Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gaznik Micra K10 1.2 - spalanie


xelus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych dlubaniem w swoim autku, maly opis i fotki gaznika micry. Zapewne jak kazdy borykam sie z problemem spalania zbyt wygorowanej ilosci paliwa przez micre. Wyniki badan ponizej :), ale wszystko to sa pewnego rodzaju domysly.

Aby sprawdzic czy dotyczy to takze Twojego autka, nalezy sprawdzic rezystance cewki odpowiedzialnej za sklad mieszanki w gazniku. U mnie prawidlowa wynosi ok.40omow. Sprawdza sie to nastepujaco: podlaczasz sie pod styki przewodow wychodzacych z gaznika znad komory plywakowej (B rys. 973da1e4.jpg ). Jesli wychodzi Ci 30-50 czy jakakolwiek wartosc to jest ok. U mnie niestety w gazniku zapasowym jak i tym w aucie niestety miernik pokazal nieskonczonosc. Jesli u Ciebie tez tak jest, to czeka Cie pewno ASO.

Jak to dziala (tworczosc wlasna :)

Wnetrze gaznika wyglada tak : wnetrze2.jpg 1 to dysza paliwa (srednica ok.90 - nie pamietam),2 to druga dysza paliwa (128 srednica zdaje sie) - a trzy to miejsce do ktorego wchodzi zaworek. Wszystko to zanurzone jest w benzynie, a zaworek ze srednica dyszy 170, umozliwia naplyw dodatkowego paliwa do otworu 3, ktory jest polaczony z obiema dyszami paliwa. Wniosek jest taki - jesli zaworek jest zawsze otwarty, to oznacza ze paliwo plynie przez dysze: 90+128+170, a przy zamknietym tylko przez dwie pierwsze.Moj zaworek byl uszkodzony w miejscu oznaczonym A - (rys. zawor2.jpg) - gdy zlamalem ten plastik w tym miejscu i dostalem sie do wnetrza zaworu, to okazuje sie ze jest sprawny, zatem problem jest miedzy punktem A, a przewodem (pod ta gumka przewody sa lutowane). Jutro bede w ASO, dam znac co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic mi nie przychodzi do glowy co by to moglo byc... Czy "jak hamuje" znaczy kiedy wciskasz hamulec? To moze byc cos z serwo hamulca, czy znaczy to ze zmniejszasz predkosc - jesli w gazniku to moze zbyt niski poziom paliwa, ale musialby byc naprawde niski....

Ta dysza co ja opisalem ma raczej wplyw na spalanie - normalnie jest otwarta, komputer moze ja zamknac. Wydaje mi sie ze steruje tym sonda lambda. A czy jesli bedzie zamkniete to auto gasnie czy nie, to nie mam pojecia.

Zawor w ASO kosztuje ok.500 w promocji, poza 800 wiec nie predko sie go dorobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzis udalo mi sie przy pomocy kleju, przewodu w izolacji silikonowej i masy cierpliwosci naprawic ten wredny element. Elegancko zamyka sie i otwiera. Skonczyl sie takze problem zbyt wysokiego napiecia na sondzie lambda (wysokie napiecie - 0.8V = bogata mieszanka). Co to dalo jesli chodzi o spalanie dam znac jak przetestuje - w niedziele bedzie zlot w trojmiescie to sie okaze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Jestem nowy, dopiero wczoraj znalazłem to forum i się zarejstrowałem ( szkoda że tak późno). Moja przygoda z Micrą K10 1.0 z 1989r zaczeła się jakieś pół roku temu. Niestety w mojej okolicy nie ma żanego warsztatu, który znał by ten samochodzik, wiec chyba musze sam się troszkę dokształcić. Od wczoraj przeczytałem uważnie więksość postów i znalazłem kilka bardzo cennych informacji. Moje prolemy to:

1 Spalanie na poziome powyżej 11l/100 - spokojna jazda w mieście

2 Całkowity brak wolnych obrotów - gaśnie jak się puści gaz

Odwiedziłem kilka warsztatów, ale tam nikt nie podjoł się regulacji, doradzili mi że najlepiej kupić drugi gaźniek i wymienić.

Wiec posłuchałem i kupiłem, i teraz to dopiero się zaczęło :(

Znalazłem wiec gaźnik u kogoś, co rozebrał i sprzedawał takie autko na części. Zgadzał się rocznik pojemność, wiec kupiłem wysyłkowo bo było to dośc daleko ode mnie.

Ale to co przyszło nie całkiem wygląda tak samo jak u mnie.

Teraz proźba do was, moglibyście mi pomóc zidentyfikować co to są za elementy i do czego służa ??

 

P7140005.gif ,

P7140001.gif

 

A więc tak :

Gaźnik dostałem razem z kolektowem ale brakuje w nim elementów

B - który jest połaczony z kolektorem wydechowym rurką,

C - do którego dochodzi jakiś podłączony przewód.

