Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wlascicielu pick-up'a: sprawdz podwozie


borge
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

eee to nie ma tragedii od ręki do załatania :)

 

a ja mam już projekty wzmocnień, zaraz idą na warsztat

 

jedna idzie od wewnątrz od poprzeczki pod kabiną do poprzeczki pod paką

post-27068-0-97888700-1461764210_thumb.jpg

 

a druga od z zewnątrz od pieszego mocowania paki do drugiego prawie

post-27068-0-22800100-1461764221_thumb.jpg

 

tą metodą w najbardziej narażonym miejscu mam wzmocnienie z dwóch stron, jeszcze by się przydał krótki kawałek przy pierwszym mocowaniu paki ale to chyba od reki do robię

 

 

 


W zasadzie to miałem to z 4mm ciąć ale teraz się zastanawiam czy to nie za grube będzie, żeby nie przesztywnić bo się gdzie indziej urwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie długie łatki wystarczy z blachy 3mm wykonać , grubsza blacha tylko moim zdaniem pogorszy zamierzony cel będzie za bardzo "sztywno", jakbyś wykonał krótsze łatki to wtedy można szaleć z ich grubością :rofl:  ,a tak powiedzmy że rama ok org. ścianka3mm+3mm twoje łatki no to już jest niezłe zmocnienie tej części ramy :punk: ....


aha ! opowiadaj jak zamierzasz przyspawać je do ramy? Na pewno po ich obrzeżach , ale jak w środkowej części? pewnie uchwyciłeś na szablonie wszystkie "dziurki " które się na tym odc. ramy znajdują org. ,więc jak chcesz przyspawać te wzmocnienia? przez te dziury ?czy dojdą jakieś twojego autorstwa by te "customowe" wzmocnienia przyspawać dodatkowo na ich płaszczyżnie do ramy  chodzi mi o spawy otworowe :) , Rozumiem że odtworzyłeś na tych szablonach otwory fabryczne po to by służyły do konserwacji po tym zabiegu ,... ale to chyba nie wszystko?......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak zacząłem myśleć ze 4mm to za grubo, ale wygrzebałem kawałek ramy wycięty z pod kabiny i tam jest

3mm na zewnątrz i 3+4mm od środka. z tyłu mam tylko po 3mm ... czyli jakbym dołożył 4mm to by było jak w przedniej części.

Poza tym to że jedna ze ścianek w oryginale jest pogrubiona to utwierdza mnie w przekonaniu ze pogrubienie tylko jednej to nic złego.

 

Natomiast ciągle się zastawiam czy 3 czy 4.

 

spawane po brzegach, przy dużych otworach które są na ramie oraz jest kilka dodatkowych jeśli oryginalne były już daleko od siebie.

na szablonie mam wszystkie otworki jakie były na ramie.

większy element z 4mm ważyć będzie 3,6kg mniejszy 2,4kg, w przypadku 3mm : 2,7kg i 1,8kg.

 

tak mniej więcej na chodzą na siebie wzmocnienia. (przód po prawej)

post-27068-0-31423100-1461784720_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm 4mm w przypadku pick-upa to może nie jest aż taka głupia sprawa grubości i wagi wzmocnienia ,zważywszy na to że jest to auto transportowe które wozi czasami za dużo!!! może w tych 4mm grubości wzmocnień jest metoda ogólnie będzie tego 7mm z zew. jak i wew. a na górze i dole po 3mm .......Ja osobiście jeżeli miałbym wzmacniać ramę w osobowym terrano to zastosował bym 3mm wzmocnienia , no ale to nie temat o terrano tylko pick-upie ....... sam ciężar tych wzmocnień z 4mm to pryszcz w porównaniu z następstwami po przeładowaniu wozu ,czy ostrym off-roadowaniu  gdy rama jest w rozsypce kierowca nie jest tego świadomy w ponad 20 letnim wozie i nie została wzmocniona za pomocą chodż by takiego patentu jak pokazujecie , moim zdaniem 4mm ma sens waszych wozach ,zaczyna mnie ten pomysł przekonywać ,że 4mm łatka to absolutny max na takie mody ,serio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, każde wzmocnienie powyżej 2mm jest dobre :)  , gorzej jak go niema w ponad 20 letniej ramie w japońskim pick-upie hehehe :thumbsup:


mam pomysła ! szanowny kolega niech skruci te łatki o powiedzmy 15cm. i wykona je z blachy 4mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory w ramie wierciłem na sam koniec, możliwe że zdjęcia są sprzed wiercenia, nie chciałem otworów zaspawywać, ponieważ jeszcze szybciej by gniło, woda by się skraplała i nie miała odpływu. Ja użyłem 4mm i powiem że aż tak dużej różnicy nie czuć, dodatkowo tuleje na piórach wymieniłem więc ciężko mi stwierdzić, ale wydaje mi się że grubsza bezpieczniejsza ;p otworów mam o połowę mniej niż na Twoich szablonach hugh_h. Co do baku i wiązki - to po dospawaniu wzmocnienia trochę ciasno u mnie się zrobiło, koło wlewu musiałem wiązkę puścić trochę wyżej niż fabryczne mocowania i a poza tym lajcik, no i trochę podgiąć tą blaszkę która trzyma zbiornik w połowie zbiornika - piszę o d22 więc może u Ciebie będzie inaczej. Obie strony ramy są identyczne poza mocowaniem amortyzatorów one idą na krzyż.


