Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11] Nissan primera 2.0TD duże spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#1 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 17 sierpień 2010, 13:47

Witam

Ostatnio dostrzegłem w mojej nysce bardzo duże spalanie na 30litrach ropy przejechałem ok 250 km a wskazówka paliwa jest już na czerwonym polu przeraziło mnie to wiec pisze i może wy mi powiecie jaka ta może być przyczyna ja wiem że ten silnik nie nalezy do oszczędnych a ja mam jeszcze kombiaka to juz w ogóle....


pozdrawiam
  • 0

Reklama

#2 GeorgeGt

GeorgeGt

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 694 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Model:Nissan P11 GT,WP11 był P11.144, N16 jest
  • Nr rejestracyjny:WSZ

Napisano 17 sierpień 2010, 14:14

Witam

Ostatnio dostrzegłem w mojej nysce bardzo duże spalanie na 30litrach ropy przejechałem ok 250 km a wskazówka paliwa jest już na czerwonym polu przeraziło mnie to wiec pisze i może wy mi powiecie jaka ta może być przyczyna ja wiem że ten silnik nie nalezy do oszczędnych a ja mam jeszcze kombiaka to juz w ogóle....


pozdrawiam

ile masz rezerwy odkąd wskazówka jest na czerwonym polu? jak jeździsz? krótkie dystanse? silnik nie dogrzany? klima włączona? ciężka noga?... mógłbym tak pytać do rana :)... powodów dlaczego pali więcej może być mnóstwo.. pierwsze co zrób to wyjeżdzij do końca a później będziemy rozmawiać :)
  • 0

#3 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 17 sierpień 2010, 16:03

ile masz rezerwy odkąd wskazówka jest na czerwonym polu? jak jeździsz? krótkie dystanse? silnik nie dogrzany? klima włączona? ciężka noga?... mógłbym tak pytać do rana :)... powodów dlaczego pali więcej może być mnóstwo.. pierwsze co zrób to wyjeżdzij do końca a później będziemy rozmawiać :)



słuchaj nawet nie wiem ile mam rezerwy ;D he czasami ciezka noga jest no i przeważnie w miescie ;)
  • 0

#4 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 17 sierpień 2010, 17:45

No to sie nie ma co dziwic ze takie spalanie masz.Takie nyski to lubia spokojnie jezdzic bez zrywu itp.A jak kolega wyżej wymienił kilka przykładów wiekszego spalania.
Jak jest wskazówka na ostatniej kresce czerwonej ,to jak sie zacznie na tej czerwonej to powinno sie zapalic rezerwa.Wlej sobie 5L do bagażnika wrazie braku zupy.A od kontrolki zapalonej to powinno starczyc na okolo 100km p10 maja na30-40 km .(jak tutaj pisza)I jak sie zapali rezerwa to wlej ta 5l i dolej jescze 5L.Masz 10L i jezdzij aż ci sie znowu zapali cpn.I zrob prube jezdzij jak do tej pory i druga pruba jezdzij spokojnie. i porownaj sobie spalanie.A na pełnym zbiornku to moze sprubuj jechac w trase i tez spokojnie do 120km/h bez dużego wyprzedzania. i bedziesz wiedzial spalanie w miescie i na trasie.
A filtr paliwa wymieniony i filtr powietrza???
  • 0

#5 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 17 sierpień 2010, 20:13

tak wymieniałem zimą :) może troche moja wina ze takie spalanie bo troche cisnąłem teraz lubie czasem sobie pokrecic obroty ale jak na diesla to strasznie duzo pali :D a jak jeździc oszczędnie tym autem z tym silnikiem ?:P
  • 0

#6 GeorgeGt

GeorgeGt

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 694 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Model:Nissan P11 GT,WP11 był P11.144, N16 jest
  • Nr rejestracyjny:WSZ

Napisano 17 sierpień 2010, 20:17

a jak jeździc oszczędnie tym autem z tym silnikiem ?:P

jak emeryt :) :)
dieselki Nissana (nie P12) to samochody dla arystokracji... powolutku powolutku przecież nigdzie się nie spieszy :)
  • 0

