Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

R51 i D40 nie dziala tempomat, jak odkrecic czujniki w skrzyni?


Swiss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

walcze z tempomatem, sprawdzilem juz czujnik sprzegla i 2 czujniki pod hamulcami - sprawne,

czas na 2 czujniki co w skrzyni biegow, bo slyszalem ze one moga byc tez winne awari tempomatu (set)

jak sie tam dostac? jakim kluczem je odkrecic i w jaki sposob? bo nic tam nie wchodzi, jest tak ciasno.

 

20170826_172829.jpg
20170826_172836.jpg
20170826_172857.jpg

ok, juz nie trzeba, dalem sobie rade, od srodka samochu :), tempomat dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,właśnie mam ten sam problem na forum jest opis problemu i dostępu do tego czujnika od wnetrza auta.

Mam pytanie-czy wymiana czujnika luzu usuneła usterkę tempomatu?

Ja mam problem bo czasaem sie nie włącza.

 

Czy czujnik zamiennik za około 100 pln bedzie ok?

 

I jeszcze 1 pytanie-czy wymiana tego czujnika nie grozi zaburzeniem funkcjonowania innych funkcji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik luzu łatwo zdiagnozować, włącz dogrzewanie silnika jeśli zapniesz jakikolwiek bieg dogrzewanie się musi wyłączyć jesli nie to komp nie widzi zapietego biegu i tu jest problem.

Ponadto ten sam czujnik odpowiada za pracę tempomatu,j(nie widzi biegu- nie właczy tempomatu)

jesli ten nie działa to na 95% ponosi winę za to w/w pstrykacz.

Wymiana na nowy bądz, zeszlifowanie po obwodzie (jeśli włącznik/czujnik jest dobry- temat opisany w dziale patha) aby głebiej się wkręcał rozwiązuje problem. Jesli czujnik w "środku" tzn bolec jest plastikowy a takie były montowane w navkach wymieniamy na wersję metalową nie ma co kombinować.

Czujnik może się popsuć i ciągle dwać sygnal iz jest włączony bieg, wtedy nie da się załączyć dogrzewania silnika, tempomat  działa .

Ponadto jesli ECU nie widzi zapiętego biegu mogą wystapić problemy z napędem 4x4, blokowaniem kół. Bynajmniej u mnie tak było, nie włączało blokad.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris,czujnik u mnie nie działa ok bo przy dogrzewaniu -teście to się pokazało.

Nie bardzo rozumiem z tym czujnikiem plastikowym-metakowym.Chcę kupić nowy czujnik,są po około 100 pln i po prostu go wymienić.

Moja wątpliwość-czy coś nie namieszam taką wymianą z 4x4 itp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu, dosyć często były montowane czujniki w ktorych bolec (na ktory naciska "dzwigienka" w skrzyni) był pastikowy i po czasie się scierał-  z tą wersją nic nie da się zrobić, najlepiej wymienic na nowy.

Pózniej montowali czujniki w całości metalowe i te można było zeszlifować 0,5-1mm po obwodzie, tak aby ciut głębiej się wkręcał do skrzyni. To pomagało usunąć tę usterkę bez zbędnych wydatków.

Było tak u mnie w pathu, po "szlifie" czujnik działa juz ponad 3 lata.

Ktoś powie, po co takie kombinacje ? otóż moje pytanie brzmi po co wymieniać czujnik skoro elektrycznie jest dobry?

 

Wracam do tematu, nic nie namieszasz! ! Po prostu, od góry lub od dołu (mając małe rączki jak ja :devil: ) odłącza się wtyczkę i wykręca czujnik. Olej nie leci, nic się nie dzieje, spoko nie bój nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik psuje się  na dwa sposoby, pierwszy to nie widzi zapiętego biegu tempomat nie działa, działa natomiast podgrzewacz silnika, oprócz tego komputer nie generuje pełnej mocy silnika tylko ok 70%. Drugi cały czas jest zwarty czyli zapięty bieg, tempomat działa, podgrzewacz nie, napędy nie włączy się 4lo i blokada mostu.  W czujniku odłamuje się blaszka stykowa, i o ile odłamane kawałki nie zablokują czujnika w pozycji on to można zrobić tak jak koledzy pisali, natomiast nic się tam nie wyciera trzpień czujnika jest popychany drugim trzpieniem stalowym     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alkaspaw,u mnie podgrzewanie działa na niektórych biegach jak sprawdzam,tempomat też czasami ok czasami spada .4x4 bez zarzutu.

