Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Jak zadbać o paliwo w zimie? Jak odpalać diesla?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 19 grudzień 2009, 14:46

Witam,
Chciałbym prosić o pomoc specjalistów i doświadczonych X-trailowców, generalnie dziś miałem wieelkie problemy z odpaleniem. W Kłodzku w nocy było chyba z -18C. Odpalałem 6 razy za każdym razem grzejąc świece podwójnie (aż zgaśnie czerwony 'drucik' kontrolka) kręcąc rozrusznikiem 3-4 sekundy. Odpalił za 6 razem! Musiał pochodzić z 3 minuty zanim 'doszedł' do siebie :whistle: Ale nie zawiódł.

Biorąc pod uwagę, że akumulator mam nowy to pewnie coś mi się w paliwie wytrąciło. Mam pytania:

1.Jakie macie sposoby na zapewnienie sobie możliwości odpalenia po takiej zimnej nocy?
2. Czy ktoś używał 'dodatków' do paliwa, w celu poprawienia zimowej niezawodności? Jakich?


Dzięki za porady i posty.
Pozdrawiam gorąco :)

  • 0

Reklama

#2 witek01

witek01

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sochaczew
  • Model:NISSAN X-TRAIL 2.2dci
  • Nr rejestracyjny:WSC

Napisano 19 grudzień 2009, 18:33

W silniku bardzo duże opory rozruchowe stawia .... olej , powinien być np. 5W40 , 5W30 lub jeszcze lepszy 0W40(im niższa pierwsza liczba tym temperatura płynięcia oleju jest niższa),jak np. 15w40 to w -18 to już masz prawie masło, przu uruchamianiu zawsze wciskaj sprzęgło- rozłączasz wtedy skrzynię która też stawia przecież opór. W każdym dieslu bardzo ważny filtr paliwa , najlepiej przed zimą wymienić na nowy. I najważniejsze :paliwo ! pytaj na stacji o temperaturę zablokowania zimnego filtra, pracownik stacji wie o co chodzi. przy takich temperaturach powinno się stosować paliwo o tem. zablokowania zimnego filtra -28 - 30 stopni. Ja jednak stacji do końca nie ufam i od lat stosuję deperesatory - tj.dodatki do ON obniżające tem. krystalizacji paliwa.Np. Diesel skyd, Xeramic, Diesol itp. ALE WSZYSTKIE TE DODATKI DZIAŁAJĄ TYLKO JESLI JE WLEJESZ PRZY TANKOWANIU (PRZED KRYSTALIZACJĄ PALIWA), WLANIE JAK JUŻ SIĘ WYTRĄCI PARAFINA NIC NIE DA , TRZEBA WTEDY ALBO WSTAWIĆ NA DOBĘ DO CIEPŁEGO GARAZU ZEBY SIĘ PARAFINA ROZPUŚCIŁA, ALBO ZLAĆ CAŁE PALIWO, WYMIENIĆ ZABITY FILTR PALIWA I WLAĆ ZIMOWEGO PALIWA.

Użytkownik witek01 edytował ten post 19 grudzień 2009, 18:35

  • 1

#3 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 19 grudzień 2009, 20:09

dzięki za wyczerpującą informację. Spróbuje dziś (pókim ciepły) zmieszać z jakimś środkiem i zobaczymy jutro rano. Mam nadzieje, że pomoże! :rolleyes2:
  • 0

#4 netbot

netbot

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Model:Nissan X-trail 2,2 dci 136KM, 2004r

Napisano 20 grudzień 2009, 11:22

Ja miałem wczoraj też problem z odpaleniem 2,2 dci 139 KM, zakręcił dopiero za 5 razem, w Jeleniej Górze było minus 17 stopni, to jest moja pierwsza zima z x-em, i nie mam doświadczenia jak powinien odpalać, dodam iż mam wymieniony przed zimą olej na 5W-40, wymieniony płyn do chłodnicy i tankuje tylko paliwo BP ultimate, w poprzednim dieslu nigdy mnie nie zawiodło nawet przy mrozach minus 25 stopni, nie używam żadnych dodatków do paliwa. Zobaczymy jak dzisiaj odpali mróz był lekko mniejszy bo minus 14 stopni.
  • 0

#5 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 20 grudzień 2009, 11:34

tankuje tylko paliwo BP ultimate, w poprzednim dieslu nigdy mnie nie zawiodło nawet przy mrozach minus 25 stopni, nie używam żadnych dodatków do paliwa. Zobaczymy jak dzisiaj odpali mróz był lekko mniejszy bo minus 14 stopni.