Hugh_h, teraz troszkę poza tematem, kiedyś czytałem twój wątek, nie pamiętam nazwy i nie mogę go znaleźć, cały remont swojego robiłeś i włożyłeś mu poduchy i kompresor do nich, i właśnie chciałem się zapytać co to był za kompresorek, jak zasilany czy jakąś dodatkową butle miałeś? Myślałem o czymś podobnym - poduchy + 1 wąż taki do pompowania kół czy przedmuchania kabiny.

Edytowane przez gente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w terenowych jest wątek, od jakiegoś opla nie pamiętam... chyba tam pisałem, koszmarnie wolno to idzie ale idzie, do pompowania nie ma sensu.


to już jest wycięte z 3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wzmocnienia już zrobione jakiś czas temu nawet.

Tak wyglądają wycięte wzmocnienia.

post-27068-0-42468100-1464075830_thumb.jpg

 

I tak mniej więcej w tym miejscy ramy wpadają, na foto jeszcze "linijka" do ustawienia równo z obu stron.

post-27068-0-58774300-1464076311_thumb.jpg

 

i na gotowo,

post-27068-0-26784200-1464076495_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugh - to teraz na Twojej zabudowie na pace można już niezłą imprezkę zmontować :bobesh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

hugh_h  masz w wersji elektronicznej rozrysowane wstawki które wspawałeś? Czy te wstawki bedą pasowały do ramy  D40 ?

Musze zlecić na laserze wypalenie jakiś wstawek. Szlifowałem ramę wczoraj i w dwóch miejscach rama nie wygląda za dobrze

Koniecznie trzeba wzmocnić , tym bardziej , że ruda od wewnatrz ramy robi spustoszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdyby ktoś był w fazie zdejmowania budy a nie tylko paki to proponuję wzmocnić jeszcze górne ścianki ramy w newralgicznych miejscach ;)

Przy Navarze Saydacka zrobiłem to tak:

 

post-48849-0-44540600-1508655927_thumb.jpg  post-48849-0-11762500-1508655967_thumb.jpg  post-48849-0-01167500-1508655995_thumb.jpg

  post-48849-0-55712300-1508656032_thumb.jpg  post-48849-0-94844200-1508656071_thumb.jpg  post-48849-0-89296500-1508656105_thumb.jpg

    post-48849-0-75434900-1508656131_thumb.jpg  post-48849-0-68699000-1508656163_thumb.jpg  post-48849-0-64817800-1508656181_thumb.jpg

      post-48849-0-59312100-1508656216_thumb.jpg  post-48849-0-45833800-1508656433_thumb.jpg

 

rama była zdrowiutka, auto robiło jako wóz firmowy i raczej omijało teren

po piaskowaniu i pomalowaniu epoksydem/poliuretanem do wnętrz profili zaaplikowałem 2 litry wosku

 

Do wzmocnienia użyłem płaskowników 60x5 i 30x4, oprócz podłużnic wzmocniłem także 2 belki poprzeczne bo były jakoś dziwnie cienkie

ogólnie cała "strefa pod paką" wymaga w pick-upach częstszych oględzin

 

Wkrótce udostępnię szerszą relację z manewrów przy tym aucie, tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/230-%C5%9Bwiat-wed%C5%82ug-lemmego-czyli-spartan-garage-ezg/

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rama już zacerowana. Proponuje Wam sprawdzić stan ramy do środka - w miejscu gdzie z jednej strony zasłania ją zbiornik paliwa a z drugiej strony tłumik. Po zrzuceniu zbiornika paliwa i tłumika , po obstukaniu młotkiem okazały się ładne dziury , blacha cienka jak papier. Znalazłem filmik na youtub, który doskonale obrazuje to. U mnie nie było tak tragicznie.

https://www.youtube.com/embed/efNHP2yFGZU

 

 

Dodatkowo pod tymi miejscami w dolnej cześci wyciąłem otwory , żeby woda mogła swobodnie wypływać, bo niestety syfu tam było mnóstwo.

 

Co ciekawe w Wielkiej Brytani i Irlandii Nissan po wielkiej akcji medialnej na temat korozji ram , skupuje od użytkowników samochody. Skupuje po cenie ok 30-50% wyższej niż rynkowa

Może u nas taka akcję trzeba zacząć, W końcu udzielają 12 letniej gwarancji na korozję.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

proponuję tym zapoznać się z tym co dzieje się na wyspach brytyjskich:

 

1.https://www.thesun.co.uk/news/2791663/nissan-navara-safety-fears/

 

2. http://www.nissan-navara.net/20-navara-chat/31214-d40-chassis-rust.html

 

Nissan po cichu wykupuje Navary od właścicieli. Naprawa jest nieopłacalna

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...