Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Mocniejszy alternator T2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 26 grudzień 2016, 15:13

Cześć. 

 

W związku z posiadaniem windy i chęcią dołożenia paru dodatkowych urządzeń do wyposażenia, chcę zmienić alternator (70A to trochę mało)

 

Pytanie - czy do T2 2.7 TDI z 2002 roku dobiorę coś co będzie pasowało p&p czy tylko rzeźba? (jeżeli tak to jaka)

 

Podzielcie się swoimi pomysłami (może ktoś dokładał drugi altek?)


  • 0

#2 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 7020 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 96d 4h 58m 33s

Napisano 26 grudzień 2016, 20:08

No ja, w sobotę przyjedź ;)


  • 0

#3 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 26 grudzień 2016, 20:26

Dobra :D czyli temat załatwiony.


  • 0

#4 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 7020 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 96d 4h 58m 33s

Napisano 26 grudzień 2016, 20:36

Quuu, a to sylwester jest

Żółwiku, a wrzuć ten film z Transylwanii, do Terenowych


  • 0

#5 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 26 grudzień 2016, 20:48

Poszło do terenowych :)


  • 0

#6 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 27 grudzień 2016, 21:09

Nissan to nissan .... ja do td27 wstawiłem 95A z sereny


  • 0

#7 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 7020 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 96d 4h 58m 33s

Napisano 28 grudzień 2016, 23:14

U mnie ładuje 100-ka z Patha 3.3

Coś kojarzę że @Nisterr przebudowywał T2 na wyprawy i pewnie altek z separatorem ładowania wkładał ;)

 

Ale ten mój od Patha nie podpasuje bo Wy potrzebujecie z vacu :(


  • 0

#8 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 29 grudzień 2016, 11:08

Eee - oglądałem dzisiaj altka u mnie i wygląda normalnie - mocowanie, przesunięte o 180 stopni ucho do naciągu, rolka na pasek klinowy bez wodotrysków.

 

Ocb z tym vacu?

 

Huhg_h - oryginalnie jest 70 A więc dużego zysku nie ma. Myślisz, że to wystarczy do ładowania dwóch aku? (myślałem bardziej o czymś 120 A)


  • 0

#9 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 29 grudzień 2016, 11:17

w td27 jest 45 albo 50A, ale te mają pompę na wałku

możesz pooglądać katalogi tam są podane wymiary.

 

ten co masz też ci naładuje dwa kwestia w ilę czasu,

mocniejszy jest potrzebny jak pobierasz więcej prądu dodatkowe oświetlenie lodówka i takie tam


  • 0

#10 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 29 grudzień 2016, 11:35

Właśnie czas ładowania może być dla mnie kluczowy.

Auto użytkuję na co dzień (czyli krótkie dystanse podczas dojazdów do pracy i częste rozruchy, do tego jakieś światła dodatkowe i sporadycznie winda w weekend) i wtedy może braknąć altka.

 

O wyprawy się nie martwię, zanim gdzieś dojadę altek sobie poradzi z obydwoma akumulatorami, a separator zadba, żebym na postoju nie wyładował tego rozruchowego.

 

Dobrze kombinuję?


  • 0

#11 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 7020 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 96d 4h 58m 33s

Napisano 29 grudzień 2016, 18:21

Niektóre 2,7 miały w serii dwie baterie ;)
( a tak na marginesie ... obydwaj wystawialiście auta na ostatnich targach ;) )
  • 0

#12 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 29 grudzień 2016, 18:46

ale to chyba t1


  • 0

#13 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 29 grudzień 2016, 22:58

Lemmy - w Wawie? 

 

Hugh_h - T2 chyba też (wersje na skandynawię?)


  • 0

#14 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 7020 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 96d 4h 58m 33s

Napisano 29 grudzień 2016, 23:46

T1 ... nie słyszałem, ale "skandynawskie" T2 miały - wspomaganie rozruchu

Dario88 kiedyś pisał

 

ps: tak, w Wa-wie, TeDe pojechaliście z Eweliną ... miałem dzwonić ale umknęło spod beretu ;)


  • 0

#15 OFFLINE   clinic112

clinic112

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WGM
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2.7 TD WD21
  • Nr rejestracyjny:WGM
  • Time Online: 2d 23h 55m 42s

Napisano 21 styczeń 2017, 20:36

I jak tam Panowie, wiedza w temacie pogłębiona? Po ostatniej wtopie aku i altek ledwo podołały. Poważnie rozważam zakup czegoś mocniejszego. Jakieś pomysły??

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
  • 0

#16 OFFLINE   nissterr

nissterr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 119 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WN
  • Model:R20
  • Silnik:2.7TDI
  • Time Online: 1d 38m 35s

Napisano 21 styczeń 2017, 20:52

120A z Opel Vectra B / Zafira / Saab 2.2 CDTI + przerobione kółeczko bo nie było ładowania na postoju.

W silniku wycięte jedno mocowanie by można włożyć standardowy 120A Boscha po przełożeniu kółeczka.


  • 0

#17 OFFLINE   clinic112

clinic112

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WGM
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2.7 TD WD21
  • Nr rejestracyjny:WGM
  • Time Online: 2d 23h 55m 42s

Napisano 22 styczeń 2017, 12:07

Ok, widzę że są nawet 140A ale niestety nie mają vacum a tego nie ominiemy. Chyba za jako drugi go zamontować :-)

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 22 styczeń 2017, 18:10

Kurde, niech mi ktoś palcem pokaże o co biega z tym vacuum :/

 

Dwa razy oglądałem dziś altka u mnie i dochodzą co niego kable elektryczne i pasek klinowy. Nic więcej.

Niedokładnie szukam? :/


  • 0

#19 OFFLINE   łysy

łysy

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 611 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie-Zdrój
  • Model:Terrano 1 2.7TD
  • Nr rejestracyjny:SJZ
  • Time Online: 8d 2h 8m 32s

Napisano 22 styczeń 2017, 21:39

W silnikach 2.7 alternator w tylnej części ma zamocowane wacu pompę ktura ma za zadanie wytworzenie podciśnienia dla wspomagania ukł hamulcowego
  • 0

#20 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 23 styczeń 2017, 09:46

Czyli muszę prześledzić drogę przewodu podciśnieniowego z serwa.

Jeżeli nie idzie do altka, tylko gdzie indziej, to wszystko oki i mogę ludzki alternator zakładać?


  • 0