Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Diff lock i elektrozaworki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Glaniu

Glaniu

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:Patrol Y61
  • Nr rejestracyjny:KR
  • :

Napisano 05 luty 2014, 22:07

Witam! 
Mam problem, który to wiąże się z zaworkami tj przełącznik poza zapaleniem kontrolek nic w dyfrze nie robi 594.gif natomiast jak odepne kostke od elektrozaworków to wtedy blokada sie zapina. Co jest? 

Pozdrawiam


  • 0

#2 OFFLINE   Krystian 10

Krystian 10

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podkarpackie
  • Kraj:POLAND
  • Model:nissan patrol
  • :

Napisano 06 luty 2014, 09:06

Sprawdz zaworki a jak nie działaja to podbierz od cieniasa na złomie za 2 zlote i ma hulac .


  • 0

#3 OFFLINE   Glaniu

Glaniu

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:Patrol Y61
  • Nr rejestracyjny:KR
  • :

Napisano 06 luty 2014, 11:07

A czy to normalne , ze po wyjeciu kostki blokada zostaje załączona?

 

W jaki sposob mam sprawdzic/reanimowac zaworki?


  • 0

#4 OFFLINE   Krystian 10

Krystian 10

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podkarpackie
  • Kraj:POLAND
  • Model:nissan patrol
  • :

Napisano 06 luty 2014, 11:36

Najprostrzy sposób dmuchnij w jeden węzyk od zaworka i blokada ma sie zapiąc aby ją odblokowac pociągnij powietrze z drugiego wężyka jak działa to zaworki do wymiany . Innymi słowy ciśnienie powietrza zapina blokadę a podcisnienie ja odblokowuje .

 

A skąd wiesz ,że blokada zapięta ,bo lampka świeci ?


Użytkownik Krystian 10 edytował ten post 06 luty 2014, 11:49

  • 0

#5 OFFLINE   Glaniu

Glaniu

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:Patrol Y61
  • Nr rejestracyjny:KR
  • :

Napisano 06 luty 2014, 15:36

Nie bo targają oba koła bez blokady mam otwart dyfer i to odrazu czuć

 

Pozdrawiam


  • 0

#6 OFFLINE   NUREK MAV

NUREK MAV

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:GDAŃSK
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,4B/LpG /Patrol Y 61 3.0 BMW
  • Time Online: 13h 36m 18s

Napisano 07 luty 2014, 18:17

... podłącze się  do tematu bo jestem na czasie ,tzn -naprawie jej . Przez jakiś czas miałem tak ,że DF zapinał się i rozpinał bez problemu,aż do momentu jak raz elektrozawór nie zadziałał i blokada do końca nie  zapięła i i szlag ją trafił. Koszt używki to cena całego tylnego mostu lub kupno w serwisie jednej części co na jedno wychodzi prawie w PLN. Po rozebraniu i sprawdzeniu okazało się ,że zaworki  przepuszczały troszkę powietrza i wszystko świeciło i działało jak  należy ,ale nie działało. Można zamontować zaworki od y 60 przerabiając kostkę elektryczną lub zrobić to w manualu  omijając elektrykę - nie zawodne, bez pompek i pewne ,że powietrze dmuchnięte trafi w pełni do celu.


  • 0

#7 OFFLINE   oskazip

oskazip

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 386 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łęczna woj.lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:n15 k11 p11gt n15 r20 p10gt jest y60
  • Nr rejestracyjny:LLE
  • Time Online: 9h 58m 4s

Napisano 09 marzec 2014, 22:18

witam 

panowie jest rozwiązanie 

można rozebrać stare zaworki i przesmarować działa nie wiadomo jak długo:)

kupić elektrozaworki np od patrola ale nie DIFFLOCKA tylko od podciśnienia egr lub terrano 2.7 podciśnienia nawet wtyczki pasują idealnie

 

zaworki difflock oryginał patrol używany kosztuje od 200-400 pln

natomiast zaworki podciśnienia egr to koszt ok max 100 ja ostatnio za 40 pln kupiłem


  • 0

#8 OFFLINE   Lesław

Lesław

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 40 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Tricity
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 RD28TI
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 11 marzec 2014, 18:51

Nurek, napisz dokładniej jak chcesz to zdłubać. Ja też mam problem z tymi zaworami...


