Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Dwa akumulatory w terrano II


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 170 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ
  • Time Online: 2h 35m 4s

Napisano 05 grudzień 2010, 08:13

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?
  • 0

#2 Gość_kraqsek

Gość_kraqsek
  • Gość

Napisano 05 grudzień 2010, 10:18

Witam.
A gdzie Ty chcesz zamontować ten drugi akumulator? :) Chyba w bagażniku. Jak dla mnie to nie mam miejsca w komorze silnika na drugie aku. No chyba że upchniesz gdzieś koło filtra powietrza :)

A poza tym po co Ci drugie źródło zasilania?

Pozdrawiam
Marcin
  • 0

#3 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 05 grudzień 2010, 11:32

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?


Witam
Co do drugiego akusa w terrano to nie widziałem ja mam tylko jeden i wistarcza sztrumu(prądu), no dobra skoro masz chęć na dwa akusy to podłączenie musi być równoległe(zwiększasz moc i pojemność)przy szeregowym podnosisz napięcie np.12V+12V=24V.Jeśli chodzi o alternator to do ładowywania dwuch aku to wystarczy ten co jest (napięcie ładowania powinno wynosić około 14,5V).Teraz dalej po co Tobie dwa akumularory???
Jeśli planujesz jakieś większe obciążenie (np. nagrzewnica elektryczna, dodatkowe oświetlenie itd.) co zwiększa pobór prądu to jeden alternator sobie nie poradzi, a i drugi akumulator też się nie bardzo sprawdzi przy jednym alternatorze.W skrócie akumulatro generalnie służy do rozruchu silnika oraz podtrzymania panięci radia, autoalarmu lub centralnego zamka, a w czasie jazdy(pracy silnika) nie jest pobierany z niego prąd a wręcz przeciwnie jest on doładowywanu przez alternator. Alternator jest to prądnica obco wzbudna(czyli żeby zaczeła pracować musi bdostać chwilowo napięcie)i to alternator daje cały prąd w czasie pracy silnka na te wszystkie nasze ustrojstwa w samochodzie. Przy pełnym obciążeniu (powłanczane wszystko co możliwe w samochodzie)musi mieć jeszcze zapas prądowy na doładowanie akusa.Ufffff i to na tyle co mi wiadomo z teori i praktyki.
A tak ma poważnie do czego miałby być ten drugi akumulator????

Użytkownik drewniany edytował ten post 05 grudzień 2010, 17:18

  • 0

#4 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 05 grudzień 2010, 11:49

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?


Witam,


Jak nie wiadomo o co chodzi (w tym przypadku) to chyba chodzi o problemy z rozruchem. Jeżeli nie planujesz znacznego zwiększenia jego obciążenia, jak pisze Krzysztof to z drugiego zrób wersję przenośną, woź go w bagażniku, na noc zanoś do domu do podładowania a przy zapalaniu używaj wyłącznie grubych kabli rozruchowych. Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#5 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 05 grudzień 2010, 12:14

Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable.
Pozdrawiam
Piotr


Tak jak Piotr napisał i nie szukaj kabli w supermarketach bo to szkoda czasu najlepiej poszukaj w składnicy maszyn rolniczych a jak tam ich nie będzie to napewno mają tam przewody spawalnicze może i nawet z metra cięte.
Osobiście zrobiłem na przewodach spawalniczych o długości 3m bo przy tym przekroju to można śmiło było takie zrobić coby nie było dużego spadku napięcia.

Użytkownik drewniany edytował ten post 05 grudzień 2010, 17:21

  • 0

#6 OFFLINE   MaRat

MaRat

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 05 grudzień 2010, 15:34

A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi.

Użytkownik MaRat edytował ten post 05 grudzień 2010, 15:34

  • 0

#7 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 05 grudzień 2010, 16:24

A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi.


My też bardzo Cię witamy kolego MaRat

Witam
Nie dało mi spokoju więc poszedłem zrobić fotki.
Akumulator Centry kupiony w styczniu tego roku, co do ceny nie jest niska ,zapytałem czemu tak drogo Pan sprzedawca z uśmiechem na twarzy zkomentował krótko "jak się bierze akumulator z górnej pólki to musi kosztować"

Więc jak widać Centra robi większe niż 70Ah z + po lewej stronie a nawet robi takie co do terrano pasuje jest wąski a wysoki.No chyba , że wyprodukowano jeden tak na próbe i akurat ja na niego trafiłem :lol:

Załączone pliki


Użytkownik drewniany edytował ten post 05 grudzień 2010, 17:28

  • 0

#8 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 170 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ
  • Time Online: 2h 35m 4s

Napisano 05 grudzień 2010, 17:45

widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.
Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.
  • 0

#9 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 05 grudzień 2010, 18:52

widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.
Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.