Ciekaw jestem jakie jest zadanie tych użądzeń.

 

Następnie nie ma też elementu A, ale zamiast niego jest D

 

P7140015.gif

 

Nie mam pojęcia do czego ta linka powinna być podłaczona.

Może ktoś z Was w swoim autku ma coś podobnego, bo nie mam gdzie sie dowiedzieć co z nią zrobić.

 

Pozostałe elementy gaźnieka wygladają na oko tak samo, wiec może jest jakaś szansa że uda mi się użyć ten nowy nabytek.

 

Zastanawiałem się na podłaczenie wszystniego tak jak przyszło razem z kolektorem, ale nie wiem czy to zadziała, w końcu będzie o kilka czujników mniej. Ale zasadniczy problem tego rozwiązania to co z tą linką D, jesli ktoś ma podobne rozwiazanie prosił bym o pomoc.

 

No i pozostaje jeszcze kwestia wolnych obrotów.

Po wszorajszej edukacji zastosowałem sie do jednego rozwiazania.

Wykręciłem dysze (tę z elektomagnesem) wyciagnołem srodek i zakreciłem, ktoś tak jeździ już od pół roku i jest dobrze, u mnie to jednak nic nie zmieniło.

Pytanie wiec która do śróbka do regulacji w gaźnieku jest odpowiedzialna za wolne obroy ?? moze ta E bo innej nie potrafię znaleść

 

P7140010.gif

 

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis udalo mi sie przy pomocy kleju, przewodu w izolacji silikonowej i masy cierpliwosci naprawic ten wredny element. Elegancko zamyka sie i otwiera. Skonczyl sie takze problem zbyt wysokiego napiecia na sondzie lambda (wysokie napiecie - 0.8V = bogata mieszanka). Co to dalo jesli chodzi o spalanie dam znac jak przetestuje - w niedziele bedzie zlot w trojmiescie to sie okaze :)

 

 

No to juz po testach :) Micra zeszla z 7,5-8 na 5,5-6l/100km (100-110km/h) i mysle ze wiele juz sie tu nie da zdzialac. Troche jest z tym roboty ale mysle ze bylo warto. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich........

 

Z gaznikiem moge sprobowac Ci pomoc daj znac na gg. Co do spalania upewnij sie najpierw ze zrobiles wszystko poza gaznikiem tj. hamulce,zawory itp.

 

Apropo tych gaznikow - albo jeden jest z micry 1.2 a drugi z 1.0 albo jeden z przed modernizacji a drugi po - nie wiem czy byly micry 1.0 z komputerem. Pewnosci nie mam ale element A - wystepowal w wersji bez komputera i sluzyl zdaje sie do podnoszenia przepustnicy w przypadku gwaltownego puszczenia pedalu gazu - cos tam z tlenkami. B - to chyba jakis EGR- wpuszcza spaliny jeszcze raz do silnika - bez tego tez dziala - C to zawor co tym EGR-em steruje - u mnie byl zapchany sruba. Kupilem uzywany zawor bo myslalem ze moj jest zepsuty.Zakupiony tez byl zapchany - wiec dalem sobie z tym spokoj - zreszta gdzies na forum jest opis tuning za 2 zlote - polegajacy wlasnie na wylaczeniu tego urzadzonka tylko w innej furze :)

D - linka gazu jesli dobrze zrozumialem pytanie

Obroty reguluje sie srubka - na rysunku z literka D ta ze sprezynka na wysokosci 1/5 rysunku 5/6 szerokosci w gore i toche na lewo od literki D.

W gaznikach bez kompa byla tez sruba regulacji skladu mieszanki.

 

A elektrozawory u mnie sa dwa - jeden wolnych oborotow zeby w ogole byly a drugi lekko je podnosi, nie wiem jak w tym Twoim gazniku. Latwo sprawdzic bo na jednym zaworku jest napiecie zawsze przy wlaczonej stacyjce a na tym drugim tylko jak wlaczone sa swiatla, szyba tylna albo wentylator. Jak co to sprawdz czy sa te napiecia chocby zarowka oraz zobacz czy jak podlaczysz zawor to czy dziala.

 

Mam nadzieje ze troszke Ci pomoglo... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki XELUS.

A wiec rozumiem że bez tego ERG bedzie bez problemu chodzić.

Ale jeśli chodzi o tę linkę z D to nie może być gaz. Ona działą dokłądnie w przeciwną stronę do gazu. Gaz wchodzi do uchytu widocznego obok E. Tak samo jak u mnie od prawej strony. A ta na zdięcu jest po lewej i jak się ją pociągnie to cofa włąśnie gaz. A ja nie mam pojęcia do czego ją można by podłaczyć. A jeśli chodzi o pochodzenie tego drugiego gaźnika, to osoba od której kupiłem zapewniałą mnie że pochodzi z takiego samego silnika, ale z automatyczną skrzynią biegów. U mnie jest manualna 5biegowa.