  • 0

#9 OFFLINE   NUREK MAV

NUREK MAV

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:GDAŃSK
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,4B/LpG /Patrol Y 61 3.0 BMW
  • Time Online: 13h 36m 18s

Napisano 18 marzec 2014, 20:13

Siema Lesław... już mam zrobione jak się zobaczmy to zaprezentuje ...


  • 0

#10 OFFLINE   Lesław

Lesław

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 40 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Tricity
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 RD28TI
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 18 marzec 2014, 20:18

Zrobiłeś sobie manual, żeby szperę do driftu załączać? :devil:


  • 0

#11 OFFLINE   mirco69

mirco69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecinek
  • Model:Y61
  • :

Napisano 03 kwiecień 2014, 09:26

Witam

Jak mogę doradzić przed wydaniem kasy to podzielę się z kolegami moją wiedzą na temat diff-lock.

Zaworki się nie psują,tylko zawieszają i w bardzo prosty sposób da się je przywrócić do życia nie rozbierając nic.

Co do działania to przy podłączeniu pod kostkę miernika to przy wyłączonym diff lock musi być prąd na jednym zaworku

a przy załączonym znika z jednego i pojawia się na drugim.Jak dzieje się inaczej to przyczyna leży w sterowniku

(nie mylić z przełącznikiem) lub w instalacji.Zał/Wył w obydwu przypadkach mechanizm diff-lock działa na podciśnienie

czyli zasysanie,więc przestrzegam przed podłączaniem kompresora itp-można uszkodzić membrame w mechaniżmie

załączającym diff-lock.Mechanizm nie potrzebuje dużego podciśnienia do prawidłowego działania.Ważna jest szczelność

przewodów od zaworków do mechanizmu,niestety nasze auta mają już ładnych parę wiosenek więc korozja przewodów

nie jest im obca.Minimalnym kosztem można zapobiec niespodzianką przeciągając dwa gumowe przewody i po sprawie.

Zalecam co jakiś czas kontrole pracy zaworków,w przypadku przy długiej pracy w stanie zawieszenia skutkuje to uszkodzeniem

sterownika.

Jak mogę jeszcze w czymś pomóc to chętnie po dziele się z wami moimi doświadczeniami,może ja będe kiedyś potrzebował

waszej pomocy.

 

Pozdrawiam "Patrolniętych"

691121824

 


  • 0

#12 OFFLINE   Maslo

Maslo

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:Patrol Y61 GR 2.8 Long
  • Silnik:2.8
  • Time Online: 6h 14m 16s

Napisano 21 luty 2017, 22:17

Cześć

 

Od niedawna szczęśliwy posiadacz Y61 :)

 

Otóż po tygodniu odpoczynku w suchym i ciepłym garażu wyjechałem Smokiem na deszcz (wszystko działa nic nie miga, nie nie piszczy), a że błotko było to włączyłem DiffLock... no i zapiął się, działa, permanentnie.... nie rozłącza się. Dziwne jest to że jak było sucho/mróz to nie było problemów. Załączał się i rozłączał, a jak dostał wody - jest problem.

 

Wiecie może co to może być?

