Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z cisnienie oleju


Damii94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A kiedy robisz wymanę oleju?

 

 

 Za tydzień 

 

U mnie obecnie 30-40 psi na jałowym, czasem się zdarza że spadnie na jakieś 28-27, przy 2 tyś jest -55-60 psi. Po wymianie zobaczę co będzie na millersie 5w50 to ci powiem

Edytowane przez Asesino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Za tydzień 

 

U mnie obecnie 30-40 psi na jałowym, czasem się zdarza że spadnie na jakieś 28-27, przy 2 tyś jest -55-60 psi. Po wymianie zobaczę co będzie na millersie 5w50 to ci powiem

Dobrze, to czekam niecierpliwie na wrażenia. 

 

Ten rock oil siedzi mi w głowie, czytałem o serii Carbon i podobno jest niesamowita. Porównując specyfikacje z Motulem czy LiquiMolly,  - wygrywa. Sęk w tym, że jest dość drogi, a druga sprawa jest taka, że nie słyszałem o nim za bardzo i to mnie intryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleje z UK, tylko nie wiem jaki indeks powiniem wziąć, dotychczas lałem 10.40, ale wiem, że to nie jest do końca odpowiedni olej pod ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dotychczas wlewałem olej Lotos, generalnie nie był zły, ale chciałbym pojeźdźić na 1/4 mili, a tu przydałby się lepszy olej.

 

pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze lales najtaszny olej jaki mozna kupic do 300 konnego auta, wiec troche sie zdziwilem

Tak, wiem...  myślałem, że przyoszczędzę... ni chyba nie było warto, bo silnik dziwnie na nim zaczął chodzić i dlatego chcę coś porządnego. No i pojawił się RockOil podobno ma być bardzo dobry http://bit.ly/2rEXpAD tu trochę jest o nim mowa

 

A to mi się nie zmieściło na tej stronie :) lotos to słaby pomysł, chyba że ktoś miał w planach remont silnika

Zdałem sobie z tego sprawę, stąd chcę zmienić olej jak najszybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik zaczal dziwnie chodzic to raczej zmiana oleju juz nic nie pomoze. Co do dobrego oleju to amsoil signature series 5w50 to zdecydowana czołówka, jesli ma byc dobrze i tanio to neste 5w50, na zime meguin 5w40 (to samo co liqui moly), na gorace lato i grube upalanie meguin 10w60 lub luqui moly 10w60.

Co do lotsa to ja go kupuje w markecie za 43zl, takze chyba mocno cie musialo z hasjem przycisnac. Dobry jest do skladania silnika albo do lagodnej docierki, ale do niczego innego sie nie nadaje. Silnik na nim klepie strasznie

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego rock oila to nie ma w Polsce, nikt od nas na nim nie jeździ i raczej nie dostaniesz opinii na jego temat

ja jeżdżę na millersie do upalania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik zaczal dziwnie chodzic to raczej zmiana oleju juz nic nie pomoze. Co do dobrego oleju to amsoil signature series 5w50 to zdecydowana czołówka, jesli ma byc dobrze i tanio to neste 5w50, na zime meguin 5w40 (to samo co liqui moly), na gorace lato i grube upalanie meguin 10w60 lub luqui moly 10w60.

Co do lotsa to ja go kupuje w markecie za 43zl, takze chyba mocno cie musialo z hasjem przycisnac. Dobry jest do skladania silnika albo do lagodnej docierki, ale do niczego innego sie nie nadaje. Silnik na nim klepie strasznie

Jeśli chodzi o olej, to tak, jak mówiłem. Nie chcę oszczędzać już. A ta zmiana głosu silnika nie jest na tyle znacząca, żeby świadczyła o tym, że coś bardzo złego się dzieje. Zrobię płukankę i zaleję coś nowego, wtedy powinno przejść. Dodatkowo przejrzę wszystko ze znajomym mechanikiem

tego rock oila to nie ma w Polsce, nikt od nas na nim nie jeździ i raczej nie dostaniesz opinii na jego temat

ja jeżdżę na millersie do upalania :)

Jest w Polsce, mają stronę polską i sklep internetowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, to czekam niecierpliwie na wrażenia.

