Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Cieknące kule Patrol y61


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_cybermysza

Gość_cybermysza
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2010, 08:32

witam

mam problem skorodowane kule przedniego mostu i cieknie olej czy tawot i nie mam pojecia co z tym zrobić założe nowe uszczelniacze to rdza przetnie je od nowa.
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 23 wrzesień 2010, 20:48

Są dwa wyjścia - albo ASO, albo używany przedni most z rozbitka.
  • 0

#3 OFFLINE   segges

segges

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • :

Napisano 24 wrzesień 2010, 20:57

Kup nowe uszczelniacze na półosie to one napewno puszczają znajdz dobrego mechanika niech ci zalozy i przy okazji niech sprawdzi lozyska kul zlikwiduje
luzy i bedzie latac dalej koszt uszczelniacza w aso to 120zl nie bierz podróbek
  • 0

#4 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • :

Napisano 28 wrzesień 2010, 15:29

Są dwa wyjścia - albo ASO, albo używany przedni most z rozbitka.

Zgłupiałeś :|
W ASO nie wiedzą co to przedni most

Naprawa nie jest taka droga ... podjedź do warsztatu który ma pojęcie o Patrolach
Wymienią Ci uszczelniacze ... przeczyszczą kule ... włożą świeży smar i na 2-3 lata masz spokój

Leci Ci z uszczelniacza półosi
  • 0

#5 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 28 wrzesień 2010, 16:44

Mam na myśli zakup oryginalnych części w ASO. Nie muszą się znać na przednim moście - trzeba im tylko pokazać palcem na planszy, którą część potrzebujesz.
  • 0

#6 OFFLINE   karan79

karan79

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łaziska
  • Kraj:POLAND
  • Model:Opel VB, Nissan Patrol 3,0
  • :

Napisano 30 wrzesień 2010, 10:54

Witam
Mam podobną sytuację w moim Patrolu. Po wymianie uszczelniaczy zwrotnic przez dwa miesiące było ok., ale nie pomyslałem wtedy aby wymienić również uszczelniacze półosi. Czeka mnie więc wymiana również tych elementów.

Pozdrawiam
  • 0

#7 Gość_carlos05

Gość_carlos05
  • Gość

Napisano 17 październik 2010, 18:35

Witam
Mam Patrola Y60 i miałem podobną sytuację. Już od zakupu kule były całe zalane smarem, nie wyglądało to najlepiej, bo leciało na opony od wewnętrznej strony.. Byłem w warsztacie samochodów terenowych w Łomiankach i tam zrobili mi pełną naprawę kul. Kule zostały powleczone jakby teflonem, wymienili wszystkie łożyska i uszczelki. Jestem bardzo zadowolony. Wygląda że mają wprawę bo widziałem też inne Patrole u nich na placu.
  • 0

#8 OFFLINE   czopeder

czopeder

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Podlasie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 3.0
  • Time Online: 2m 5s

Napisano 11 luty 2011, 16:06

Mam dokładnie taki sam problem z Y61. Cieknie mi na lewe przednie koło, a od pewnego czasu pod spodem robi się całkiem spora kałuża. Zdecydowałem więc odstawić samochód do mechanika. Facet potwierdził, że to uszczelniacze. Teraz podczas ich wymiany okazało się, że w środku było sporo wody i zrobiło się niemałe spustoszenie. Mechnik twierdzi, że jedyne co może w tej chwili zrobić, to pomalować czymś kule i na 6 miesięcy powinno wystarczyć. Nie bardzo wiem co z tym dalej robić. Nadmienię, że Patrola mam od nowości, 175kkm, jest trochę bardziej "męski" niż seryjny, ale na groźnym wyglądzie się kończy, bo raczej w terenie nie jeździ. Czasem jakiś las czy droga na Mazurach. Nie wiem zatem, skąd tam wewnątrz woda! Brodzenia mu nie zapewniałem.

carlos05 - mógłbyś dać jakiś namiar na ten serwis w Łomiankach, jak oni się nazywają? Może ktoś jeszcze dałby znać, gdzie rozwiązał ten problem. W sumie wolałbym uniknąć zakupu mostu, bo wtedy dopiero nie będę wiedział, na czym stoję. Chyba żeby kupić nowy most - zna ktoś koszt? Podejrzewam, że taki wydatek może już trochę boleć... z drugiej strony to chyba jedyne pewne rozwiązanie...

Pozdrawiam

Zasięgnąłem języka i wstępnie wygląda to tak, że koszt regeneracji kul (korozja i to, co opisałem wyżej) wynosi 1100,00 netto i trwa tydzień, a możliwe że uszkodzona jest jeszcze sama półoś. No cóż...
  • 0

#9 OFFLINE   rafimobile

rafimobile

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zamość
  • Model:nissan patrol rd28 rok 98
  • :

Napisano 16 luty 2011, 18:35

Witam niedawno przerabiałem ten temat,wymieniłem 2 uszczelniacze i łożyska zwrotnicy, jakie szkody ci wyrządziła woda, pewnie łożyska od zwrotnicy padło czy coś jeszcze?
  • 0

#10 OFFLINE   czopeder

czopeder

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Podlasie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 3.0
  • Time Online: 2m 5s

Napisano 18 luty 2011, 16:59

Witam niedawno przerabiałem ten temat,wymieniłem 2 uszczelniacze i łożyska zwrotnicy, jakie szkody ci wyrządziła woda, pewnie łożyska od zwrotnicy padło czy coś jeszcze?


