Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 ga16de przerywa podczas jazdy


egiptos

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z przerywaniem mojej primery (P11 ga16de) podczas jazdy.

Przeczytałem sporo postów, ale nie znalazłem podobnego przypadku.

 

Po kolei:

 

Około 2 tygodnie temu zauważyłem, że kapie olej z aparatu zapłonowego.

Zaczynałem zbierać się do wymiany uszczelniacza wewnątrz aparatu kiedy dołączył się dodatkowy problem. Zadażyło się 2-3 razy, że po około 30 minutoeej jeździe jak się dobrze rozgrzał zaczeło się pojawiać przerywanie (wg. mnie chwilowy brak iskry, ale samochód zawsze zapalał nie miało znaczenia czy był ciepły czy zimny).

Stwierdziłem że to pewnie przez ten cieknący uszczelniacz i natychmiast go wymieniłem (aparat dokładnie wyczyściłem).

Niestety olej nie cieknie, a przerywanie zostało i zdaża się częściej i intensywniej.

Potrafi jechać 20 minut bez problemu, a za chwilę "kangurki".

Jak do tej pory sprawdziłem:

- kont wyprzedenia zapłonu - OK

- wymienione świece, kable WN, kopułka, palec (był już czas na te wymiany)- brak zmian

- niedawno wymieniałem alternator - nie sądze by to miałe jakiś wpływ (ładowanie jest ok)

- pobierznie sprawdziłem główne masy w komorze silnika.

- nie świeci się kontrolka błędów ECU (na razie nie zczytywałem ewentualnych błędów)

 

Dziś zamierzam wyszorować przepustnice i sprawdzić dokładnie wiążki i wtyczki czyjników przepustnicy i okolic??

 

Macie jakieś pomysły??

Czy sądzicie, że pada moduł w aparacie zapłonowym??

Czy zdażyło się komuś, że uszkodzenie modułu objawia się takimi problemami??

Czy z tym modułem lub cewką nie jest tak, że jak zdycha to na amen i nie da się uruchomić samochodu??

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

!!!! Zczytałem kody błędów wyszło 12 - masowy czujnik przepływu powietrza.

 

Coś sugerujesie??

 

znalazłem taki post z podobnymi problemami ale nie ma tam rozwiązania problemu do końca.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80395-dziwne-szarpanie-dlawienie-sie-na-obrotach-primerki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze byc rzeczywiscie tak ze przeplywomierz powoduje takie zachowanie. Umyj go przy okazji czyszczenia przepustnicy a takze sprawdz dokladnie jego wtyczke i przewod, tak daleko jak dasz rade. Mozna tez potem sprawdzic go miernikiem chociaz moze tu nic nie wyjsc jesli problem pojawia sie sporadycznie. Raczej przyczyna bedzie tu przerwa w dostawie pradu do przeplywki - jesli komp ma racje i to ma w ogole z przeplywka zwiazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa rozwiązana.

Kontrolka ECU nie sygnalizowała błędu więc zacząłem sprawdzać niepotrzebnie inne rzeczy zamiast „zczytać” czy nie wywala jakiegoś byka.

 

Jak pisałem wcześniej pokazał się błąd 12 czyli - masowy czujnik przepływu powietrza.

 

Wymiana tego czujnika definitywnie rozwiązało problemy, które opisałem w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...