#7 nowak

nowak

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 1773 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
  • Model:p11 2.0 TD '98 mojej jeszcze żony
  • Nr rejestracyjny:WPN

Napisano 17 sierpień 2010, 20:24

na trasie tak do 120, a w mieście spokojnie i góra przy 2500 obrotów zapinam kolejny bieg.
na początku też myślałem że poniżej 6l/100 będzie, ale niema takiej opcji.
  • 0

#8 Maciek90

Maciek90

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI

Napisano 17 sierpień 2010, 20:46

ja na polowie baku zrobilem 330km i jest jeszcze pol zobaczymy ile zrobie, a rezerwe mam 12l, zalozylem teraz stozek to spalanie spadlo 0,8 l/100km bo tak sie domagal powietrza ze 2 filtry wciagnol przez 4 tys km
  • 0

#9 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 17 sierpień 2010, 21:00

DOBRZE ŻE WINNY SIE PRZYZNAJE DO BŁEDU I OBROTÓW .
A KOLEDZY DOBRZE WYJAŚNILI TEMAT SPALANIA.
ŻE TO AUTA DO WONEJ JAZDY I MOŻNA SIE PRZYZWYCZAIC DO TEGO.
fAKT ŻE DO OSZCZEDNYCH DO SPALANIA NYSKI NIE NALEŻA.
A JEST JEDEN PLUS A MOŻE NAWET DWA PLUSY.
JEDEN ŻE W TE MROZY W ZIMIE PALI JAK BENZYNKA!!!
A DRUGI TO TO ŻE SA TRAWLSZE SILNIKI NIŻ TDI TE NASZE TD. CHOCIAŻ JAK COS SIE ZEPSUJE TO KIESZEN BOLI:unsure:.
A DO WARIOWANIA TO RACZEJ BYS MUSIAŁ SIE PRZEŻUCIC NA BENZ/GAZ A NIE TRAKTORKIEM:dribble:.
  • 0

#10 baciarek

baciarek

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 516 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Model:P11.144 2.0 TD 99/00
  • Nr rejestracyjny:RZ

Napisano 17 sierpień 2010, 21:15

Kolego wyłącz caps lock bo źle się czyta.

A wogóle ma ktoś wykres z hamowni jak przebiega moment i moc w tym motorze ?
  • 0

#11 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 17 sierpień 2010, 21:31

Ok.Bede pamietał:D.
  • 0

#12 hary7

hary7

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Susz Warm-maz
  • Model:P 11 2.0 TD kombi 98r.
  • Nr rejestracyjny:NIL

Napisano 17 sierpień 2010, 23:28

Ostra jazda to swoją drogą ale około 12litrów/100km. to nie jest normalne. Ja nawet jak nie oszczędzam paliwa to nie osiągnąłem pułapu 9l ON/100km. Niech założyciel wątku sprawdzi czy hamulce tylne nie blokują (po przejechaniu około 5 km. dotknąć ręką felgi- powinna być chłodna) A następnie oszczędna jazda i dokładne obliczenie spalania. Jeśli wyjdzie więcej niż 8l ON/100km to będziemy myśleć co dalej.
  • 0

#13 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 18 sierpień 2010, 10:41

oki sprawdze to :) ostatnio zaswieciła mi sie kontrolka ABS zrobilem diagnostyke spinaczem i wyszło wyskoczył bląd oznaczajacy lewy tylni czujnik predkośći ale po czasie zam zniknął i juz się nie zapala ;)

jak emeryt :) :)
dieselki Nissana (nie P12) to samochody dla arystokracji... powolutku powolutku przecież nigdzie się nie spieszy :)



dobrze napisane ale ten silniczek tez coś potrafi ale trzeba sie liczyć ze spalaniem dużym heh xD

sprawdzałem felgi czy sa ciepłe i nie sa widac że wszystko jest ok :) widac że wina kierowcy hah xD

Ej Koledzy może mam uszkodzony przepływomierz ? jak to sprawdzić ?
  • 0

#14 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 18 sierpień 2010, 19:11

Miernikiem trzeba zmierzyc napiecie jakie jest na wolnych obrotach.Powinno miec 1,9-2,3 .
poszukaj w dziale elektroniki albo zrob to sam -dział.
  • 0

