gwarancje ludziom się pokończą? :D

A swoją drogą jak tam Twoje olejowe obserwacje na dzień dzisiejszy? Przybywa, ubywa czy sam już nie wiesz? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W żadnym serwisie nie miałem okazji wjechać z serwisantem na warsztat.

Przerabiałem ten temat już  w grudniu i pisałem o podobnym przypadku. Wg mnie  jest to wina akumulatora lub alternatora. Na pierwszym przeglądzie w styczniu stwierdzono u mnie w ASO niedoładowanie akumulatora 75 % naładowania.W ASO stwierdzili że może to być wina akumulatora lub alternatora-elektryka na zmianie nie było to dostałem tylko wydruk i zaproszenie do następnej wizyty. Do ASO mam 75 km więc akumulator powinien się doładować na full .Kupiłem ładowarkę do akumulatorów z systemem START/STOP i ładowałem na full. Napięcie na akumulatorze było 12,7 V.Po tygodniu przy jeździe dziennie 35 km do pracy było już 11,9 V. Sprawdzałem napięcie ładowania na alternatorze po uruchomieniu silnika było 13,8 V.Wg mnie to napięcie jest za małe dla akumulatorów wykonanych w technologii  EFB ( jakie są zamontowane) i AGM do systemu START/STOP, powinno być 14,8 V.Z odzyskiem energii przez alternator to chyba coś nie wyszło............ bo przy dodatnich temperaturach nasze QQ powinny na każdych światłach gasnąć i ponownie się uruchamiać a tak nie jest , przynajmniej u mnie.W każdym samochodzie jeżeli napięcie na akumulatorze przy rozruchu spada poniżej pewnej wartości to elektronika szaleje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zaobserwowałem, to tak szumnie zwane odzyskiwanie energii działa przy hamowaniu silnikiem. Wtedy ładowanie potrafi skoczyć do 15 V. W innych warunkach pracy silnika jest często tak, że tego ładowania nie ma praktycznie wcale. Ogólnie całkowita wariacja w stosunku do samochodów ze standardową instalacją elektryczną, gdzie ładowanie było zawsze i wszędzie. :D

Na ekranie NC2 można sobie na bieżąco poobserwować parametry ładowania (w trybie serwisowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ekranie NC2 można sobie na bieżąco poobserwować parametry ładowania (w trybie serwisowym).

 

A zdradzisz, jak to zrobić? Tylko nie mów, że do ASO trzeba.

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisaliśmy już o tym parę razy.

Przyciskasz i trzymasz przycisk "SETUP" na NC2 i jednocześnie kręcisz prawym kręciołkiem lekko w lewo, potem w prawo, potem chyba znowu w lewo. :D

Jakoś tak, bo dokładnie nie pamiętam, ale w ten sposób działa u mnie. No i w pewnym momencie pojawia się na ekranie magiczne menu z ukrytymi opcjami czyli m.in. z podglądem ładowania akumulatora przez alternator. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...