Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Pilne Objawy uszkodzonych wtryskow


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 oguh

oguh

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kościan
  • Model:x-trail 2,2 di 2003 r.
  • Nr rejestracyjny:PKS

Napisano 16 styczeń 2013, 22:38

Podpowiedzcie jakie sa objawy uszkodzonych wtryskow? Mechanik mowi, ze bedzie utrudniony rozruch, a w szczegolnosci na cieplym silniku, mniej.na.zimnym. Czy to prawda? Moje auto testuje i przyczyn na gorsze odpalanie nie znajduje a ja nie chce wciaz wracac i oddawac auta na sprawdzanie. Kategorycznie wyklucza wtryski, jego zaklad w tym sie specjalizuje, ma wszelakie maszyny do sprawdzania i sam juz nie wiem czy ma racje?
  • 0

Reklama

#2 pbobbe

pbobbe

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 334 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czeladź
  • Model:Almera II 1.5 16V (QG15DE) 2001r. LPGTECH 304
  • Nr rejestracyjny:SBE

Napisano 16 styczeń 2013, 23:34

Witam.

Opcji szukaj na forum użyłes? :)

A wujka google się pytałeś? Mi napisał coś takiego o objawach uszkodzonych wtrysków:


Awaria układu wtryskowego to przede wszystkim utrata osiągów (spadek mocy silnika).
Rano (gdy silnik jest zimny) coraz częściej występuje problem z odpaleniem samochodu,
a po rozruchu lub podczas jazdy z rur wydechowych mogą wydobywać się czarne lub białe spaliny.
Może pojawić się zwiększone zużycie paliwa, szarpanie lub specyficzne stukanie silnika.
Bywa, że silnik gaśnie po nagrzaniu lub przeciwnie - są trudności z jego wyłączeniem.
Może też zdarzyć się zalanie silnika olejem napędowym lub przedostanie się paliwa do oleju silnikowego.
Wyżej opisane najczęstsze objawy określa się na różne sposoby: zimny silnik ciężko odpala, zimny silnik nie ma mocy, silnik stracił moc, auto szarpie, silnik nierówno pracuje, silnik dymi na biało / dymi na czarno, silnik gaśnie w czasie jazdy..
Nawet przy pierwszych objawach awarii wtrysku, na desce rozdzielczej może zapalić się żółta kontrolka „check engine”

więcej tu: http://www.oleszczuk...riawtrysku.html
  • 0

#3 oguh

oguh

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kościan
  • Model:x-trail 2,2 di 2003 r.
  • Nr rejestracyjny:PKS

Napisano 16 styczeń 2013, 23:38

ale nie ma tu odp co z zapalaniem na cieplym silniku?
  • 0

#4 pbobbe

pbobbe

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 334 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czeladź
  • Model:Almera II 1.5 16V (QG15DE) 2001r. LPGTECH 304
  • Nr rejestracyjny:SBE

Napisano 16 styczeń 2013, 23:43

Pytałes: ...Podpowiedzcie jakie sa objawy uszkodzonych wtryskow?...
Odpowiedziałem :)

Napisałeś: ....ale nie ma tu odp co z zapalaniem na cieplym silniku?....

No to szukamy razem na forum i u wujka google dlaczego X-trail ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku - Czas Start.
  • 0

#5 RadekKol

RadekKol

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście
  • Model:X-trial, 2,2 DCI,136km 2005r.
  • Nr rejestracyjny:ZSW

Napisano 17 styczeń 2013, 06:52

Witam. W moim przypadku auto odpalało ciężko na ciepłym silniku. Stało się to z dnia na dzień. Na zimnym bez problemu a jak już był ciepły to po 2,3,4 razy musiałem kręcić .Stało się to bardzo denerwujące i a żaden z mechaników nie postawił trafnej diagnozy. Auto wstawiłem do Diesel bosch centrum no i diagnoza.Wtryski do wymiany. Dwa mocno puszczały na przelewie.Podkreślam że jedynymi objawami niesprawnych wtrysków było ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, reszta parametrów ok, przynajmniej nie były zauważalne.Pozdrawiam
  • 0

#6 piotrek69

piotrek69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wrocław
  • Model:nissan x-trail

Napisano 27 czerwiec 2013, 11:18

Witam. W moim przypadku auto odpalało ciężko na ciepłym silniku. Stało się to z dnia na dzień. Na zimnym bez problemu a jak już był ciepły to po 2,3,4 razy musiałem kręcić .Stało się to bardzo denerwujące i a żaden z mechaników nie postawił trafnej diagnozy. Auto wstawiłem do Diesel bosch centrum no i diagnoza.Wtryski do wymiany. Dwa mocno puszczały na przelewie.Podkreślam że jedynymi objawami niesprawnych wtrysków było ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, reszta parametrów ok, przynajmniej nie były zauważalne.Pozdrawiam

Witam,

Mam podobny problem od 2 lat i nikt nie wie o co kaman(wymiana filtra paliwa itd.itd)Podobno mam 4 pinowe wtryski i ciężko z serwisem takich:(.Od roku padły juz dwie turbiny i nikt nie wie dlaczego :) Ja na zimnym odpalam od reki a jak ciepły to mieli,mieli.Muszę  wyłączać  klimę i wtedy zapala dużo lepiej na ciepłaym.Myslałem,że akumulator ale zimą dawał rady a na ciepłym zawsze lipa z odpalaniem więc chyba nie bateria.Możesz mi podac namiar na tego Twojego Boscha?Może tam coś wykumają?;)

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#7 LeonMP

LeonMP

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:T-30 2,2 dCi
  • Nr rejestracyjny:EL

Napisano 27 czerwiec 2013, 23:37

Kolego piotrek69, poszukaj w swojej okolicy mechanika, który posiada zestaw do sprawdzenia przelewów we wtryskach. Zestaw taki jest tani i od biedy sam mógłbys sobie sprawdzić te przelewy. Oczywiscie sprawne zaworki przelewowe nie swiadczą o tym, że wtryski są dobre. Bo mogą np.lać i.t.p.


  • 0

#8 RadekKol

RadekKol

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście
  • Model:X-trial, 2,2 DCI,136km 2005r.
  • Nr rejestracyjny:ZSW

Napisano 28 czerwiec 2013, 10:19

Sprawdzenie jednego wtrysku w serwisie Boscha kosztuje ok 80 zł. Sprawdzają 5 parametrów pracy pod różnym obciążeniem. Czteropinowe wtryski  Denso AW 402 ,sprawdzone na stole kosztują ok.600 zł.  Dwupinowe około 400 zł oczywiście używane.Przelew na wtrysku można sprawdzić bez demontażu jego.Ogólnie nie polecam serwisu Boscha bo się dużo przepłaca.


Użytkownik RadekKol edytował ten post 28 czerwiec 2013, 10:19

  • 0

#9 Bartezm

Bartezm

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 601 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin/Kiev/Andebu
  • Model:Mazda mx5/ T30 2.2dci
  • Nr rejestracyjny:EKU

Napisano 29 czerwiec 2013, 09:00

Kolego piotrek69, poszukaj w swojej okolicy mechanika, który posiada zestaw do sprawdzenia przelewów we wtryskach. Zestaw taki jest tani i od biedy sam mógłbys sobie sprawdzić te przelewy. Oczywiscie sprawne zaworki przelewowe nie swiadczą o tym, że wtryski są dobre. Bo mogą np.lać i.t.p.

miałem sprawdzane przelewy i po diagnozie mechanik mówił, że wszystko OK, a silnik dalej pracował jak ten z ursusa...

Moim zdaniem badanie przelewów bez demontażu nic nie daje. W serwisie bosha też badałem przelewy - wyszło że są za duże...