 

Dzięki


  • 0

#13 OFFLINE   SNAKE4X4

SNAKE4X4

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 464 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Z TERRARIUM
  • Model:Patrol
  • Silnik:RZĘDOWA SZÓSTKA
  • Time Online: 38d 17h 40m 38s

Napisano 21 luty 2017, 22:36

skoro się nie rozłącza, to wszystko wskazuje raczej na elektrozawór na ścianie grodziowej w komorze silnika po stronie kierowcy (obrazek w załaczniku)

żeby go rozłączyć musisz zamienić wężyki, które idą od elektrozaworu do mostu (jeden z nich odpowiada za załączanie, drugi za odłączanie)

prawdopodobnie jeden nie działa

najlepiej zastąpić elektrozawór na zawór mechaniczny i po sprawie na zawsze

 

Załączone pliki


  • 0

#14 OFFLINE   Maslo

Maslo

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:Patrol Y61 GR 2.8 Long
  • Silnik:2.8
  • Time Online: 6h 14m 16s

Napisano 21 luty 2017, 22:53

hmmm... to czeka mnie grzebanko.... zimno.....

 

się odezwę...

 

dzięki


  • 0

#15 OFFLINE   SNAKE4X4

SNAKE4X4

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 464 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Z TERRARIUM
  • Model:Patrol
  • Silnik:RZĘDOWA SZÓSTKA
  • Time Online: 38d 17h 40m 38s

Napisano 21 luty 2017, 22:57

póki co rozłącz diff lock i nie używaj dopóki nie zrobisz porządku ze sterowaniem


  • 0

#16 OFFLINE   Maslo

Maslo

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:Patrol Y61 GR 2.8 Long
  • Silnik:2.8
  • Time Online: 6h 14m 16s

Napisano 21 luty 2017, 23:08

ok, czyli zamieniam przewody i gra... 

 

A czy mogę go tak poprostu wyjąć, obejrzeć, wysuszyć, uszczelnić i założyć? coś mi tam wycieknie? 


  • 0

#17 OFFLINE   SNAKE4X4

SNAKE4X4

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 464 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Z TERRARIUM
  • Model:Patrol
  • Silnik:RZĘDOWA SZÓSTKA
  • Time Online: 38d 17h 40m 38s

Napisano 21 luty 2017, 23:30

zamieniasz przewody tylko po to, żeby rozpiąć blokadę

elektrozaworu raczej nie zreanimujesz

masz dwa rozwiązania

1 kupujesz używkę, która i tak padnie i wracasz do punktu wyjścia

2.wymieniasz elektrozawór na mechaniczny i zapominasz o problemie na zawsze

 

załączanie i rozłączanie odbywa się pneumatycznie z vacu pompy, nic nie wycieknie


  • 0

#18 OFFLINE   Maslo

Maslo

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:Patrol Y61 GR 2.8 Long
  • Silnik:2.8
  • Time Online: 6h 14m 16s

Napisano 21 luty 2017, 23:32

ok, dzięki


  • 0

#19 OFFLINE   SNAKE4X4

SNAKE4X4

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 464 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Z TERRARIUM
  • Model:Patrol
  • Silnik:RZĘDOWA SZÓSTKA
  • Time Online: 38d 17h 40m 38s

Napisano 21 luty 2017, 23:55

zajrzyj na PW ;)


  • 0

#20 OFFLINE   Monster4x4

Monster4x4

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łapino Kartuskie
  • Flaga:
  • Model:Y60
  • Silnik:2.8
  • Nr rejestracyjny:Gka
  • Time Online: 1h 14m 31s

Napisano 23 maj 2017, 13:11

Witam ;) moj problem wyglada tak ze nie wlacza mi sie diff lock. Na liczniku nie swieci zadna lampka , przewody sa ok zalozylem nowe. Sprawdzajac napiecie na kostce widze ze na pozycji off jest + i - a na pozycji ON + znika i nie pojawia sie na pinie obok. Co moze byc przyczyną ? Ma to jakis swoj sterownik czy cos ? Jak zamienie przewody to tez nie chce sie zalaczyc:( prosze o pomoc. https://imagizer.ima.../923/q80PXL.jpg https://imagizer.ima.../924/BjtpCr.jpg

Użytkownik Monster4x4 edytował ten post 23 maj 2017, 13:17

  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź