Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2,0 BENZYNA DUŻE ZUŻYCIE OLEJU


dolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja moge dopowiedziec ze od 56 tysiecy przejechane na samym gazie to dolalem moze z 3 litry maksymalnie oleju shell 5w30.

A stan licznika na dzisiaj 152tys....pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

remont przeprowadziłem i przetestowałem auto. Przejechałem od czasu remontu około 8 tyś km. Przy takim przebiegu dolałem dotychczas 1l oleju. Więc poziom bardziej akceptowalny niż poprzednio. Koszt remontu 1200zł - wymiana tłoków. Koszt remontu bardzo niski ponieważ takie naprawy w większości warsztatów wyceniano mi na 3000-5000zł. Mechanik stwierdził że z jakiś przyczyn jeden z tłoków uległ niewielkiej korozji.

W każdym razie remont rozwiązał problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie koszt bardzo niski jak na remont silnika, ale może dlatego wciąż pali Ci 1l oleju na 8000km? To wciąż mało nie jest...

Zgadza się, jednak sporą ilość warsztatów przeszedłem i nigdzie nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi. Równocześnie za każdym razem mówiono, że naprawa może nie odnieść właściwego skutku. Byłbym skłonny wydać większe pieniądze jednak musiałbym mieć gwarancję, że naprawa np. za 5000-6000tyś przyniesie oczekiwany rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem koledzy co z waszymi silnikami ale w moim qq z 2007r 2.0 benzyna od nowosci z salonu aktualnie przebieg niecałe 180 tys km jeżdżę od przeglądu do przeglądu (robie rocznie teraz ok 20-25tys.) I nic nie dolewam, ani nie bierze oleju.

 

a na jakim oleju twoje qq jeździ od nowości ?  i co ile kkm go wymieniasz?

Edytowane przez matador41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli to komuś pomoże, to proszę:

u mnie obecnie 140 tys. km. Olej od początku 5W30, wymiana co 1 rok / 30 tys. km.

Po przekroczeniu 100 tys. pojawiło się zużycie oleju na poziomie 0,5l / 15tys. km. Wcześniej praktycznie nie dolewałem.

Dlatego wydaje mi się, że zużycie na poziomie nawet 1l / 10tys. może już sygnalizować problem.

Edytowane przez Assembler1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana co 30 tys? Bo tak zrozumiałem...jeżeli tak to po prostu przypieczony syf na pierścieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wymiana co 1 rok / 30 tys. km.

To 30kkm to lekka przesada...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam temat rozwiązany, zainteresowanych problemem zapraszam udzielę odpowiedzi.

Witam

Mam Nissan QQ 2.0 benzyna i dzisiaj się zdziwiłem jak zapaliła się kontrolka oleju.

Okazało się że oleju całkowicie brak.

W styczniu wymieniałem olej a dzisiaj szok.

Proszę napisz jak u Ciebie został rozwiązany problem.

 

Pozdrawiam

Tomasz Nowak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam Nissan QQ 2.0 benzyna i dzisiaj się zdziwiłem jak zapaliła się kontrolka oleju.

Okazało się że oleju całkowicie brak.

W styczniu wymieniałem olej a dzisiaj szok.

Proszę napisz jak u Ciebie został rozwiązany problem.

 

Pozdrawiam

Tomasz Nowak

Sądzę że pytanie do kolegi "dolek" pozostanie bez odpowiedzi. Tak to jest. Na początku "koledzy ratujcie" a potem "mam Was w ......." . Ponad cztery litry oleju zniknęły? Sprawdź czy nie masz wycieków bo to raczej nie jest możliwe aby tyle oleju spalił w ciągu kilku miesięcy. Miałbyś "zasłonę" dymną za sobą podczas jazdy.

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Author,u mnie zniknęło 2.2L w ciągu 2 ch miesięcy i dymienia nie zauważyłem,a wycieków też nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Author,u mnie zniknęło 2.2L w ciągu 2 ch miesięcy i dymienia nie zauważyłem,a wycieków też nie mam.