 

Po wymianie wtyrysków problem ustał.


  • 0

#10 zeshky

zeshky

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WLKP
  • Model:T30 2.2 dCi
  • Nr rejestracyjny:PP

Napisano 29 czerwiec 2013, 16:44

Przelewy mogą być ok a praca wtrysku i tak będzie zła.

Przelewy się sprawdzały przy starych wtryskach gdzie na jeden suw tłoka przypadał jeden wtrysk paliwa. Teraz gdy jest common rail to jest tych wtrysków kilka i tak dla:

1. wtrysków czteropinowych - są podawane dwie dawki paliwa: pilotowy (mała dawka) i właściwy (normalna dawka)

2. wtrysków dwupinowych - są podawane trzy dawki paliwa: pilotowy (mała dawka), przed wtrysk (mała dawka) i właściwy (normalna dawka)

 

załączyłem wykres z cyklami wtrysów paliwa.

 

Wystarczy że któraś dawka będzie źle podawana i mogą być problemy. Dlatego też możliwa ilość awarii wtrysku i objawów jest bardzo duża.

 

Najpewniejszym sposobem jest podmiana na sprawne.

Załączone pliki

  • Załączony plik  wtrysk.jpg   18,72 KB   13 Ilość pobrań

Użytkownik zeshky edytował ten post 29 czerwiec 2013, 16:47

  • 0

#11 LeonMP

LeonMP

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:T-30 2,2 dCi
  • Nr rejestracyjny:EL

Napisano 29 czerwiec 2013, 23:04

Badanie przelewów bez demontażu jest pierwszą czynnoscią , którą sie wykonuje  przy podejrzeniu wtrysków o trudny rozruch silnika. Wiadomo, że nie jest to jedyny i ostateczny test. Ale nieraz rozwiązał wątpliwosci i nieraz był wystarczający by zakwalifikować wtrysk do naprawy bądż wymiany. W CR też ten test się przydaje pomimo odmiennej pracy wtrysków. Jeśli chociażby przez jeden będzie znacznie spadać cisnienie na listwie, łatwo i szybko to wychwycimy. Kol. zeshky napisał:

"Najpewniejszym sposobem jest podmiana na sprawne." Pod warunkiem, że ma się je akurat pod ręką.

Kol. Bartezm napisał:

"miałem sprawdzane przelewy i po diagnozie mechanik mówił, że wszystko OK, a silnik dalej pracował jak ten z ursusa...

Moim zdaniem badanie przelewów bez demontażu nic nie daje. W serwisie bosha też badałem przelewy - wyszło że są za duże..."

Jest tyle różnych przypadków ile jest samochodów.

 

Również w takich przypadkach jaki ma piotrek69 ( a co z rozrusznikiem? sprawdzony?) doradzam podłączenie jakiegos testera i sprawdzenie cisnienia paliwa na listwie podczas rozruchu. A ponieważ wymaga to pewnych umiejętnosci i nakładów finansowych to polecam piotrowi69 zakup lub pożyczenie taniego zestawu do podstawowego testu jakim jest zbadanie przelewów. I jeszcze raz podkreslam nie jest to test jedyny jaki można wykonać. Panowie proszę czytajcie ze zrozumieniem. "Oczywiscie sprawne zaworki przelewowe nie swiadczą o tym, że wtryski są dobre. Bo mogą np.lać i.t.p." Chodziło mi o lanie końcówek wtrysków co objawia się zwiększonym dymieniem i zużyciem paliwa. Kolor spalin jak wiecie też ma znaczenie przy podstawowej diagnostyce. Zwiększone dymienie natomiast może być spowodowane również nieszczelnoscią dolotu ( przewody za turbina, IC, EGR, zużycie oleju), i.t.p. , i.t.d, i.t.d, i.t.d. Pozdrawiam.
 


Użytkownik LeonMP edytował ten post 30 czerwiec 2013, 00:01

  • 0