Chcę kupić:

http://sklep4x4.pl/sklep/pr/217/23329/Czujnik-biegu-jalowego-skrzynie-biegow-Nissan-Navara-D40,-Pathfinder-R51-2-5Di--32006-23U6A-.html

i wymienić ten czujnik ale trochę sie obawiam czy nie narobie kaszany właśnie z 4x4 itp.

 

Wymienić?

Na coś zwrócic uwagę mechanikowi przy wymianie?

A może znasz lepszego producenta czujników do kupienia?

 

z góry dziękuję za poradę,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik to czujnik i nic więcej! lepszego producenta? tak w szwajcarii jest firma jubilerska robią takie ze złota!

kurcze ludzie ilez idzie pisac jedno i to samo!!!!!!!!! czytać ze zrozumieniem nie idzie?

sorry ale naprawdę ileż idzie jedno i to samo wykładać? 

nie działa to nalezy:

1.kupić czujnik, 

2. wleżć pod auto lub od góry demontując plastiki osłony lewarka, tunelu itp wypiąć kostkę, wykręcic czujnik i w odwrotnej kolejności wszystko poskładać!

3. jeśli się samemu nie chce to należy robotę zlecic mechanikowi i zwrócic mu uwagą aby tapicerki nie uświnił w środku od brudnego tyłka, nie spuścił ropy z baku, czy przekopywał schowek....

rady: małe rączki dają radę odkręcać od dołu z kanału, kto ma wielkie łapska to niestety od góry, 

 

NIE , nie narobisz kaszany!   trzeba wykręcić, wkręcic i podłączyć do kostki.... wiem jestem dziś upierdliwy. 

szkoda ze to nie ligota obok mnie bo bym normalnie pojechał i za browarka Ci to wymienił w max. 15 min.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrisT-spokojnie ,ja sie dawno nauczyłem,że z elektroniką lepiej nie zadzierać!!Poza tym zawsze chcę skorzystać z wiedzy Alkaspaw-moze Ty jeszcze nie wiesz jaka on ma wiedzę!!

A co do czujników itp-tu twierdzę,że ważne co sie kupuje.Czujniki sa po 45 na allegro,99 w sklepie 4x4 i 165 w sklepie stacjonarnym we Wrocławiu.I tu nie chodzi o cene tylko co to jest jaka produkcja.Raz się skusiłem na filtr paliwa z allegro za tanie pieniądze i gasł silnik bo filtr był do kitu.

 

A poza tym-kto pyta-nie błądzi.

 

PS-za rok kupuję nową Navarę,5 lat gwarancji więc przez 5 lat nie bede nikogo niepokoił.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale filtr to inna sprawa, robi co innego i od niego wymaga się jakości. Twój czujnik a tak właściwie włącznik robi zupełnie co innego mało ważnego dla całości systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak mało ważnego coś robi ale jak czytam wpisy na ten temat to widzę,że coś robi też z 4x4.A więc jak wsadzę tandetę i mi 4x4 zacznie szwankować to będzie ta kaszana,której nie chcę.

A poza tym zawsze lepiej się dokładnie dowiedzieć.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznie CI szwankować jak się nowy pstryczek popsuje i komp nie będzie widzieć "zapiętego" biegu.

A to też jest powiedzmy "może" bo np u mnie nie było czegoś takiego jak ograniczenie mocy do 70%, po wsadzeniu nowego włącznika też nie zauwazyłem jakiegokolwiek wzrostu mocy silnika.