 

 

Po zmianie teraz na millersa 5w50 trzyma mi lepiej niz na 5w30. Wczesniej spadalo czasami do 27-30 Teraz 35-40 po rozgrzaniu na jalowym i przy 2 tys obr jest 70 a bylo 60. Przy 4.5 tys jest prawie 120 nie wiem czy to za wysoko czy nie. To tak w skrocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doktoryzujecie sie nad olejami do 10-14 letnich aut z takim zapalem jakbyscie jezdzili ferrari za milion dolarow, a 90% uzytkowników nie ma wiecej jak 250koni w aucie, które objedzie kazdy turbo diesel powyzej 2,5 litra, a nawet z 1,4 TSI beda problemy...wiem, wiem ze moge nie czytac jak mi nie pasuje, ale moze zamiast szukac wynalazkow z kosmiczna technologia to warto zapytac na forum TDI na czym oni jezdza? Odczyty rzedu 35-40 PSI z zegara ktory ma podzialke co 30 to wogole jakis absurd...z linijki z podzialka 1mm tez odczytujecie 10,37mm?? Jezeli nie "ścigacie" sie z e46 ze swiatel albo nie latacie po torach to nie odczujecie roznicy miedzy 5w30 a 5w50...to mowi tylko o lepkosci oleju w jego wyzszych temperaturach. Zanim rozpeta sie g-burza, i przejde do konkluzji, zaznacze ze moim celem nie jest  wysmiewanie kogokolwiek czy jakies docinki... Jezdzijcie sobie na czym chcecie i zycze szerokosci i bezawaryjnosci... Wydaje mi sie ze warto byloby zadbac o renome tego forum i wpisy typu "ja jezdze na tym o jest ok..", "a ja jezdze na tym i tez jest ok...", "ja jezdzilem na innym i bylo ok, ale teraz zmienilem i tez jest ok" wygladaja jakby humanista prowadzil dyskusje z matematykiem o rachunku rozniczkowym...

Konkluzja... Jezeli chodzi o olej w silniku to najwazniejsze zeby BYŁ, a cisnienie oleju wytwarza POMPA, a nie olej, amen! 

 

Jezeli kogos urazilem przepraszam, nie bylo to moim zamiarem. :wave:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie uraziłeś - może i  masz rację, kolega chciał abym mu napisał wrażenia, to mu napisałem,  a te odczyty to w przybliżeniu - plus do tego że zegar pewnie pokazuje żle. Ale jak mamy podziałkę co 30 i wskazówka pokazuję nam zaraz za 30 to można strzelić chyba że to w granicy 30-40 - ale tak jak piszesz nadal to jest nie do końca prawidłowy pomiar. A z tym objezdzaniem to bym polemizował, chyba że ktoś na prawdę ma sporo mniej mocy niż seria

Edytowane przez Asesino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy kto ile ma koni i czy go objedzie jakaś skoda czy nie. Ważne jest to, że ewentualny remont silnika nie jest tani, a jak dbasz tak masz. Zeta po pierwsze ma mało oleju w silniku jak na swoją pojemność, po drugie dosyć słabe chłodzenie, więc nawet jeżdżąc po mieście można łatwo zagotować olej, a jazda na takim 5w30 (gdzie Twoim zdaniem nie ma różnicy) nie jedno vq w krótkim czasie wykończyło. A ciśnienie oleju nie zależy tylko od pompy, powinieneś to dobrze wiedzieć. Ja zawsze zachęcam, żeby jeździć na dobrym oleju i dbać o auto, a nie wzorować się na forum tdi. Moja konkluzja jest nieco inna, jak chcesz się długo cieszyć bezawaryjną jazdą to używaj dobrego oleju i kontroluj jego stan. To, że nie masz auta za pół miliona nie oznacza, że możesz januszować na oleju. Zwłaszcza, że do Zety wchodzi go mało i różnica 100zł na wymianie raz do roku nikogo nie puści z torbami, co innego remont silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiec tak...lubie rozmawiac o faktach, a nie o wyssanych z palca mitach lub "obserwacjach" wiec na poczatek zestawienie:

post-56898-0-48856100-1501172918_thumb.png
post-56898-0-44504600-1501172929_thumb.png
W razie co google i wpisac "karta charakterystki"+ wybrany olej
 

Sprawa druga, to bardzo prosze o nie przekrecanie moich wypowiedzi lub czytanie ze zrozumieniem...