Witam,


Ciekawy patent z tymi dwoma akumulatorami, a ja w tym miejscu przykręciłem sobie plastykową skrzyneczkę z narzędziami  :). Jak masz swobodny dostęp do Pajero to podejrzyj jaki prąd oddaje alternator, i jak są podłączone te akumulatory, może tylko dwa są używane do rozruchu. Ładować podwójną pojemność trzeba mieć czym.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#10 OFFLINE   MaRat

MaRat

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 05 grudzień 2010, 22:02

Witam, witam.

Może niedokładnie się wysłowiłem. Centry Futury nie dostaniesz z L+ (są tylko 53 Ah i 64 Ah). Centrę Plus kupisz nawet 100 Ah. Więc nie trafiłeś na "białego kruka" :shifty:
  • 0

#11 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 06 grudzień 2010, 18:17

Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.
Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.


Witam
Kolego 'fotokora' to nie będzie jakieś dodatkowe obciążenie, tylko znaczne dodatkowe obciążenie.Popatrzyłen sobie na alledrogo na wyciągarki i na przykład wyciągarka ponad 2,5 tony o mocy silnika elektr. o mocy 1,57 Kw według moich obliczeń potrzebuje 130A pod pełnym obciążeniem, więc to nie jest mało ale na chwilową pracę prądu z jednego aku powinno wystarczyć. I tu by się jeszcze przydały dane tech. alternatora generalnie chodzi o jego moc i będzie wiadomo na ile sobie z tym poradzi.

Ps
Nie trzebabyło odrazu powiedzieć o co chodzi mnie roboty by było.
  • 0

#12 OFFLINE   wojtus

wojtus

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 352 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:B11, B12, D22, Z31, Y61
  • Silnik:3.0
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 8h 43m 4s

Napisano 06 grudzień 2010, 18:56

Zamiast dwóch zwykłych, jeden AGM - da to co dwa zwykłe.
  • 0

#13 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 06 grudzień 2010, 20:46

Zamiast dwóch zwykłych, jeden AGM - da to co dwa zwykłe.


Witam
Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!!
1) drogo!
2) szału niema!
3)i tak nie doładujesz!
ale to tylko moja sugestja

Użytkownik drewniany edytował ten post 06 grudzień 2010, 20:48

  • 0

#14 OFFLINE   wojtus

wojtus

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 352 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:B11, B12, D22, Z31, Y61
  • Silnik:3.0
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 8h 43m 4s

Napisano 06 grudzień 2010, 23:05

Witam
Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!!
1) drogo!
2) szału niema!
3)i tak nie doładujesz!
ale to tylko moja sugestja

1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły.
2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik.
3) Ładuje się, nawet w Terrano.
  • 0

#15 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 07 grudzień 2010, 18:12

1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły.
2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik.
3) Ładuje się, nawet w Terrano.


Witam
1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+
2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje
3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji.

Użytkownik drewniany edytował ten post 07 grudzień 2010, 19:44

  • 0

#16 OFFLINE   wojtus

wojtus

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 352 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:B11, B12, D22, Z31, Y61
  • Silnik:3.0
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 8h 43m 4s

Napisano 08 grudzień 2010, 21:35

Witam
1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+
2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje
3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji.

70/75Ah AGM tyle kosztuje... jedna sztuka, wchodzi jak oryginał.
Ze zwykłego 150Ah, wyciągniesz prawie tyle co ze 75Ah AGM, więc po co dwa jak jeden da to samo.
W przypadku pojemności, o ładowaniu decyduje głównie czas, temperatura, pobór mocy i wydajność altka.
Po modyfikacji oświetlenia i dogrzewania świec - 200Ah nie będzie problemem, przy standardowym alternatorze.
  • 0

#17 OFFLINE   Bartolini-666

Bartolini-666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Płeć:
  • Kraj:SWEDEN
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 15 grudzień 2010, 15:19

A ja mam 2 akumulatory w moim terrano i to oryginalnie...
  • 0

#18 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 15 grudzień 2010, 15:28

A ja mam 2 akumulatory w moim terrano i to oryginalnie...


Witam
Kolego czy możesz coś więcej na ten temat nam powiedzieć? Mam na myśli parametry tych akusów i jak są one podłączone i do czego ma ten drugi służyć???
  • 0

#19 OFFLINE   Bartolini-666

Bartolini-666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Płeć:
  • Kraj:SWEDEN
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 15 grudzień 2010, 15:49

Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro.
aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny.

Użytkownik Bartolini-666 edytował ten post 15 grudzień 2010, 18:13
skreślone- nie ten temat

  • 0

#20 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 15 grudzień 2010, 19:45

Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro.
aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny.


Witam,


Jak znajdziesz wolną chwilkę to koniecznie zrób zdjęcia, ogólne, mocowania oraz alternatora, itp. Dodatkowo jakbyś mógł podać informację o prądzie max alternatora byłoby super. Bardzo ciekawa i unikatowa konstrukcja.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0