#15 Gość_natan64

Gość_natan64
  • Goście

Napisano 19 sierpień 2010, 10:25

jak ci kolego duzo pali to proponuje:
1)wymienic filtr powieurza
2)sprawdzic przeplywomierz bo jak to jest walniete to zaczyna chlac jak wode
  • 0

#16 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 23 sierpień 2010, 18:13

jak ci kolego duzo pali to proponuje:
1)wymienic filtr powieurza
2)sprawdzic przeplywomierz bo jak to jest walniete to zaczyna chlac jak wode


no OKi kolego sprawdzę przepływke ale powiedz mi jak samemu to zrobic mam przepływomierz Bosha 4 przewody :) na 3 przewody wiem jak :)
  • 0

#17 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 23 sierpień 2010, 20:18

Natan poczytaj trochę forum zanim zaczniesz udzielać rady a nie głosić herezje, a ty Kopich to zajrzyj do FAQ i manuala to będziesz wiedział jak się mierzy na Boschu.

Temat spalania TD był wielokrotnie poruszany i nie chcę go tu po raz enty rozkręcać
Ogólnie 8-10 miasto 6-7 trasa

Duże spalanie to zły kąt wtrysku (ustawienie napędu pompy) i dawka wtrysku (ruszany nastawnik) oraz za mało powietrza dostarczanego do silnika. Na początek to sprawdź filtr powietrza Jak przepływka walnięta to masz turbomuła (jakieś 25 do setki przy wietrze w plecyDołączona grafika ) Oczywiście o sprawnych świecach już nie będę wspominał. Zrób diagnostykę czy nie ma jakichś błędów z czujników np z nastawnika 18 zaworu kąta wtrysku 21 lub wtryskiwacza sterującego 34

Jakie masz to spalanie że twierdzisz że jest za duże. Jeśli sugerujesz się wskazaniem zegarów to jesteś w bardzo dużym błędzie. To że wskaźnik paliwa oszukuje to już chyba norma w Primerze Jak chcesz naprawdę sprawdzić ile spala to zalej do pełna i przejedz setkę, a potem na CPN, lub poczekaj aż zaświeci się "komornik", zatankuj z 10L i zobacz ile na tym przejedziesz
  • 0

#18 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 23 sierpień 2010, 21:33

No Siemano.Powracam z nowym Netem i zgadzam się z przedmówcą,ile pali że jest za dużo ? ja też miałem kiedyś taki problem że wydawało mi się że moja Prima 2.0 td 16v dużo pali,bo miałem kiedyś autko 1.8 td i palił mniej,ale to jest kolego 2.0 - 16 zaworów i jak but ciężki to spokojnie 8 literków,łyknie,a jak piszesz to noga ciężka i to jeszcze w mieście,nie przejmuj się tym po prostu to autko tyle pali i tak zostanie. Dobre deptanie na pedał gazu i wysokie obroty tego autka wiąże się ze spalaniem od 8 - do nawet 10 litrów i nic nie zmienisz,chyba tylko styl jazdy ( ZAMIAST W GLANACH - JEZDZIJ W JAPONKACH,TO BUT TAKI CIĘŻKI NIE BĘDZIE !!! )
  • 0

#19 nicchi

nicchi

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Primera WP11 TD
  • Nr rejestracyjny:W*****W

Napisano 23 sierpień 2010, 23:11

(...) Prima 2.0 td 16v (...)


A cóż to za wynalazek?! ;) Chyba, że to jakiś speszal ediszyn :)
  • 0

#20 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 24 sierpień 2010, 08:06

16V i od razu 15 KM więcej Dołączona grafika (oczywiście w odczuciu) Czym się tu rajcować w CD20T Co z tego że to 2 litry jak zaledwie tylko 90 KM. Już wielokrotnie pisałem że to muł pociągowy, którego trzeba delikatnie poganiać bo inaczej wpadnie w ropocholizm ,a jak pójdzie w cug to ciężko będzie go z tego wyleczyć. Pamiętajcie wyprzedzamy tylko rowery i traktoryDołączona grafika jeśli chcecie mieć w miarę normalne spalanie
  • 0