Witam, używasz paliwa BP ultimate tak po prostu, czy jest ono 'bardziej zimowe' ?

Ja dziś odpaliłem za 4 razem. Powoli się przyzwyczajam <_< , ale jadąc raczej nie mogę przekraczać 2000 obrotów/min, bo traci moc, szarpie. Pewnie się filtr dławi parafiną. Kiepska jazda :( Trzeba czekać na odwilż.

Ja też mam pierwszą zimę w T30. Wszystko wymieniałem w ciągu ostatnich 2 miesięcy. Filtr paliwa, akumulator, świece, olej Shell Helix Ultra 5W-40. Tylko tydzień temu zalałem na Orlenie pełny bak zwykłego ON, a takie mrozy mnie zaskoczyły i teraz się męcz człowieku. :thumbsdown:

Użytkownik perkozek edytował ten post 20 grudzień 2009, 11:41

  • 0

#6 Truszczu

Truszczu

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn
  • Model:P11.114 QG18DE
  • Nr rejestracyjny:NO

Napisano 20 grudzień 2009, 19:06

2 auto w domu to focus tddi z 99r. Cały czas jeździ na BP ultimate, bez grama dodatków odpalał przy -27*C ;) Choć na shellowskim notowałem mniejsze spalanie czasem nawet o 0,5l, ale z pewnych przyczyn auto jest tankowane tylko na BP ;)
Zanim będzie odpalony grzane są świece z 2-3 razy, potem kręcę i odpala ;) Autko ma 240kkm

Użytkownik Truszczu edytował ten post 20 grudzień 2009, 19:07

  • 0

#7 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 20 grudzień 2009, 20:25

Cały czas jeździ na BP ultimate, bez grama dodatków odpalał przy -27*C ;) Choć na shellowskim notowałem mniejsze spalanie czasem nawet o 0,5l, ale z pewnych przyczyn auto jest tankowane tylko na BP ;)
Zanim będzie odpalony grzane są świece z 2-3 razy, potem kręcę i odpala ;) Autko ma 240kkm

No niezły wynik! To widzę, że chyba przez zimę zacznę odwiedzać BP! Do tej pory tankowałem na Orlenie EkoON, ale to akcjach ostatnich dni to daje minusa, szczególnie, że nikt nie wiedział nic na temat zimowego paliwa... :angry:

Dziś, czyli drugi dzień jazdy na paliwie z parafiną, miałem spore problemy, żeby pokonać 20km do teścia, u którego przez 0.5h grzałem okolice filtra paliwa farelką. Pomogło! Doraźnie, ale wracałem bez żadnych szarpnięć i spadków mocy itd. Czekam na odwilż.

Ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat paliwa zimowego dostępnego na Orlenie? Jest takie? Czy trzeba się ratować preparatami?
pozdr
  • 0

#8 witek01

witek01

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sochaczew
  • Model:NISSAN X-TRAIL 2.2dci
  • Nr rejestracyjny:WSC

Napisano 20 grudzień 2009, 23:45

No niezły wynik! To widzę, że chyba przez zimę zacznę odwiedzać BP! Do tej pory tankowałem na Orlenie EkoON, ale to akcjach ostatnich dni to daje minusa, szczególnie, że nikt nie wiedział nic na temat zimowego paliwa... :angry:

Dziś, czyli drugi dzień jazdy na paliwie z parafiną, miałem spore problemy, żeby pokonać 20km do teścia, u którego przez 0.5h grzałem okolice filtra paliwa farelką. Pomogło! Doraźnie, ale wracałem bez żadnych szarpnięć i spadków mocy itd. Czekam na odwilż.

Ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat paliwa zimowego dostępnego na Orlenie? Jest takie? Czy trzeba się ratować preparatami?
pozdr

to możesz przeczytać na stronie orlenu http://www.orlen.pl/...programId=12737
Orlen stosuje 3 rodzaje paliwa ON letnie do ok. - 5stponi , przejściowy do -15, i zimowy -25, problemy są głownie wtedy gdy zatankujesz ON do -15 , a podobna jest tem. powietrza, wtedy zaczyna się wytrącać parafina która "po mału" blokuje filtr, takie paliwo do -15 jest już gęste, mętne i dlatego są problemy z uruchomieniem. Paliwo przejściowe powinno się stosować do tem. powietrza -10 , jak spadki są większe to trzeba wlać dodatek (ZANIM SIĘ ZROBI MĘTNE!) tu ładnie opisane http://www.petrolsc.com.pl/ zakładka diesol lub kupić paliwo zimowe - 25 I jeszcze ważna rzecz , jak wiesz diesel to samozapłon paliwa na skutek wysokiego ciśnienia sprężania powietrza i wtrysnięciu dawki paliwa, słabe cisnienie sprężania ( np. skutek dużego przebiegu silnika i naturalnego zużycia elementów układu korbowo-tłokowego)i zużyte końcówki wtryskiwaczy które mają np. za małe ciśnienie i "leją" to też ma wpływ na problemy z uruchomieniem. Założyłem że świece żarowe są sprawne.... http://www.motofakty...zac_diesla.html

Użytkownik witek01 edytował ten post 20 grudzień 2009, 23:52

  • 0

#9 klakier2606

klakier2606

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:x-trail 2.2dci 136km 06r elegance

Napisano 21 grudzień 2009, 09:09

witam.dzis po tygodniowym staniu w garazu (nieogrzewany)odpalilem xsa za 2 razem ale aku dal o sobie znac ale dal rade odpalic.niemoj x wiec uzywam go od casu do casu.a mam pytanie czy jak go tak uzywam to czy moge wyjac akumulator i wziasc do domu nic sie nie bedzie dzialo ze aku niebedzie powiedzmy miesiac????czy sa jakies obawy ze kompowi cos sie stanie????
  • 0

#10 gkowal

gkowal

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chotomów
  • Model:X-Trail Elegance 2.2 dCi dpf (2006)
  • Nr rejestracyjny:WL

Napisano 22 grudzień 2009, 14:01

Cześć.
Jeżdżę już drugim X-em T30 2.2 dCi i od ponad 3 lat tankuję tylko i wyłącznie na Neste. Jak do tej pory paliwo tej firmy nigdy mnie nie zawiodło. Nie mam garażu, samochód stoi pod chmurką i zawsze pali za pierwszym razem, tak jak kilka dni temu gdy w nocy było -19. Przy niższej temperaturze nie próbowałem bo nie miałem okazji.
Na ich stronie znalazłem takie informacje - Paliwa Na Stacjach Neste.O ile się nie mylę to dostawcą dla nich jest chyba Orlen.
W każdym razie podstawowym kryterium jest cena - paliwa są dużo tańsze niż na stacjach markowych. W nawigacji mam wprowadzone ich stacje i zawsze da się tak zaplanować podróż, aby o jakąś zahaczyć.
  • 0

#11 jankbkak

jankbkak

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:NAVARA D40

Napisano 22 grudzień 2009, 17:30

Cześć wszystkim mam kilka swoich spostrzeżeń; w zimie tankuje tylko no firmowych stacjach ORLEN Shell BP itd,zawsze warto zabrać paragon i go zachować nigdy nie wiadomo co się może stać(zamarznie paliwo)i prawdą jest że te paliwo jest zawsze parę groszy droższe ale to pikuś za bezstresowe poranne odpalanie swojej bryki ,mój stoi(navara)pod chmurką i nic za pierwszym razem odpalam a temperatura spadła do -15.
Kolego PERKOZEK nie wiem dlaczego tankujesz to g...o EKO ON to paliwo nadaje się do starych silników do starych diesli ja go tankuje do ciągnika do tego on jest dobry ale nie do nowoczesnych silników diesli, szanuj go a długo on Ci posłuży .
  • 0

#12 besciak

besciak

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:miasto Koziołka i Perły Chmielowej naszej Królowej
  • Model:X-Trail T31
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 22 grudzień 2009, 21:18

Kolego PERKOZEK nie wiem dlaczego tankujesz to g...o EKO ON to paliwo nadaje się do starych silników do starych diesli ja go tankuje do ciągnika do tego on jest dobry ale nie do nowoczesnych silników diesli, szanuj go a długo on Ci posłuży .


