Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z obrotami 2.2 dci


Gość joooras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Czy ktoś z forumowiczów zabierających głos w tym wątku rozwiązał u siebie ten problem z wysokimi obrotami biegu jałowego przy niskich temperaturach na zewnątrz. Bardzo proszę podzielcie się wiedzą. Niedawno kupiłem X-Traila t 30 z silnikiem 2.2 (114 KM) i odkąd zrobiło się zimno na dworze obroty szaleją w opisywany powyżej sposób. Pozdrawiam i czekam na pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich obecnie borykam się z tym samym problemem czyli nawet 3.5 tys obrotów na zimnym slniku przez około minute. Czy ktoś opanował te dziwne zachowane przy swoim nissanie xtrail z góry dzięki Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam, od niedawna mam Xa, ale na forum już trochę jestem i czytam. Co do tematu to u siebie też to zaobserwowałem, wyjeżdżając rano z garażu, mało to ekonomiczne i biała chmura na podjeździe to słaby interes. Jednak bodajże w piątek jak tylko wyjechałem z garażu to autko zgasiłem, zanim zaczęło mi się wkręcać, a jak zamknąłem garaż, otworzyłem bramę i odpaliłem silnik, to było w porządku. Dziś jak wyjeżdżałem z garażu, to chciałem zrobić tak samo, ale autko nawet nie myślało o tym żeby się wkręcać. Zobaczę jak to będzie po dzisiejszej nocy.

Co do przyczyn, to nie za bardzo wiem, to mój pierwszy ropniak, generalnie od małego wolałem PB, ale czasem życie weryfikuje nawet miłość do trunków ;). w każdym razie spróbujcie wyłączyć silnik zanim się wkręci na górę i ponownie odpalcie. Pozdrawiam, Nekoro.


Witam. Dziś rano problem tez nie wystąpił :)może udalo się rozwiązać problem hehe. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

No nie gadajcie że problem do dzisiaj jest nierozwiązany :( Ja już to mam od zeszłego roku i się pogarsza stopniowo. W zeszła zimę przy temperaturach -25stC wolne obroty zaczęły wariować po odpaleniu. Na szczęście tylko może ze dwa dni były tak zimne. Oprócz tego spokój. Ostatnio przy -1 już się to powtórzyło.

 

Doszedł ktoś o co chodzi z tym? Mi to wygląda na zawaloną brudem przepustnicę wolnych obrotów która pod wpływem niskich temperatur się kurczy i blokuję klapkę. Może też być silniczek krokowy nią sterujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem co to może być. Mam to samo co u innych czyli z nadejściem mrozów po zapaleniu auta obroty wskakują na 1500 po czym na 2000. Auto się zachowuje jakby jego wolne obroty to właśnie były 2000. Wystarczy po kilkunastu sekundach zgasić samochód i zapalić na nowo i wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury silnika?

Może trza grzebnąć pod tym kątem, bo chyba on odpowiada za obroty zimnego silnika.(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Od wczoraj mam X-traila 2.2 Di 114km z 2002 i oczywiście sprzedający 'zapomniał' wspomnieć o tym problemie.

Po odpaleniu idzie do góry do jakichś 3000rpm i po paru minutach wraca do normy. 

Czytałem już setki postów na tym forum. Doświadczenia ludzi, którzy powymieniali wszystkie możliwe czujniki itp. tylko jak to zwykle bywa, nikt nie dał znać jak rozwiązał problem.

Proszę, żeby ktokolwiek dał znać co dokładnie trzeba wymienić, bo nie chcę mi się wierzyć, że setki ludzi dalej piłują obroty z rana :)

Dzięki!

 

Edit: Zauważyłem, że po odpaleniu obroty są ok (~1100rpm). Po delikatnym nawet muśnięciu pedału gazu skaczą do 3500 i schodzą dopiero po kilku minutach lub 500m przejechanych. Zero dodatkowych problemów z falującymi obrotami itp. Może ma trochę za mało mocy, ale nie mam porównania.