 

..., a cisnienie oleju wytwarza POMPA, a nie olej, amen! 

 

... A ciśnienie oleju nie zależy tylko od pompy, powinieneś to dobrze wiedzieć...

gdyz jest zasadnicza roznica miedzy tym co cisnienie wytwarza, a od czego cisnienie zalezy...dodam ze wg mojej definicji cisnienie zalezy od wysokosci i gestosci ale to moze offtop...

 

Tak jak mowilem i dalej to utrzymuje w oparciu o zalaczone karty charakterystyki, ze te oleje roznią sie lepkoscia w wyzszych temperaturach. Lepkosc jest powiazana z gestoscia plynow, a stad biora sie wasze wahania we wskazaniach cisnienia oleju w zaleznosci od tego jaki zalewacie. 

 

Zagotowanie oleju w zetce typowego "Adriana" jest praktycznie niemozliwe, bez wzgledu czy ma 30 czy 50 albo i 60...

I trudne pytania zadam z ciekawosci...skad u ciebie przekonanie, ze zetka ma malo oleju jak na swoja pojemnosc? Skad wiedza na temat slabego chlodzenia? Co to znaczy mało i co to znaczy słabo? Zagotowałeś kiedyś olej? 


A... i ja nie mowie zeby januszowac i kupowac byle co...tak jak pisalem nie mam zamiaru rozpetywac g-burzy, ktora wlasnie sie tworzy...lejcie sobie co chcecie, za ile chcecie i jak czesto chcecie...i uwierz mi ze nie wzoruje sie na tdi czy bmw, bo to co tam wypisuja na forach to przepasc miedzy tym co jest tutaj...peace :punk:

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W usa zalewaja je najczesciej mineralnym 5w30 i to lata i lata, ale styl jazdy jest malo agresywny na drodze, ja sam jezdze na 5w30 co prawda syntetyk amsoil sygnature, ale tylko dlatego ze przy syntetyku sa rzadsze zmiany i nie musze tracic dnia co miesiac na serwis. Co prawda moj vq35 nie jest w zetce, ale lekko nie ma, raz w tygodniu pare set mil z ciezka lodka 5000funty + agresywny styl jazdy. Co do ilosci oleju to ja jestem na forach w usa i niestety tam z doswiadczen ludzi potwierdza sie regula iz jazda na niskim poziomie w vq35 zabija ten silnik. Co do zetki i upalania to pewnie tez bym lat dobry olej i pilnowal stanu. Dziz widzialem na drodze nowe biale NSX bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiec tak...

Dobra, to po co pisałeś o pompie? Chciałeś nas oświecić, bo nikt tego nie wie? Czy sugerujesz, że kolega ma uszkodzoną pompę? Czy po prostu zużyty silnik i odpowiedni olej pomoże mu utrzymywać nieco wyższe ciśnienie co przedłuży jego żywot? Może i powinien lać to co do tdi i zamówić sobie nowy silnik w aso. Jak dla mnie jak piszemy o ciśnieniu oleju to nie o tym, które generuje pompa tylko o tym, które pokazuje zegarek, a to już zależy nie tylko od pompy.  

Użyłem niewłaściwego słowa, chodziło mi o zagrzanie oleju, DOBRE oleje powyżej 120C szybko tracą swoje właściwości smarujące (co zwiększa jego zużycie i takie 5w30 tu już wymięka), może nawet dojść do zerwania filmu olejowego i w konsekwencji zatarcia silnika.

Mało oleju to jest około 4l, tyle ile większości 4cyl 1.6-2.0 po 100 koni. Słabe chłodzenie to znaczy, że teraz w lipcu w Warszawie w korku przez pół godziny spokojnie można zagrzać auto bardziej niż w ciągu 10 minutowej sesji na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...