Raz nie zadziałała elektroniczna blokada dyferencjału, ( choć było ciężko wyjechałem) ale czy dokładnie tak działa ten system jeśli wł. się popsuje?nie mam 100% pewności...  ogólnie 4x4 działało normalnie.

Lepszy czy gorszy, powiedzmy szczerze iz ten sam wył. możesz kupić od np70 do 150zł w zależności od sklepu.

Pomijam tu fakt konfekcjonowania tego samego towaru (chińskiego wykonawcy) przez kilku "producentów" części motoryzacyjnych.

A czy kolega ma zamiar wykorzystywać 4x4 w ciężkim terenie? z pewnością nie, więc po co te gdybanie co będzie jak będzie kaszana bo wyłącznik nie działa jak powinien....

 

kup ten za 70 czy 90 zł zakładaj i zapomnij o tym temacie. Są ważniejsze rzeczy w tym aucie na których NIE można oszcządzać. 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zajebi... promocja ja kiedyś płaciłem prawie 500zeta w aso bo tylko tam były dostępne


Co do mocy to komputer nie widzi zapiętego biegu więc obniża moc silnika żeby zmniejszyć spalanie

Edytowane przez alkaspaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy są jakieś przeciwskazania, żeby spiąć ten czujnik na krótko ? (czyli w pozycji - cały czas luz). To co mi przychodzi do głowy to:

- jeśli się kiedyś zapomnę i włączę  / wyłączę reduktor na biegu to mogę rozwalić skrzynię biegów.

- Spadek mocy, ze względu na to co napisał kolega wyżej.

Ale czy są inne ? 

 

A teraz uzasadniam pytanie - czujnik mi raz działał raz nie. Zawsze to sprawdzałem włączając dogrzewanie silnika. Jeśli nie podwyższało obrotów na luzie, to zakładałem że dziś jest dzień kiedy nie działa. Wczoraj miałem potrzebę skorzystać z reduktora i akurat czujnik działał. Niestety po chwili przestał, zostawiając mnie z zapiętym reduktorem. Na szczęście byłem blisko domu więc się podtoczyłem starając się skręcać na luzie i jechać po woli (nie wiem czy ma to sens, ale założyłem, że jeśli jest luz to przeciążenia w trakcie skrętów będą mniejsze). Zamówiłem czujnik (teraz cena na allegro to 85 pln), rozebrałem plastikową obudowę skrzyni i dostałem się do czujnika od środka auta. Niestety, ktoś już walczył z tym tematem i gwint na czujniku jest zjechany. Zapuściłem WD40, ale boje się, że to nie pomoże. Żeby móc korzystać z auta w międzyczasie, przeciąłem kabelki pomiędzy czujnikiem a kostką i skręciłem na chwilę. Odpaliłem auto i wyłączyłem reduktor. Kabelki rozplotłem i zaizolowałem. Czekam aż nowy czujnik dotrze / WD40 zadziała ale w międzyczasie zastanawiam się nad alternatywnym rozwiązaniem, jeśli nie uda mi się tego wykręcić. Stąd powyższe pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 27.08.2017 o 17:08, Swiss napisał:

czesc,

walcze z tempomatem, sprawdzilem juz czujnik sprzegla i 2 czujniki pod hamulcami - sprawne,

czas na 2 czujniki co w skrzyni biegow, bo slyszalem ze one moga byc tez winne awari tempomatu (set)

jak sie tam dostac? jakim kluczem je odkrecic i w jaki sposob? bo nic tam nie wchodzi, jest tak ciasno.

 

20170826_172829.jpg
20170826_172836.jpg
20170826_172857.jpg

 

ok, juz nie trzeba, dalem sobie rade, od srodka samochu :), tempomat dziala.

 

Mam pytanko... trzeba obydwa czujniki odkreca... czy tylko jeden z nich jest odpowiedzialny za działanie tempomatu...???

Edytowane przez IIIMISIUIII1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, IIIMISIUIII1 napisał:

Mam pytanko... trzeba obydwa czujniki odkreca... czy tylko jeden z nich jest odpowiedzialny za działanie tempomatu...???

Jeden. Drugi to wlacznik swiatla wstecznego

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...