Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

NAVARA a akcyza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   nurek58

nurek58

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Navara D40
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • :

Napisano 03 listopad 2010, 14:14

Witam
W grudniu 2009roku sprowadziłem z Belgii Navare D40 - 2.5dCI(5 osobową). Auto posiada homologacje pojazdu ciężarowego. Jest zarejestrowane na auto ciężarowe. Aktualnie, po roku użytkowania Urząd Celny upomina się o niezapłaconą akcyzę. W Polsce auta ciężarowe zwolnione są z opłaty akcyzowej w momencie sprowadzenia. Więc w czym tkwi haczyk? Jeżeli ktoś miał taką przygodę, ew. wie jak rozwiązać tą sytuacje, proszę o pomoc.
Pozdrawiam
  • 0

Reklama

#2 Gość_bosman

Gość_bosman
  • Gość

Napisano 03 listopad 2010, 16:48

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Rok temu sprowadziliśmy z Belgii Nissana Navarę z podwójną kabiną. Zarejestrowaliśmy jako samochód ciężarowy, nie płacąc akcyzy. Po roku przyszło pismo o popełnieniu przestępstwa podatkowego, mianowicie Urząd Celny twierdzi, że auto jest osobowe, ponieważ nie posiadamy polskiej homologacji. Posiadamy homologację belgijską i przegląd, który stwierdza iż samochód jest autem ciężarowym. Czy ktoś się orientuje jak wybrnąć z tej sytuacji?
  • 0

#3 OFFLINE   domadm

domadm

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1202 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk (południe)
  • Kraj:POLAND
  • Model:D40
  • :

Napisano 03 listopad 2010, 16:55

Proszę nie dublować tematów - scaliłem.
  • 0

#4 OFFLINE   Sabt

Sabt

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 187 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Suwałki
  • Kraj:POLAND
  • Model:już była Navara D40 AT :) jest Q7
  • Nr rejestracyjny:Bs
  • :

Napisano 04 listopad 2010, 19:18

Ciekawa sprawa , masz zrobione badanie na VAT w polskiej stacji diagnostycznej ??
Chodzi mi o dodatkowe badanie które robi się tylko raz przy pierwszym przeglądzie gdzie stwierdzają że samochód spełnia wymogi VAT(mierzą pojazd i robią dwa zdjęcia).
  • 0

#5 OFFLINE   nurek58

nurek58

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Navara D40
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • :

Napisano 04 listopad 2010, 21:43

Niestety nie mam tego badania... Czy jest możliwość wyrobienia tego dokumentu w tym momencie, czyli po rejestracji auta? I czy ten dokument wystarczy aby udowodnić Urzędowi Celnemu, ze Navara to ciężarówka??
  • 0

#6 OFFLINE   szczureczek

szczureczek

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 503 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź , Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Frontier D40 4.0L
  • Nr rejestracyjny:CT
  • :

Napisano 04 listopad 2010, 22:22

Tak. Musisz mieć VAT-3 wbity w dowód - niektóre stacje wbijają VAT-4 jak przestrzeń ładunkowa jest odkyta, albo na odwrót z vatami, nie pamiętam. Nie trzeba nic mierzyć, ponieważ skrzynia ładunkowa jest na stałe odzielona od części osobowej. Jedź na przegląd i załatwiaj. Dla mnie to trochę głupota, bo takie auta ( pick-up nawet t4 ) mają homologację fabryczną auta ciężarowego do 3,5 tony, a u nas trzeba jeszcze robić przeglądy. Robisz przegląd co powinno być zrobione przy zerówce, a potem lecisz do wydziału komunikacji, żeby wbili Ci w dowód, może będzie tak, że trzeba wyrobić nowy dowód i kartę pojazdu - zależy od wydziału komunikacji. Potem zgłaszasz to do skarbówki, ale może być problem jak odliczałeś Vat i koszty paliwa jak na zasadach ciężarowych. Ciężka sprawa.