Właśnie odebrałem Patrola. Póki co uszczelniacze zostały wymienione, kule wyczyszczone i czymś pomalowane. Jeśli chodzi o szkody z tym związane, to najwyraźniej obyło się bez postronnych ofiar. Złamany był jeszcze... żebym nie skłamał... amortyzator skrętu? Siłownik amortyzatora, cholera wie jak to się nazywa.

Chodzi o ten element:

Dołączona grafika

To zdjęcie było zrobione jakiś czas temu, dalej żarła to rdza, teraz przy okazji się tym zajęli. Jednakże raczej nie jest to związane z przedmiotem całego tego tematu - że się tak wyrażę :)

Kule są na razie zrobione, ten siłownik też jest już wymieniony na oryginał, więc teraz zostają mi tylko sprzęgiełka - choć nie wiem czy profilaktyczna wymiana ma wiekszy sens. Tym bardziej, że ktoś tu pisał, że automaty kosztują 2 tyś. za sztukę. W tych aspektach wolałbym się trzymać oryginalnych części. Dowiem się jeszcze w ASO. Na razie nie było w sumie większych objawów zużycia i od dawna nie zaobserwowałem problemu. A czy może być to jakoś powiązane z kulami?

EDIT: Dowiedziałem się o cenę oryginalnych sprzęgiełek i wygląda to tak: "1918 zł brutto za sztukę" :)

Użytkownik czopeder edytował ten post 19 luty 2011, 13:35

  • 0

#11 OFFLINE   caliberek1

caliberek1

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z tąd
  • Model:patrol
  • Nr rejestracyjny:666
  • :

Napisano 14 lipiec 2011, 21:27

A ja zrobiłem sobie sam i wiem co mam :)
rozebrałem most na elementy pierwsze
kupiłem zestaw naprawczy łącznie z wszystkimi uszczelniaczami i łożyskami
kule po oczyszczeniu i wytrawieniu powlekłem płynnym metalem
po zastygnięciu przetarcie i pomalowałem hammerem na czarno
zmontowałem całość (smar molibdenowy nawciskałem tylko w łożyska
zalałem most i śmiga aż miło
nie ma nawet kropli oleju czy smaru.
zajęło mi to 2 dni (schniecie kul)
  • 0

#12 OFFLINE   masterbud

masterbud

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krzeszowice
  • Model:patrol 61
  • :

Napisano 05 czerwiec 2012, 16:48

A ja zrobiłem sobie sam i wiem co mam Dołączona grafika
rozebrałem most na elementy pierwsze
kupiłem zestaw naprawczy łącznie z wszystkimi uszczelniaczami i łożyskami
kule po oczyszczeniu i wytrawieniu powlekłem płynnym metalem
po zastygnięciu przetarcie i pomalowałem hammerem na czarno
zmontowałem całość (smar molibdenowy nawciskałem tylko w łożyska
zalałem most i śmiga aż miło
nie ma nawet kropli oleju czy smaru.
zajęło mi to 2 dni (schniecie kul)

Witam.
Czy możesz wyszczególnić te potrzebne elementy tj. jakie uszczelniacze i jakie łozyska?
Chciałbymtez sie dowiedzieć jak oszlifować kule z płynnego metalu ?
Czym to zrobić ?- jakąc szlifierką czy recznie papierem?
Aha i czym pomalować?- co to jest ten hammer?

z góry dziekuję z pomoc!

hej !
czy koś mogłbym mi powiedziec jakie poszczególne elwmenty powinienem kupic i wymienic aby zlikwidowac wycieki z kul?
jakie uszcelniacze?
jakieś łożyska?

pozdrawiam
  • 0

#13 OFFLINE   Sawa

Sawa

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czerwieńsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol i R51
  • Nr rejestracyjny:FZI
  • :

Napisano 06 czerwiec 2012, 17:54

Kolega robi tak http://www.fabryka4x...kula-czarna.jpg jednak sama robota za kule to 1800ł + wymiana wszystkich łożysk itp kolejne minimum 2000, robi się za drogo...
Ja właśnie wczoraj wziąłem się za swoje, na dzień dzisiejszy wygląda to tak:
https://picasaweb.go...eneracjaKulY60#
Będę foty zamieszczał na bieżąco, zastosuję metodę wannową ;-D mniej więcej taką http://mudmasters-4x...ntent&Itemid=66 Części trzeba brać oryginały aby mieć spokój na jakieś 5 lat przy topieniu po lusterka jakie ja stosuję. Własnie jestem przy zamawianiu części powiem tak Boli...

Części wstępnie zamówione, półosie wysłane do regeneracji bieżni uszczelniacza. Często leci bo bieżnia się sypie, można dać uszczelniacz aby o 1mm pracował w innym miejscu można zregenerować bieżnię. Na dzień dzisiejszy zacząłem dobijać do 1000zł i mam nadzieję że nie dojdę do drugiego...
  • 0

#14 OFFLINE   moku

moku

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:olsztyn
  • Model:gr y60 long
  • Nr rejestracyjny:zpl
  • :

Napisano 17 luty 2013, 11:15

a kolega moze podrzucic czym dokladnia malowal kule? wiem ze to poliuretan ale cos dokladniej jakiejs konkretnej firmy i zastosowania bo w 2 sklepach bylem i slyszalem rozne opinie jaki zastosowac...z tego co wiem to jest jako lakier...

?
  • 0