Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana tylnej poduszki silnika QG18


pgeca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ponieważ wykonałem pewną pożyteczną rzecz przy mojej almerze, więc postanowiłem napisać Wam dziś wieczorem mały artykuł do poduszki ... a w zasadzie o tylnej poduszce pod silnikiem.

 

Rzeczy niezbędne do wykonania tej operacji:

swobodny dostęp do spodu samochodu - przynajmniej kanał najazdowy

klucze 16, 13 (najlepiej nasadkowe + ewentualnie grzechotka), fajkowa13

podnośnik

prasa lub dobre imadło (do wprasowania nowej gumy)

młotek, przecinak, nóż (i inne rzeczy potrzebne do pozbycia się starego metalowo-gumowego wkładu).

 

Podstawowa rzecz jaką musisz wykonać to delikatne uniesienie silnika. Osobiście do wykonania tej czynności użyłem podnośnika hydraulicznego którego ramie podstawiłem pod skrzynię biegów. W zasadzie to nawet nie tyle podniosłem silnik co oparłem i usztywniłem go ramieniem podnośnika.

 

[center:9324e0742b]n1.jpg[/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjecie1[/center:9324e0742b]

 

 

Po wstępnych przygotowaniach można zabrać się do właściwej pracy. Odkręcamy śruby oznaczone kolorem zielonym i cyfrą 1 na zdjęciu 1. W tym momencie wzdłużna belka mocująca 2 poduszki (tylną i przednią) opadnie nieco. Kolejną czynnością będzie wykręcenie trzpienia mocującego poduszkę (zdjęcie 1, element 2, kolor czerwony). Po wykręceniu i wysunięciu trzpienia będzie możliwość większego opuszczenia belki (tak jak pokazano to na zdjęciu 2).

 

[center:9324e0742b]n2.jpg [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 2[/center:9324e0742b]

 

Opuszczenie belki w znacznym stopniu ułatwia dostęp do śrub mocujących obejmę poduszki silnika, która jest mocowana od strony silnika, od Twojej strony znajdują się jedynie przyspawane do belki "kwadraty" z gwintem (wyróżnione na zdjęciu 2, oraz element 3 oznaczony kolorem niebieskim na zdjęciu 1).

 

Kiedy już wykręcisz poduszką musisz zająć się usunięciem starego wkładu. Ja zacząłem od usunięcia metalowej tulei w którą wkładany jest mocujący trzpień. Z jednej strony guma była zupełnie zerwana więc pozostało mi jedynie przecięcie drugiej strony. Następnie w miejscu małego ząbka wyróżnionego kolorem czerwonym na zdjęciu 3 dokonałem nacięcia metalowego pierścienia w którym osadzona była guma. Teraz przyda się przecinak i młotek, wykorzystaj ząbek i uderz od zewnętrznej strony pierścienia tak aby załamał się on i wszedł do środka na całej szerokości pierścienia (tym sposobem skrócisz promień metalowego pierścienia i swobodnie wybijesz go z obejmy.

 

[center:9324e0742b]n3.jpg [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 3[/center:9324e0742b]

 

Po pozbyciu się poprzedniego wkładu musisz umieścić na jego miejscu nowy. W moim przypadku kupiłem poniższy produkt:

 

[center:9324e0742b]wkład [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b] NIEGS05204.jpg [/center:9324e0742b]

 

Jeśli ktoś ma dojście do używanych części (w dobrym stanie) to może nabyć kompletna poduszkę (łącznie z metalową ramą mocowania) z rozbiórki innego samochodu. W tym momencie wymiana będzie łatwiejsza gdyż nie ma problemu z usuwaniem starego wkładu.

 

Do wprasowania nowej poduszki użyłem imadła. Na zdjęciu 3 widać częściowo wprasowany wkład poduszki (mniej więcej w połowie), przy wciskaniu go zwracaj uwagę aby był on umieszczany w obejmie mocującej w miarę równomiernie. Jak uporasz się i z tym zadaniem zostanie Ci jedynie poskładanie wszystkiego do kupy:

 

przykręcasz obejmę poduszki do belki > unosisz belkę (z zamocowanym wkładem) ku górze> mocujesz trzpień łączący silnik z poduszką > przykręcasz wzdłużną belkę do podłogi.

 

Na zdjęciu 4 widać zamocowaną nową poduszkę - jeszcze przed uniesieniem belki.

 

[center:9324e0742b]n4.jpg[/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 4.[/center:9324e0742b]

 

Zwalniasz podnośnik. Praca skończona.

 

Podsumowanie kosztów prac:

wkład poduszki silnika - 85 zł + ok. 1 godzina "leniwej" pracy

 

Koszt naprawy w serwisie:

poduszka (domyślam się że kompletna łącznie z obejmą) 380 zł + 100 zł robocizna.

 

Ps.

To mój pierwszy post na forum, proszę więc o wyrozumiałość :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę chwilkę to dodam ten mały tutorial do tamtego działu.

 

Pozdrawiam.

 

PS.

 

Jeszcze mała uwaga co do tego jak zdiagnozować że coś złego dzieje się z tą poduszką. Po pierwsze to wiadomo ... można sprawdzić, w moim przypadku zniszczenia były na tyle duże że od razu było widać zniszczoną gumę. Do naocznego sprawdzenia wymagany jest jednak swobodny dostęp do podwozia.

 

Po drugie poduszka ta ma wpływ na zachowanie się samochodu przy ruszaniu. W moim samochodzie przy zmianach biegów (szczególnie niższych) samochód wpadał w drgawki oraz dodatkowo lewarek miał tendencję do pływania góra dół, w zależności od tego jakie siły skręcające działały na silnik i skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze wczesniej tego nie napisales :/ ja wlasnie jestem w trakcie wymiany i tak: nowa poduszka w serwisie to koszt 450zl, używana na allegro 100zl, orginal ale kupiony w sklepie a nie w servisie 280zl i taka ja kupilem bo nie wiedzialem ze mozna wklad kupic :( i mam 200zl w plecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to Ci tego nie życzę, ale gdybyś jeszcze coś naprawiał w swoim autku, to opisz swoje działania z sobie właściwą starannością, a połowa tego forum będzie Cię hołubiła i spodziewaj się słów "pgeca na prezydenta".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby oby ... bo na razie almera i tak (bez napraw) generuje mi koszty a do tego wszystkiego szykuje się kupowanie zimowego obuwia do niej ... pocieszające jest to że w przypadku tego wydatku będzie on jednorazowy (na kilka lat).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy, też z Lbn i mam identyczny problem w mojej 1,5 FL. Właśnie byłem u mojego mechanika i mam tą samą - tylną poduszkę do wymiany. Wydaje mnie się, że 1,8 i 1,5 maja tak samo. Możesz napisać gdzie kupiłeś, bo w zaprzyjaźnionej hurtowni nie mają :/

 

Pozdrawiam, Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja kupiłem w tym miejscu:

http://www.tedgum.pl/

PODUSZKA-SILNIK-SKRZYNIA-TYLNA

 

Z tym, że w tej chwili nie działa strona tego producenta więc nie mogę sprawdzić czy ta poduszka jest uniwersalna, o ile mnie pamięć nie myli to poduszka była określona jako poduszka do silnika QG18DE.

 

Ewentualnie jeśli sytuacja się nie poprawi to skontaktuj się mailowo z tą osobą:

marcinzebik@tedgum.pl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość jarek2711

Witam.

 

Ponieważ wykonałem pewną pożyteczną rzecz przy mojej almerze, więc postanowiłem napisać Wam dziś wieczorem mały artykuł do poduszki ... a w zasadzie o tylnej poduszce pod silnikiem.

 

Rzeczy niezbędne do wykonania tej operacji:

swobodny dostęp do spodu samochodu - przynajmniej kanał najazdowy

klucze 16, 13 (najlepiej nasadkowe + ewentualnie grzechotka), fajkowa13

podnośnik

prasa lub dobre imadło (do wprasowania nowej gumy)

młotek, przecinak, nóż (i inne rzeczy potrzebne do pozbycia się starego metalowo-gumowego wkładu).

 

Podstawowa rzecz jaką musisz wykonać to delikatne uniesienie silnika. Osobiście do wykonania tej czynności użyłem podnośnika hydraulicznego którego ramie podstawiłem pod skrzynię biegów. W zasadzie to nawet nie tyle podniosłem silnik co oparłem i usztywniłem go ramieniem podnośnika.

 

[center:9324e0742b]n1.jpg[/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjecie1[/center:9324e0742b]

 

 

Po wstępnych przygotowaniach można zabrać się do właściwej pracy. Odkręcamy śruby oznaczone kolorem zielonym i cyfrą 1 na zdjęciu 1. W tym momencie wzdłużna belka mocująca 2 poduszki (tylną i przednią) opadnie nieco. Kolejną czynnością będzie wykręcenie trzpienia mocującego poduszkę (zdjęcie 1, element 2, kolor czerwony). Po wykręceniu i wysunięciu trzpienia będzie możliwość większego opuszczenia belki (tak jak pokazano to na zdjęciu 2).

 

[center:9324e0742b]n2.jpg [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 2[/center:9324e0742b]

 

Opuszczenie belki w znacznym stopniu ułatwia dostęp do śrub mocujących obejmę poduszki silnika, która jest mocowana od strony silnika, od Twojej strony znajdują się jedynie przyspawane do belki "kwadraty" z gwintem (wyróżnione na zdjęciu 2, oraz element 3 oznaczony kolorem niebieskim na zdjęciu 1).

