Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Kontrolka uszkodzenia silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_Czeso

Gość_Czeso
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 13:43

W mojej almie check zapala się gdy jest brudna przepustnica. Jeśli nie przeczyszczę jej raz na 10 kkm, to check się włącza. Po przeczyszczeniu spokój...

Pozdro!
  • 0

Reklama

#22 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 18:31

Czolem ludzie, nie resetowalem sam kompa, wolalem jakos poczekac dzisiaj na komputer skaner niz sam cos grzebac pierw.
No wiec trwalo to ze 40 sekund i skasowano mnie.... qr nie chce mi sie nawet gadac, ale rozboj w bialy dzien.
Kontrolka uszkodzenia silnika znikla...
Koles duzo kasy wziac umial ale powiedziec mi co bylo zle nie.
Moze jakis tu fachura ma ksiazke kodow czy cos takiego zeby powiedziec mi co bylo ?
Mam wydruk ze skanera:

X431 Diag report
Total codes: 001
CODE001:
P0140 H02S2(B1)

A i druga sprawa czy to co ten koles mi zrobil to bylo takie ?

http://moto.allegro....?item=115938586

Bo jesli to cos z allegro robi to samo co tego kolesia to moglem sobie kupic i sam zrobic, podobnie by wyszlo a mialbym urzadzenie w domku na przyszlosc :P
  • 0

#23 Gość_B12

Gość_B12
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 19:20

Witam jeszcze raz.
Coś mi się kojarzy, że chodzi o drugą SONDĘ, tę za katalizatorem. Możliwe też, że usterka ta była za poprzedniego właściciela. Żeby komputer sprawdził sondy, potrzebuje trochę czasu. A konkretnie: paru kilometrów i odpowiedniej temperatury. Także możliwe jest, że ta usterka została wykasowana tuż przed przekazaniem auta. Jeszcze jedna rzecz - możliwe, że katalizator jest niesprawny, który ma być diagnozowany przez sondy, a to nie następuje, bo jedna z nich jest uszkodzona.
  • 0

#24 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 19:56

Chyba nie ma nagrzanie i temp. nic do tego, bo gdy mi sie wlaczyla ta kontrolka silnika przejechalem moze max. 15 km, teraz z serwisu przejechal wiecej, w korku i to w gorszym upale. I nie wlaczyla sie - poki co jeszcze ;-)
Mam nadzieje ze sie juz nigdy nie wlaczy.
Szukam po necie tego kodu co to moze byc ale nic znalezc nie moge.

[ Dodano: Pon 24 Lip, 2006 21:09 ]
Dobra znalazlem w necie ten kod:

P0140 to O2 SENSOR CKT NO ACTIVITY (Bank 1 Sensor 2)
a
H02S to O2 SENSOR HEATER MONITOR

czyli cos z powietrzem, ale co dokladnie, wie ktos cos wiecej na ten temat zeby go rozgryzc do konca ? :-)
Dzieki !

PS. B12: ciezko mi uwierzyc w teze ze sprzedawca tuz przed przekazaniem auta rozmyslnie skasowal kontrolke a mi sie pojawila po przejechaniu troche, bo on jechal z innego miasta do mnie wiec oczywiste jest zeby mu sie zapalila, no chyba ze zajechal 5 minut przede mna na kasowanie do serwisu albo mial ze soba skaner :D Ale nie popadajmy juz w ekstrema kurcze ;-)
Mysle ze mozna przyjac wersje ze kontrolka zaplaila sie tylko u mnie, pech widocznie lub zbieg okolicznosci.
  • 0

#25 Gość_B12

Gość_B12
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 20:34

Ten kod wskazuje jednak na tylną sondę (czyli inaczej - czujnik tlenu), a konkretnie jej grzałkę.
  • 0

#26 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 20:57

B12: dzieki, a czy jestes w stanie dokladnie mi powiedziec po chlopsku ;-) gdzie ona jest i najlepiej jeszcze ile kosztuje nowa i czy da rade ja samemu wymienic ?
Rozumiem ze w tlumiku ?
W sumie to teraz nie wiem czy mam dalej uszkodzenie tylko jest chwilowo zlikwidowane i sie kontrolka silnika zapali znow lada dzien czy przypadkowo sie wlaczyla i 'zawiesila' sie ale juz jest OK.
:?: :?: :?:
  • 0