Myślałem aby podmienieć wszystko razem z kolektorem, ale włąśnie nie wiem gdzie by można podłaczyć tę linkę.

A co do wolnych obrotów to sprawdzałem tę dyszę widoczną na zdięciu obok C. Po włączęniu zapłonu jest na niej napiecie ale nie ma zera i sie nie otwiera. Próbowałem podać zero z masy auta ale to nic nie pomagało. W końcu jak poczytałem opisy na forum to wyciągnołem z niej środek i zakręciłame tylko pustą obudowę, ale wolnych obrotów jak nie było tak nie ma :(. Jak tylko się puści gaz od razu gaśnie, narazie podkęciłem na lince ale to fatalne rozwiązanie.

 

Diękuje i pozdrawiam.

A jeśli ktoś ma podobną linkę D prosże o info gdzie jest u niego podłaczona(Gaz przychodzi z drugiej strony)

 

JUZEEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

To jest wyjście na cięgło sterujące skrzynią biegów czyli w jakim momencie i jak ma redukować. W starych M są mechaniczne skrzynie bez elektroniki i to cięgło właśnie steruje skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie widzialem micry z automatem to nie wiem, ale pewno boris.blank ma racje. Faktycznie u mnie w manualu ta linka idzie w druga strone ale podpieta jest w tym samym miejscu co D ale ciutke glebiej.

Elektrozawor po stronie kierowcy jest od podnoszenia obrotow w gore gdy cos wlaczysz (swiatla,tylna szyba) a po stronie pasazera to jest ten od odcinania paliwa - wiec wydaje mi sie ze zrobiles nie ten co trzeba.

Zawory sprawdz omomierzem jak masz, jak nie to po prostu podlacz do akumulatora. Przewody sa parami: zolty-czarno zolty... itp. Uwazaj tylko bo zawory sa trzy - czyli szesc przewodow + 1 do ssania automatycznego + 2 do microswitcha przy pedale gazu. Jak bedziesz robil omomierzem to nic sie nie stanie, jednak lepiej nie podlaczac akumulatora do microswitcha :)

Opisuje Ci moja micre 1.2 z komputerkiem. W tej bez kompa nie ma chyba tego elektrozaworu w srodku (przewody do niego wchodza do komory plywakowej od gory) - B na moim rysunku.

 

Nie napisales czy sprawdzales hamulce, zaworki, kompresje,zaplon - bo mimo wszystko 11 to bardzo duzo. Moze starczy przelozyc elektrozawor nie C tylko ten drugi,popracowac nad zaplonem itp. i bedzie OK?

Co do regulacji tego gaznika - w wersji z kompem reguluje sie TYLKO wolne obroty. W tych bez dodatkowo CO.

Bez elementu A powinien tez dzialac - mam znajoma ktora ma odlaczony wezyk od tego i autko w trasie pali kolo 5,5 - micra 1.0.

 

Sprawdz czy uruchamia Ci sie ssanie- na moim rysunku obok B widac w gardzieli taka przepustnice - jak silnik sie nagrzeje po nacisnieciu gazu musi sie otworzyc. Tak samo jak ejst zimny powinna sie zamknac.

W razie co daj znac, na gg jestem czesciej :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość KaDziesiątka
Sprawdz czy uruchamia Ci sie ssanie- na moim rysunku obok B widac w gardzieli taka przepustnice - jak silnik sie nagrzeje po nacisnieciu gazu musi sie otworzyc. Tak samo jak ejst zimny powinna sie zamknac.

 

Czy ten rysunek obok B jest gdzieś dostępny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom - chodzi o ten rysunek z literka B w MOIM poscie - a przepustnica o ktorej mowa jest obok elementu oznaczonego strzalka-literka B - tak mniej wiecej na godzinie 1 - to taka blaszka ktora u gory gardzieli jest, a w dolnej czesci nie ma.

Pozdro

 

U mnie rysunki sie wciaz pokazuja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

xelus mam do Ciebie pytanie. Dziś dopadłem gaźnik do mojej k10 i zauważyłem że różni się od tego starego tym, że właśnie nie ma w nim tego ustrojstwa oznaczonego na 1. rys jako B... Powiedz mi o co tu może chodzić (i czy to wogóle może chodzić)???

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa wersje ktore tego nie maja - wtedy w srodku jest wstawione na stale jakas dysza. Jak nie masz sondy lambda to nie masz i elektrozaworu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam mąż zakupił mi Micra 1.2 automat k10 92r

Auto super zadbane na tylnej kanapie i dywanach była oryginalna folia zakładana kiedyś przy zakupie auta:)

Jest mały problem auto pali prawie 13l/100km i jest to kosmos jest ktoś z okolic trójmiasta kto może mi polecić mechanika który by zajrzał da gaźnika?(tak jak piszecie w poście) ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...