EKO ON, czy EKO Diesel, czy jako go tam zwal, to standardowy olej napedowy. Nie wiem czemu kolega PERKOZEK mialby go nie lac do auta. Do ciagnika napewno lejesz BIOester lub BIO Diesel (nazwa rozna, na roznych stacjach).
  • 0

#13 MonteChristo

MonteChristo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 188 postów

Napisano 23 grudzień 2009, 07:59

EKO ON, czy EKO Diesel, czy jako go tam zwal, to standardowy olej napedowy. Nie wiem czemu kolega PERKOZEK mialby go nie lac do auta. Do ciagnika napewno lejesz BIOester lub BIO Diesel (nazwa rozna, na roznych stacjach).


nie wiem czy wiecie, ale do eko dodaja zmielony plastyk !i to tez wplywa ujemnie na filtry i ukl.poliwowy.
Ja raz zatankowalem trefne paliwo na Shell, wymiana filtra za 400 pln w serwisie pomogla. Ale nigdy wiecej.
Co tanie to drogie ! tankuje jedynie Verve na orlenie lub BP ultimate na BP.
Poza tym po tych klockach z paliwem EKO, wlalem bardzo dobry srodek do diesla STP -DIESEL polecam.
  • 0

#14 mikam

mikam

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 75 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:X-Trail T30 Diesel
  • Nr rejestracyjny:SZY

Napisano 23 grudzień 2009, 11:13

Witam

Ja z dieslami co prawda nie swoimi ale miałem już do czynienia w zimie.
X-sa mam od dwóch miesięcy, więc jestem na świeżo.

W ostatnie mroźne noce trochę się stresowałem, głównie przez akumulator, ale Nikoś zawsze odpalał za pierwszym razem ale świece żarowe grzały nawet 10 s.

Samochód przygotowałem do zimy w następujący sposób:

1. Zaraz po zakupie wymieniłem olej na Havoline 10w40 - półsyntetyk
2. Wymieniłem filtr paliwa
3. Wymieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy, pierwszy z Tesco -22 st. C ale zamarzł przy -15 st. C, potem koncentrat -60 st. C Autoland, teraz jest ok.
4. Sprawdziłem temperaturę zamarzania płynu w chłodnicy - wyszło -50 st. C
5. Dolałem wody destylowanej do akumulatora(nie jest nowy) do odpowiedniego poziomu i doładowałem go po dolaniu wody, prostownikiem przez całą noc.

Nie stosuję żadnych depresatorów, ale tankuję tylko Vervę i BP Ultimate. Zawsze przed mrozami staram się mieć pełny bak paliwa, żeby woda się nigdzie nie skraplała. Dolewam nawet jak wyjeździłem 5 litrów.

W X-trailu filtr paliwa wymienia się co 60 tyś km. Przed każdą zimą należy odwodnić filtr paliwa. Jest to opisane w instrukcji do samochodu. Kto tego nie zrobi, może mieć problem z zamarzniętą wodą w filtrze. Dysponuję instrukcją w j.polskim, jakby ktoś chciał to mogę podesłać ten fragment na prv. maila.

Poza tym nasmarowałem uszczelki wazeliną techniczną i teraz wiem, że mogę spać spokojnie. Nikoś pierwsze zimowe testy przeszedł wzorowo, a jeździł codziennie a garażuje pod chmurką.

Na mroźne noce można samochód wstawić do parkingu podziemnego, ogrzewanego. W każdym mieście na pewno taki jest. U nas doba kosztuje 15 zł, tydzień 70 zł, a samochód stoi sobie w ciepełku. Jedna noc to nie duży wydatek, a spokojny sen bezcenny.

Wszystkie moje przygody z Nikosiem opisałem na stronie : http://www.autocentrum.pl/awc/mikam/

Użytkownik mikam edytował ten post 23 grudzień 2009, 11:15

  • 0

#15 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 25 grudzień 2009, 10:50

Witam
W X-trailu filtr paliwa wymienia się co 60 tyś km. Przed każdą zimą należy odwodnić filtr paliwa. Jest to opisane w instrukcji do samochodu. Kto tego nie zrobi, może mieć problem z zamarzniętą wodą w filtrze. Dysponuję instrukcją w j.polskim, jakby ktoś chciał to mogę podesłać ten fragment na prv. maila.

