Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] kręci nie odpala - dławi się, śmierdzi benzyna


KromaXXL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj rano wchdozę do samochodu który jest w garażu odpalam a tu prawie sie auto odpaliło zaczął się dławić i zgasnął. Później nie było już mowy o odpaleniu. Właśnie wróciłem z pracy (pojechałem ze znajomym) i chciałem odpalić. Samochód odpalił dwukrotnie lecz dławił się bardzo na początku i jak wyszedłem z samochodu poczułem zapach benzyny.

 

Proszę o informację co to jest i jak to zwalczyć. Nie wiem czy wieść dzisiaj jeszcze auto do mechanika czy sam to będę mógł naprawić.

 

Film z uruchomienia wrzucę za niedługo tylko niestety mam słaby internet i trochę to potrwa :/

 

Dziękuję.

 

Dotychczas auto nie sprawiało żadnych problemów (mam je tydzień)

 

samochód to Almera N16 2003 1.5 benzyna

 

Kontrolki zachowują się normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zamieszczam 2 filmy z uruchomienia silnika (na zimnym silniku i na ciepłym)

 

Postanowiłem podjechać do wiejskiego "mechanika" i się zapytać o co chodzi. Powiedział mi, że być może silnik krokowy lub przepływomierz do czyszczenia lub wymiany. Kazał przegazować auto po drodze do domu itp. Generalnie jak się doda gaz przy odpalaniu to o wiele lepiej odpala. Podczas jazdy (jazda byłą między 1 filmikiem a drugim) auto zachowywało się normalnie. przyspieszenie super, itp. nic nie muliło w trakcie jazdy. Problem jedynie przy odpalaniu.

 

1) na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=sTG5vJSCifg&feature=youtu.be

 

Co tak skrzypi przy odpalaniu ?

 

 

2) na rozgrzanym już silniku.

Zaobserwowałem że gdy wyłączam silnik gdy jest on rozgrzany słychać jakby skrzypiące drzwi podczas wyłączania, tak jakby ostatnie tchnienie czegoś skrzypi. Co to jest ?

Pierwszy skrzyp jest między 23 a 24 sekundą filmiku należy się bardzo wsłuchać gdyż moja kamera więcej szumu zbiera :) Drugi skrzyp jest w 37 sekundzie. Troszeczkę różnią się te skrzypnięcia od siebie ale oba skrzypią jak stare drzwi.

http://www.youtube.com/watch?v=nKsGzduqW0g&feature=youtu.be

 

Jak widać na rozgrzanym silniku jest już lepiej z odpalaniem.

 

Proszę rozpaczliwie o pomoc

 

Byłem właśnie go przepalić. To zapalił IDEALNIE na zimnym silniku od razu wskoczył na okolo 1100 obrotów. Co to może być, że rano mi takiego psikusa zrobił i pomogło chyba ostre przegazowanie go....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam trochę podobny problem (1.5 benzyna, lift (2003) HB5) - podczas odpalania almy na ciepłym silniku obroty standardowo lecą 1100 a następnie, już niestandardowo, spadają prawie do zera - dławi się - i albo gaśnie, albo - częściej - obroty wracają na poziom 600-700. Na zimnym silniku odpala normalnie. Kontrolka silnika  nie zapala się. Dzisiaj rozpoczęły się objawy. . . jak coś dojdzie albo się zmieni dam znać.

 

- czujnik wałka, przepływka, wtryski? ? ? Świece były sprawdzane 2 tys. temu, za 3 idą do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam trochę podobny problem (1.5 benzyna, lift (2003) HB5) - podczas odpalania almy na ciepłym silniku obroty standardowo lecą 1100 a następnie, już niestandardowo, spadają prawie do zera - dławi się - i albo gaśnie, albo - częściej - obroty wracają na poziom 600-700. Na zimnym silniku odpala normalnie. Kontrolka silnika  nie zapala się. Dzisiaj rozpoczęły się objawy. . . jak coś dojdzie albo się zmieni dam znać.

 

- czujnik wałka, przepływka, wtryski? ? ? Świece były sprawdzane 2 tys. temu, za 3 idą do wymiany.

 

Czyszczenie przepustnicy załatwi sprawę :) 5-10 min roboty, nie trzeba nawet jej odkręcać tylko zdjąć pierścień odciągnąć tą gumową rurę i czyścić szmatką z benzyną ekstrakcyjną itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...