Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] Wady almera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#41 kusmierczak.l

kusmierczak.l

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 68 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Charbice Górne
  • Model:Almera N16
  • Nr rejestracyjny:EPA

Napisano 20 wrzesień 2012, 06:39

Cześć!
Jestem posiadaczem N16 1,5 z 2002 roku. uważam że to dobry wybór i nie żałuję. Silnik ma niewielki przebieg, jest niesamowicie cichutki i zapewnia optymalne osiągi do jazdy miejskiej i pozamiejskiej. jak już poprzednicy zauważyli alma jest typowym dupowozem i niezależnie od tego czy to 1,5 czy 1,8 i tak ścigantem nie zostanie. przy zakupie trzeba się zastanowić czy potrzebujemy auto do objeżdżania innych pod światłami czy autko do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jako ciekawostkę podam tylko że montaż "podtlenku LPG" w pewnej znanej łódzkiej firmie zaskutkował przyrostem mocy o ok 3,5 KM - mam wykres z hamowni. pomimo iż moja alma mam 17 calowe koła z oponą 205/40/17 spisuje się jak dla mnie wystarczająco dobrze. spalanie średnie maks 9,5 na setkę. Oleju nie dolewałem i nie mam zamiaru bo nie ma takiej potrzeby:)
Podsumowując jeżeli ktoś wychodzi z założenia że auto ma mnie wozić alma jest dobrym wyborem pomimo jej moim zdaniem jednej wady - korozja. Natomiast jak szukamy wrażeń i adrenaliny to kupmy sobie jakiegoś ściganta z mocą minimum 160 KM i wagą piórkową :)
  • 0

Reklama

#42 Jarząbek

Jarząbek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:N16 FL 1,5
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 20 wrzesień 2012, 20:14

mam 17 calowe koła z oponą 205/40/17


Współczuje koledze komfortu jazdy, ja na standardowych 15" czuje każdą nierówność asfaltu, takiego rozmiaru w życiu bym nie załozył zważając na stan naszych dróg.
  • 0

#43 janekpiekarnia

janekpiekarnia

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Dwór Maz.
  • Model:N16 1.5B+G 2002r.
  • Nr rejestracyjny:WND

Napisano 21 wrzesień 2012, 00:04

komfort to jedno a częstsze wizyty w warsztacie to drugie no ale jak się chce lepiej wygladac
  • 0

#44 michal007s

michal007s

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Almera n15 1.4 75KM

Napisano 21 wrzesień 2012, 07:24

pamietajmy ze w ocenie auto swiata almera n16 uzyskala ocene 2+ , jedna z najnizszych z wszystkich katalogowych aut :thumbsdown: , jako auto bardzo awaryjne i korozja wszechobecna... ja po almerze n15 nie kupie na pewno n16 wole jesli juz innego japonca... w Australi i Japonii jest od pol roku gdzies nastepca almery n16 :dribble:

Użytkownik michal007s edytował ten post 21 wrzesień 2012, 07:25

  • 0

#45 buladag

buladag

    N16

  • Użytkownicy
  • 1700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lake Titicaca
  • Model:N16 01' 1.8 114KM + BRC SQ24
  • Nr rejestracyjny:---

Napisano 21 wrzesień 2012, 08:29

zarzuc linkiem do tej oceny jak mozesz
  • 0

#46 janekpiekarnia

janekpiekarnia

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Dwór Maz.
  • Model:N16 1.5B+G 2002r.
  • Nr rejestracyjny:WND

Napisano 21 wrzesień 2012, 14:20

pamietajmy ze w ocenie auto swiata almera n16 uzyskala ocene 2+ , jedna z najnizszych z wszystkich katalogowych aut :thumbsdown: , jako auto bardzo awaryjne i korozja wszechobecna... ja po almerze n15 nie kupie na pewno n16 wole jesli juz innego japonca... w Australi i Japonii jest od pol roku gdzies nastepca almery n16 :dribble:


Tak almera nie wypada dobrze w przedziale aut do 6 lat jednak w raporcie awaryjności TUV jej pozycja w rocznikach 6-10 letnich rośnie i to mocno

6-7 lat http://eksploatacja-...i-TUV-2011.html
8-9 lat http://eksploatacja-...i-TUV-2011.html
10-11lat http://eksploatacja-...i-TUV-2011.html

Użytkownik janekpiekarnia edytował ten post 21 wrzesień 2012, 15:51

  • 0

#47 kusmierczak.l

kusmierczak.l

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 68 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Charbice Górne
  • Model:Almera N16
  • Nr rejestracyjny:EPA

Napisano 21 wrzesień 2012, 15:13

Współczuje koledze komfortu jazdy, ja na standardowych 15" czuje każdą nierówność asfaltu, takiego rozmiaru w życiu bym nie załozył zważając na stan naszych dróg.

zawsze coś za coś. dla uzupełnienia kół oczywiście buda jest stosownie bliżej asfaltu :)
Jak nie mam czym się ścigać to choć będę wyglądać tocząc się powoli :D
ride slow, ride low:)
  • 0

#48 Jarząbek

Jarząbek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:N16 FL 1,5
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 21 wrzesień 2012, 18:26

i korozja wszechobecna...


Z tą korozja to chyba przesada, chyba że dotyczy to tylko egzemplarzy które jeździły od nowości w Polsce i co roku w zimie dostają porcję soli. Na mojej jakoś nie widzę tej korozji.
  • 0

#49 janekpiekarnia

janekpiekarnia

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Dwór Maz.
  • Model:N16 1.5B+G 2002r.
  • Nr rejestracyjny:WND

Napisano 21 wrzesień 2012, 18:31

Przesada przesada w mojej okolicy jeździ chyba z 10 almer i to przed liftem wiec ponad 10 letnie i tylko na jednej jest na klapie pod szybą korozja reszta w bardzo ładny stanie wizualnym więc nie rozumiem
  • 0

#50 kusmierczak.l

kusmierczak.l

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 68 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Charbice Górne
  • Model:Almera N16
  • Nr rejestracyjny:EPA

Napisano 01 październik 2012, 08:55

co do korozji to jest dziwnie. na klapie mam dwa parchy, ale co dziwne to że auto ma dwie obcierki i z racji braku czasu nie mam kiedy naprawić (bolą te syfy) ale zmierzając do sedna odkąd kupiłem auto obcierki o dziwo są w stanie niezmienionym tak jak i parchy na klapie :). gorzej jest natomiast z przednią belką i niestety pojawiającymi się złotymi nalotami w kielichach amortyzatorów. na szczęście to tylko początki więc łatwe do usunięcia, niemniej jednak brak uszkodzeń lakieru a korozja wyłazi :)
  • 0