#27 Gość_B12

Gość_B12
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 21:12

Pierwsza sonda 'Lambda' jest pomiędzy kolektorem wydechowym a pierwszym katalizatorem, co widać od góry, pod maską. Druga jest na dole, przed drugim katalizatorem. Ceny nie znam. Wystarczy telefon do każdego ASO Nissan. Do wymiany może być potrzebny specjalny klucz nasadowy, powinni go mieć w każdym serwisie.
  • 0

#28 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2006, 21:20

Czyli to sonda lamba ?
Aha... :roll:
Spoko, dzieki B12 :)
  • 0

#29 Gość_pablo1980r

Gość_pablo1980r
  • Goście

Napisano 07 sierpień 2006, 10:01

No i jak sie skonczyla historia z ta palaca sie kontrolka?
Mam podobny problem i wybieram sie do mechanika,tylko lipa bo w Irlandii pewnie mnie ladnie skasuje.
Mysle ze moze to byc paliwo,dzien wczesniej bylem w trasie i tankowalem na BARDZO taniej stacji,ubylo 1/4 zbiornika no i teraz kontrolka sie swieci.
  • 0

#30 Gość_walut

Gość_walut
  • Goście

Napisano 07 sierpień 2006, 10:33

Skoro auto jeździ normalnie i nic sie nie dzieje to byłbym za złą jakością paliwa. Pluje się druga sonda lambda. Miałem takie przypadki już ze dwa razy. Po zatankowaniu innego paliwa nie zawsze może zgasnąć sama choć to też mi się zdażyło. Trzeba skasować błąd z kompa.Pozdro i nie martw sie.
  • 0

#31 Gość_pablo1980r

Gość_pablo1980r
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2006, 22:46

Bylem w serwisie nissana (Irlandia)zostawilem samochod na godzine a chcieli tylko zeskanowac kompa zeby wiedziec jaki jest blad,nie wiem ile w Polsce ale sadze ze mozna zalatic to b. szybko.Stwierdzili ze lancuch rozrzadu jest dluzszy o 12 mm!!Czy to nie zaduzo 12 mm!!Wymiana ze wszystkim plus gwarancja na czesci(lancuch)w kwocie 575€.Problem z tym ze kontrolka po 2 dniach zgasla sama (jeszcze przed wizyta w serwisie)obroty drza,najczesciej szarpie na drugim biegu na malych obrotach,spalanie to samo,zadnych halasow.Pojechalem do mechanika on sprawdza jak pracuje silnik i mowi ze to chyba nie lancuch bo silnik jest cichy,powiedzial zebym przyjechal jak check zapali sie znowu to on zrobi skan.Pojechalem do drugiego mechanika on na prace silnika mowi ze praca jest perfekcyjna, zadnych niepokojacych dzwiekow a pozatym mowi ze 12mm to odcholery,wiec nie bierze sie za wymiane bo wie ze to nic niezmieni.No i co mam zrobic?Lambda,lancuch,czyjnik przy rozrzadzie,przeplywomierz?
  • 0

#32 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 24 sierpień 2006, 20:50

No tak, historia lubi sie powtarzac... Dzisiaj po ok. 1 msc. od skasowania mi kontrolki uszkodzenia silnika podczas podjezdzania pod dom zapalila sie ona znowu.
Nosz &*($%#% wybluzgalem tego nissana jak jeszcze nic na tym swiecie.
Watpie zeby to bylo paliwo bo leje tylko na Shellu.
I czemu sie ona zapalila po 1 msc ?
Jesli jest cos zrypane w aucie to raczej powinna sie zapalic szybko po tym ostatnim resecie, a jezdzilem wiele przez ten msc. raz wolno raz szybko, raz kilka minut raz trasa kilka godz... takze wszystkie mozliwe opcje przerobione zostaly.