Użytkownik szczureczek edytował ten post 04 listopad 2010, 22:24

  • 0

#7 OFFLINE   marcin_gru

marcin_gru

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kujawy
  • Kraj:POLAND
  • Model:Navara D40
  • Nr rejestracyjny:CG
  • :

Napisano 05 listopad 2010, 09:12

Tak. Musisz mieć VAT-3 wbity w dowód - niektóre stacje wbijają VAT-4 jak przestrzeń ładunkowa jest odkyta, albo na odwrót z vatami, nie pamiętam. Nie trzeba nic mierzyć, ponieważ skrzynia ładunkowa jest na stałe odzielona od części osobowej. Jedź na przegląd i załatwiaj. Dla mnie to trochę głupota, bo takie auta ( pick-up nawet t4 ) mają homologację fabryczną auta ciężarowego do 3,5 tony, a u nas trzeba jeszcze robić przeglądy. Robisz przegląd co powinno być zrobione przy zerówce, a potem lecisz do wydziału komunikacji, żeby wbili Ci w dowód, może będzie tak, że trzeba wyrobić nowy dowód i kartę pojazdu - zależy od wydziału komunikacji. Potem zgłaszasz to do skarbówki, ale może być problem jak odliczałeś Vat i koszty paliwa jak na zasadach ciężarowych. Ciężka sprawa.

VAT-3: pojazdy samochodowe, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;
VAT-4: pojazdy samochodowe, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu.

Sam kupiłem auto zarejestrowane w Polsce, które miało wbite VAT-4 w dowód. Jednak gdy przerejestrowywałem na siebie, musiałem ponownie udać się na stację diagnostyczną po zaświadczenie VAT-4. Pani w urzędzie komunikacji powiedziała, że nie może przepisać "bo system blokuje taki wpis" i muszę mieć nowe zaświadczenie. Natomiast hak mogła przepisać, dlatego trochę mie to dziwi.

Jeżeli odliczałeś Vat od zakupu auta to chyba musiałeś przekazać do US kopię dowodu rej. z tłumaczeniem (przy sprowadzaniu najpierw trzeba zapłacić Vat w Polsce, dopiero później można odliczać). No i ja jeden egzemplarz zaświadczenia VAT-4 też zaniosłem do US.
Musisz zobaczyć co masz napisane w tłumaczeniu belgijskiego dowodu rej.
  • 0

#8 OFFLINE   szczureczek

szczureczek

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 503 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź , Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Frontier D40 4.0L
  • Nr rejestracyjny:CT
  • :

Napisano 05 listopad 2010, 10:32

A no widzisz, a ja rękę dam sobie uciąć, że ma VAT-3. Mam znajomego na SD i mówi, że każdy interpretuje jak chce, bo jedne pick-up przyjadą odkryte, a inne zabudowane i powinien być inny VAT tak jak napisałeś. A mówię tylko, że te VAT-y w pick-up'ach są dla nabijania kasy, bo i tak ma homologację ciężarową fabryczną, a nie po przebudowach jak to robią w autach osobowych. To jest też błąd księgowej, że wciągnęła auto nie mając VAT-u ( jeżeli tak naprawdę jest ).
Akcyzę się płaci od aut osobowych. A na papierach z Belgii masz, że to jaka wersja?

A jeszcze napisz kto się dokładnie upomina o akcyzę, Urząd Celny czy Akcyzowy?
Bo jak akcyzowy, to wiem, że jest jakaś akcja na pick-up'y. Chodzi o używanie auta nie do celów firmowych.
  • 0