 

Edit2: Wstępnie mogę powiedzieć, że przeczyszczenie przepływki środkiem do połączeń elektrycznych pomogło. Przy -5 auto odpala normalnie, obroty się nie 'zawieszają' a auto odzyskało moc. Wcześniej max 3000rpm i 120km/h na 5 biegu (na 6 już zwalniał). Teraz doszedł do 160km/h - szybciej nie próbowałem, ale czuć, że 'chce'. Przy okazji Filtr powietrza, paliwa i wszystkie wtyczki od czujników przeczyszczone i dopięte.

 

Edit3: Pospieszyłem się. Obroty się nie 'zawieszały', bo auto zdążyło się lekko nagrzać przy skrobaniu szyb (2 minuty). Po normalnym odpaleniu na zimno i muśnięciu gazu, obroty znowu skaczą do 3krpm, siedzą tam 30-40 sekund i szybciutko spadają do normy. Przeczyszczenie przepływki dało tylko powrót pełnej mocy, ale nie załatwiło problemu szalonych obrotów na zimnym.

Edytowane przez MikeyPhresh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ja mam X ponad 2 lata nie zdiagnozowałem wysokich obrotów a wymieniłem chyba wszystko. Obecnie doraźnie radzę sobie z tym że oszukuje temperaturę i auto nie wzbija się na obroty. Dziwi mnie to że nikt nie ogarnął tematu jak trzeba. Ale uważam że problem leży po stronie elektryki. Może faktycznie skacze nam gdzieś po układzie za wysokie napięcie a w efekcie objawia się to za wysokie obrotami może regulator napięcia ja zacznę w tym kierunku szukać
Pewnie jak wcześniej napisał kolega za wysoki prąd na pompę paliwa a czemu kto to wie? Może jakiś opornik wystarczy wlutować i po robocie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam X ponad 2 lata nie zdiagnozowałem wysokich obrotów a wymieniłem chyba wszystko.Obecnie doraźnie radzę sobie z tym że oszukuje temperaturę i auto nie wzbija się na obroty.Dziwi mnie to że nikt nie ogarnol tematu jak trzeba.Ale uważam że problem leży po stronie elektryki.Moze faktycznie skacze nam gdzieś po układzie zawysokie napięcie a w efekcie objawia się to zawysokie obrotami może regulator napięcia ja zacznę w tym kierunku szukać

Pewnie jak wcześniej napisał kolega zawysoki prąd na pompę paliwa a trzemu kto to wie?Może jakiś opornik wystarczy wlutowac i po robocie .

Dwa lata walczysz i dopiero teraz wpadłeś na sprawdzenie napięcia na regulatorze , czyli jedną z najtańszych diagnoz nie wymagających nic poza miernikiem ??

A podłączałeś OBD i sprawdzałeś jaką temperaturę widzi komputer rano a jaka jest rzeczywiście >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu po odpaleniu dotykacie pedał gazu?? Czy nie lepiej dać mu na spokojnie poklepać 2-3 minuty? Dla diesla odpalić i jechać w zimnym to słabo.

Może ma to związek z tym że podobno wtryskiwacze ustawiają się poddawkę paliwa i stąd jest problem bo się nie ustwią a już dodajecie gazu.

 

Tak gdybam tylko bo do końca zasady diesla nie ogarniam.

 

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 minuty to przy +10 stopni w moim przypadku. Im zimniej na dworze tym dłużej trzeba czekać a w przypadku przyciśnięcia gazu, obroty wchodzą wyżej.

Generalnie ostatnio zauważyłem, że nawet nie muszę ruszać pedału gazu. Nawet jeżeli włączę światła/wcisnę hamulec/włączę wycieraczki czy cokolwiek, co ma nawet minimalny wpływ na obciążenie silnika czyli nawet chwilową zmianę obrotów, inicjuję wzrost obrotów.

Obroty idą do góry i trzymają się dzielnie i równo na jednym poziomie (np. 3400rpm - nie falują) i nagle po danym okresie czasu jakby nigdy nic spadają do normalnych obrotów dla biegu jałowego, udając głupka.