Drodzy koledzy co mam robic ? Jechac znow na diagnosyke i zaplacic jakiemus zdziercy za 40 sekund tyle co ja nie zarabiam w 2 dni czy olac pierd£$%$& kontrolke i jezdzic autem dalej ?
Silnik pracuje jak na moje ucho idealnie, obroty stabilne OK, nie ma sie czego przyczepic (no moze poza 1 rzecza ale o tym w nowym watku zeby nie robic syfu...).

Dzieki serdeczne za odpowiedzi bo normalnie rece mi opadly ponownie :evil: :evil: :evil:
  • 0

#33 maxpaynemm

maxpaynemm

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Skoda Octavia II

Napisano 25 sierpień 2006, 08:18

No tak, historia lubi sie powtarzac... Dzisiaj po ok. 1 msc. od skasowania mi kontrolki uszkodzenia silnika podczas podjezdzania pod dom zapalila sie ona znowu.
Nosz &*($%#% wybluzgalem tego nissana jak jeszcze nic na tym swiecie.
Watpie zeby to bylo paliwo bo leje tylko na Shellu.
I czemu sie ona zapalila po 1 msc ?
Jesli jest cos zrypane w aucie to raczej powinna sie zapalic szybko po tym ostatnim resecie, a jezdzilem wiele przez ten msc. raz wolno raz szybko, raz kilka minut raz trasa kilka godz... takze wszystkie mozliwe opcje przerobione zostaly.

Drodzy koledzy co mam robic ? Jechac znow na diagnosyke i zaplacic jakiemus zdziercy za 40 sekund tyle co ja nie zarabiam w 2 dni czy olac pierd£$%$& kontrolke i jezdzic autem dalej ?
Silnik pracuje jak na moje ucho idealnie, obroty stabilne OK, nie ma sie czego przyczepic (no moze poza 1 rzecza ale o tym w nowym watku zeby nie robic syfu...).

Dzieki serdeczne za odpowiedzi bo normalnie rece mi opadly ponownie :evil: :evil: :evil:



Faktycznie ręce opadają sam nie wiem.... może zaczyna już ci wariować jakiś czujnik?? Temperatury, przepływomierz :583: może poszukaj jakiegoś niezależnego diagnostyka gdzie będziesz mógł podłączyć autko, może nawet on zrobi to troche taniej. Szkoda że nie mieszkasz w moich okolicach bo akurat mam takiego mechanika co za flaszke by ci sprawdził :) Ja na twoim miejscu jeszcze raz bym zaryzykował sprawdzenie.. i nie koniecznie w ASO
  • 0

#34 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 25 sierpień 2006, 19:08

No pojade jeszcze raz chyba na ten zasrany skaner...
Jak mi pokaze to samo co ostatnio to wybiore sie do jakiegos dobrego mecha co by mi powiedzial dokladnie co i gdzie wymienic, bo juz nie mam nerwow do partaczy i nieudacznikow od aut (w tym ASO). Maja debile kod usterki i 'nie sa pewni co to moze byc' moze katalizator, moze sonda lambda moze zlota swieta krowa.
Jasne, przeciez to banalne, jesli nie bedzie to usterka A to wtedy napewno bedzie to usterka B, co tam ze wydam 1000 zl na nowa czesc ktora byla dobra, najwyzej wydam kolejny tysiaczek az w koncu trafie i naprawi sie ta kontrolka...
Gdybym w swojej pracy byl chocby w polowie tak niekompetentny jak mechanicy u ktorych bylem to juz bym dawno wylecial a im sie jakos biznes kreci o zgrozo. :x :x
  • 0

#35 Gość_Gołąb

Gość_Gołąb
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2006, 09:26

a kolega almerowiec2 to skad jest?
  • 0

#36 Gość_B12

Gość_B12
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2006, 10:38

Witam ponownie.
Czy kolega almerowiec2 jest w stanie we własnym zakresie zdjąć pokrywę zaworów i spojrzeć na napinacz łańcucha w celu oceny jego długości? Można by było chociaż ten łańcuch wyeliminować.
  • 0

#37 Gość_almerowiec2

Gość_almerowiec2
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2006, 23:26

B12: moze i bylbym w stanie ale czemu mam patrzec na lancuch skoro kod bledu na kompie mowi co innego ? Sugerujesz ze skaner zle zczytuje i to nie jest ten blad o ktorym mowa wczesniej ?