To musiałeś mieć zalany "dobry" olej że tak mu smakował :)

A tak na poważnie to za mało informacji podał kolega "nowaktom". Przebieg, jaki stosuje olej .... Sprawdził bym na początek kompresję. Jeśli jest O.K to zmiana oleju na lepszy. Jeśli nie to problem jest poważniejszy. Kiedyś, przez pewien czas, stosowałem w innym samochodzie olej rodzimej produkcji. Odparowywał dość znacznie. Pomogła zmiana oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zmiany oleju nie pomagają.Jeżdżę na Eneosie 5W40 i co jakiś czas apetyt mu rośnie.Ostatnio już serwis mi zaklepał remont albo wymianę,ale muszę spalić dolaną dawkę na potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zmiany oleju nie pomagają.Jeżdżę na Eneosie 5W40 i co jakiś czas apetyt mu rośnie.Ostatnio już serwis mi zaklepał remont albo wymianę,ale muszę spalić dolaną dawkę na potwierdzenie.

A co z kompresją? Jest O.K.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według serwisu tak,co mnie bardzo dziwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

może któryś z kolegów podpowie jakieś inne sprawdzone pierścienie (oprócz wcześniej wymienionych)? I ewentualnie inne części potrzebne przy remoncie silnika (dużo też bierze.... więc pora na niego) - panewki, uszczelki itd

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może któryś z kolegów podpowie jakieś inne sprawdzone pierścienie (oprócz wcześniej wymienionych)? I ewentualnie inne części potrzebne przy remoncie silnika (dużo też bierze.... więc pora na niego) - panewki, uszczelki itd

Chętnie podepnę się pod zapytanie kolegi. Czeka mnie remont silnika qashaia mr20de, 2008 r., właśnie z powodu dużego zużycia oleju. Chcę to zrobić "po całości", bo dla siebie (prędko auta nie zmienię). Stąd prośba o konkretną podpowiedź nt części: pierścienie, panewki, uszczelki, łańcuch itp. Będę wdzięczny za namiary na pewnego dostawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój 2.0 B z 2011r, przy przebiegu 120tys., też lubi wypić olej (Castrol Magnatec 5W40)

Ale, żeby przy takim przebiegu remont robić?...

Mam taki sam silnik ale nic nie dolewam od wymiany do wymiany. Dla samego siebie sprawdził bym kompresję. Może jakiś pierścień jest zapieczony. Jeżdżę na Motulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam koszt zakupu 180 zł (w ASO 1300...), planowanie głowicy+robota przy zaworach 700, uszczelki, gumki 480, a dalej będę wiedział za kilka dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak wy sprawdzacie ile wam bierze ? Mój też bierze ale nie wiem jak to dokładnie sprawdzić ? Mógł by ktoś przystępnie opisać jak w miarę dokładnie to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wy sprawdzacie ile wam bierze ? Mój też bierze ale nie wiem jak to dokładnie sprawdzić ? Mógł by ktoś przystępnie opisać jak w miarę dokładnie to zrobić ?

Masz bagnet? Masz. Widzisz ubytek więc dolewasz. Zapisujesz stan licznika i np. za 100 km sprawdzasz czy jest ubytek. Jesli jest to dolewasz i już wiesz ile bierze np. na 100 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie koledzy - przebrnąłem wątek od początku do końca i widzę,że QG18DE od którego zaczął się problem spalania oleju to jednostka w miarę udana na tle tych nowszych...

Normalnie równia pochyła z tym nissanem.

Nie chcę nikogo obrażać i wywoływac kłótni ,ale moim zdaniem jakość nissana odeszła już do lamusa.

Edytowane przez Mintaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jest „nowa” motoryzacja. Wszystko jest zaplanowane a w szczególności wytrzymałość materiałów.

Jeżeli chodzi o silnik, to po pierwsze ekologia je zabija, a po drugie trochę nasza chciwość. Chciwość na osiągi i spalane!

Ojciec posiada QQ 1 z silnikiem 2.0 Pb+LPG. Demon prędkości to nie jest, do ekonomicznych też nie należy ale ...... nie pamiętam żeby cokolwiek było naprawiane.

Ja posiadam 2.0 dci i też nie mogę narzekać. Może nowe silniki diesla są cichsze, może bardziej ekonomiczne ale czy wytrzymają tyle lat i tysięcy kilometrów. Zobaczymy za jakiś czas.

Europa zmusza producentów do zmniejszania pojemności i ekologi. Fabryki robią silniki o coraz mniejszej pojemności ale o większej mocy. To niestety wpływa na trwałość. Silniki w amerykańskich wozach zawsze miały dużą pojemność i relatywnie mało koni mechanicznych. Paliły dużo ale były w swojej konstrukcji proste i trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...