Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pasek wielorowkowy piszczy tylko rano


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt dostęp jest wręcz okrutny. Najlepiej było by z kanału lub na podniesionym aucie operacji dokonać. Jeśli nie czujesz się na siłach to faktycznie daj sobie spokój i oddaj auto w ręce fachowca.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

boję się odkręcać śrubę pompy ( B ),

 

 

 

Dlaczego sie boisz?

Ale czekaj to jak niby naciągałeś pasek?Bez zluzowania??

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, luzowałem tylko A i następnie naciągałem C więc z tego schematu wynika, że nic nie zmieniałem.... Bo pasek tylko pozornie się naciągał.
Mam za krótki klucz, żeby od góry, komfortowo poluzować B... chyba,żeby jakimś sposobem?

 

dzisiaj rano piszczał dłużej niż zwykle, ale od wczoraj cały czas padało.

 

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poluzować śrubę B i A aby naciąg był skuteczny. Poluzowanie samej śruby A nic praktycznie Ci nie da a wręcz, gdy na siłę będziesz usiłował naciągnąć, może spowodować uszkodzenie nie tyle szyny naciągu co samej śruby regulującej naciąg. Potem musisz pamiętać jedynie by obie i B i A dokręcić do oporu. Ja w poprzednich autach, w tym primierka,  by samemu zmieniać paski dokupiłem sobie specjalnie przedłużane (50cm) klucze by dostęp do śrub był łatwiejszy był łatwiejszy, tyle że one stosunkowo drogie są. Obecnie, po zdjęciu koła,  odkręcam osłonę boczną silnika i dostęp jest jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobię dzisiaj jeszcze jedno podejście :-) może lekkie naciągnięcie tego paska załatwi sprawę...

 

 

 

Nie zdążyłem go jeszcze wymienić, a co ciekawe od kilku dni nie piszczy :-O

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdążyłem go jeszcze wymienić, a co ciekawe od kilku dni nie piszczy :-O

Luzując A i ciągnąc za C nie mogłeś naciągnąć paska ale w wyniku drgań podczas pracy silnika mogła się odrobinę zmienić albo siła naciągu albo, jeśli szyna naciągu lekko się ugięła, jego geometria stąd zmiana, ale na wszelki wypadek odkręć wszystkie śruby ot choćby po to by naprężenia się wyrównały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ja nie naciągałem na siłę, śruba chodziła z małym oporem i miałem wrażenie, że jeszcze mogę dokręcić sporo ...

 

Od ruchu kilku dni nie używam klimy, myślę sobie czy nie kapała z niej woda na pasek, bo rurki są idealnie nad paskami...

 

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w tygodniu cały czas auto w ruchu i nie ma jak się za to zabrać... może jutro wreszcie wejdę pod auto i zluzuję śrubę pompy.

 

Dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika. Jak mu opisałem objawy to od razu powiedział, że trafiłem chyba na wadliwy pasek, za twardy i doradzał wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ja nie naciągałem na siłę, śruba chodziła z małym oporem i miałem wrażenie, że jeszcze mogę dokręcić sporo ...

 

 

Jeśli wcześniej było naciągnięte to samo poluzowanie śrub, mimo nie ruszanej tej trzeciej, a następnie drgania silnika mogły spowodować delikatne cofnięcie a w przypadku paska to już dużo. 

 

Od ruchu kilku dni nie używam klimy, myślę sobie czy nie kapała z niej woda na pasek, bo rurki są idealnie nad paskami...

Z samych rurek klimy nie powinna kapać woda, pomimo że jedna z nich może być zaszroniona.

 

Dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika. Jak mu opisałem objawy to od razu powiedział, że trafiłem chyba na wadliwy pasek, za twardy i doradzał wymienić. 

Może i za twardy, ale mimo wszystko piszczeć przestało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to strasznie skomplikowane mimo, że auto to niby prosta konstrukcja :-)

 

ostatnie dni rano było cieplej i prawe bez mgły, więc na razie ciężko to wszystko ocenić, bo warunki są różne. 

 

Najlepsze jest to, że jak pamiętam to mechanik luzował tę śrubę B od góry, kluczek płaskim, więc albo spryciarz ma mega zdolności manualne, albo ja jestem cienias, że nie potrafię ruszyć tej śruby hihih

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę w takim razie jakiś swój patent opracować :-)

 

Co prawda stuknęło już p12 10 lat, więc rozglądam się za nowym autem, ale pewnie jeszcze jakiś czas pojeżdżę, więc dobrze byłoby znać sposoby na szybkie naprawy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle podchodzisz. Jakby byłą trudnośc to napewno bym to zapamiętał ale chyba tradycyjnie palec środkowy był rozwalony w okolicach środkowej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak zapalisz, to popatrz czy pasek drga, czy idzie równiutko. Jak drga, to któraś rolka przytrzymuje. Nie wiem jak jest w Twoim aucie, ale często na alternatorze są montowane rolki ze sprzęgłem jednokierunkowym, które jak są uszkodzone to powodują drganie paska i wcześniejsze jego uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...