Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 benzyna - przerywanie, przygasanie, nierówna praca silnika


Gość woltekss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mi ostatnio poszarpywało, słabiej się kręciło i przy zwalnianiu czasami próbowało przygasnąć, a po zapięciu biegu D i trzymaniu na hamulcu trzęsło mi całym autem, lekko, ale irytowało. Wyskoczył mi błąd katalizatora - wymieniłem, rzeczywiście trochę się z niego sypnęło, a później wyszło wypadanie zapłonu…okazało się że jedna ze świec miała przygniecioną elektrodę, ale sprawdź na wszelki wypadek stopień kompresji na cylindrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Świece mam nowe. Jak pisałem sprawdzę na razie metody 'garażowe'. Okres przedświąteczny - nie mogę na razie pozwolić sobie

na wstawienie auta do mechanika (sprawdzenie kompresji, ciśnienia oleju -> ale tu wydaje mi się, że zaraz paliłaby się kontrola oleju)

tym bardziej, że żona drze japę :), że znów coś grzebię w garażu zamiast jej pomóc :D

 

Wróżąc z fusów, pierwsze co to stawiam raczej na cewki - oby ...


Ok. Dziś nie wróciłbym prawie z pracy.

Tzn. nie mogłem wieczorem odpalić X'a.

Rozrusznik kręci bez żadnego problemu, jak szalony ;), akumulator sprawny, a silnik nie chciał odpalić.

Po 15 minutach "kręcenia" w końcu załapał (dodałem trochę gazu). Po rozgrzaniu - bez problemu - odpala na dotyk.


-------------------------------------------------------------------

Zgodnie z propozycją sprawdziłem patent ze zraszaczem.

Autko w garażu, +10st.C, odpaliłem (o dziwo bez żadnych problemów), podniosłem maskę i pryskałem zraszaczem (przy zgaszonym świetle).

Niestety żadnych anomalii nie zaobserwowałem. Aha, podpinałem także pod komputer - żadnych błędów nie pokazuje.

Co jeszcze mogę sprawdzić samemu ?

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to fajnie, jedną rzecz chyba udało się wyeliminować.

 

Pisałem CI jeszcze jak sprawdzić przepływomierz - tak wstępnie. Spróbuj. Komp na pewno złapie błąd po takiej akcji, więc będziesz musiał go skasować.

 

Zaobserwowałeś jeszcze jakieś objawy?

 

PS.

a nie łapie Ci gdzieś lewego powietrza? posprawdzaj cały dolot od przepływomierza do kolektora ssącego czy gdzieś coś nie puściło lub pękło. Ew. może się też zapowietrzać układ paliwowy.

 

Jesteś w stanie nagrać film z w/w objawami? byłoby łatwiej.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzebię temat, bo niestety z braku czasu i z powodu pracy nie mogę grzebać przy aucie.

Pojeździłem trochę samochodem, w międzyczasie zamieniłem po prostu cewki miejscami i wyskoczyła

żółta ikonka silnika ...... Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd losowego wypadania zapłonów - nie

konkretny cylinder, ale jak napisałem "losowo" .... Błąd skasowałem i jak na razie się nie pojawił (kilka dni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie, mam także T30 2.0l. w benzynie 2004r., 210 tys.km. i powiem, że z tym objawem borykam się 2 lata.

Pomijam fakt, że żre olej ok. 0,8l na 1000km, ale ogólnie sprawuje się bez żadnych spadków mocy dymienia więc po prostu kupuje go taniej, dolewam i jeżdżę.

Czytnik pokazuje błąd P0300 - WYPADAJĄCE CYKLE ZAPŁONU nie przypisując problemu do żadnego z cylindrów.

Auto dojeżdżając do świateł ma tendencje do spadku obrotów. Samochód od dwóch lat pali nazwijmy to poprawnie, lecz nie z tzw. dotyku. Z czasem zauważalnie gorzej.

Podejrzewałem jedną z cewek więc kupiłem 1szt. którą sam zmieniałem wymiennie z cylindra na cylinder wykluczając powoli kolejne, stąd wiem, że przyczyną nie jest cewka.

Skalę porównawczą mam i odniesienia do innych samochodów także, ten jest moim 14 autem. Jest ok i ma sporo zalet, ale nie podoba mi się jego silnik wg mnie za słaby do tego auta i z apetytem na olej.

Poza tym, żaden z moich poprzednich nie zachowywał się w ten sposób, a nawet jeżeli tak, to przyczyna zazwyczaj była prosta: cewka, kable, filtr, świeca, a nawet czasem aku, a tu?????

Ostatnio podjechałem do ASO i zgłosiłem problem. Podpięli się, błąd wyskoczył oczywiście ten sam i zaczęli od (wg mnie słusznej zasady - first things first), czyszczenia przepustnicy i ponownej regulacji biegu jałowego. I powiem Wam, że POMOGŁO!!!

Auto przy hamowaniu ma znowu stabilnie opadające obroty i nie ma tendencji do gaśnięcia.

Teraz przyszły mrozy i rano pali coraz gorzej, dzisiaj było -18 i ledwo ostatnim tchnieniem słabszego akumulatora zaskoczył, ale na 3 cylindrach, po chwili dołączając czwarty. Potem było już tylko lepiej.

Dzisiaj wyjmę i naładuję akumulator, ale głowę daję że to nie jest winowajca …

Obawiam się czegoś z rozrządem wszyscy o tym wiecznie gdzieś piszą lub mówią.

