Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Rozmiar opon letnich


kowalczg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuje zakupić nowe opony letnie do Almery N16 1.8. Obecnie posiadam opony w rozmarze 185/65R15. Moje pytanie czy warto zainwestować w opony o rozmiarze 195/60R15? Czy po zmianie na 195 bedzie odczuwalna różnica w prowadzeniu samochodu?

Dodatkowo czy możecie polecić jakąś markę opon i model które warto kupić na sezon letni?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 1cm szerokości bieznika więcej, w zasadzie bez róznicy.

 

Co do opon to zalezy od portfela, na pewno markowe, a nie "wynalazki"/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, te rozmiary 185/65/15 i 195/60/15 opon były zakładane seryjnie w almerach, co do firmy to ja zainwestowałem w Fuldę. Sawa jeszcze jest w dobrej cenie i dobre opinie ma. Kupowałem w styczniu w promocji 150 zł za szt. Teraz są droższe. Polecam stronę http://www.oponeo.pl/ wybierzesz coś dla siebie (wysyłka gratis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony to najlepiej Uniroyal RainExpert - tanie i dobre (testy ADAC), co do różnicy to będzie, ale wg mnie przede wszystkim w dynamicznej jeździe. Jak ktoś preferuje spokojną jazdę to wystarczą węższe, tym bardziej, że na pewno będą tańsze. Ja osobiście brałbym szersze (bo to też niższy profil), ale ja lubię w zakrętach poczuć przeciążenia czasem, a na szerszych i niższych jednak jest bezpieczniej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil to procent z szerokosci, wiec w tym przypadku roznica w wysokosci profilu to troche ponad 3 milimetry, wiec wieksza uzyskasz na wskutek zuzycia bieznika z czasem.

 

Roznica w szerokosci bieznika to 10mm, nie wplynie to znaczaco na optyczna szerokosc kola

 

z marek to moim zdaniem bezkonkurencyjne sa opony continental, mialem w 3samochodach, zdecydowanie odradzam natomiast michelin energy, sa twarde, szumia, na wodzie jest masakra.

W jednym wozie mam tez zimowe sava, calkiem niezle jak na ta cene, spisuja sie na brei etc

 

Co do sklepow to ja kupuje na www.sklepopon.pl , maja taki przerob i ilosci opon (odbieralem osobiscie) ze nie ma mowy o wypychaniu "staroci", a kupowalem yam juz kilka kompletow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na letnich jeżdżę od jakichś 2 tygodni. Zimówki w plusowych temperaturach ścierają się w błyskawicznym tempie, a gdy połączymy dodatnie temperatury (ok. 10st), mokrą drogę i opony zimowe oraz awaryjne hamowanie - wyjdzie nam coś nieciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mam nokiany... Jak dla mnie rewelacyjne oponki więc polecam... Natomiast co do szerokości to tak jak ktoś napisał, ze większej różnicy Ci nie zrobi, jedynie minimalnie w spalaniu:p jeżeli lubisz szybsza jazdę i wchodzenie w zakręty przy większych prędkościach to jak wiadomo szersza opona i niższy profil = większa przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opona.pl

tak jak pisał buladag, różnica w szerokości i wysokości jest niewielka, a jeśli były zakładane seryjnie to masz pewność, że przy max skręcie nie będzie nigdzie obcierać.. jeśli chodzi o marki to uniroyal jest zdecydowanie dobrym wyborem, ma agresywny bieżnik i bardzo dobrze sprawuje się na mokrym. Ewentualnie coś z cichszym bieżnikiem asymetrycznym, np. matadory MP44 albo też całkiem niezłe barum bravuris 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 205/45/R17 do tego ładne alufelgi i wyglada super. Jezdzi sie normalnie. Tylko nie runflaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mavios89

Witam Panowie..

Posiadam opony letnie 205/40 R17 Baruma. Zastanawiam sie nad zmianą ich na większe, myślałem o 215/45 R 17 a z tyłu 225/45 R17, tylko nie wiem czy te opony sie zmnieszczą czy nic nie bedzie opcierało. A chce zmienic dlatego że ten "profil" jest za niski na nasze "piękne" drogi i łatwo jest felgi skrzywić. 2 lata jeżdziałem na nich i trzeba bardzo uważać. Prosze o jakies porady Panowie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max 205/45/17 na przod. na tyl moze 215/45 albo 205/50.to trzebabylo by sprawdzic. Lepiej brać jak najwęższe. Opor toczenia mniejszy, mniej spali i ciszej bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość badger79

Witajcie!

Mam almerkę 2.2 dCi 136kW i odwieczny problem - jakie opony. Do tej pory kupowałem fabryczne 195/55/16, które są jednak o wiele droższe niż bardziej popularne 205/55/16 - a różnią się praktycznie szerokością. Jak myślicie - gdy założę szersze na tył to nic się nie będzie działo? Myślę jedynie o ESP czy nie będzie np różnicy pomiędzy prędkością kół przednich względem tylnych, o ile oczywiście taka powstanie. Bo skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać... ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Uniroyal RainExpert 195/60R15

Na razie mało mogę powiedzieć o tych oponach bo przejechałem na nich tylko ok 400 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

185/65R15 to beznadziejnie wąskie opony mam takie zimówki i żaluję, że nie kupiłem 195/60R15. Na lato mam 205/55R16 (Uniroyal Rainsport 2) i poza faktem, że nie są homologowane i teoretycznie mógłby być problem przy ubezpieczeniu (chociaż ja nie miałem przy likwidowaniu szkody z AC) i trochę więcej pali, to Almera prowadzi się świetnie, sama opona też wygląda zacnie (na fotce Vectra, bo taka była w necie)

P1010531.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze zima wieksze znaczenie ma nacisk na cm kw. niz powierzchnia styku wiec na szerszych jezdzilo by sie jeszcze gorzej, zapewne decyduje tu kwestia jakosci gum ktore masz na kolach lub placebo.

 

Co do 195 to po raz kolejny, to tylko 1cm szerszy bieznik, gabarytowo i optycznie te opony nie beda sie roznic prawie wcale.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda ma znaczenie, ale na śniegu - ja jeżdżę głównie po mokrym lub suchym zimą (na głównych trasach śnieg jest b. szybko roztapiany, tej zimy może kilka dni leżało trochę śniegu).

Gabarytowo i optycznie nie będą się różnić, ale na mokrym i suchym lepiej powinny sobie dawać radę 195 od 185, tym bardziej że 2.2 di ma ciężki przód.

Tak czy inaczej uważam, że jeśli ktoś jeździ sporo po mieście/głównych drogach, to lepiej założyć 195, jeśli dużo po śniegu (np. w górach) to wtedy 185.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...