#9 Gość_janusz66

Gość_janusz66
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2010, 23:05

Witam
Mam ten sam problem, urząd celny po 2ch latach od zakupu Navarry (też z Belgi) dopomina się o akcyzę, pisałem odwołanie jednak raczej z niego nic nie wyjdzie...
Wiele godzin już siedzę i czytam przepisy i artykuły i śmiało mogę stwierdzić, że znaczną część przepisów lepiej by ludzie po zawodówce ułożyli niż Ci prawnicy(zarówno polscy jak i ci z UE) naprawdę nie wiem po co im te 5cio letnie studia i robienie aplikacji jak takie debilizmy piszą, ogólnie na dzień dzisiejszy jako właściciele Navarr mamy niezbyt ciekawą sytuację. Chodzi o to, że Urząd Celny przy klasyfikacji auta kieruje się jakimś debilnym katalogiem/tabelką z prawa Unijnego określającego ogólnie nazwy rzeczy, i tam w tym katalogu CN z nr. 8703 widnieje

"8703 | Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi |"

i z nr. 8704

"8704 | Pojazdy samochodowe do transportu towarowego Definicja pojemności skokowej cylindra — patrz Noty wyjaśniające do HS do podpozycji 840731, 840732, 840733 i 840734. Pozycja ta obejmuje pojazdy terenowe o napędzie na cztery koła, o przegubowym podwoziu, w których przednia sekcja mieści silnik Diesla i kabinę wyposażoną w sterowanie. Tylna sekcja składa się z dwukołowego podwozia, bez wyposażenia, ale jest przeznaczona do wyposażenia w różnorodny sprzęt. Pozycja ta nie obejmuje jednak takich pojazdów, gdy są wyposażone w sprzęt rolniczy lub inny sprzęt do specjalnych celów (pozycja 8705). |"

z tym, że w 2008 roku(jakieś3 miesiące przed tym jak zakupiłem moją Navarre) weszły w życie noty wyjaśniające do tego brzmiące tak:

"W Notach wyjaśniających do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich wprowadza się następujące
zmiany:
Na str. 354
8703 Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo
do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami
osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi
Wstawia się następujący tekst:
„Niniejsza pozycja obejmuje »pojazdy wielofunkcyjne«, takie jak pojazdy mechaniczne,
które mogą przewozić zarówno osoby, jak i towary.
1. Typu pickup:
Ten typ pojazdu posiada zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzą go dwie
oddzielne przestrzenie, mianowicie zamknięta kabina do przewozu osób i otwarta lub
zakryta powierzchnia do transportu towarów.
Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna
wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50 %
długości rozstawu osi pojazdu lub, jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie.
2. Typu wan:
Pojazd typu wan z więcej niż jednym rzędem siedzeń musi spełniać wskazania podane
w Notach wyjaśniających HS do pozycji 8703.
Jednakże pojazd typu wan z jednym rzędem siedzeń i nieposiadający żadnych stałych
punktów ich kotwiczenia oraz urządzeń do instalowania siedzeń i bez wyposażenia
bezpieczeństwa, znajdujących się w tylnej części pojazdu, ma być klasyfikowany do
pozycji 8704 nawet, jeśli posiada stałą płytę lub przegrodę pomiędzy przestrzenią dla
osób a powierzchnią ładunkową lub okna w panelach bocznych.” "

Urząd Celny na podstawie tego klasyfikuje czy dany samochód jest ciężarowy i jest zwolniony z akcyzy, czy osobowy i akcyzę trzeba zapłacić. Bolesnym faktem jest to iż ten głupi współczynnik w przypadku Navarry wynosi 47,29%( z Hiluxem pewnie jest podobnie ;(). Ogółem uważam to za bezsens, bo co mają jakieś tam stosunki do stwierdzenia co jest ciężarowe a co nie, słowo "ciężarowy" chyba jasno determinuje, że chodzi tu o ciężar, który jest przecież zależny tylko od masy, czyli to powinno być wyznacznikiem, to ile możemy na ten samochód załadować/ciągnąć a nie jakieś stosunki długości do krzywości grrr. Co za cymbał to układał, poza tym nie bierze się tu pod uwagę tego, że przecież można także przewozić ładunki na przyczepie, a moja Navarra jest przystosowana do ciągnięcia 3 tonowej przyczepy !
Kolejną głupotą jest to, że Navarra w świetle prawa o ruchu drogowym jest sklasyfikowana jako samochód ciężarowy a z prawa akcyzowego wynika, że jest samochodem osobowym WTF? To co ja mam kurde 2 samochody ? Wracając do tematu, w prawie akcyzowym nie ma nigdzie wzmianki o tym, by przy klasyfikacji odnosić się do prawa o ruchu drogowym. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Słyszałem coś o tym, że jak się zapłaciło vat to już nie płaci się akcyzy, tylko jeśli dla US mamy ciężarówkę więc płacimy vat, a ten sam samochód jest dla UC osobowy i każe nam płacić akcyzę to coś tu jest chyba nie tak, na jakiej podstawie 2 organy mogą sobie rozbieżnie definiować tą samą rzecz.