 

Kiedy już wykręcisz poduszką musisz zająć się usunięciem starego wkładu. Ja zacząłem od usunięcia metalowej tulei w którą wkładany jest mocujący trzpień. Z jednej strony guma była zupełnie zerwana więc pozostało mi jedynie przecięcie drugiej strony. Następnie w miejscu małego ząbka wyróżnionego kolorem czerwonym na zdjęciu 3 dokonałem nacięcia metalowego pierścienia w którym osadzona była guma. Teraz przyda się przecinak i młotek, wykorzystaj ząbek i uderz od zewnętrznej strony pierścienia tak aby załamał się on i wszedł do środka na całej szerokości pierścienia (tym sposobem skrócisz promień metalowego pierścienia i swobodnie wybijesz go z obejmy.

 

[center:9324e0742b]n3.jpg [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 3[/center:9324e0742b]

 

Po pozbyciu się poprzedniego wkładu musisz umieścić na jego miejscu nowy. W moim przypadku kupiłem poniższy produkt:

 

[center:9324e0742b]wkład [/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b] NIEGS05204.jpg [/center:9324e0742b]

 

Jeśli ktoś ma dojście do używanych części (w dobrym stanie) to może nabyć kompletna poduszkę (łącznie z metalową ramą mocowania) z rozbiórki innego samochodu. W tym momencie wymiana będzie łatwiejsza gdyż nie ma problemu z usuwaniem starego wkładu.

 

Do wprasowania nowej poduszki użyłem imadła. Na zdjęciu 3 widać częściowo wprasowany wkład poduszki (mniej więcej w połowie), przy wciskaniu go zwracaj uwagę aby był on umieszczany w obejmie mocującej w miarę równomiernie. Jak uporasz się i z tym zadaniem zostanie Ci jedynie poskładanie wszystkiego do kupy:

 

przykręcasz obejmę poduszki do belki > unosisz belkę (z zamocowanym wkładem) ku górze> mocujesz trzpień łączący silnik z poduszką > przykręcasz wzdłużną belkę do podłogi.

 

Na zdjęciu 4 widać zamocowaną nową poduszkę - jeszcze przed uniesieniem belki.

 

Witam,mam ten sam problem.Właśnie mam zrobić to samo.Proszę powiedzieć czy w chwili obecnej auto sprawuje sie dobrze?Mówlili mi ,ze te poduszki a "Tedgumu" są bardzo twardze i wykonują małe przebiebi.Proszę o odpowiedź.Jarek2711

 

center:9324e0742b]n4.jpg[/center:9324e0742b]

[center:9324e0742b]Zdjęcie 4.[/center:9324e0742b]

 

Zwalniasz podnośnik. Praca skończona.

 

Podsumowanie kosztów prac:

wkład poduszki silnika - 85 zł + ok. 1 godzina "leniwej" pracy

 

Koszt naprawy w serwisie:

poduszka (domyślam się że kompletna łącznie z obejmą) 380 zł + 100 zł robocizna.

 

Ps.

To mój pierwszy post na forum, proszę więc o wyrozumiałość :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

pgeca w jakim modelu almery wymieniałes tą poduszke,mam podpbny problem trzęsie mi autem dosc bardzo jest to wina poduszki tylko jeszcze nie wiem jakiej może tej tylniej co ty wymieniałes,ja posiadam almerę 1.5 dci 2004 rok , ta częsc którą wymieniłes pasuje do mojego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moge potwierdzic na 100%  ten wkład http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_686_2149_5469&products_id=2734  pasuje do naszych Almerek Tino.

Dzisiaj wymieniłem wszystko ładnie sprawnie poszło :) już nie buja lewarkiem od zmiany biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge potwierdzic na 100%  ten wkład http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_686_2149_5469&products_id=2734  pasuje do naszych Almerek Tino.

Dzisiaj wymieniłem wszystko ładnie sprawnie poszło :) już nie buja lewarkiem od zmiany biegów :)

 

Szkoda tylko, że to nie jest dział Tino. /a nie każdy szuka lub mu się nie chce wertować po całym forum/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Ja sobie właśnie szukam różnych opisów o poduszkach silnika i skrzyni bo mi coś narywa silnikiem nawet jak rozgrzany jest ale podczas jazdy jest znośnie.Patrzałem tak na szybko i te poduszki z przodu wyglądają na całe to może tylne w kiepskim stanie...

I mam pytanie czy ktoś wymieniał takim amatorskim sposobem inne poduszki ?

Czy duż pracy tam trzeba czy są jakieś poważne schody?

Auto Nissan Almera Tino 2.2 Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...