Jeżeli ruszę i jadę normalnie to obroty skaczą tylko między biegami i po wciśnięciu sprzęgła. Na biegu nie wymuszają przyspieszenia. Po 300m jazdy obroty spadają i sytuacja się powtarza tylko kiedy auto mocno się wychłodzi (np. po 8h pracy).

chudson o jakim regulatorze mówisz? Wybacz ignorancję, pewnie powinienem to wiedzieć. Chodzi o regulator napięcia na alternatorze? Alternator mi piszczy. Na pewno muszę go sprawdzić. Przybliż temat sprawdzenia tego napięcia naregulatorze jak możesz. Na pewno prosta instrukcja pomoże wyeliminować jedną z przyczyn a możliwe, że może komuś pomóc. 
Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne objawy z tym falowaniem obrotów. U mnie obroty wzrastają jak włączę klimę, jeśli włączę nawiew na maxa, ogrzewanie to nie wzrastają ani tyci. W Yarisie 1.4 D4D to owszem, ogrzewanie, wentylator na 2gi stopień i obroty wzrastają powyżej 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem szybkie doświadczenie: ściągnąłem kostkę z alternatora, odpaliłem ale nic to nie dało.
Ja już podmieniłem od innego X prawie wszystko. Nic nie dało i dlatego się poddałem. Czujniki, komputer wszystko co związane z elektroniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Czujniki, komputer wszystko co związane z elektroniką.

SCV też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk z czujnikiem skoku igły też do sprawdzenia.

 

Takowy w dCi chyba nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem dotyczy silnika Di, 114km z 2002. Faktycznie problem wygląda jakby jakaś 'igła' się zawieszała a w pewnym momencie 'spada' na poprawne miejsce. Jeżeli to nie regulator napięcia, to co sprawdzić? Większość odpowiedzi z forum zweryfikowałem i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem dotyczy silnika Di, 114km z 2002. Faktycznie problem wygląda jakby jakaś 'igła' się zawieszała a w pewnym momencie 'spada' na poprawne miejsce. Jeżeli to nie regulator napięcia, to co sprawdzić? Większość odpowiedzi z forum zweryfikowałem i dalej to samo.

Ale to nie zmienia faktu że jest to silnik CR. To że jest to Di, znaczy tylko że masz dwa zawory SCV.

To nie silnik na pompie wtryskowej vp44 jak w Almerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie zmienia faktu że jest to silnik CR. To że jest to Di, znaczy tylko że masz dwa zawory SCV.

To nie silnik na pompie wtryskowej vp44 jak w Almerze.

OK, zawory SCV to jedyna rzecz, której jeszcze nie sprawdziłem.

Problem w tym, że nie mam żadnych innych objawów zawieszania się tych zaworów. Czy mogę mimo wszystko zakładać, że to one są winne?

 

Wiem, że zanim się je wymieni, można je wyczyścić przy użyciu porządnego zasilacza laboratoryjnego i jakiegoś systemu przerywającego.

Ma ktoś doświadczenie z czyszczeniem SCV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów to samo. Jak wtryski common rail to patrz dCi. W dCi musi być gdzieś jakiś czujnik, dzięki któremu ECU wylicza korekty wtrysków i to ten czujnik szwankuje. Możliwe, że szwankuje czujnik położenia wału korbowego. W niektórych modelach na nim zbierały się opiłki i pokazywał cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, nie wiem czy to to u wszystkich, ja po kupnie swojego 136KM chciałem zmienić baterię na większą, a że na podwórku stoi tego trochę to miałem skąd i padło na Megankę. Jednak okazało się że mimo iż większa to słabsza i rano musiałem odpalać z kabli i pojawił się ten problem, jak włożyłem w pełni sprawną baterie problem znikł. Może w momencie odpalania rozrusznik pobiera tyle prądu że nie starcza do zasterowania cewki w pełni? Po zgaszeniu aku już ma więcej prądu, ogólnie autko już ma lżej odpalić i jest OK.

U MNIE WYSZŁO ŻE SŁABA BATERIA = WYSOKIE OBROTY PO ODPALENIU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam kolegów czy może ktoś podać skuteczną diagnozę wysokich obrotów .A tak przy okazji jak by mało było tego mój X zaczął ciężko zapalać na rozgrzanym silniku.Moze jakieś sugestie.Rano jak zapalam zakręci i odpali bez problemu a jak rozgrzeje się i pójdę na chwilę do sklepu i chcę odpali to kręci i zachowuje się jak by paliwa nie dostawał kręcić trzeba dobre 10 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...