Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[K11] Check engine bład P0420, P0438, P0169


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_mexx

Gość_mexx
  • Gość

Napisano 22 październik 2010, 21:22

Witam wszystkich, na początku chciałem się przywitać, jako że to pierwszy post na forum. Mam dość nietypowy problem w mikrze 1.0 rok 2000. Mianowicie okolo miesiąca temu zapalila się kontrolka chcek engine, po podlączeniu do komputera wyskoczył błąd P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (bank 1). Mechanik, który odczytał błąd stwierdził że katalizator jest do wymiany, jednak wiedząc jakie są koszty nowego zalecił próbe przeczyszczenia kata, po przez jazde na wysokich obrotach w celu wypalenia zanieczyszczeń. Fakt faktem że przez pare dni ostrej jazdy check engin nie powrócił-do wczoraj. Będac trochę zapobiegliwy kupiłem końcówke OBD2. Po podłączeniu do komuptera okazało się że wystąpiły inne błędy: P0438 Catalyst Temperature Sensor High oraz P0169 Incorrect Fuel Composition. Teraz pojawia się pytanie:
-czy tak naprawde katalizator jest do wymiany i powoduje tak różne błędy?
-czy może któraś z sond lambda padła i szaleje generując takie błedy? sensownym mianownikiem takich błędów byłaby walnieta sonda?
Dodam jeszcze że spalanie wynosi w granicach 8-11 l/100km co jak na silnik 1.0 jest dość dużo. Aby jeszcze dodatkowo utrudnić sprawę dorzucam wykresy prac sond przy wolnych obrotach i 2500 obr/min. Na chłopski rozum widać że pracują (chyba) normalnie ale proszę o ocenę fachowym okiem.
Proszę o wskazówki jak można rozwiązać ten problem...

Pierwszy błąd:
Dołączona grafika

Błędy po miesiącu jazdy:
Dołączona grafika

Wykres prac sond przy 800 i przejścia do 2500 obr/min:
Dołączona grafika

Wykres prac sond przy 2500 obr/min:
Dołączona grafika
  • 0

#2 OFFLINE   michal801

michal801

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 819 postów
  • Płeć:
  • Skąd:mazowieckie
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 9m 26s

Napisano 22 październik 2010, 21:34

Jak dla mnie sondy są ok - pracują w zakresie od 0 do 1V
P0420 - niema co diagnozować trzeba wymienić katalizator no chyba że jest nieszczelność na wydechy to wtedy trzeba ją zrobić, nieszczelność może prowdzić do wyświetlenia tych błędów.
  • 0

#3 Gość_mexx

Gość_mexx
  • Gość

Napisano 23 październik 2010, 10:43

Dzięki za ocene, wg mnie też są ok, pytanie czy zanieczyszczony katalizator może powodować takie błędy jak niewłaściwy skład mieszanki i tak duże spalanie?
  • 0

#4 OFFLINE   michal801

michal801

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 819 postów
  • Płeć:
  • Skąd:mazowieckie
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 9m 26s

Napisano 23 październik 2010, 20:18

Raczej tak ale myśle że katalizator jest nadpalony i dlatego wyskakują te błędy.
  • 0

#5 OFFLINE   Bart-qlka2

Bart-qlka2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 848 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:N15, EX-WP11.144, EX-K11
  • Time Online: 2d 16h 47m 46s

Napisano 28 październik 2010, 09:06

Proponuję przeczytać:

http://forum.nissank...moze-nie-tylko/

Punkt 10 - link do instrukcji w 2 poście od góry

Pozdrawiam.
Bart.
  • 0

#6 OFFLINE   sasza_r

sasza_r

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16
  • :

Napisano 07 sierpień 2011, 17:07

Witam.
Po zamontowaniu a w sumie przepięciu przez elektryka odcięcia pompy paliwa na odcięcie zapłonu (ponieważ moje almerka n16 2003r) posiada instalacje gazową a więc odcięcie paliwa nie spełniało swojej roli, dziwnym zbiegiem okoliczności zaczęła mi się świecić cały czas kontrolka 'check engine' czy to tylko zbieg okoliczności czy ten błąd mógł powstać na skutek tego zabiegu? Jeśli nie to co może być przyczyną że check engine cały czas się świeci? Nie mam możliwości podłączenia pod komputer we własnym zakresie czy jest na to jakiś sposób może jakieś proste rozwiązanie, czy pozostaje mi tylko kolejna podróż do mechanika i kolejne koszty? Co to może być czy mogę z tym jeździć?
  • 0

#7 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 14560 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 14 sierpień 2011, 19:28

Po zamontowaniu a w sumie przepięciu przez elektryka odcięcia pompy paliwa na odcięcie zapłonu (ponieważ moje almerka n16 2003r) posiada instalacje gazową a więc odcięcie paliwa nie spełniało swojej roli,


jaką masz instalację gazową, po co odcinać pompę paliwa tego się nie robi
  • 0

#8 OFFLINE   sasza_r

sasza_r

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16
  • :

Napisano 14 sierpień 2011, 20:06

Instalacja to BRC a odcięcie pompy paliwa było zamontowane przez dilera jak samochód był nowy potem doszedł gaz i zabezpieczenie straciło sens bo na gazie można było jeździć.
  • 0

#9 ONLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 14560 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 14 sierpień 2011, 20:15

Instalacja to BRC a odcięcie pompy paliwa było zamontowane przez dilera jak samochód był nowy potem doszedł gaz i zabezpieczenie straciło sens bo na gazie można było jeździć.


hmm czegoś nie kumam, co ma nowy samochód do odcięcia paliwa?"? BRC sekwencja??

2003rok to podejrzewam sekwencję BRC, jeśli tak to znaczy, że masz starabanione podłączenie przez jakiś DRUT TEAM
  • 0

#10 OFFLINE   sasza_r

sasza_r

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16
  • :

Napisano 15 sierpień 2011, 08:26

nowy samochód podobnież miał przez dilera zamontowane takie zabezpieczenie przed złodziejami i po kilku metrach odcinał paliwo (podobno przez dilera) możliwe nie twierdze że nie był to DRUT TEAM :-) a ja musiałem to przepiąć na zapłon bo zabezpieczenie nie odcinało gazu więc złodziej mógł sobie jechać dalej, gaz to sekwencja a check engine zaczął świecić właśnie po tym zabiegu.
  • 0

#11 ONLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 14560 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 15 sierpień 2011, 08:33

aaa czyli to zabezpieczenie i nie ma związku z instalacją LPG, to już jest jaśniej,
check to może być zbieg okoliczności, sprawdź jaki błąd się wyświetla, bo może trzeba instalację podrególować
  • 0

#12 OFFLINE   sasza_r

sasza_r

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16
  • :

Napisano 16 sierpień 2011, 15:03

Ok :-)
Dzięki o właśnie taką odpowiedź mi chodziło
  • 0