Dzięki za tego posta. moj e-mail: krzysztof_warzocha(malpeczka)o2.pl. Byłbym wdzięczny za podesłanie tego fragmentu instrukcji, ponieważ moja jest po francusku i nie doczytam w niej :mellow: Szczerze mówiąc to również dużo wymieniałem, akurat w okresie przed zimą, ponieważ auto mam od października. Może również powinienem wymienić świece lub odwodnić filtr paliwa..
pozdr
  • 0

#16 adamst

adamst

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 28 postów

Napisano 27 grudzień 2009, 10:33

Witam wszystkich!
Najlepszym dodatkiem do paliwa na zimę jest nafta oczyszczona ( nie do lamp), leję litr na 50 l on, tankuję EKODiesel na Orlenie, żadnych problemów. Polecam sposób. Ma X-a 2,2 dCi 136 KM z grudnia 2006.
Pozdrawiam.

  • 0

#17 cadavre

cadavre

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 11 postów

Napisano 31 grudzień 2009, 00:40

Hmmm widzę, że koledzy tu spory problem z zapalaniem mają, ale w większości widzę T30. Ja ze swoim T31 jak do tej pory problemu nie miałem z zapaleniem nawet przy naszych górskich -20. Kompletny przegląd samochodu zrobiony w wakacje, na zimę praktycznie zero przygotowań. Po prostu lanie paliwa i jeżdżenie. Nie leję prawie nic poza Orlen Verva Diesel, czasami podobne paliwa z innych stacji. Prawdę mówiąc już nawet Verva jest paliwem o kiepskiej jakości, nie myślę zatem co by się działo z EKO. Przynajmniej na zimę warto zainwestować parę groszy na paliwo lepszej jakości.
  • 0

#18 Umberto

Umberto

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:środkowopomorskie
  • Model:Jeep 5.9 V8, x-trail 2004

Napisano 10 styczeń 2010, 13:10

A u mnie padła pompa wysokociśnieniowa od złego paliwa.
Poprzedni właściciel musiał nalać jakiegoś g... i przy -5 auto przestało palić. (miałem zalany bak i pojechałem na tym baku do domu i dzień raptem pojeździłem...)
Wczoraj dzwonił mechanik że pompa do regeneracji od złego paliwa:(
pocieszenie jest takie że reszta auta jest ok- mieli mi całe sprawdzić po zakupie, i ew. wymienić- naprawić co trzeba.
  • 0

#19 perkozek

perkozek

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko
  • Model:T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI
  • Nr rejestracyjny:DKL

Napisano 11 styczeń 2010, 15:49

A u mnie padła pompa wysokociśnieniowa od złego paliwa.


Witam,
Można prosić o bieżące info jak rozwiązałeś problem pompy, ile Cie to kosztowało itd.
Powiem szczerze, że też mam problemy z rozruchem, szczególnie podczas mrozów, ciągle wierzę, że z moją pompą jest wszystko OK. Od ostatniej wtopy (na podstawie której powstał ten wątek) leję BP Ultimate ON. Jak na razie problem się nie powtarza, ale i mrozów takich już też niema.
Pozdr i powodzenia!
  • 0

#20 Umberto

Umberto

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:środkowopomorskie
  • Model:Jeep 5.9 V8, x-trail 2004

Napisano 13 styczeń 2010, 16:10

Dziś dopiero się dodzwoniłem do mechaników. Pompę regeneruję raptem garstka firm w kraju. Dzwoniłem do jednej we Wrocku i oni elektronicznych nie robią...:( a w 2004 niby już elektroniczna. Pewnie się zgarbię jak mi przyjdzie zapłacić za regenerację. Są na allegrochu używki, ale nie ma pewności ile ona podziała...:(
Pocieszenie jest takie że nie ma zamienników części do pomp i robią to na oryginalnych częściach- szkoda tylko że ja raptem dwa dni się x-em nacieszyłem a teraz stoi w warsztacie.
Teraz naprawdę doceniłem dopiero moją hondę benzynkę :P
ładnie bokami jeździ na śniegu:)
  • 0