Proszę o jakąś pomoc/poradę co z tym dalej zrobić?

P.S po odwołaniu dostałem decyzje od Naczelnika UC że podtrzymuje swoją decyzję i przekazuje odwołanie do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Celnej(pozytywnego rozpatrzenia znając ich to się nie spodziewam ...)
  • 0

#10 OFFLINE   sancho

sancho

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Kraj:POLAND
  • Model:Navara D40
  • Nr rejestracyjny:KN
  • :

Napisano 11 grudzień 2010, 01:28

Witam,

Poważna sprawa, spróbuj zapytać na http://www.eporady24.pl/ - podobno są dobrzy i niedrodzy (wycena po napisaniu pytania).

Pozdrawiam i powodzenia.
  • 0

#11 OFFLINE   kukus

kukus

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wrocław
  • :

Napisano 08 grudzień 2011, 09:32

Witam
Mam ten sam problem, urząd celny po 2ch latach od zakupu Navarry (też z Belgi) dopomina się o akcyzę, pisałem odwołanie jednak raczej z niego nic nie wyjdzie...
Wiele godzin już siedzę i czytam przepisy i artykuły i śmiało mogę stwierdzić, że znaczną część przepisów lepiej by ludzie po zawodówce ułożyli niż Ci prawnicy(zarówno polscy jak i ci z UE) naprawdę nie wiem po co im te 5cio letnie studia i robienie aplikacji jak takie debilizmy piszą, ogólnie na dzień dzisiejszy jako właściciele Navarr mamy niezbyt ciekawą sytuację. Chodzi o to, że Urząd Celny przy klasyfikacji auta kieruje się jakimś debilnym katalogiem/tabelką z prawa Unijnego określającego ogólnie nazwy rzeczy, i tam w tym katalogu CN z nr. 8703 widnieje

"8703 | Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi |"

i z nr. 8704

"8704 | Pojazdy samochodowe do transportu towarowego Definicja pojemności skokowej cylindra — patrz Noty wyjaśniające do HS do podpozycji 840731, 840732, 840733 i 840734. Pozycja ta obejmuje pojazdy terenowe o napędzie na cztery koła, o przegubowym podwoziu, w których przednia sekcja mieści silnik Diesla i kabinę wyposażoną w sterowanie. Tylna sekcja składa się z dwukołowego podwozia, bez wyposażenia, ale jest przeznaczona do wyposażenia w różnorodny sprzęt. Pozycja ta nie obejmuje jednak takich pojazdów, gdy są wyposażone w sprzęt rolniczy lub inny sprzęt do specjalnych celów (pozycja 8705). |"

z tym, że w 2008 roku(jakieś3 miesiące przed tym jak zakupiłem moją Navarre) weszły w życie noty wyjaśniające do tego brzmiące tak:

"W Notach wyjaśniających do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich wprowadza się następujące
zmiany:
Na str. 354
8703 Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo
do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami
osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi
Wstawia się następujący tekst:
„Niniejsza pozycja obejmuje »pojazdy wielofunkcyjne«, takie jak pojazdy mechaniczne,
które mogą przewozić zarówno osoby, jak i towary.
1. Typu pickup:
Ten typ pojazdu posiada zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzą go dwie
oddzielne przestrzenie, mianowicie zamknięta kabina do przewozu osób i otwarta lub
zakryta powierzchnia do transportu towarów.
Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna
wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50 %
długości rozstawu osi pojazdu lub, jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie.
2. Typu wan:
Pojazd typu wan z więcej niż jednym rzędem siedzeń musi spełniać wskazania podane
w Notach wyjaśniających HS do pozycji 8703.
Jednakże pojazd typu wan z jednym rzędem siedzeń i nieposiadający żadnych stałych
punktów ich kotwiczenia oraz urządzeń do instalowania siedzeń i bez wyposażenia
bezpieczeństwa, znajdujących się w tylnej części pojazdu, ma być klasyfikowany do
pozycji 8704 nawet, jeśli posiada stałą płytę lub przegrodę pomiędzy przestrzenią dla
osób a powierzchnią ładunkową lub okna w panelach bocznych.” "

Urząd Celny na podstawie tego klasyfikuje czy dany samochód jest ciężarowy i jest zwolniony z akcyzy, czy osobowy i akcyzę trzeba zapłacić. Bolesnym faktem jest to iż ten głupi współczynnik w przypadku Navarry wynosi 47,29%( z Hiluxem pewnie jest podobnie ;(). Ogółem uważam to za bezsens, bo co mają jakieś tam stosunki do stwierdzenia co jest ciężarowe a co nie, słowo "ciężarowy" chyba jasno determinuje, że chodzi tu o ciężar, który jest przecież zależny tylko od masy, czyli to powinno być wyznacznikiem, to ile możemy na ten samochód załadować/ciągnąć a nie jakieś stosunki długości do krzywości grrr. Co za cymbał to układał, poza tym nie bierze się tu pod uwagę tego, że przecież można także przewozić ładunki na przyczepie, a moja Navarra jest przystosowana do ciągnięcia 3 tonowej przyczepy !
Kolejną głupotą jest to, że Navarra w świetle prawa o ruchu drogowym jest sklasyfikowana jako samochód ciężarowy a z prawa akcyzowego wynika, że jest samochodem osobowym WTF? To co ja mam kurde 2 samochody ? Wracając do tematu, w prawie akcyzowym nie ma nigdzie wzmianki o tym, by przy klasyfikacji odnosić się do prawa o ruchu drogowym. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Słyszałem coś o tym, że jak się zapłaciło vat to już nie płaci się akcyzy, tylko jeśli dla US mamy ciężarówkę więc płacimy vat, a ten sam samochód jest dla UC osobowy i każe nam płacić akcyzę to coś tu jest chyba nie tak, na jakiej podstawie 2 organy mogą sobie rozbieżnie definiować tą samą rzecz.

Proszę o jakąś pomoc/poradę co z tym dalej zrobić?

P.S po odwołaniu dostałem decyzje od Naczelnika UC że podtrzymuje swoją decyzję i przekazuje odwołanie do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Celnej(pozytywnego rozpatrzenia znając ich to się nie spodziewam ...)


Witam sprawa jest do wygrania. Więcej informacji na maila. micgab85@wp.pl lub kukus0@op.pl
  • 0

#12 OFFLINE   mors

mors

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:masofsze
  • Kraj:POLAND
  • Model:d40
  • :

Napisano 13 grudzień 2011, 18:01

OK akcyza akcyzą, ale jeśli sprowadzam samochód, płacę akcyzę i zgłaszam do SD o potwierdzenie zgdoności z VAT-3 lub VAT-4, uzyskuję (bo czemu nie) i odliczam VAT jak od kazdej ciężarówki (od paliwa itd).
  • 0

#13 OFFLINE   bakutomek

bakutomek

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Model:NAVARA D40
  • :

