Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Luz na kole


Mateuszz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co może być spowodowane luzem na kole przednim lewym wymienione łozysko z piastą, dokręcone, tuleje itd wszystko sprawne

Edytowane przez Mateuszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki luz?? jak sprawdzasz? Może felga nie dokręcona, może piasta nie dokręcona, albo łożysko już ruina. Sorki za głupie pytania ale różne rzeczy widziałem.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak duży jest ten luz?? Serwisówka podaje że powinien wynosić 0.05mm lub mniej, metodą łapiąc za koło i "do siebie", "od siebie" (lub "ściągam", "zakładam"). Jak luz jest duży to łożysko do śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdź końcówkę drążka oraz sworznie . Szczególnie obejrzyj dolny sworzeń - lubi robić taka robotę . Przerabiałem ten temat w lipcu tego roku .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz mam u siebie chyba problem z dolnym sworzniem. Przy jeździe na wprost jest ok ale gdy jadę po łuku w lewo to prawe koło zaczyna tuptać. Myślałem że to opona ale po zmianie na zimówki problem nie ustał. Później kontrola tarcz i kloców, ale założone EBC nie wykazują problemów ani przy hamowaniu ani przy toczeniu. Podejrzewam że sprawa dotyczy dolnego sworznia, który dał znać o sobie w maju podczas kontroli w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jestem świeżo po wymianie piasty z przodu (prawa strona). Założyłem piastę Optimal 961523 i nastała błoga cisza. Jednak postanowiłem sprawdzić dlaczego stara piasta przeżyła tylko 80tys km. Więc piasta na warsztat. Produkcja Timken, USA. Wygląd z zewnątrz: bardzo dużo rdzy, łożysko chodzi ciężko, przeskakuje od czasu do czasu, uszkodzeń mechanicznych brak, uszczelniacze całe. Wziąłem więc młotek i śrubokręt i zacząłem demontować uszczelniacz łożyska. Gdy go zdemontowałem doznałem szoku.

 

Cały uszczelniacz wewnątrz zardzewiały, gumowa uszczelka rozsypuje się w rękach. Łożysko wewnątrz suche, smar którego ilość woła o pomstę do nieba związał się z fragmentami rdzy. Wewnątrz dwa łożyska stożkowe. Wieńce spinające wałeczki w łożysku, twarde i popękane. Na wałeczkach widoczne otarcia i uszkodzenia.

 

I ja się pytam gdzie jest kontrola jakości. Łożysko wewnątrz wyglądało tak jakby nie miało kryjącego uszczelniacza z jednej strony. Normalnie paranoja. Czy aby przypadkiem części na pierwszy montaż nie są tak projektowane aby utrzymywały serwis producenta?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dziwne... Teraz takie są częsci , żeby przetrwały okres gwarancji , a potem wydawać kasę w ASO ....Hahaha

 

A najlepiej jak nie ma zamienników jeszcze ...

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy piastą a tarczą też woda wchodzi. 

Ja ostatnio reklamowałem piastę po 3 miesiącach używania. Była tak pokryta rdzą jak fabryczna , która wytrzymała 7 lat.

Reklamowałem piastę oczywiście z powodu łożyka a nie rdzy.....

 Założyłem nową piastę , dając warstwę silikonu między piastą a tarczą - zobacze jak będzie wyglądać po zimie.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik abs'u jest montowany na wcisk do piasty i dodatkowo zabezpieczony przed wysunięciem śrubką wkręcaną do piasty.

Sam czujnik ma uszczelki oringi, mało prawdopodobne ale nie niemozliwe aby woda się tamtędy dostała.Wystarczy trochę silikonu lub smaru aby dobrze dla świętego spokoju uszczelnić go. Szybciej woda przedostanie się przez uszczelaniacze łozysk..

 

U mnie tak było w tylnym kole, padł uszczelniacz od strony półosi, dostało się troche wody i po 3 dniach zaczęło wyć łozysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...