Aktualizacja watka :?

Bylem dzisiaj po raz II na diagnostyce komputerowej i.... wyszedl dokladnie ten sam blad co miesiac temu, O2 sensor itp. itd. (w tym samym watku wczesniej - dokladnie napisalem symbol bledu i opis) :idea: :idea:

Tym razem gosc powiedzial ze to jakis sensor powietrza - no tak wiele mnie tym nie zaskoczyl - taki wlasnie jest kod bledu :D
I ze w pon. mam zadzwonic to on mi powie ile kasy on bedzie kosztowal i na kiedy mozemy sie umowic na wymiane. Chwilowo 'check engine' zresetowane - nie swieci sie. Pewnie kwestia czasu gdy zapali sie po raz III :evil: Tak wiec lepiej to wymienic i miec spokoj. Co o tym sadzicie ?
Nic nie mowil koles o lambdzie czyli co to nie lambda ?
Czy ktos moze dokladnie powiedziec co to za sensor powietrza i podac jakis numer katalogowy, cokolwiek, zebym mogl sam go poszukac po sklepach, gieldach, bo facet powiedzial ze to moze kosztowac 400-500 zl + robocizna, ale dokladnie w pon. mi powie.
Mysle sobie ze moze taniej jakos to znajde, bo przestaje mnie smieszyc juz wydanie 1 tys. (lacznie z diagnostykami) zl na jakis jeb"%$& sensor ktorych w aucie jest pewnie 50 i jutro moze sie popsuc kolejny...

Dzieki... ufff... :roll:
  • 0

#38 maxpaynemm

maxpaynemm

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Skoda Octavia II

Napisano 27 sierpień 2006, 07:26

zapewne pada ci przepływomierz powietrza który znajduje się zaraz za filtrem powietrza na tej plastikowej rurze zaraz za filtrem. Lub może ten drugi zaraz niżej. Zaznaczyłem koledze na obrazku oba ale to raczej napewno ten wyżej.


Dołączona grafika


Koszt jak dla mnie nie znany ale wymiana jest banalnie prosta więc nie daj się wmanewrować w duże koszta 8)

[ Dodano: Nie 27 Sie, 2006 08:58 ]
Drogi kolego..... zdaje się że znalazłem przyczynę twojej usterki :D Przedewszystkim polecam koledze ściągnąć sobie manuala do n16 który znajduje się dokładnie TU. Można tam po kodzie błędu znaleść przyczynę usterki :grin:

Tak więc jak pisałeś wcześniej miałeś taki kod usterki: P0140 H02S2(B1)

A w naszej magicznej książce znalazłem cos takiego....

Dołączona grafika

Więc jak widzimy na górze napisany jedt dokładnie kod błedu :D

Problem wyjaśniony.. czekami na piwo :564: :064:
  • 0

#39 Gość_B12

Gość_B12
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2006, 09:03

Problem wyjaśniony..

Wydaję mi się, że już wcześniej to wyjaśniliśmy, że chodzi o drugi czujnik tlenu, czy jak kto woli - sondę lambda. Ta usterka, żeby się ponownie uaktywniła po zresetowaniu, potrzebuje pewnego przebiegu i odpowiedniego zakresu temperatur obu sond.
  • 0

#40 maxpaynemm

maxpaynemm

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Skoda Octavia II

Napisano 27 sierpień 2006, 12:05

Problem wyjaśniony..

Wydaję mi się, że już wcześniej to wyjaśniliśmy, że chodzi o drugi czujnik tlenu, czy jak kto woli - sondę lambda. Ta usterka, żeby się ponownie uaktywniła po zresetowaniu, potrzebuje pewnego przebiegu i odpowiedniego zakresu temperatur obu sond.


No niby tak ale kolega prosił o wyjaśnienie kodu błędu a tego nik nie wyjaśniał 8)
  • 0