Napisano 30 maj 2012, 18:03

Podepne sie do tematu, zakupilem navare gdzie w karcie pojazdu jest adnotacja vat3 ale w doowdzie rejestracyjnym tej adnotacji nie ma. Pani w wydziale komunikacji poinformowala mnie przy rejestracji ze nie moze wbic w dowod vat3 bo na poprzednim dowodzie tego nie bylo a z karty pojazdu nie przepisze bo najpierw musze przyniesc badanie ze stacji ze auto spelnia vat3... , moje pytanie brzmi czy koniecznie musze miec wbity w dowod vat3 skoro jest on juz wpisany do karty pojazdu aby odlizyc koszt vatu i benzyny?
  • 0

#14 OFFLINE   eldritch

eldritch

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:navara D40 King Cab 2008r
  • Time Online: 9m 42s

Napisano 30 maj 2012, 20:27

trzeba wbić w dowód.Musisz podjechać do stacji diagnostycznej i namalują w adnotacjach urzędowych .
  • 0

#15 OFFLINE   Leon 73

Leon 73

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Elbląg
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51
  • Nr rejestracyjny:NE
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 31 maj 2012, 06:58

Jeżeli ten wpis potrzebujesz dla podatków to nie musisz wbijać w dowód. Twoja księgowa musi mieć zaświadczenie z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem że auto spełnia warunki VAT3. Zgłasza to do skarbówki na odpowiednim kwicie i trzyma zaświadczenie w papierach do najbliższej kontroli. I to wszystko. KLontrola przyjdzie dopiero jak się zwrócisz do skarbówki o zwrot nadpłaconego VATu. Jestem na bieżąco po kontrolach i to co napisałem jest ok , przynajmniej w Elblągu.
  • 0

#16 OFFLINE   NuMeR

NuMeR

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 153 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:NAVARA D-40
  • Nr rejestracyjny:SK
  • :

Napisano 31 maj 2012, 07:17

Widzisz to wszystko zależy od urzędu i ich urzędników u nas w Lodzi księgowa kazała wbić VAT3 do dowodu
  • 0

#17 OFFLINE   Leon 73

Leon 73

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Elbląg
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51
  • Nr rejestracyjny:NE
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 31 maj 2012, 18:29

Pewnie tak, u mnie się mówi, że księgowa to nie zawód tylko charakter. Moja wcześniej też mi kazała ( D22, L200, T4 doka), ale w trakcie kontroli skarbowej urzędniczka powiedziała, że ją obchodzi tylko kwit ze stacji, który stwierdza spełnianie przez auto warunków VAT3 i uprawnia ten samochód do odliczania VATu od paliwa. Więc wpis do dowodu mi odpuściła i tak w L200 mam wpisany a w reszcie nie i jest ok.
  • 0

#18 OFFLINE   syrio

syrio

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:Navara
  • :

Napisano 04 lipiec 2012, 22:56

W tej chwili jest ogromna nagonka na importerów SUVów i PICKupów zza granicy. Wszystkim organy celne wszczynają postępowanie. Sam mam kilka spraw. Póki nie będzie orzeczenia Sądu Najwyższego lub ETS-u może być ciężko. Polecam prawnika, który mi już doprowadził do umorzenia i wygrania kilku spraw: www.8704.pl , Prowadzi sprawy w całej Polsce i z tego co wiem to jest najlepszy.
  • 0

#19 OFFLINE   luk

luk

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Navara D40
  • :

Napisano 06 lipiec 2012, 00:33

Kiepska reklama. To nie jest adwokat, ani radca prawny, a wzory pism, które próbuje sprzedać są dostępne w internecie. Znam się na tym.
  • 0

#20 OFFLINE   rzymski

rzymski

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:osiny
  • Model:ford explorar sport trac
  • Nr rejestracyjny:scz
  • :

Napisano 16 lipiec 2012, 20:52

Witam !!!
Jestem nowy i nie mam nissana ale mam ten sam poblem jestem po wyroku w WSA i nie mam zamiau się poddawać piszę kasację do NSA powalczę trochę może się uda precedęsik prawny, w końcu kończyłem prawo i troche sie na tym znam. A jak ktoś ma ochotę zawsze może się przyłączyć podobno w kupie jest siła..........
pozdrawiam
rzymski
  • 0