Straszą, że łańcuch się rozciąga, że czujnik zmiennych faz sczytuje wtedy inne wartości, najlepiej wymienić cały rozrząd i zrobić kapitalny remont silnika, zmienić sondę lambda i katalizator, wtedy może będzie lepiej zapalał z naciskiem na słowo - MOŻE!!!!!

Nie bardzo to rozumiem. Silnik czy nagrzany, czy tuż po rozruchu pracuje naprawdę ładnie i cicho.

O co tu chodzi w tym aucie, może ktoś miał podobne objawy i sobie zdecydowanie z tym poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa powinno się wymieniac co 60k km :)

Zgadza się, ja mam 100 tys. i też chcę wymienić ale nie nie wiem gdzie go szukać? Czy w baku jest? Na pewno takiego filtra nie ma na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pytam. Filtr jest w baku - ponoć niewymienny.

Na allegro jest, prawdopodobnie to taki filtr:

http://allegro.pl/filtr-paliwa-nissan-almera-tino-primera-x-trail-i3881244258.html

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wydaje się że znajduje się on po lewej stronie auta z tyłu. Wystarczy się pochylić tak mi się zdaje bo widziałem coś podobnego do filtra paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wydaje się że znajduje się on po lewej stronie auta z tyłu. Wystarczy się pochylić tak mi się zdaje bo widziałem coś podobnego do filtra paliwa

U mnie też z tyłu po stronie kierowcy jest takie coś podobne do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu po lewej stronie auta, jak się pochylisz będziesz widzał,blisko zderzaka 

Edytowane przez radekradek7155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu po lewej stronie auta, jak się pochylisz będziesz widzał,blisko zderzaka 

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam!
Mam podobny problem z X trailem 2,0 benzyna. Mianowicie po odpaleniu auta ( tylko na zimnym silniku) obroty podskakiwały do 1500 a potem nagle spadały do 200-300 aż światła przygasały. Sytuacja trwała ok 5 sekund po czym było już ok. Wyjąłem i przeczyściłem przepustnice była cała czarna w środku ( silnik krokowy obok niej zanitowany także jest nie rozbieralny) i po zmontowaniu obroty wynoszą 1500 i nie chcą spaść. Zrobiłem ok 60 km i nic. Znalazłem na którymś forum możliwość nauczenia silnik właściwych obrotów za pomocą kluczyka i pedału gazu ale u mnie to nie działa. Czy adaptacje przepustnicy zrobi się tylko za pomocą komputera, jeśli tak to wystarczy zwykły program czy musi być specjalistyczny tylko do nissana, ewentualnie jaki? Drugie pytanie czy te przeczyszczenie przepustnicy coś da czy przyczyny szukać gdzieś indziej, dodam że poza ty problemem jest wszystko ok. Pochodzę z okolic Łodzi, Pabianic wiec może ktoś z tych okolic ma kompa do ustawienia tej przepustnicy. Pozdrawiam

 

Witam!
Mam podobny problem z X trailem 2,0 benzyna. Mianowicie po odpaleniu auta ( tylko na zimnym silniku) obroty podskakiwały do 1500 a potem nagle spadały do 200-300 aż światła przygasały. Sytuacja trwała ok 5 sekund po czym było już ok. Wyjąłem i przeczyściłem przepustnice była cała czarna w środku ( silnik krokowy obok niej zanitowany także jest nie rozbieralny) i po zmontowaniu obroty wynoszą 1500 i nie chcą spaść. Zrobiłem ok 60 km i nic. Znalazłem na którymś forum możliwość nauczenia silnik właściwych obrotów za pomocą kluczyka i pedału gazu ale u mnie to nie działa. Czy adaptacje przepustnicy zrobi się tylko za pomocą komputera, jeśli tak to wystarczy zwykły program czy musi być specjalistyczny tylko do nissana, ewentualnie jaki? Drugie pytanie czy te przeczyszczenie przepustnicy coś da czy przyczyny szukać gdzieś indziej, dodam że poza ty problemem jest wszystko ok. Pochodzę z okolic Łodzi, Pabianic wiec może ktoś z tych okolic ma kompa do ustawienia tej przepustnicy. Pozdrawiam

 

Problem rozwiązany, oryginalny program nissana i 2 minuty pracy. Przepustnica ustawiona. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli to QR20DE to:

Valve clearance standard:
Hot Intake : 0.32 - 0.40 mm (0.013 - 0.016 in)
Exhaust : 0.33 - 0.41 mm (0.013 - 0.016 in)
Cold* Intake : 0.24 - 0.32 mm (0.009 - 0.013 in)
Exhaust : 0.26 - 0.34 mm (0.010 - 0.013 in)
 
tutaj masz mój temat o regulacji. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, od jakiegoś czasu pojawił się w moim Nissanie pewien problem. Samochod po rozgrzaniu,dodaniu gazu i puszczeniu pedału traci obroty-spadają do 500,potem wracają znów na 800. Podczas chamowania,np dojazd do świateł jak zahamuje z użyciem sprzęgła to silnik potrafi zgasnąć. Pojawił się check engine błąd p0300. Dodam że dzieje się to podczas jazdy na benzynie jak i na lpg. W czym może tkwić problem?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest w tym gaz?


wypadają zapłony, świece, zawory sprawdzić.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...